Η Κλέρι είναι μία έφηβη κοπέλα που ζει με τη ζωγράφο μητέρα της στην Νέα Υόρκη. Μόνο που δεν είναι ένα συνηθισμένο κορίτσι. Η ίδια δεν το γνωρίζει, αλλά μια μέρα ξυπνά ζωγραφίζοντας παράξενα σύμβολα, η περιέργειά της για ένα goth κλαμπ την κάνει να γίνεται μάρτυρας ενός φόνου που κανείς άλλος δεν βλέπει και η μητέρα της εξαφανίζεται πριν της πει την αλήθεια: έχει αίμα Κυνηγού Σκιών. Για αυτό μπορεί να δει τον παράλληλο κόσμο των δαιμόνων. Οι Κυνηγοί, στους οποίους ανήκε και η μητέρα της, είναι ταγμένοι πολεμιστές που σκοτώνουν τους δαίμονες που κατοικούν στη γη και διατηρούν την τάξη μεταξύ βρικολάκων και λυκανθρώπων. Μόνο που όλα τα πλάσματα των σκιών θέλουν να γίνουν ανώτερα όντα. Να κατακτήσουν την υπέρτατη δύναμη: για αυτό πρέπει να πιούν από το Δισκοπότηρο. Αυτό όμως το είχε κλέψει και κρύψει η μητέρα της Κλέρι (λίγο πριν αποσυρθεί και εξαφανιστεί με την μικρή της τότε κόρη), για να εμποδίσει τον Βάλενταϊν (πρώην Κυνηγό και νυν Δαίμονα) να αποκτήσει παντοδυναμία. Τώρα όλα ανατρέπονται: η Κλέρι για να βρει την μητέρα της πρέπει να βρει το Δισκοπότηρο. Μαζί με τον πανέμορφο σαν αερικό Κυνηγό Τζέις, αλλά και τον Σάιμον, τον κρυφά ερωτευμένο παιδικό της φίλο που τον έμπλεξε άθελά της, βουτούν στην Πόλη των Οστών ψάχνοντας την αλήθεια...
Μετά την ολοκλήρωση των blockbuster σειρών των «Twilight» και «Χάρι Πότερ» ταινιών, η κινηματογραφική βιομηχανία ένιωσε το μεγάλο κενό στις καρδιές των έφηβων θεατών και, κυρίως, στα ταμεία. Αποφάσισε να επενδύσει λοιπόν στα «Θανάσιμα Εργαλεία» βιβλία της Κασάντρα Κλερ (έχει ήδη γράψει 5), τα οποία συνδυάζουν όλα τα στοιχεία που ξετρέλαναν τους φανατικούς της νεανικής φαντασίας: έφηβη ανακαλύπτει ότι δεν είναι θνητή (εδώ κορίτσι, στον «Πέρσι Τζάκσον» είναι αγόρι), τρία παιδιά ξεχύνονται σ' έναν μαγικό κόσμο («Χάρι Πότερ»), προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν σύμβολα και ανακαλύπτουν κρύπτες κάτω από τα ιερά εκκλησιών («Κώδικας Ντα Βίντσι») και, το σπουδαιότερο, το πάλαι ποτέ φυσιολογικό κορίτσι είναι ερωτευμένο με τον μη-θνητό κι όχι τον κολλητό της («Twilight»).
Ο Ολλανδός σκηνοθέτης Χάραλντ Σβαρτ (πόσο κρίμα που άφησε ταινίες όπως το «One Night at McCools» για να επικεντρωθεί στα teen movies) βρέθηκε μπροστά σ' ένα διπλό δύσκολο στοίχημα: να χωρέσει όλη την πυκνογραμμένη πλοκή του πρώτου βιβλίου της Κλερ σε 130 λεπτά και ταυτόχρονα να εντυπωσιάσει με δράση, εφέ και ανατροπές. Ακολουθώντας την απειρία της σεναριογράφου του, αποφάσισε και ο ίδιος ότι «more is more» και μπούκωσε την ταινία με... τα πάντα. Καλοί αλλά και κακοί Κυνηγοί, Δαίμονες, Λυκάνθρωποι, Βρικόλακες, μάγισσες γειτόνισσες. Στρέιτ έρωτες, γκέι έρωτες, ανεκπλήρωτοι έρωτες. Μαρμάρινα ιδρύματα στην μέση της Νέας Υόρκης που δεν μπορούν να δουν οι κοινοί θνητοί, βιβλιοθήκες με μυστικά portals, νεκροταφεία με φαντάσματα καλόγερων με ραμμένα στόματα, ταράτσες με φωσφωρούχα νυχτολούλουδα - ιδανικά για πρώτα φιλιά μεταξύ κοριτσιού και αγοριού.
Η πρωταγωνίστρια Λίλι Κόλινς (κόρη του Φιλ Κόλινς) και ο νεραϊδοπαρμένος Τζέιμι Κάμπελ Μπάουερ (ο μικρός του «Sweeney Todd» που μεγάλωσε) έχουν ακόμα δυσκολότερη αποστολή: να πλάσουν το νέο εμβληματικό teen angst ζευγάρι. Δεν είναι όμως τόσο απλό. Σε μία ταινία-αχταρμά, όπου το overdose μυθολογικών κλισέ και το υπερθέαμα ψηφιακών εφέ γυρίζουν μπούμερανγκ και κάνουν τις σκηνές να μοιάζουν με παρωδία, η σχέση του ζευγαριού φαντάζει κι αυτή κωμική. Ακόμα και η ανατροπή που υποτίθεται ότι πρέπει να βάλει το κοινό σε δίλημμα και να ενισχύσει την τραγικότητα αυτής της ένωσης, ξεπερνιέται με μία ευκολία που δε θα πείσει ούτε τα 13χρονα κοριτσάκια.
Το Χόλιγουντ αντιδρά στην ανάγκη για άμεση επιτυχία με επαναλαμβανόμενες συνταγές, καταλήγοντας με ξαναζεσταμένα πιάτα. Το fan following όμως δεν χτίζεται έτσι. Αν η πρώτη ύλη δεν είναι κάτι το αξιόλογο, ή αν δεν μπορείς να την αξιοποιήσεις σωστά, καταλήγεις με το κακό, άψυχο αντίγραφο του εαυτού σου.