Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Ρομπέν των Δασών: Οι Ηρωες με τα Κολάν (Robin Hood: Men in Tight) του Μελ Μπρουκς
Ο Κάρι Έλγουις πρωταγωνιστεί ως Ρομπέν του Λόξλεϊ, ο όμορφος μεσαιωνικός smoothie που επιστρέφει νωρίς από τις Σταυροφορίες για να υπερασπιστεί την Αγγλία από μια εχθρική κατάληψη. Οι ένοχοι που έχουν βάλει στο μάτι τον θρόνο είναι ο κακομαθημένος και βασιλικά νευρωτικός πρίγκιπας Ιωάννης και ο συν-κακοποιός του, ο εντελώς σάπιος Μέρβιν, σερίφης του Ρότινγκχαμ. Με τη βοήθεια της ομάδας των εύθυμων ανδρών του, ο Ρομπέν αποσπά την εξουσία από τον πρίγκιπα, ταπεινώνει τον κατάπτυστο σερίφη και βρίσκει τα κλειδιά - τα κλειδιά της καρδιάς της όμορφης κοπέλας Μάριαν καθώς και της ζώνης αγνότητας Everlast.
Η ταινία προβάλλεται στις 00.15 στην ΕΡΤ 1
Ληστεία στην Αθήνα του Βαγγέλη Σερντάρη
Τρεις νέοι έχουν αποφασίσει να ληστέψουν το χρηματοκιβώτιο του κτηματομεσίτη Θωμά Χρηστίδη, του οποίου το γραφείο βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας. Ο πρώτος, ο Ντίνος, είναι υπάλληλος του Χρηστίδη, ο μικρός αδελφός του, ο Σταύρος, δουλεύει σαν πλασιέ βιβλίων κι ο φίλος τους, ο Μιχάλης, είναι οδηγός πειρατικού ταξί. Διαβάστε εδώ περισσότερα.
Η ταινία προβάλλεται στις 00.30 στην ΕΡΤ 3
Γκλόρια (Gloria Bell) του Σεμπάστιαν Λέλιο
Η διαζευγμένη Γκλόρια είναι ένα ελεύθερο πνεύμα που περνάει τις μέρες της σε μία συντηρητική δουλειά γραφείου και τις νύχτες της σε χορευτικές πίστες σε διάφορα κλαμπ, όπου ξεδίνει χορεύοντας. Μετά τη γνωριμία της με τον ‘Αρνολντ σε μία νυχτερινή έξοδο της, βρίσκεται να ζει έναν αναπάντεχο έρωτα, με όλες τις χαρές και τις επιπλοκές των ραντεβού, της αναζήτησης ταυτότητας της και της οικογένειας.
Με πρωταγωνίστρια και παραγωγό αυτή τη φορά την Τζούλιαν Μουρ, το ριμέικ της ομότιτλης βραβευμένης ταινίας του Σεμπάστιαν Λέλιο σε σκηνοθεσία και πάλι του ίδιου κάνει όλες τις σωστές επιλογές στην επαναφήγηση της ιστορίας, όμως το τελικό αποτέλεσμα – ατυχώς – δε διατηρεί την αρχική ορμή και τραχύτητά του. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 02.00 στην ΕΡΤ 1
Ελεύθερος Σκοπευτής (American Sniper) του Κλιντ Ιστγουντ
Ο Κρις Κάιλ έμεινε στην ιστορία των ένοπλων δυνάμεων των Η.Π.Α. ως «ο Θρύλος», ο πιο αποτελεσματικός ελεύθερος σκοπευτής στον πόλεμο του Ιράκ. Επισήμως, είναι υπεύθυνος για 160 καταγεγραμμένες εκτελέσεις Ιρακινών. Πολλοί όμως ισχυρίζονται ότι στην πραγματικότητα ο Κάιλ εκτέλεσε με επιτυχία πάνω από 200 «στόχους». Ο Κρις Κάιλ ήταν παιδί μίας δασκάλας κι ενός Τεξανού κυνηγού, ο οποίος του έβαλε στα χέρια ένα δίκανο στα 8 του χρόνια και τον έμαθε να πιστεύει ότι στον κόσμο υπάρχουν «λύκοι, πρόβατα και τσοπανόσκυλα» κι ότι η Αμερική οφείλει να είναι το τελευταίο. Ο Κρις Κάιλ έκανε 4 θητείες στο Ιράκ, πέρασε μία ολόκληρη δεκαετία της ζωής του στον πόλεμο, αποστρατεύτηκε το 2009 κι επέστρεψε στη νεαρή σύζυγό του και τα παιδιά του φορτωμένος με τιμές, μετάλλια και σοβαρές ψυχώσεις μεταπολεμικού στρες. Εγραψε την αυτοβιογραφία του κι ο Κλιντ Ιστγουντ ανέλαβε να την μεταφέρει στην οθόνη. Μία μέρα μετά την ολοκλήρωση του πρώτου draft του σεναρίου, ο Κάιλ έπεσε νεκρός, στο χώμα της πατρίδας του, από σφαίρα αμερικανού βετεράνου συμπολεμιστή, τον οποίο προσπαθούσε να βοηθήσει να προσαρμοστεί ξανά και να ξεπεράσει τις τραυματικές διαταραχές του.
Εξι υποψηφιότητες για Οσκαρ για τη νέα ταινία του Κλιντ Ιστγουντ, μια από τις πιο αμφιλεγόμενες ταινίες της χρονιάς. Ηρωική ή αντιπολεμική; Κυριολεκτική ή ειρωνική; Προπαγανδιστική ή πιο έξυπνη από το χίλμπιλι κοινό της; Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 20.45 στο Star
(500) Μέρες με τη Σάμερ ((500) Days of Summer) του Μαρκ Γουέμπ
Ο Τομ (Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ) είναι ένας συμπαθής νεαρός γραφιάς ευχετήριων καρτών, ο οποίος είναι ολοκληρωτικά ερωτευμένος με τη Σάμερ (Ζόι Ντεσανέλ) μια όμορφη, έξυπνη και γενικά υπέροχη κοπέλα η οποία για πολύ κακή του τύχη δεν πιστεύει στην ιδέα του έρωτα. Αν και της αρέσει ο Τομ δεν μπορεί να του υποσχεθεί το «για πάντα» καθώς με έναν απολύτως ειλικρινή αλλά και μη διαθέσιμο τρόπο, δεν κρύβει τις απόψεις της όσον αφορά στη δέσμευση. Ο Τομ παλεύει σκληρά με αυτή την πραγματικότητα για 500 μέρες, πριν ηττηθεί κατά κράτος.
Η ταινία προβάλλεται στις 02.00 στον ΑΝΤ1
Ουζερί Τσιτσάνης του Μανούσου Μανουσάκη
Θεσσαλονίκη, 1942-1943. Στην υπό γερμανική κατοχή πόλη, ο Γιώργος και η Εστρέα είναι ερωτευμένοι. Ομως ο έρωτας ανάμεσα σε έναν Χριστιανό και μία Εβραία είναι απαγορευμένος. Η περιπετειώδης και παθιασμένη ιστορία αγάπης, παγιδευμένη ανάμεσα σε ένα απάνθρωπο ολοκληρωτικό καθεστώς και τον παραλογισμό των φυλετικών διακρίσεων, βρίσκει καταφύγιο στο ιστορικό Ουζερί Τσιτσάνης. Εκεί ο μεγάλος Ελληνας συνθέτης Βασίλης Τσιτσάνης διανύει τα πιο δημιουργικά του χρόνια και συνθέτει τα πιο γνωστά του τραγούδια, ανάμεσα στα οποία και την καθοριστική Συννεφιασμένη Κυριακή.
Ταινία εποχής που χάνει την ευκαιρία να μεταμορφωθεί σε χορταστικό, ουσιαστικό, απολαυστικό σινεμά για το πλατύ κοινό. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 23.45 στο Star
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών (Nightmare Alley) του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο
Αμερική, 1939. Το τσίρκο του Κλεμ Χότλεϊ περιοδεύει στην ενδοχώρα, τις ξεχασμένες μεσοπολιτείες που έχουν υποστεί το μεγαλύτερο τραύμα από το Οικονομικό Κραχ. Εκεί όπου ο λαός διψά για φτηνό θέαμα. Αυτό τους προσφέρει ο θίασος τεράτων του Χάτλεϊ - γίγαντες κουταλιανούς, νάνους με υπερδυνάμεις, νέγρους με τόσο ευλύγιστο κορμί που μοιάζουν ασπόνδυλοι. Ολα είναι μία απάτη, μια ψευδαίσθηση. Η Μόλι, το όμορφο κορίτσι με το διάφανο δέρμα, δεν θα άντεχε στ' αλήθεια να διαπεράσουν το κορμί της εκατοντάδες μεγαβάτ ηλεκτρικού ρεύματος. Υπάρχει κόλπο στο σόου. Οπως και με ένα κόλπο η Μαντάμ Ζίνα διαβάζει τις σκέψεις σου και σου λέει τη μοίρα και το ριζικό σου. Ολα είναι μία πλάνη που υπνωτίζει τον θεατή ώστε να πιστέψει σε θαύματα και να ξεχάσει για λίγο τη μιζέρια του. Ή να τη συγκρίνει με αυτή του ανθρώπου/τέρατος και να νιώσει καλύτερα. Αυτή η ατραξιόν έχει και το μεγαλύτερο σουξέ στο τσίρκο. Ουρές συγκεντρώνονται να δουν την ανακάλυψη του Κλεμ - ένα αποστεωμένο, εξαθλιωμένο ακάθαρτο φρικιό, που μουγκρίζοντας υπακούει στις διαταγές του αφέντη του. Θα δώσουν κι έξτρα κέρμα για να τον βγάλει από το κλουβί του και να τον ταΐσει αίμα. Αίμα θέλει ο λαός. Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο χτίζει ένα λαμπερό, αριστοτεχνικό film noir για να πει αυτό που πραγματικά θέλει: ένα θρίλερ τεράτων, μόνο που το τέρας είναι ο άνθρωπος. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 00.00 στον ΣΚΑΪ
1917 του Σαμ Μέντες
6 Απριλίου 1917, Β. Γαλλία. Ο Μπλέικ κι ο Σκόφιλντ, δύο νεαροί στρατιώτες της 8ης διμοιρίας του βρετανικού στρατού, αναλαμβάνουν μία αποστολή αυτοκτονίας: έχουν λίγες ώρες για να διασχίσουν 15 χιλιόμετρα εχθρικού εδάφους και να παραδώσουν την εντολή του Στρατηγού απέναντι, στους λοχαγούς της 2ης διμοιρίας που είναι έτοιμοι να επιτεθούν στους Γερμανούς, οι οποίοι (φαίνονται να) υποχωρούν. Είναι παγίδα. Οι Γερμανοί τους περιμένουν για να τους αποδεκατίσουν. Ανάμεσα στους 1600 άντρες που καλούνται να σώσουν είναι κι ο μεγάλος αδελφός του Μπλέικ. Για αυτό κι ο δεκαοχτάχρονος φαντάρος περνά το συρματόπλεγμα με φόρα κι αυτοθυσία. Βοηθάει και το ότι πιστεύει ακόμα σε ηρωισμούς, αντίθετα από τον συνομήλικό του Σκόφιλντ που βλέπει πιο καθαρά. Δεν περιμένει παράσημα, στο τέλος της μέρας. Γνωρίζει ότι τους στέλνουν σε αυτή την αποστολή γιατί είναι αναλώσιμοι.
Καταιγιστικό, αγωνιώδες, εντυπωσιακό αντιπολεμικό έπος. Ενας θρίαμβος της κινηματογραφικής φόρμας για τον Σαμ Μέντες και τον Ρότζερ Ντίκινς. Είναι αυτό αρκετό; Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 01.30 στο Open
Η Χρονιά με τα 13 Φεγγάρια (In a Year with 13 Moons) του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ
