Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.
Ο Παίχτης (The Player) του Ρόμπερτ Ολτμαν
Στο Χόλυγουντ της χλιδής, των γρήγορων αποφάσεων και των ωραίων γυναικών, ο υπεύθυνος ενός μεγάλου στούντιο για την επιλογή σεναρίων Γκρίφιν Μιλ (Τιμ Ρόμπινς) αρχίζει να λαμβάνει κάρτες με μηνύματα μίσους, από έναν άγνωστο αποτυχημένο συγγραφέα, που δεν επιλέχτηκε το σενάριο του. Ο Γκρίφιν, τρομοκρατημένος μέσα στην έντονη ζωή που κάνει, ψάχνει τα αρχεία του, βρίσκει ή, έτσι νομίζει, τον εκβιαστή, τον συναντά και τον σκοτώνει. Η αστυνομία, λόγω των συγκυριών, βάζει τον Γκρίφιν στο στόχαστρο από την πρώτη μέρα, αλλά επειδή δεν υπάρχουν αποφασιστικοί αυτόπτες μάρτυρες, αυτός ξεγλιστρά και συνεχίζει την καθημερινότητα του. Ο πραγματικός, όμως, δολοφόνος, περιμένει την ώρα του για να "xτυπήσει" τον Γκρίφιν με μία "προσφορά" που δεν θα μπορέσει να αρνηθεί.
Στη σάτιρα του Ρόμπερτ Ολτμαν για τους μηχανισμούς του Χόλυγουντ συμμετέχει ένα καστ που θα στοίχιζε, με μέτριους υπολογισμούς, 100 εκατομμύρια δολάρια, ωστόσο όλοι δέχτηκαν να εμφανιστούν δωρεάν.
Η ταινία προβάλλεται στις 22.00 στην ΕΡΤ 2
Ο Τελευταίος Των Μοϊκανών (The Last Of The Mohicans) του Μάικλ Μαν
Πολιτεία Νέας Υόρκης, 1757. Οι Άγγλοι και οι Γάλλοι έχουν μεταφέρει τον μεταξύ τους πόλεμο στις αμερικανικές αποικίες τους, αναγκάζοντας τους ιθαγενείς Ινδιάνους να εμπλακούν παρά τη θέλησή τους. Αυτές τις δύσκολες και επικίνδυνες στιγμές, ο Ναθάνιελ Χόκεϊ, υιοθετημένος γιος του Μοϊκανού Τσίνγκατσκουγκ και η Κόρα, κόρη ενός βρετανού αξιωματούχου, συναντιούνται κάτω από αντίξοες συνθήκες και ερωτεύονται παράφορα. Καθώς, όμως, ο ανεξάρτητος και ισχυρός χαρακτήρας του Χόκεϊ δεν συμβιβάζεται εύκολα με τα συμφέροντα των εμπόλεμων πλευρών, ο έρωτάς τους κινδυνεύει να γίνει ένα ακόμα θύμα της σκληρότητας του πολέμου μέσα στα πυκνά δάση της αμερικανικής ηπείρου και τα αιματοβαμμένα πεδία της μάχης.
Η ταινία προβάλλεται στις 01.20 στο Mega
Star Trek Into Darkness του Τζέι Τζέι Εϊμπραμς
Οταν το πλήρωμα του θρυλικού Enterprise καλείται να επιστρέψει στη Γη, ανακαλύπτει πως μια τρομοκρατική δύναμη που εδρεύει στην ίδια την οργάνωσή τους απειλεί τον κόσμο με πλήρη καταστροφή. Ο Κυβερνήτης Κερκ αναλαμβάνει επικεφαλής ενός ανθρωποκυνηγητού σε έναν εμπόλεμο κόσμο για να σταματήσει ένα άτομο - όπλο μαζικής καταστροφής. Καθώς οι ήρωές μας εμπλέκονται σε ένα στρατηγικό παιχνίδι ζωής και θανάτου, η αγάπη θα αμφισβητηθεί, φιλίες θα καταστραφούν και θυσίες θα πρέπει να γίνουν από τη μόνη οικογένεια που γνώρισε ποτέ ο Κερκ: το ίδιο το πλήρωμά του. Space:The Final Frontier. Ετοιμοι;
Οι υποσχέσεις που έδωσε ο Τζέι Τζέι Εϊμπραμς με την πρώτη ταινία της σειράς, δεν διαψεύδονται στη συνέχεια της. Το «Into Darkness» είναι εδώ για να ικανοποιήσει εξίσου τους geeks και τους τυχαίους θεατές. Πηγαίνοντας το Enterprise ένα βήμα πιο πέρα. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 22.40 στον Alpha
18 του Βασίλη Δούβλη
