Yστερα από επιτυχημένες χολιγουντιανές περιπέτειες και, προσφάτως, επικά κινεζικά φιλμ όπως το «Red Cliff» και το «The Crossing», ο Τζον Γου επιστρέφει με το «Manhunt» (remake του ομώνυμου φιλμ του Τζούνια Σάτο από το 1976) στις ρίζες του και στο genre της γκανγκστερικής δράσης αλά «The Killer» για να αφηγηθεί την ιστορία ενός ανθρώπου που προσπαθεί να αποδείξει την αθωότητά του όσο κατηγορείται άδικα για δολοφονία και κλοπή απόρρητου υλικού από τους πρώην εργοδότες του.
Και όντως, τα πάντα στο «Manhunt» θυμίζουν με επιθετικό σχεδόν τρόπο τον Τζον Γου τως 80ς και της δεκαετίας του 1990. Αργή κίνηση, καρέ στα οποία σταματά ο χρόνος, επικαλύψεις πλάνων, διεφθαρμένοι αστυνομικοί, ιλιγγιώδεις καταδιώξεις, στιλιζαρισμένη χορογραφημένη δράση και αρκετά λευκά περιστέρια επιβεβαιώνουν από το πρώτο λεπτό της ταινίας ότι το «Manhunt» λειτουργεί και ως φόρος τιμής στην φιλμογραφία του σκηνοθέτη, χωρίς να διστάζει να φτάσει στα άκρα και την υπερβολή σχεδόν με αυτοαναφορική διάθεση.
Γιατί το «Manhunt» είναι γεμάτο ανθρώπους που μπορούν να τρέξουν πιο γρήγορα κι από ένα τρένο αν είναι να σώσουν τη ζωή τους Είναι γεμάτο δολοφόνους που λαμβάνουν υπερδυνάμεις από ένα μυστικό φάρμακο, όχι πολύ διαφορετικό από τον ορό του σούπερ-σταρτιώτη των Marvel Comics. Είναι γεμάτο ατάκες που κλείνουν το μάτι στις φτηνές b-movies του Hong Kong περασμένων δεκαετιών, όπως τα «Δεν έχασα το μυαλό μου, μόλις το βρήκα» και το «χαχα, οι άντρες είναι απλά πλάσματα», στα Κινέζικα, τα Γιαπωνέζικα ή τα Αγγλικά, χωρίς να βγάζει πάντα νόημα η χρήση της κάθε γλώσσας. Ταυτόχρονα όμως, το «Manhunt» δε σταματάει να προσφέρει (όχι ακριβώς ρετρό, μάλλον άχρονες) χορογραφημένες σκηνές δράσης, που είναι και ο κυριότερος λόγος ύπαρξης της ταινίας. Αυτοκίνητα, τζετ σκι και… άλογα, όπλα, σπαθιά κατάνα και γροθιές, δίνουν την ευκαιρία στον Τζον Γου να στήσει μερικές απολαυστικές σκηνές δράσης, που ξεχωρίζουν ακριβώς λόγο του εύρους της ματιάς τους καθώς σε κάθε σκηνή, η δράση δεν ακολουθεί μόνο δύο άτομα που αντιμάχονται δίχως έλεος αλλά ενορχηστρώνει κάθε φορά όλους σχεδόν τους βασικούς του χαρακτήρες σε ένα σύνολο που ανάγει κάθε σκηνή δράσης σε πολεμική performance.
Αυτό είναι και το κυριότερο ατού μιας ταινίας που ουσιαστικά χρησιμοποιεί την αφήγησή του ως αφορμή για την επόμενη μεγάλη σκηνή δράσης, χωρίς να δίνει και την μεγαλύτερη σημασία στη ρεαλιστικότητα της ιστορίας του. Γιατί παρά το πάθος της κινηματογράφησης και της αγνής αίσθησης αδρεναλίνης που προσφέρει το φιλμ, το «Manhunt» δεν παύει να είναι απλά ένα κολλάζ εντυπωσιακών σκηνών χωρίς ουσιαστική ροή ή η έστω μια κάποια λογική συνέχεια, γεμάτο πομπώδεις ερμηνείες που τοποθετούν κάθε χαρακτήρα διακριτά στο λευκό και το μαύρο χωρίς κανένα δισταγμό.
Στο τέλος, αυτό που παραμένει είναι μια σχεδόν εκνευριστική αντιφατική αίσθηση καθώς, από τη μια πλευρά, το «Manhunt» ικανοποιεί κάθε προσδοκία όσον αφορά τη δράση αλλά, ταυτόχρονα, δε δίνει καμία σημασία ούτε στη ροή της αφήγησης αλλά ούτε και στην ανάπτυξη των χαρακτήρων, χρησιμοποιώντας τους όσο αναλώσιμα χρησιμοποιεί και τις σφαίρες.
Περισσότερες κριτικές από το 74ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας
- Βενετία 2017: Το «Sweet Country» του Γουόργουικ Θόρντον αφηγείται μια λιτή ιστορία με εκκωφαντικό αντίλαλο
- Βενετία 2017: Το «Angels Wear White» δεν είναι ιστορία ενηλικίωσης αλλά αφύπνισης
- Βενετία 2017: Το «Under the Tree» είναι ακόμη μια ταινία από την Ισλανδία που θες να δεις
- Βενετία 2017: Το «The Rape of Recy Taylor» παραδίδει ένα ανησυχητικά διαχρονικό μάθημα ιστορίας
- Βενετία 2017: Το «The Third Murder» είναι ένα δικαστικό δράμα με τον τρόπο του Χιροκάζου Κόρε Εντα
- Βενετία 2017: Το «The Rape of Recy Taylor» παραδίδει ένα ανησυχητικά διαχρονικό μάθημα ιστορίας
- Βενετία 2017: Η κόλαση είναι οι απρόσκλητοι επισκέπτες στο «Mother!» του Ντάρεν Αρονόφσκι
- Βενετία 2017: Το «Woodshock» των Κέιτ και Λόρα Μάλεβαϊ είναι ένα όνειρο πιο πεζό κι από την πραγματικότητα
- Βενετία 2017: Στο «Marvin» της Αν Φοντέν η από μηχανής Θεά είναι η Ιζαμπέλ Ιπέρ
- Βενετία 2017: Δράμα κι αλλο δράμα στο «Una Famiglia» του Σεμπαστιάνο Ρίζο
- Βενετία 2017: Πάνω σε «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» γράφει μόνο «Αριστούργημα»
- Βενετία 2017: Στο «Ex Libris: New York Public Library», ο Φρέντερικ Γουάιζμαν διαβάζει ανθρώπους
- Βενετία 2017: Στο «The Leisure Seeker», η Ελεν Μίρεν και ο Ντόναλντ Σάδερλαντ δίνουν νόημα εκεί που δεν υπάρχει
- Βενετία 2017: Στο «Victoria and Abdul» του Στίβεν Φρίαρς, η Βασίλισσα είναι γυμνή
- Βενετία 2017: Ο Ρομπέρ Γκεντιγκιάν μας ξεναγεί σε ένα υπερβολικά γνώριμο «House by the Sea»
- Βενετία 2017: Το «Brawl in Cell Block 99» δεν χάνει τον ήρωά του μέσα στη γραφική βία των εικόνων του
- Βενετία 2017: Το «Foxtrot» επιβεβαιώνει πως οι μεγάλες ταινίες ξεκινούν την ώρα που τελειώνουν
- Βενετία 2017: Στο «Suburbicon» του Τζορτζ Κλούνεϊ όλα είναι λαμπερά, όμορφα, επιφανειακά
- Βενετία 2017: «No Date, No Signature» και ηθικά διλήμματα σε μια αστική Τεχεράνη
- Βενετία 2017: Το «Our Souls at Night» ποντάρει μόνο στον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και την Τζέιν Φόντα
- Βενετία 2017: Το «Lean on Pete» του Αντριου Χέι έχει μια καρδιά τόσο μεγάλη όσο η ανοιχτή Αμερική
- Βενετία 2017: Το «Human Flow» είναι μια καταγραφή της παγκόσμιας προσφυγικής κρίσης, αλλά όχι απαραίτητα «μια ταινία του Αϊ Γουέιγουεϊ»
- Βενετία 2017: Μόνο υποκλίσεις και δάκρυα στο «The Shape of Water» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο
- Βενετία 2017: Το «The Insult» του Ζιάντ Ντουεϊρί είναι ένα πολιτικό δράμα που δεν ξέρει τι σημαίνει λεπτότητα, ή μέτρο
- Βενετία 2017: Το «First Reformed» του Πολ Σρέιντερ αγαπά και το pulp και το grindhouse και το σινεμά του Μπρεσόν
- Βενετία 2017: Αποκρυπτογραφώντας το αινιγματικό σύμπαν του «Zama» της Λουκρέσια Μαρτέλ
- Βενετία 2017: Το «Downsizing» του Αλεξάντερ Πέιν πιστεύει στον άνθρωπο μέχρι το τέλος του κόσμου
- Βενετία 2017: Στο «Nico, 1988» η Τρίνε Ντίρχολμ δίνει την ερμηνεία της ζωής της