Φρανκφούρτη 1978 . Προσπαθώντας να ξεφύγει από το ταραγμένο παρελθόν της, η Ελβίρα Βάισχάουπτ, αναζητά καταφύγιο σε οικεία της πρόσωπα . Όταν συναντά όμως την απαξίωση και την απόρριψή τους, της απομένει μόνο μια επιλογή… «Η βαθιά θλίψη του ταξιδιού της Ελβίρας αποτελεί ίσως το πλέον δραματικό στιγμιότυπο στο έργο του Φασμπίντερ, κυρίως επειδή εκείνη δεν θέλει το κακό κανενός . Σε αντίθεση με τους κλασικούς πρωταγωνιστές του, που είναι κατά κύριο λόγω αδίστακτοι, σκληροί και ματαιοδοξούν για εξουσία η Ελβίρα αποζητά μόνο καλοσύνη και αγάπη . Ο κόσμος όμως, οδηγεί τους ευαίσθητους στο σφαγείο, πράγμα που στα μάτια της Ελβίρας, φαντάζει παραδόξως, ως λύτρωση»
Η πιο σκληρή, προσωπική και απελπισμένη ταινία του Φασμπίντερ, γυρισμένη τέσσερις μήνες μετά την αυτοκτονία του εραστή του, ως μία σπαραχτική κινηματογραφική κατάθεση μεταμέλειας σε έναν κόσμο που δεν συγχωρεί. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη για ενοικίαση στο Videorama
Το Υπουργείο του Αναξιοπρεπούς Πολέμου (The Ministry of Ungentlemanly Warfare) του Γκάι Ρίτσι
Σύμφωνα με την επίσημη σύνοψη της ταινίας αφηγείται την ιστορία της πρώτης οργάνωσης των ειδικών δυνάμεων που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου από τον πρωθυπουργό του Ηνωμένου Βασιλείου Ουίνστον Τσόρτσιλ και μια μικρή ομάδα στρατιωτικών αξιωματούχων, συμπεριλαμβανομένου του συγγραφέα και δημιουργό του Τζέιμς Μποντ Ιαν Φλέμινγκ. Η άκρως απόρρητη μονάδα μάχης, που αποτελείται από ένα ετερόκλητο πλήρωμα απατεώνων και κακοποιών, πηγαίνει σε μια τολμηρή αποστολή εναντίον των Ναζί χρησιμοποιώντας εντελώς αντισυμβατικές τεχνικές μάχης, κάτι που άλλαξε την πορεία του πολέμου και έθεσε τα θεμέλια για τη βρετανική SAS και το σύγχρονο Black Ops.
H ταίνια είναι διαθέσιμη στο Amazon
Τοτέμ (Totem) της Λίλα Αβιγιές
Κάποιες ομάδες ψυχανάλυσης χρησιμοποιούν ένα «τοτέμ». Οποιος το παίρνει στα χέρια του, έχει το λόγο. Δεν έχουμε ιδέα αν ο τίτλος της νέας ταινίας (μετά το «The Chambermaid» του 2018) της μεξικάνας Λίλα Αβιγιέζ αναφέρεται σε κάτι τέτοιο. Με έναν παράξενο τρόπο ταιριάζει όμως, καθώς όλοι οι κάτοικοι του μικρόκοσμου της ταινίας βρίσκονται στο σπίτι αυτής οικογένειας για να πάρουν κάποια στιγμή το λόγο. Με τον τρόπο που μπορεί ο καθένας, με λόγια ή χωρίς, να αποχαιρετήσουν τον 30χρονο Τόνια, ο οποίος, όπως και η μητέρα του, φεύγει από επιθετικό καρκίνο στα κόκκαλα. Είναι τα γενέθλιά του και το σπίτι ανοίγει για ένα πάρτι - όπως θα έπρεπε να είναι όλες οι κηδείες. Πρώτη καταφθάνει από το πρωί η μικρή του κόρη, η Σολ, μέσα από τα μάτια της οποίας παρακολουθούμε το χάος των προετοιμασιών, των αδελφών του που τσακώνονται, του πατέρα του που εκνευρίζεται, της νοσοκόμας του που είναι η μόνη που καταλαβαίνει ότι δεν έχει μόνο ο ασθενής της ανάγκη από φροντίδα, αλλά κι αυτό το μικρό κορίτσι που χάνει τον πατέρα της. Ξαδέλφια, θείοι, γείτονες, συμφοιτητές από τη σχολή Καλών Τεχνών όλοι μαζεύονται και κουβαλούν τις αναμνήσεις τους για τον μελλοθάνατο νέο. Ο καθένας θα πάρει το «Τοτέμ» στα χέρια του, ή τουλάχιστον το αλκοόλ του, θα κοιτάξει έναν άνθρωπο στα μάτια, και θα του πει ακριβώς τι σήμαινε η ζωή του για τη ζωή του. Ναι, κάπως έτσι θα πρέπει να είναι οι κηδείες. Να συμβαίνουν όσο είμαστε ακόμα ζωντανοί. Αλλωστε τον σπαραγμό δεν μπορείς να τον γλιτώσεις ούτως ή άλλως.
Δύσκολοι αποχαιρετισμοί από το Μεξικό. H δεύτερη ταινία της Λίλα Αβιγιές, που έφτασε στην πεντάδα των Οσκαρ με ένα δύσκολο θέμα, αλλά και με την πανανθρώπινη, ειλικρινή, τρυφερή του απόδοση. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Εγώ, η Τόνια (I, Tonya) του Κρεγκ Γκιλέσπι
Στις 6 Ιανουαρίου του 1994, η αμερικανίδα πρωταθλήτρια του καλλιτεχνικού πατινάζ Νάνσι Κέριγκαν δέχεται επίθεση από άγνωστο με λοστό, ο οποίος σπάει το γόνατό της και βάζει σε κίνδυνο την υποψηφιότητά της για τους επικείμενους Ολυμπιακούς αγώνες. Λίγο αργότερα, η έρευνα του FBI αποκαλύπτει το δράστη (έναν πληρωμένο μπράβο) και τον ηθικό αυτουργό: τον σύζυγο της Τόνια Χάρντινγκ - της βασικής της αντιπάλου της Κέριγκαν στην Ολυμπιακή ομάδα. Οποιος θυμάται τα δημοσιεύματα της εποχής πιστεύει ότι ξέρει την ιστορία: η πριγκίπισσα του πάγου που σακατεύτηκε από τη white-trash ημίτρελη ανταγωνίστριά της. Η Κέριγκαν κατέληξε με το αργυρό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς. Η Χάρντινγκ δήλωσε ένοχη στο δικαστήριο και καθαιρέθηκε, όχι μόνο από την ολυμπιακή ομάδα, αλλά με ισόβιο αποκλεισμό από το πατινάζ γενικότερα. Κατέληξε σε εξευτελιστικούς αγώνες θεάματος γυναικείου wrestling, πριν αποσυρθεί εντελώς από το δημόσιο βίο. Σήμερα, μια ταινία, λέει τη δική της πλευρά της ιστορίας.
H απίστευτη κι όμως αληθινή ιστορία της πρωταθλήτριας του καλλιτεχνικού πατινάζ Τόνια Χάρντινγκ, γυρισμένη ως ένα θρίλερ μαύρης κωμωδίας, κάνει το τριπλό αξελ άλμα της και προσγειώνεται με αυτοπεποίθηση στα Οσκαρ. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix
Αγνωστοι Μεταξύ μας (All of us Strangers) του Αντριου Χέι
Ο Ανταμ είναι ένας σαρανταπεντάρης σεναριογράφος με κενό έμπνευσης, που ζει στο Λονδίνο, σε μια πανύψηλη πολυκατοικία γεμάτη απρόσωπα διαμερίσματα, βγαλμένη από το «High-Rise» του Τζ. Γκ. Μπάλαρντ, τόσο άδεια όσο η λευκή σελίδα του. Σ' ένα τεράστιο κτίριο σα σφραγισμένο μονόλιθο από γυαλί και μέταλλο, περικυκλωμένο από τη νυχτερινή φαντασμαγορία της μεγαλούπολης, ο Ανταμ μοιάζει να ζει μόνος. Ομως ένα βράδυ του χτυπά την πόρτα ο Χάρι, tipsy, μ' ένα μπουκάλι και λίγα καλά ντραγκς στο χέρι: ο Ανταμ αρχικά θα τον απορρίψει, όμως σύντομα οι δυο τους θα ξεκινήσουν μια ερωτική σχέση ενωμένων βελούδινων σωμάτων, διστακτικών εξομολογήσεων και απόλυτης εγκεφαλικής ταύτισης. Παράλληλα, ο Ανταμ θα επισκεφτεί το πατρικό του σπίτι στα προάστια και, προς έκπληξή του, θα συναντήσει εκεί τη μαμά και τον μπαμπά του, παρότι σκοτώθηκαν κι οι δυο μαζί σε αυτοκινητιστικό όταν εκείνος ήταν μόλις 12. Αυτή η συνάντηση σ' έναν αόρατο χοροχρόνο θα δώσει στον Ανταμ την ευκαιρία να τους ξαναγνωρίσει, να ξαναχωθεί στο προστατευτικό κρεβάτι τους, να τους πει ότι είναι γκέι, να διαλύσει τα στερεότυπά τους, μιας γενιάς που έζησε τη δεκαετία του τρόμου του AIDS ενώ τώρα όλα έχουν αλλάξει... αλλά σίγουρα όχι όλα.
Ενα ρομάντζο φαντασίας, τόσο δεξιοτεχνικό που μοιάζει απλό, μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, υποψήφια για έξι Bafta, από τον σκηνοθέτη του «45 Χρόνια» και του «Looking». Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο Disney+