Η φετινή Μόστρα ξεκίνησε εμφανίζοντας αμέσως τους άσσους στο μανίκι της: Η δεύτερη, μόλις, μέρα του Φεστιβάλ γέμισε με το εκτόπισμα της Κέιτ Μπλάνσετ στο «Tár» του Τοντ Φιλντ και με το... «ψευδές χρονικό μιας χούφτας από αλήθειες» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, δυο ταινίες που, με διαφορετικό τρόπο η καθεμιά, οδεύουν γοργά τόσο προς τα βραβεία του Φεστιβάλ, όσο και προς τα Οσκαρ.
Διαβάστε ακόμη: Βενετία 2022 | Το «Tár» απαιτεί και κερδίζει την προσοχή και το χειροκρότημα
Φυσικά η Κέιτ Μπλάνσετ, στην πρωινή και τη βραδινή της εμφάνιση, έκοψε ανάσες με την πάντα εκκεντρική κομψότητά της. Στη συνέντευξη Τύπου, η ηθοποιός εμφανίστηκε με γαλάζια ολόσωμη φόρμα και κοφτερό λόγο.
Μιλώντας για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο «Tár», τη Λίντια Ταρ, διευθύντρια ορχήστρας της Συμφωνικής του Βερολίνου, την πρώτη γυναίκα μαέστρο σημαντικής ορχήστρας στη Γερμανία, η Μπλάνσετ φρόντισε να... βάλει τα πράγματα στη θέση τους, πάντα ασυμβίβαστη και οξυδερκής. «Η ομοιομορφία, σε κάθε μορφή τέχνης, είναι θάνατος,» είπε η Μπλάνσετ. «Αλλά είμαι πολύ επιφυλακτική όταν συνδέουμε τη λέξη "σημαντική" με τη λέξη "τέχνη", γιατί δεν θεωρώ ότι η τέχνη είναι, ταυτόχρονα και εκπαιδευτικό εργαλείο. Νομίζω πως ο κόσμος, αφότου δει ένα έργο τέχνης, μπορεί να το πολιτικοποιήσει, να το διαδώσει, αν το συζητήσει, μπορεί ν' αηδιάσει μ' αυτό ή να προσβληθεί, ή να το θεωρήσει πηγή έμπνευσης. Ομως αυτά είναι έξω από το δικό μας έλεγχο.»
Με τον Τοντ Φιλντ, που έγραψε το ρόλο της Λίντια Ταρ μόνο για την Κέιτ Μπλάνσετ
Και συνέχισε η Κέιτ Μπλάνσετ, «Η ενσάρκωση στην οθόνη της Λίντια Ταρ ήταν για μένα μια ανάγκη επείγουσα, αναμφισβήτητη. Αλλά, παραδόξως, δεν σκέφτηκα καθόλου το φύλο ή τη σεξουαλικότητα της ηρωίδας. Και νομίζω ότι αυτό είναι κάτι που αγαπώ πολύ στην ταινία. Απλώς υπάρχει. Είναι ένα πολύ ανθρώπινο πορτρέτο και νομίζω ότι ίσως ωριμάσαμε αρκετά ως είδος ώστε να βλέπουμε μια τέτοια ταινία και να μην γίνεται πρωτοσέλιδο. Απλώς υπάρχει.»
Τοντ Φιλντ και Κέιτ Μπλάνσετ με τις συμπρωταγωνίστριες Νοεμί Μερλάν, Σόφι Κάουερ και Νίνα Χος
Στην επίσημη, βραδινή προβολή, η Κέιτ Μπλάνσετ πήρε ήδη το βραβείο της πιο καλοντυμένης παρουσίας, φορώντας μια ολάνθιστη ολόσωμη - πάλι - φόρμα Σκιαπαρέλι.
