Ο Τζονατάν ζει στη Βαρκελώνη, μαζί με τη μητέρα του και τον αδερφό του. Είναι 25 ετών, υπάλληλος σε ένα κατάστημα με ρούχα. Εχει δύο σκυλιά με τα οποία κοιμάται μαζί - στην πραγματικότητα δεν μπορεί να κοιμηθεί χωρίς αυτά. Και το μόνο του «βίτσιο», όπως αναφέρει ο ίδιος είναι τα τατουάζ, έτοιμος να ξοδέψει όλα τα χρήματά για ακόμη ένα σχέδιο που τον εμπνέει και θα «χτυπηθεί» στα ελάχιστα όσο περνούν τα χρόνια γυμνά μέρη του σωματός του.
Παρακολουθώντας το «La Vida Pura» γοητεύεσαι κατευθείαν από τον Τζονατάν και την απλότητά με την οποία αντιμετωπίζει τη ζωή, το μεγαλύτερο ονειρό του που είναι ένα «διαμερισματάκι» στη Βαρκελώνη για να μπορεί να καλεί τους φίλους του ό,τι ώρα θέλει, τη σχέση με τη μητέρα του, την εξομολόγησή του πως εκτός από την εποχή που ο πατέρας του τον έδιωξε από το σπίτι αφού είχαν χωρίσει με τη μητέρα του δεν νιώθει ποτέ κατάθλιψη.
Ενα βίντεο από το παρελθόν που διακόπτεται από την καταγραφή των «βαρετών» ημερών του στη Βαρκελώνη, αρχίζει ωστόσο να σε υποψιάζει πως η αθώα φωτογράφηση του Τζονατάν, όπου επιδεικνύει όλο καμάρι τα τατουάζ του, κρύβει κάτι λιγότερο καθημερινό, κάτι που δεν θα υποψιαζόσουν ποτέ αν τον συναντούσες τυχαία και μιλούσες μαζί του ή αν βρισκόσουν μαζί του στο οικογενειακό τραπέζι διαφωνόντας για τις διαφορές ανάμεσα στην Coca Cola Light και την Zero - ένα από τα πιο ευφυή στιγμιότυπα που συλλαμβάνει η κάμερα του Παναγιώτη Ευαγγελίδη.
Διαβάστε ακόμη: 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Ο Σταύρος Ψυλλάκης σκηνοθετεί 45 συγκλονιστικά λεπτά ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο
O Τζονατάν είναι πορνοστάρ. Μόνο που ο τρόπος που το αντιμετωπίζει - σαν μια δουλειά σαν όλες τις άλλες - βρίσκεται στο κέντρο ακόμη μιας διεισδυτικής ματιάς του Παναγιώτη Ευαγγελίδη που συνεχίζει μετά τα «Τσιπ & Οβι», «Η ζωή και ο θάνατος του Celso Junior» και το «Λάμπουν στο Σκοτάδι» να σκιαγραφεί ανθρώπινα πορτρέτα σε κάθε άκρη του κόσμου, τεκμηριώνοντας την παραδοξότητα της queer ανθρώπινης φύσης όπως αυτή κρύβεται - πολιτική, σε κάθε περίπτωση - μέσα στην πιο αφοπλιστική καθημερινότητα.
Περισσότερο, ωστόσο, εδώ από τις προηγούμενες ταινίες του, ο Ευαγγελίδης έρχεται να συγκεράσει τις αναφορές του στην γκέι πορνό κουλτούρα και στο φετιχισμό με ένα σχεδόν ακτιβιστικό, επιθετικό και ναι, απελευθερωτικό τρόπο προκειμένου να καταδείξει την κανονικότητα που διέπει τη φύση ενός «επαγγέλματος» που για πολλούς μοιάζει από «ανώμαλο» μέχρι και πολλά χειρότερα επίθετα που καλό θα ήταν να μείνουν έξω από αυτό το κείμενο.
Η ταινία του ονομάζεται «Καθαρή Ζωή» (στα Ισπανικά «La Vida Pura» ως αναφορά στη ζωή του Τζονατάν και στα αγγλικά ως «Pure Life» χτυπημένη στο σώμα του γιατί είναι πιο... εύηχη) και δεν θα ήταν τίποτα αν στο κέντρο της δεν είχε μια αληθινή, άκρως ρεαλιστική σκηνή ενός παιχνιδιού σκλάβου-αφέντη με πρωταγωνιστή τον ηρωά του που σοκάρει όχι με τις «ακατάλληλες» σκηνές του, αλλά γιατί έρχεται να ολοκληρωθεί ως ένα πολιτικό μήνυμα από την επιμονή του Τζονατάν να το αντιμετωπίζει σαν το φαγητό που έφαγε χθες το μεσημέρι ή ένα (ακόμη πιο συνηθισμένο) διάλειμμα της ήδη συνηθισμένης ζωής του στην Βαρκελώνη του σήμερα.
Διαβάστε ακόμη: 17o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Μια «Απαγορευμένη Αγάπη» που θα άλλαζε τον κόσμο
Μικρότερο σε διαστάσεις από τις καλύτερες στιγμές της φιλμογραφίας του (το «Tσιπ & Οβι» και το μεγαλειώδες «Λάμπουν στο Σκοτάδι»), το «La Vida Pura» δεν παύει να είναι ένα ακόμη ένα αποκαλυπτικό, τρυφερό - και το πιο πολιτικό με διαφορά - πορτρέτο στην queer συλλογή του Παναγιώτη Ευαγγελίδη και, επιτέλους, για την Ελλάδα της υποκρισίας και του νεόκοπου νεοσυντηρισμού, μια δυνατή φωνή πάνω στην ορατότητα της «διαφορετικότητας».
Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως ο Τζονατάν θεωρεί ότι τα τατουάζ του τον στιγματίζουν κοινωνικά περισσότερο, από όσα συμβαίνουν όταν η κάμερα του στούντιο πορνό στο οποίο δουλεύει είναι στο on ή όταν οι «πελάτες» του του ζητούν να είναι ο αφέντης που τους έταξε.
To «La Vida Pura» προβάλλεται το Σάββατο 21 Μαρτίου στις 23.00 στην αίθουσα Φρίντα Λιάππα.
Το 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου Αιώνα πραγματοποιείται από τις 13 έως τις 22 Μαρτίου 2015, στις αίθουσες Ολύμπιον, Παύλος Ζάννας, Τζον Κασσαβέτης, Σταύρος Τορνές, Φρίντα Λιάππα και Τώνια Μαρκετάκη. Το Flix βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και θα σας μεταφέρει καθημερινά την ατμόσφαιρα του Φεστιβάλ μέσα και έξω από τις αίθουσες
Διαβάστε περισσότερα:
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Ο Σταύρος Ψυλλάκης σκηνοθετεί 45 συγκλονιστικά λεπτά ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο
- 17o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «Μάνα» δεν είναι μόνο μία!
- 17o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Μια «Απαγορευμένη Αγάπη» που θα άλλαζε τον κόσμο
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Το Πέραμα, ο διάφανος καθρέφτης της Ελλάδας σήμερα
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Πειράζει που κι ο Τζοβάνι θέλει να κάνει συγχρονισμένη κολύμβηση;
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Οταν τα media ανακάλυψαν την εξαφάνιση παιδιών
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: «Ποιος Αρπαξε τον Τζόνι;» Οταν τα media ανακάλυψαν την εξαφάνιση παιδιών
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Αυτό το κάτι της Κάθριν Χέπμπορν
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, «Sam Roma»: Κι ο Ελβις τσιγγάνος ήταν
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Οζουρντουί ον παρλ φρανσέ
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Η Ρεμπέκα ήταν μόνο επισκέπτρια στον κόσμο μας
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Η Πάολα έκανε τη λάλα της - και πολλά παραπάνω
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, «Poverty Inc», όταν η φτώχεια γίνεται προσοδοφόρα επιχείρηση
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 5 χρόνια μετά την «Αγέλαστο Πέτρα», ο Φίλιππος Κουτσαφτής κοιτάζει τον επίγειο παράδεισο
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Μετά το «The Act of Killing», ο Τζόσουα Οπενχαϊμερ μετρά την όραση του θύτη
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Εναρξη με Ξυδάκη, υπερήλικες και νέο αέρα
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Οδηγός Επιβίωσης
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Greeks do it better!
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Μεγάλοι δημιουργοί αναζητούν την αλήθεια
- 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Επτά γερμανικά ντοκιμαντέρ μάς ανοίγουν τα μάτια στον κόσμο
- Πρώτοι «δυνατοί» τίτλοι για το 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης