To cineBRatenas 2013 (3η Εβδομάδα Βραζιλιάνικου Κινηματογράφου), μια συνδιοργάνωση της Ταινιοθήκης της Ελλάδος και της Πρεσβείας της Βραζιλίας, συντονίζεται φέτος με τις υψηλές θερμοκρασίες και γίνεται καλοκαιρινή. Από τις 27 Ιουνίου έως τις 3 Ιουλίου στη θερινή αίθουσα «Λαΐς» της Ταινιοθήκης, θα προβληθούν έντεκα μεγάλου και έντεκα μικρού μήκους ταινίες, σε ένα πρόγραμμα που φιλοδοξεί να αναδείξει χωρίς προκαταλήψεις τις σημαντικότερες τάσεις του σύγχρονου βραζιλιάνικου κινηματογράφου: την αστείρευτη δίψα του για πειραματισμό, την προσωπική αναζήτηση των νέων δημιουργών του και την αντιπρότασή του στις μεγάλες αμερικανικές παραγωγές.
Δείτε παρακάτω το πρόγραμμα και στη συνέχεια διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για τις μεγάλου μήκους ταινίες.
info
- Περισσότερες πληροφορίες: cinebratenas.com
- Θερινός Κινηματογράφος Λαΐς, Ταινιοθήκη της Ελλάδας
- Γενική είσοδος για κάθε προβολή: 4 €
Tropa de Elite 2, O Inimigo Agora É Outro , Ομάδα επίλεκτων 2 – 2010, 115' / Σκηνοθεσία: José Padilha / Εμφανίζονται: Wagner Moura (Ρομπέρτο Νασιμέντο), Irandhir Santos (Ντιόγκο Φράγκα), André Ramiro (Αντρέ Ματίας), Maria Ribeiro (Ροζάνι) / Ο επικεφαλής μιας ομάδας ειδικών αποστολών μπλέκεται στις ίντριγκες της εξουσίας σε μια δεξιοτεχνική ταινία δράσης που ξετυλίγεται σαν περίτεχνο πολιτικό θρίλερ. Σπάνια περίπτωση σίκουελ, καθώς είναι τουλάχιστον ισάξιο με το πρωτότυπο και αναιρεί την ανάγκη να το έχεις δει, αφού βαδίζει σε εντελώς νέα κατεύθυνση. Ο Ζοζέ Παντίλια συμπλήρωσε ήδη δέκα χρόνια ως σκηνοθέτης, έχοντας κερδίσει με την πρώτη Ομάδα Επιλέκτων τη Χρυσή Άρκτο στο Βερολίνο (2007) και την πρωτιά στο βραζιλιάνικο box office.
Limite, Oριο – 1931, 114' / Σκηνοθεσία: Mario Peixoto / Εμφανίζονται: Olga Breno (Γυναίκα #1), Tatiana Rey (Γυναίκα #2), Raul Schnoor (Άνδρας)Τρεις άνθρωποι, η γαλήνια θάλασσα, το παρελθόν που επιστρέφει. Ένα βωβό πυροτέχνημα εικαστικής ποίησης, που έχει ανακηρυχθεί πολλές φορές "καλύτερη βραζιλιάνικη ταινία" και ανήκει στο πάνθεον της παγκόσμιας πρώιμης κινηματογραφικής πρωτοπορίας. Ο συγγραφέας και ποιητής Μάριο Πεϊσότο γύρισε την ταινία αυτή μόλις 22 ετών, όμως δεν κατάφερε να ολοκληρώσει άλλο σκηνοθετικό εγχείρημα.
Vinicius, Βινίσιους – 2005, 121' / Σκηνοθεσία: Miguel Faria Jr. / Εμφανίζονται: Vinicius de Moraes, Antonio Carlos Jobim, Baden Powell, Nara Leão, Toquinho, Edu Lobo, Carlos Lyra, Caetano Veleso / Η ζωή και το έργο του ποιητή, στιχουργού, συνθέτη και διπλωμάτη Βινίσιους ντι Μοράις σ' ένα πλούσιο και καλογυρισμένο ντοκυμαντέρ. Αφιέρωμα στα 100 χρόνια από τη γέννηση μιας αναγεννησιακής μορφής που άφησε ανεξίτηλο σημάδι στον παγκόσμιο πολιτισμό του 20ού αιώνα. Μιγκέλ Φαρία Ζούνιορ ξεκίνησε στο πλαίσιο του ριζοσπαστικού Cinema Novo το 1970 και παραδίδει με την ταινία αυτή ένα έργο αγάπης κι ένα ώριμο κύκνειο άσμα.
O Palhaço, Ο παλιάτσος – 2011, 88' / Σκηνοθεσία: Selton Mello / Εμφανίζονται: Selton Mello (Μπενζαμίν/Μούλος), Paulo José (Βαλντεμάρ/Καθαρόαιμος), Giselle Mota (Λόλα) / Ένας κλόουν που μελαγχολεί, φιλοδοξώντας για κάτι καλύτερο στη ζωή, επιχειρεί κάτι διαφορετικό και ανακαλύπτει το πραγματικό νόημά της. Έντεχνο και μινιμαλιστικό feel-good αφήγημα με φόντο το μικρόκοσμο της σχεδόν ακίνητης στο χρόνο βραζιλιάνικης επαρχίας. Έχοντας ήδη επιτυχημένη σταδιοδρομία ως ηθοποιός, ο 40χρονος Σέλτον Μέλλο κάνει το 2012 τη δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα και αποσπά όλα τα μεγάλα βραβεία της Βραζιλιάνικης Ακαδημίας Κινηματογράφου.
O Som Ao Redor, Ήχοι από τα πέριξ – 2012, 131' / Σκηνοθεσία: Kleber Mendonça Filho / Εμφανίζονται: Irandhir Santos (Κλοντοάλντο), Gustavo Jahn (Ζοάο), Maeve Jinkings (Μπία), W.J. Solha (Φρανσίσκο), Irma Brown (Σοφία) / Η ζωή σε μια μεσοαστική γειτονιά πυροδοτείται όταν τη φύλαξή της αναλαμβάνει μια ιδιωτική εταιρεία ασφάλειας. Αιθέρια όσο και γήινη τοιχογραφία της πολύβουης καθημερινότητας σε μια σύγχρονη μεγαλούπολη που ξεπερνά τα όρια της Βραζιλίας.Ύστερ' από τρεις εξαιρετικές μικρού μήκους και ένα ντοκυμαντέρ, ο πρώην κριτικός Κλέμπερ Μεντόνσα Υιός καθιερώνεται ως ένας από τους ικανότερους σύγχρονους Βραζιλιάνους auteurs.
Eu Receberia as Piores Notícias dos seus Lindos Lábios, Θα δεχόμουν και τα χειρότερα νέα από τα όμορφά σου χείλη – 2012, 100' / Σκηνοθεσία: Beto Brant, Renato Ciasca / Εμφανίζονται: Gustavo Machado (Καουμπύ), Camila Pitanga (Λαβίνια), Zé Carlos Machado (Ερνάνι), Gero Camilo (Βίκτορ) / Μια απλή ιστορία απιστίας στην ενδοχώρα της Αμαζονίας απογειώνεται χάρη στην παράφορη ερμηνεία της Καμίλα Πιτάνγκα και γίνεται δοκίμιο για το πάθος, σ' έναν τόπο όπου η ζωή κινείται βαθιά μέσα από τα όρια του μεταφυσικού. Ο Μπέτο Μπραντ συνεργάζεται στενά επί 20 και πλέον χρόνια με τον Ρενάτο Σιάσκα και έχει διακριθεί με προηγούμενες ταινίες του στα Φεστιβάλ του Σάντανς και του Τορόντο.
À Beira do Caminho, Στην άκρη του Δρόμου – 2012, 102' / Σκηνοθεσία: Breno Silveira / Εμφανίζονται: João Miguel (Ζοάο), Vinícius Nascimento (Ντούντα), Dira Paes (Ρόζα), Ludmila Rosa (Ελένα) / Φορτηγατζής που περιφέρεται σχεδόν άσκοπα στις ερημιές περιμαζεύει ένα παιδί και βρίσκει τελικά το κουράγιο ν' αντιμετωπίσει τις Ερινύες του. Αργόσυρτη και συγκινητική ταινία δρόμου, πλημμυρισμένη από τη μουσική του Ρομπέρτο Κάρλος. Αν και διακεκριμένος διευθυντής φωτογραφίας, ο Μπρένο Σιλβέιρα πέρασε στη σκηνοθεσία με το επιτυχημένο Οι Δυο Γιοι του Φρανσίσκο (2005) και κινείται επιδέξια στην τομή εμπορικού και καλλιτεχνικού κινηματογράφου.