Διαβάστε ακόμη: Βενετία 2022 | Μέρα πρώτη ή όταν ο Ανταμ Ντράιβερ και ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι έφεραν στο Λίντο την Αποκάλυψη
Το δεύτερο μισό της βαρύτητας της ημέρας, επωμίστηκε ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου και το «Bardo» του, η ταινία που τον έκανε να επιστρέψει στο Μεξικό, αλλά και στις προσωπικές του μνήμες και αναφορές.
Λίγο πριν την παγκόσμια πρεμιέρα της νέας ταινίας του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, κοιτάζοντας την αφίσα που κοσμούσε τους δρόμους του Λίντο ήταν εύκολο να μπερδέψει κανείς την σιλουέτα του αναμαλλιασμένου πρωταγωνιστή Ντανιέλ Γιμένεζ Κάτσο με εκείνη του ίδιου του Ινιάριτου. Λίγο μετά την παγκόσμια πρώτη προβολή ωστόσο, έγινε πλέον φανερό ότι αυτή η ομοιότητα δεν ήταν απλά μια τυχαία εικαστική λεπτομέρεια αλλά η επίμονη προσπάθεια του Ινιάριτου να σιγουρέψει ότι ακόμα και ο πιο ανυποψίαστος θεατής της ταινίας θα καταλάβει πόσο προσωπικό και αυτοαναφορικό είναι το «Bardo» του, ή όπως αναλύει και ο υπότιτλος «το εσφαλμένο χρονικό ενός συνόλου αληθειών».
Γιατί αυτό είναι στην πραγματικότητα το νέο φιλμ του Μεξικανού auteur που συνήθως δεν έχει και την καλύτερη σχέση με το μέτρο και την διακριτικότητα: ένα πομπώδες, επικό, θορυβώδες αλλά και χαοτικό ταξίδι στην μνήμη του ίδιου και της χώρας του, που κινείται θεματικά στην περιοχή του «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν αλλά εικαστικά αντλεί τόσο από το βιβλίο των SOS του Φελίνι όσο και από τις πρόχειρες σημειώσεις ενός θαυμαστή της σουρεαλιστικής εικονοκεντρικής αφήγησης του Αλεχάντρο Χοδορόφσκι.
Διαβάστε ακόμη: Βενετία 2022: H αμετροέπεια και το ταλέντο έρχονται αντιμέτωπα στο «Bardo»
Ο Ινιάριτου φωτογραφήθηκε στο photo call αλλά και στο κόκκινο χαλί της επίσημης πρεμιέρας του, με τον πρωταγωνιστή και alter ego του, τον Ισπανό ηθοποιό Ντανιέλ Χιμένες Κάτσο που θυμόμαστε από το «Zama» και το «Memoria», αλλά και με τη γυναίκα του, Μαρία Ελάντια.
Περισσότερα νέα από τη Βενετία 2022
Βενετία 2022: Ο Λαρς φον Τρίερ αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα από την σκηνοθεσία
Βενετία 2022 | Μέρα πρώτη ή όταν ο Ανταμ Ντράιβερ και ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι έφεραν στο Λίντο την Αποκάλυψη
Βενετία 2022: Η Κατρίν Ντενέβ δεν έχει χρόνο για να κοιτάξει πίσω
Βενετία 2022: Η Τζούλιαν Μουρ διαχωρίζει τη βιομηχανία από τη δημιουργία
Περισσότερες κριτικές ταινιών από τη Βενετία 2022
Βενετία 2022: H αμετροέπεια και το ταλέντο έρχονται αντιμέτωπα στο «Bardo»
Βενετία 2022 | Το «Tár» απαιτεί και κερδίζει την προσοχή και το χειροκρότημα
Βενετία 2022 | Το «White Noise» του Νόα Μπόμπακ δεν κάνει τον θόρυβο που θα περίμενες
To 79o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας διεξάγεται φέτος από τις 31 Αυγούστου μέχρι και τις 10 Σεπτεμβρίου. Το Flix βρίσκεαι στο Λίντο για να σας μεταφέρει όλα όσα συμβαίνουν μέσα κι έξω από τις αίθουσες.