Ο Μιχάλης είναι μαθητής Λυκείου σε μία υποβαθμισμένη λαϊκή συνοικία της Αθήνας. Μιας Αθήνας που πλήττεται από πολλά χειρότερα από την πανδημία. Η οικονομική κρίση έχει ροκανίσει τις αντοχές του πληθυσμού, τις διαπροσωπικές σχέσεις, την ηθική. Ο συλλογικός τρόμος της ανέχειας έχει δώσει λίπασμα στον φασισμό και τα νέα παιδιά που μεγαλώνουν σε σκληρές ή, ακόμα χειρότερα αδιάφορες, οικογένειες βρίσκουν καταφύγιο στους κόλπους του. Ετσι και οι συμμαθητές του Μιχάλη - ο Πάνος, ο Στάθης και ο Στέλιος, καθώς κι ένας εικοσάχρονος φίλος τους, ο Ηλίας, που έχει, μόλις, απολυθεί απ’ τον στρατό. Η βία των σπιτιών τους έχει μεταφραστεί σε νεοναζιστικό bullying - στο σχολείο, στο γήπεδο, στους νυχτερινούς δρόμους της πόλης με τους μετανάστες, τους γκέι, τους άστεγους. Ο Μιχάλης είναι διαφορετικός - προστατεύει από ένστικτο τους αδύναμους. Ερωτεύεται κι ονειρεύεται να γίνει 18. Θα προλάβει; Γιατί όποιος είναι διαφορετικός, γίνεται στόχος.
Ο Βασίλης Δούβλης («Επιστροφή») βουτά με το κεφάλι σε κάτι που φαίνεται πόσο τον απασχολεί, τον πονά, τον οργίζει, τον ορίζει. Τόλμη, στοργικό βλέμμα, φρέσκο νεανικό κάστινγκ, αλλά και κάποιες μικρές αδυναμίες που τις προσπερνάς, καθώς η μεγάλη εικόνα σε ανταμείβει. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμο στο ΕΡΤFlix
Τα Φτερά του Ερωτα (Wings of Desire) του Βιμ Βέντερς
Πάνω από το ακόμα διχοτομημένο από το Τείχος Βερολίνο ίπτανται άγγελοι. Μας κοιτούν από ψηλά, από σύννεφα, ταράτσες, τρούλους, αγάλματα. Μαυροντυμένοι επόπτες με καλοσυνάτα βλέμματα, άντρες και γυναίκες, μάς ακολουθούν στους δρόμους, μπαίνουν στα σπίτια μας, κάθονται δίπλα μας στο μετρό, μάς αφουγκράζονται. Ακούν τις πιο μυστικές μας σκέψεις, τους φόβους, τα όνειρα, τον πόνο, τη λαχτάρα μας. Μάς χαμογελούν όταν είμαστε παιδιά κι ακόμα τους βλέπουμε. Μάς καθησυχάζουν όταν μεγαλώνουμε και δεν βλέπουμε τίποτα φωτεινό κι αθώο. Μάς ανοίγουν νου, πνέυμα κι ορίζοντες στις βιβλιοθήκες της Γνώσης, όπου διψούμε να κατανόησουμε τον κόσμο μας, και την αγκαλιά τους όταν δεν καταλαβαίνουμε πια, λιποψυχούμε, θέλουμε να τον εγκαταλείψουμε. Ο Ντάμιελ κι ο Κασιέλ, δύο τέτοιοι αιώνιοι παρατηρητές, συναντιούνται στο τέλος κάθε μέρας και αφηγούνται ο ένας στον άλλον τι τους άγγιξε στην συμπεριφορά των ανθρώπων – ο τρόπος που ένα παιδί περιέγραψε στο δάσκαλό του πώς άνθισε η φτέρη του, ή το ότι μια τυφλή γυναίκα ακούμπησε ενστικτωδώς το ρολόι της όταν διαισθάνθηκε την αέναη παρουσία τους. Εγκλειστοι στην αιωνιότητά τους, να παρατηρούν τον Ανθρωπο να συγκρούεται με τη θνητή του υπόσταση, να παλεύει με την απογοητευτική του καθημερινότητα και να χάνει την ευκαιρία να κοιτάξει ψηλά, δίπλα, μέσα του, οι άγγελοι προσπαθούν να απαντήσουν στο μεγαλύτερο ερώτημα της ζωής: αξίζει τόσος αγώνας, ή είναι μάταιος; Υπάρχει σωτηρία για την ανθρωπότητα, ή είναι καταδικασμένη; Οι ίδιοι, που μόνο κοιτούν με την ασπρόμαυρη ματιά τους, ζηλεύουν το χρώμα, το συναίσθημα, την εμπειρία, τη διαδρομή, ή χαίρονται για την απέθαντη, άυλη υπόστασή (κι απόστασή) τους; Η απάντηση στο τελευταίο ερώτημα έρχεται όταν ο Ντάμιελ ερωτεύεται έναν «άγγελο», την Μαριόν – μία παριζιάνα ακροβάτισσα του επισκεπτόμενου τσίρκου, που φορώντας τα ψεύτικα φτερά της για το ιπτάμενο νούμερό της φτερούγισε και στοίχειωσε τα όνειρά του. Η ευχή του να εκπέσει, να ζήσει ως θνητός, εκπληρώνεται και τρέχει να τη συναντήσει. Για να βιώσει μια στιγμή, θυσιάζει την αθανασία.
