Άποψη

Best of 2014: Η «άνοδος» και η ελεύθερη πτώση του ελληνικού box-office

of 10

Κάθε μέρα μέχρι το τέλος του 2014, το Flix θα ανατρέχει σε πρόσωπα, γεγονότα, φαινόμενα, εκπλήξεις, επιρροές, τάσεις της κινηματογραφικής χρονιάς που τελειώνει. Σήμερα μελετάμε το φετινό box-office και την απίστευτη και όμως αληθινή μη πτώση του σε σχέση με το 2013.

Best of 2014: Η «άνοδος» και η ελεύθερη πτώση του ελληνικού box-office
300: Η Ανοδος της Αυτοκρατορίας

Η είδηση πως το φετινό συνολικό box-office της χρονιάς βρίσκεται ακριβώς στα ίδια επίπεδα με το 2013 θα έπρεπε κανονικά να είναι χαρμόσυνη, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του πόσο έξω πλέον από την εβδομαδιαία διασκέδαση του Ελληνα βρίσκεται το σινεμά, την εναλλαγή (πολλών) νέων ταινιών κάθε Πέμπτη στις αίθουσες με το 80% αυτών να εξαφανίζονται το πολύ μετά τη δεύτερη εβδομάδα προβολής τους και τη μεγάλη συζήτηση που κανείς από τους εμπλεκόμενους (διανομείς - αιθουσάρχες - κοινό) δεν έχει πρόθεση να κάνει για το πώς θα επιστρέψουμε στις αίθουσες.

Το χαμηλό, ωστόσο, του 2013 και επιπρόσθετα το γεγονός πως τα συνολικά εισιτήρια μπορεί να κινούνται στα ίδια επίπεδα με πέρσι αλλά οι εισπράξεις έχουν μειωθεί ακόμη περισσότερο λόγω των προσφορών των αιθουσών, οριστικοποιούν τη «βάση» στην οποία βρίσκεται πλέον η κινηματογραφική αγορά στην Ελλάδα με μοναδικό μέλλον την... άνοδο που όλοι (διανομείς και αιθουσάρχες) προσδοκούν - αν ποτέ ηρεμήσει και το πολιτικο τοπίο στη χώρα και ο κόσμος βάλει με κάποιον το σινεμά στις προτεραιότητές του.

Διαβάστε ακόμη: Οι πιο εμπορικές ταινίες του 2014 παγκοσμίως ήταν όλες τους blockbusters!

300: Rise of an Empire

Η μεγαλύτερη έκπληξη στη λίστα των πιο εμπορικών ταινιών για το 2014 είναι φυσικά το γαλλικό «Θεέ μου τι σου Κάναμε;» που σάρωσε τα θερινά και ξεπέρασε τις 100.000 εισιτήρια (βρίσκεται στην 12η θέση με 130.254 εισιτήρια), δίνοντας νόημα στο word of mouth και στην «κωμωδία που θέλουν οι Ελληνες» - όταν τη θέλουν.

Στη θέση νούμερο 11 βρίσκεται για την ώρα και το Χόμπιτ: Η Μάχη των Πέντε Στρατών που άνοιξε την προηγούμενη εβδομάδα στις ελληνικές αίθουσες με 130.809 εισιτήρια (το πρώτο τετραήμερό του) και θα μοιράσει τα (πολλά) εισιτήριά που αναμένεται να συνεχίσει να κάνει και στο 2015.

1. 300: Η Ανοδος της Αυτοκρατορίας / 408.000 εισιτήρια
2. Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε / 275.595 εισιτήρια
3. Interstellar / 226.355 εισιτήρια (συνεχίζει στις αίθουσες)
4. Νώε / 187.392 εισιτήρια
5. Maleficent / 164.394 εισιτήρια
6. O Λύκος της Wall Street / 159.906 εισιτήρια (τα εισιτήρια που έκανε μέσα στο 2014, ημερομηνία εξόδου 19/12/2013)
7. Lucy / 141.512 εισιτήρια
8. Annabelle / 138.663 εισιτήρια
9. The Amazing Spider-Man 2 / 137.490 εισιτήρια
10. Dracula Untold / 135.590 εισιτήρια


Πέμπτη και 12 424

Στο πεδίο του ελληνικού σινεμά, τα εισιτήρια κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, αφού ο Ελληνας θεατής πριν κόψει τις σχέσεις του με το σινεμά γενικά, φρόντισε να αποκηρύξει το ελληνικό σινεμά ειδικά. Στην πρώτη θέση το «Πέμπτη και 12» του Θανάση Τσαλταμπάση έκανε το πέρασμα από τα 100.000 εισιτήρια, ενώ στη δεύτερη θέση τα περίπου μισά από τα εισιτήρια που έκανε συνολικά η «Μικρά Αγγλία» το 2013 και το 2014. Στην τρίτη θέση το «Από Ερωτα» του Θοδωρή Αθερίδη δεν μοιάζει ικανό να πλησιάσει τις 100.000 εισιτήρια, αν και συνεχίζεται στις αίθουσες. Η απέχθεια του ελληνικού κοινού για τις ταινίες που διαπρέπουν στο εξωτερικό, αλλά την ίδια στιγμή και η σνομπ διαθεσή του απέναντι στη... Ζέτα Μακρυπούλια δίνει μια εικόνα ενός λαού που θα διαδήλωνε για να αγοράζουμε μόνο ελληνικά προϊόντα αλλά που ποτέ δεν θεώρησε το σινεμά της χώρας του ως τέτοιο. Από την έλλειψη της παραμικρής κινηματογραφικής παιδείας μέχρι τη γενιά του... Σεφερλή, οι αιτίες πρέπει να αναζητηθούν πρωτίστως στο τι είναι τελικά «αυτό που θέλει ο κόσμος» και ισόποσα στην παντελή έλλειψη υποστήριξης από τους ιθύνοντες για την προώθηση και τη διανομή του εγχώριου σινεμά που, παρά τη γενική αδιαφορία, παραμένει μια όαση δημιουργίας σε ένα στάσιμο τοπίο.

Στην εντέκατη θέση βρίσκεται η «Εκρηξη» του Σύλλα Τζουμέρκα με 3.835 εισιτήρια, ενώ ακολουθούν - πριν φτάσουμε σε τριψήφιο αριθμό εισιτήρίων, το ντοκιμαντέρ «Μαραθώνιος μιας Ημιτελούς Ανοιξης - Γρηγόρης Λαμπράκης» με 2.209 εισιτήρια και η «Λιμουζίνα» του Νίκου Παναγιωτόπουλου με 2.169 εισιτήρια.

1. Πέμπτη και 12 / 118.600 εισιτήρια
2. Μικρά Αγγλία / 107.368 εισιτήρια (τα εισιτήρια που έκανε μέσα στο 2014, ημερομηνία εξόδου 12/05/2013)
3. Από Ερωτα / 69.606 εισιτήρια (συνεχίζει)
4. Στα Καλά Καθούμενα / 34.619 εισιτήρια
5. Το Μικρό Ψάρι / 16.105 εισιτήρια
6. Xenia / 15.278 εισιτήρια
7. Κοινός Παρανομαστής / 5.533 εισιτήρια (συνεχίζει)
8. Το Δέντρο και η Κούνια / 5.317 εισιτήρια
9. Με χωρίς Γυναίκες / 4.531 εισιτήρια
10. Στο Σπίτι / 3870 εισιτήρια

Βρείτε συγκεντρωμένα όλα τα Best of 2014 για σινεμά και τηλεόραση στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς.

Περισσότερα Best of 2014 από το Flix: