Μακριά από το... απέραντο γαλάζιο της διασημότερης ταινίας που γυρίστηκε στα νερά της Αμοργού, το ντοκιμαντέρ του Γεράσιμου Ρήγα αποτυπώνει με ένα καθησυχαστικό αλλά και επείγον τρόπο το σήμερα της Αμοργού, μιας πανέμορφης γωνιάς του Αιγαίου που παραμένει ζωντανή με το δικό της τρόπο ακόμη κι όταν τα δρομάκια της είναι άδεια από τουρίστες και οι παραλίες της αντηχούν μόνο την απέραντη μοναξιά της νησιωτικής Ελλάδας.
Διαβάστε ακόμη: Αφιέρωμα - 31 αξέχαστες καλοκαιρινές σκηνές του σινεμά
Ηρωας μιας καθημερινότητας που μοιάζει ξένη σε όποιον δεν έζησε ποτέ χειμώνα σε νησί, ο Δημήτρης Γιαννάκος (πιο γνωστός σε όλους ως Πάρβας), αγέραστος ιδιοκτήτης ενός καφενείου που μένει ανοιχτό ακόμη κι όταν η χώρα του νησιού δεν έχει παρά ελάχιστους «πελάτες», διασχίζει τις τέσσερις εποχές της Αμοργού σε μια πορεία που θα τον βρει να αποχωρίζεται τον τόπο του, αφού πρώτα θα τον συστήσει στον θεατή με μια διάθεση φιλοξενίας σχεδόν πρωτόγνωρη, χωρίς πολλά λόγια, αλλά με εκείνη τη σιωπή που λέει περισσότερα.
Από τον βαρύ χειμώνα μέχρι την άνοιξη των πρώτων ζεστών ημερών και το καυτό καλοκαίρι που φέρνει το μελαγχολικό φθινόπωρο, ο Γεράσιμος Ρήγας καταγράφει με την καμερά του ένα ολόκληρο χρόνο αγωνίας, ακολουθώντας το αργό ρυθμό της κίνησης του Πάρβα για να αναδείξει με τον πιο αποκαλυπτικό τρόπο μια άγονη γραμμή ζωής που διέπεται από τους δικούς της κανόνες - σκληρούς σαν αυτούς της φύσης, αδέκαστους σαν αυτούς των γηρατειών, ανθρώπινους σαν αυτούς που έχουν το προνόμιο να ακολουθούν οι νησιώτες.
Διαβάστε ακόμη: Αφιέρωμα - Ταινίες για ένα αξέχαστο καλοκαίρι
Μελαγχολικό δοκίμιο πάνω στο θάνατο, αλλά με το βλέμμα στραμμένο στη ζωή που συνεχίζεται ερήμην των ανθρώπων, ένα από τα ωραιότερα ελληνικά ντοκιμαντέρ για τα νησιά που δεν θα επισκεφθούμε ποτέ - όσες φορές κι αν βρεθούμε εκεί.
«Πάρβας, Αγονη Γραμμή» του Γεράσιμου Ρήγα (2008) / Σενάριο: Γεράσιμος Ρήγας / Μουσική: Νίκος Κυπουργός
Διαβάστε ακόμη:
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #1 - Η Αντίπαρος στη «Μανταλένα» του Ντίνου Δημόπουλου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #2 - Η Χίος στο «Δέντρο που Πληγώναμε» του Δήμου Αβδελιώδη
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #3 - Η Υδρα στο «Κορίτσι με τα Μαύρα» του Μιχάλη Κακογιάννη
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #4 - Η Νίσυρος στη «Νοσταλγό» της Ελένης Αλεξανδράκη
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #5 - Οι Σπέτσες στο «Τζένη Τζένη» του Ντίνου Δημόπουλου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #6 - Η Ανδρος στα «Κορίτσια στον Ηλιο» του Βασίλη Γεωργιάδη
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #7 - Τα Χανιά στην «Ελεύθερη Κατάδυση» του Γιώργου Πανουσόπουλου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #8 - Ο Πόρος στο «Τύφλα να 'χει ο Μάρλον Μπράντο» του Ορέστη Λάσκου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #9 - Η Κέρκυρα στο «Η Κόμισσα της Κέρκυρας» του Αλέκου Σακελλάριου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #10 - Η Σαλαμίνα στους «Απόντες» του Νίκου Γραμματικού
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #11 - Η Ρόδος στο «Δόλωμα» του Αλέκου Σακελλάριου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #12 - Η Δονούσα στη «Δονούσα» της Αγγελικής Αντωνίου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #13 - Η Μακρόνησος στο «Χάππυ Νταίη» του Παντελή Βούλγαρη
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #14 - Η Λήμνος στο «Υψωμα 33» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #15 - Η Κως στο «Ποια είναι η Μαργαρίτα» του Δημήτρη Δαδήρα
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #16 - Η Κρήτη στον «Κόκκινο Ουρανό» της Λάγιας Γιούργου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #17 - Η Πάτμος στις «Ομορφες Μέρες» του Κώστα Ασημακόπουλου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #18 - Η Σαμοθράκη στους «Γενναίους της Σαμοθράκης» του Σταμάτη Τσαρουχά