Η φιλμική μπαλάντα του έκπτωτου αγγέλου, το κλασικό αριστούργημα του Βιμ Βέντερς, αφιερωμένο στο Βερολίνο, τους αγγέλους που ζουν αναμεσά μας και τον έρωτα που οφείλει να παραμένει θνητός. Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών 1987. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη για ενοικίαση στο viva.gr
Η Χώρα των Νομάδων (Nomadland) της Κλόι Ζάο
Μία 60χρονη γυναίκα κλείνει και κλειδώνει το σπίτι της. Αποθηκεύει λίγα πράγματα σε ένα ενοικιαζόμενο χώρο φύλαξης. Επιλέγει ακόμα πιο ελάχιστα προσωπικά αντικείμενα, τα απολύτως απαραίτητα, για να τη συντροφεύσουν στο βανάκι που έχει μετατρέψει σε τροχόσπιτο. Και ξεκινά. Σταδιακά θα τη γνωρίσουμε. Είναι η Φραν, πρόσφατα χήρα. Δεν έχασε απλώς τον άντρα της. Με τον τρόπο που κάποια μοναχική στιγμή θα κοιτάξει υγρά μια φωτογραφία, και κάποια άλλη θα μιλήσει με λεπτή διακριτικότητα για το τέλος του, καταλαβαίνουμε ότι έχασε τον έρωτα της ζωής της. Ηταν η τελευταία απώλεια. Πιο πριν είχαν και οι δύο χάσει τις δουλειές τους: ζούσαν στο Εμπάιρ της Νεβάδα, μια κωμόπολη που χτίστηκε στην μεταπολεμική Αμερική για να στεγάσει τους εργάτες του τοπικού ορυχείου. Το 2008, όταν η εταιρία φαλήρισε και το ορυχείο έκλεισε, όλοι οι κάτοικοι του Εμπαϊρ βρέθηκαν στο δρόμο. Μέσα σε λίγους μήνες η κωμόπολη έσβησε από το χάρτη. Οταν η Φραν μπαίνει στο βανάκι της και ξεκινά την περιήγησή της στα badlands της Αμερικής, ψάχνοντας περιστασιακές δουλειές και πάρκινγκ, μπορεί να κουβαλάει ελάχιστα πράγματα, αλλά όλες αυτές οι απώλειες χώρεσαν στις αποσκευές της. Τις φοράει βουβά, βαριά στο βήμα της. Με στωική αξιοπρέπεια στο βλέμμα της. Με εύθραυστη ενσυναίσθηση όταν σιγά σιγά γνωρίζει κι άλλους νομάδες κι ακούει τις ιστορίες τους. Ανθρώπους που δούλευαν μία ζωή σκληρά, αλλά τους πέταξε το χρεοκοπημένο σύστημα εκτός – από τα σπίτια τους, τις ζωές τους, την «κανονικότητα». Θα ακολουθήσουμε τη Φραν για ένα χρόνο στο δρόμο. Που πας όταν τα έχεις χάσει όλα; Και τελικά ποια ήταν αυτά τα «όλα»; Και ποια στα αλήθεια είχαν σημασία; Εσύ, πόσα θα χωρούσες σ' ένα βανάκι;
To Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας για το 2020, η νέα αριστουργηματική ταινία της Κλόι Ζάο, ναι, η καλύτερη ταινία της χρονιάς. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Disney+
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς