Industry

Οι νεότεροι βλέπουν λιγότερα ντοκιμαντέρ - αλλά επηρεάζονται περισσότερο από αυτά που βλέπουν

στα 10

Δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας του Moving Docs για το αν και πώς βλέπουμε ντοκιμαντέρ.

Flix Team
Οι νεότεροι βλέπουν λιγότερα ντοκιμαντέρ - αλλά επηρεάζονται περισσότερο από αυτά που βλέπουν

Οπως γράφαμε τον Νοέμβριο, το φεστιβάλ CineDoc και το Πάντειο Πανεπιστήμιο συμμετείχαν σε έρευνα κοινού που διεξήγαγε το πανευρωπαϊκό δίκτυο ντοκιμαντέρ Moving Docs, με την υποστήριξη του Creative Europe.

Διαβάστε ακόμη: «Τι Μου Εμαθε Ενα Χταπόδι» Μαθαίνοντας να ζεις και να να πεθαίνεις λίγα μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας

Στόχος της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε σε πέντε χώρες υπό την επιμέλεια του Διδάκτορα Χιου Ντ. Τζόουνς του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον του ΗνωμένουΒασιλείου (Ελλάδα, Ισπανία, Ισλανδία, Γερμανία, Σουηδία), ήταν να αποκαλύψει το προφίλ του σύγχρονου κοινού των ντοκιμαντέρ, να καταγράψει τις προτιμήσεις του και να το προσεγγίσει πιο αποτελεσματικά. Διαβάστε παρακάτω τα συμπεράσματα που προέκυψαν.

Ανακαλύπτουμε ότι «οι νεότεροι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να επηρεαστούν από την εμπειρία παρακολούθησης ντοκιμαντέρ, συγκεκριμένα όσον αφορά στην αλλαγή του τρόπου ζωής τους, τη συμπεριφορά τους ή την ενθάρρυνση να αναλάβουν δράση.» Επιπλέον, το 97% των ερωτηθέντων ισχυρίζονται ότι έχουν επηρεαστεί από ντοκιμαντέρ, ανεξάρτητα από την εθνικότητά τους, την ηλικία, το φύλο, τον τόπο διαμονής, την παιδεία που έχουν λάβει, τις εισοδηματικές ομάδες στις οποίες ανήκουν και το επάγγελμά τους. Πάνω από το 60% δηλώνει ότι κάποιο ντοκιμαντέρ έχει βελτιώσει την κατανόησή τους για τον κόσμο ή έχει αλλάξει τις γνώσεις τους για ένα θέμα, ενώ το 50% λέει ότι τα ντοκιμαντέρ τους έχουν προτρέψει να μάθουν περισσότερα για ένα συγκεκριμένο θέμα.

Εάν αυτό ισχύει, τα ντοκιμαντέρ μπορούν να αποτελέσουν ένα από τα πιο δημοκρατικά, επαναστατικά και προσιτά εργαλεία με τα οποία μπορούν να ενημερώνονται και να εκπαιδεύονταιοι νέοι σε όλο τον κόσμο.

Ωστόσο, τα ευρήματα της έρευνας αποκαλύπτουν ότι οι νέοι δεν παρακολουθούν ντοκιμαντέρ στον ίδιο βαθμό που παρακολουθούν οι μεσήλικες ή οι πιο ηλικιωμένοι και υποδηλώνουν ότι πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που δημιουργούμε και διανέμουμε ντοκιμαντέρ, καθώς τα παιδιά ηλικίας 16-24 ετών είναι λιγότερο πιθανό να παρακολουθήσουν αυτήν τη μορφή τέχνης.

Αυτή η ηλικιακή ομάδα είναι έξι φορές πιο πιθανό να παρακολουθήσει ταινίες μυθοπλασίας στους κινηματογράφους, παρά ντοκιμαντέρ, κάτι που σημαίνει ότι ο τύπος των ντοκιμαντέρ που εμφανίζεται στους κινηματογράφους αποθαρρύνει τους νέους από την παρακολούθησή τους (σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι θα παρακολουθούσαν περισσότεραντοκιμαντέρ στους κινηματογράφους εάν αφορούσαν θέματα που τους ενδιέφεραν).

Τέλος, τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώνουν ότι το VOD είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα για την παρακολούθηση ντοκιμαντέρ και ακολουθεί η τηλεόραση. Τα φεστιβάλ κινηματογράφου, οι κινηματογράφοι και οι ειδικές προβολές κατατάσσονται στην τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση ως πλατφόρμες με τις περισσότερες προβολές.

Μπορείτε να μελετήσετε τα αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας στο site του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.