2 Coelhos, Δυο τρυγόνια – 2012, 108' / Σκηνοθεσία: Afonso Poyart / Εμφανίζονται: Fernando Alves Pinto (Εντγκάρ), Alessandra Negrini (Ζούλια), Marat Descartes (Μάικον), Roberto Marchese (Ζάντερ Κερτέις) / Ένας νεαρός με πολλές φιλοδοξίες και χωρίς σκοπό αποζητά τη λύτρωση μέσ' από ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο. Καταιγιστική, ευρηματική και αριστοτεχνικά γυρισμένη περιπέτεια, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια μιας περιφερειακής κινηματογραφίας. Με την πρώτη του κιόλας ταινία ο Αφόνσο Προγιάρτ κέρδισε το εισιτήριο για το Χόλυγουντ, όπου σκηνοθετεί πλέον τον Κόλιν Φάρελ και τον Άντονυ Χόπκινς.
Vidas Secas, Ξερές Ζωές – 1964, 103' / Σκηνοθεσία: Nelson Pereira dos Santos / Εμφανίζονται: Átila Iório (Φαμπιάνο), Maria Ribeiro (Μητέρα), Gilvan & Genivaldo Lima (παιδιά) / Κάτω από τον εξοντωτικό ήλιο του σερτάο μια άκληρη οικογένεια πασχίζει μάταια να επιβιώσει. Στον απόηχο του νεορεαλισμού αλλά και του σινεμά βεριτέ, μια αδυσώπητη ταινία καταγγελίας κι ένα από τα αδιαφιλονίκητα αριστουργήματα του Cinema Novo (βραβείο FIPRESCI, Κάννες, 1964). Ο Νέλσον Περέιρα ντος Σάντος συγκαταλέγεται στους πατριάρχες του βραζιλιάνικου κινηματογράφου και παραμένει δραστήριος παρά τα 85 του χρόνια.
A Febre do Rato, Αρουραίος πυρετός – 2012, 110' / Σκηνοθεσία: Cláudio Assis / Εμφανίζονται: Irandhir Santos (Ζίζο), Nanda Costa (Ενέιντα), Matheus Nachtergaele (Παζίνιο), Juliano Cazarré (Μπόκα) / Αναρχικός ποιητής του δρόμου και του αλκοόλ, ο Ζίζο ρουφάει αχόρταγα τη ζωή σε αυτό το ασπρόμαυρο ντελίριο. "Φιλί στο στόμα του Ρεσίφι", σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, κι ένας καθόλου σοβαροφανής ύμνος σε κάθε μορφή ελευθερίας. Ο Κλάουντιο Ασσίς ωριμάζει πλησιάζοντας τα 60, αλλά επιμένει σ' έναν κινηματογράφο βγαλμένο από τα σπλάχνα του δημιουργού.
Leo e Bia, Λέο και Μπία – 2010, 97' / Σκηνοθεσία: Oswaldo Montenegro / Εμφανίζονται: Emilio Dantas (Λέο), Paloma Duarte (Μαρίνα), Françoise Forton (μητέρα), Fernanda Nobre (Μπία) / Στο αποκορύφωμα της δικτατορίας, το θέατρο και η ζωή γίνονται ένα για επτά ηθοποιούς που ανεβάζουν μια παράσταση στην Μπραζίλια. Μεταφορά στη μεγάλη οθόνη ενός από τα πιο επιτυχημένα μιούζικαλ της δεκαετίας του '80. Μετά από 40 χρόνια σταδιοδρομίας στη μουσική, ο Οσβάλντο Μοντενέγκρο περνάει στον κινηματογράφο με μια ταινία γεμάτη στοιχεία αυτοβιογραφίας.