H Tίλντα Σουίντον επέστρεψε χθες στο Λίντο και στο αγαπημένο της φεστιβάλ (είναι σχεδόν κάθε χρόνο παρούσα), φέτος ως πρωταγωνίστρια και παραγωγός του «The Eternal Daughter», της νέας της συνεργασίας με την Τζοάνα Χογκ.
Το φιλμ που περιγράφεται ως μια «ιστορία φαντασμάτων» κι ως ένα «δράμα μυστηρίου», είναι ένα πρότζεκτ που η Χογκ είχε στο μυαλό της εδώ και χρόνια, και κατάφερε να το γυρίσει μέσα στην πανδημία - κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown το 2020.
Oπως εξήγησαν στην επίσημη συνέντευξη Τύπου χθες στο Ξενοδοχείο Excelsior, στην ουσία πρόκειται για τις σχέσεις μίας μεσήλικης κόρης και της ηλικιωμένης μητέρας της, με την Σουίντον να παίζει διπλό ρόλο. «Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του "Souvenir" συζητούσαμε με την Τζοάνα πόσο διαφορετικές είναι η μητέρες στην ηλικία μας, με τις κόρες στην ηλικία μας. Πόσο έχουν αλλάξει και αλλάζουν τα πράγματα κι αν ποτέ προετοιμάζεσαι, μεγαλώνοντας για να αλλάξεις ρόλο από κόρη σε μητέρα...»
«Αρχικά ήταν να παίξω μόνο το ρόλο της κόρης. Μετά μάς ήρθε αυτή η τρελή ιδέα και κάπως μάς συνεπήρε. Το αποτέλεσμα ήταν μία εντελώς διαφορετική ταινία...»
Η εφαρμογή αυτής της ιδέας όμως, να παίζει η Σουίντον και τους δύο ρόλους, ήταν πρωτόγνωρη και πρακτικά πολύ διαφορετική από τον τρόπο που η Χογκς συνήθως κάνει γυρίσματα. «Οι ταινίες μου βασίζονται σε αυτοσχεδιασμούς των ηθοποιών μπροστά στην κάμερα. Πώς στο διάβολο το κάνεις αυτό όταν η Τίλντα παίζει και τους δύο ρόλους; Τελικά δοκιμάσαμε να παίζει τη σκηνή της εκείνη κανονικά και να αναλαμβάνω εγώ τη δεύτερη φωνή πίσω από την κάμερα, δοκιμάζοντας διάφορα. Μετά έμπαινε η Τίλντα μπροστά και πήγαινε γύρισμα ως η δεύτερη ηρωίδα...»
«Ναι, μοιάζει με κύβο του Ρούμπικ» είπε η Τίλντα. «Ξέραμε πολύ καλά ότι στην αρχή η ταινία δε θα βγάζει ιδιαίτερο νόημα. Δε θέλαμε όμως να την προδώσουμε από την αρχή. Θέλαμε ο θεατής να χαθεί σε αυτή τη σχέση και να μην πάρει θέση αμέσως...»
Πάντως όσα κι αν ειπώθηκαν για την ταινία, μία φαινομενικά άσχετη δήλωση της Τίλντα έκανε αμέσως το γύρω του κόσμου. Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το νέο της look (έντονα κίτρινα μαλλιά) εκείνη απάντησε:
Είμαι περήφανη που φοράω την μισή σημαία της Ουκρανίας...»
Οσο σπορ και χύμα ήταν η Τίλντα το πρωί, με ανδρικό πουκάμισο και κόκκινες γυαλιστερές φλατ μπαλαρίνες, τόσο αναδύθηκε σαν λιλά, κομψός, φινετσάτος κύκνος στην επίσημη πρεμιέρα του «Eternal Daughter» το βράδυ.
«Dead for a Dollar» κι ο θρυλικός Γουόλτερ Χιλ φέρνει ένα διαφορετικό γουέστερν και μία πολύ ωραία παρέα στη Βενετία
Χθες ήταν η μέρα του. Παραλήπτης του τιμητικού βραβείου για το σύνολο της καριέρας του το βράδυ, αλλά κι ενεργός κινηματογραφιστής που παρουσιάζει την νέα του ταινία (εκτός διαγωνιστικού), ο θρυλικός Γουόλτερ Χιλ («Long Riders, Geronimo», «Wild Bill», έφερε το «Dead For A Dollar» στη Βενετία.
Υπάρχει ποίηση στον μύθο των γουέστερν...»
Γιατί ένα ακόμα γουέστερν; «Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω να σας απαντήσω» είπε ο Χιλ στην επίσημη Συνέντευξη Τύπου, το πρωί. «Ισως γιατί αγαπώ το είδος, αγαπώ να δουλεύω σε ιστορίες εκείνης της εποχής, που απαιτούν αυτή τη σκηνογραφία, ενδυματολογία, άλογα» (γέλασε). «Ή επειδή έχω μια βαθιά νοσταλγία για την Αμερική εκείνης της περιόδου.
Με πρωταγωνιστές τους Κριστόφ Βαλτς, Γουίλεμ Ντεφό, Μπέντζαμιν Μπρατ, αλλά και την Ρέιτσελ Μπρόσναν σε έναν κομβικό ρόλο, ο Χιλ ομολόγησε ότι το «Dead for a Dollar» όφειλε να εξελίξει τον μύθο του γουέστερν. «Ο τρόπος που παρουσιαζόντουσαν οι γυναίκες στο είδος ήταν πολύ συγκεκριμένος. Αλλά δεν ισχύει πια. Ηθελα να το εξελίξω, να μην κάνω κάτι που θα ακολουθούσε πιστά τα γουέστερν 50 χρόνων πριν...»
Τόσο στο photo call πάντως, όσο και στην επίσημη βραδινή πρεμιέρα και το κόκκινο χαλί, το καστ της ταινίας έμοιαζε με μια παρέα φίλων - με τους Νταφό και Βαλτς να πειράζονται συνεχώς, αλλά και να μην κρύβουν τον ενθουσιασμό τους.
Περισσότερα νέα από τη Βενετία 2022
Βενετία 2022 | Μέρα 6η, όπου ο Χάρι Στάιλς μπορεί και να έφτυσε τον Κρις Πάιν (#spitgate)
Βενετία 2022 | Μέρα 5η και η δικαίωση του Μπρένταν Φρέιζερ
«Το τουίτερ είναι μία χοάνη.»: Ο Ρομέν Γαβράς μιλάει στο Flix για το hashtag #cancelathena του ελληνικού twitter
Βενετία 2022 | Μέρα 4η και η ώρα είναι Μία (Γκοθ)
[Βενετία 2022 | Μέρα 3η ή πώς ουρλιάζει κανείς «Τίμοθι» στα ιταλικά
Βενετία 2022 | Μέρα 2η ή όταν η Κέιτ Μπλάνσετ έκανε το Λίντο ν' ανθίσει
Βενετία 2022: Ο Λαρς φον Τρίερ αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα από την σκηνοθεσία
Βενετία 2022 | Μέρα πρώτη ή όταν ο Ανταμ Ντράιβερ και ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι έφεραν στο Λίντο την Αποκάλυψη
Βενετία 2022: Η Κατρίν Ντενέβ δεν έχει χρόνο για να κοιτάξει πίσω
Βενετία 2022: Η Τζούλιαν Μουρ διαχωρίζει τη βιομηχανία από τη δημιουργία
Περισσότερες κριτικές ταινιών από τη Βενετία 2022
Βενετία 2022: Το «Les enfants des autres» της Ρεμπέκα Ζλοτόφσκι είναι τελικά μια προσωπική και ευαίσθητη ομολογία
Βενετία 2022 | Το «Don’t Worry Darling» είναι ουσιαστικά μια ταινία της Φλόρενς Πιου
Βενετία 2022 | Στο «L'Immensita» ο Εμανουέλε Κριαλέζε μιλά επί προσωπικού
Βενετία 2022 | Το «The Banshees Of Inisherin», είναι ένα κατάμαυρο buddy movie από την ανάποδη
Βενετία 2022: Στο «The Whale» ο Μπρένταν Φρέιζερ είναι έτοιμος για το Οσκαρ του
[Βενετία 2022 | Tο «Master Gardener» είναι κλασικός αλλά ξαναζεσταμένος, Πόλ Σρέιντερ
[Βενετία 2022 | Το «Argentina 1985» του Σαντιάγκο Μίτρε υπενθυμίζει την δύναμη του καλοφτιαγμένου, στιβαρού και ανθρώπινου πολιτικού σινεμά για το κοινό
Βενετία 2022: Το «Αθηνά» του Ρομέν Γαβράς είναι μια αληθινή εμπειρία!
Βενετία 2022| O Τίμοθι Σαλαμέ και η Τέιλορ Ράσελ είναι fine young cannibals στο «Bones and All»
Βενετία 2022: H αμετροέπεια και το ταλέντο έρχονται αντιμέτωπα στο «Bardo»
Βενετία 2022 | Το «Tár» απαιτεί και κερδίζει την προσοχή και το χειροκρότημα
Βενετία 2022 | Το «White Noise» του Νόα Μπόμπακ δεν κάνει τον θόρυβο που θα περίμενες