Στο αποκορύφωμα του τουριστικού high των αρχών της δεκαετίας του '70, η Πάτμος είναι στις «Ομορφες Μέρες» ταυτόχρονα το νησί της Αποκάλυψης και της ταπεινής ψαροπούλας, των απέραντων ακρογιαλιών και του ελληνικού μόχθου, της ντοπιολαλιάς και της κοσμοπολίτικης εισβολής, της αιγαιοπελαγίτικης μοναξιάς και της τουριστικής καρτ-ποστάλ.
Με αφορμή τον ερχομό μιας ετοιμοθάνατης γυναίκας στο νησί των Δωδεκανήσων, ο Κώστας Ασημακόπουλος δημιουργεί (προφανώς) αθελά του ένα υπερ-καλτ ξεχασμένο φιλμ - ξεθωριασμένο πια από το χρόνο που ο χαρακτηρισμός του ως «μελοδράματος» δεν μπορεί να περιγράψει τα όσα απίθανα συμβαίνουν μέσα στα περίπου 90 λεπτά του, σε ένα θρίαμβο της μείξης του ακατάσχετου φολκλόρ με το νέο κύμα.
Διαβάστε ακόμη: Αφιέρωμα - 31 αξέχαστες καλοκαιρινές σκηνές του σινεμά
Το «νέο κύμα» δεν χρησιμοποιείται τυχαία, αφού ανάμεσα σε όλα αυτά που είναι οι «Ομορφες Μέρες» είναι και ένα μιούζικαλ-όχημα για τους σταρ του νέου κύματος που στα σοκάκια, μέσα στις βάρκες, σε θρησκευτικές γιορτές ή σαν background σε μυστικά ραντεβού εμφανίζονται από τον Μιχάλη Βιολάρη μέχρι τη Δήμητρα Γαλάνη και από τον Δάκη μέχρι τον Μανώλη Μητσιά σε τραγούδια του Γιάννη Σπανού που είναι και το μόνο πράγμα στην ταινία του Ασημακόπουλου που αντέχεται - αντίδοτο στις βαρύγδουπες μοιρολατρικές ατάκες της Αλεξάνδρας Λαδικού, στον «τυφλό» έρωτα του Νικηφόρου Νανέρη με την Νίκη Τριανταφυλλίδη, στο guest του Αλέκου Αλεξανδράκη, τις τσαχπινιές της Ελένης Ανουσάκη και τις ατάκες του Γιώργου Μαρίνου.
Διαβάστε ακόμη: Αφιέρωμα - Ταινίες για ένα αξέχαστο καλοκαίρι
Σίγουροι πως η Πάτμος θα άξιζε μια καλύτερη ταινία για να αποτελεί την κινηματογραφική κληρονομιά της και πως το «Μη Μου Μιλάς γι' Αγάπη» του Γιάννη Σπανού θα άξιζε ως soundtrack σε κάτι πιο ρομαντικό από αυτό το κιτς ανοσιούργημα, δείτε μόνοι σας για να καταλάβετε τι εννοούμε.
Ακούστε εδώ ολόκληρο το soundtrack του Γιάννη Σπανού:
«Ομορφες Μέρες» του Κώστα Ασημακόπουλου (1970) / Σενάριο: Κώστας Ασημακόπουλος / Πρωταγωνιστούν: Αλεξάνδρα Λαδικού, Ελένη Ανουσάκη, Νικηφόρος Νανέρης, Νίκη Τριανταφυλλίδου, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Γιώργος Τζώρτζης, Μαρίκα Νέζερ
Διαβάστε ακόμη:
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #1 - Η Αντίπαρος στη «Μανταλένα» του Ντίνου Δημόπουλου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #2 - Η Χίος στο «Δέντρο που Πληγώναμε» του Δήμου Αβδελιώδη
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #3 - Η Υδρα στο «Κορίτσι με τα Μαύρα» του Μιχάλη Κακογιάννη
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #4 - Η Νίσυρος στη «Νοσταλγό» της Ελένης Αλεξανδράκη
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #5 - Οι Σπέτσες στο «Τζένη Τζένη» του Ντίνου Δημόπουλου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #6 - Η Ανδρος στα «Κορίτσια στον Ηλιο» του Βασίλη Γεωργιάδη
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #7 - Τα Χανιά στην «Ελεύθερη Κατάδυση» του Γιώργου Πανουσόπουλου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #8 - Ο Πόρος στο «Τύφλα να 'χει ο Μάρλον Μπράντο» του Ορέστη Λάσκου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #9 - Η Κέρκυρα στο «Η Κόμισσα της Κέρκυρας» του Αλέκου Σακελλάριου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #10 - Η Σαλαμίνα στους «Απόντες» του Νίκου Γραμματικού
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #11 - Η Ρόδος στο «Δόλωμα» του Αλέκου Σακελλάριου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #12 - Η Δονούσα στη «Δονούσα» της Αγγελικής Αντωνίου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #13 - Η Μακρόνησος στο «Χάππυ Νταίη» του Παντελή Βούλγαρη
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #14 - Η Λήμνος στο «Υψωμα 33» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #15 - Η Κως στο «Ποια είναι η Μαργαρίτα» του Δημήτρη Δαδήρα
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #16 - Η Κρήτη στον «Κόκκινο Ουρανό» της Λάγιας Γιούργου