Βενετία 2017: Το «Under the Tree» είναι ακόμη μια ταινία από την Ισλανδία που θες να δεις

ΦΕΣΤΙΒΑΛ / ΒΡΑΒΕΙΑ 06 SEP 2017  /  Τάσος Χατζηευφραιμίδης

Μια ακόμη ταινία που επιβεβαιώνει την κινηματογραφική δύναμη της Ισλανδίας, φαβορί για μεγάλο βραβείο στο τμήμα «Ορίζοντες».

H Ισλανδία έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια σε δυνατό outsider της παγκόσμιας κινηματογραφίας και κάθε χρόνο μία παραγωγή της πανέμορφης αυτής χώρας κάνει την έκπληξη στο διεθνές φεστιβαλικό στερέωμα, αρκεί να θυμηθούμε τις ταινίες του Μπαλτάζαρ Κορμάκουρ ή τα πιο πρόσφατα «Of Horses and Men», «Δεσμοί Αίματος» και «Heartstone». H φετινή προσθήκη σ’ αυτό το σερί των μεγάλων εκπλήξεων από τη μικρή χώρα ονομάζεται «Under The Tree» και προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα των Οριζόντων, θέτοντας γερή υποψηφιότητα για ένα από τα μεγάλα βραβεία.

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας διεξάγεται φέτος από τις 30 Αυγούστου ως τις 9 Σεπτεμβρίου στο Λίντο. Τo Flix θα βρίσκεται εκεί για ενημέρωση κάθε λεπτό για όσα θα συμβούν μέσα και έξω από τις σκοτεινές αίθουσες. Δείτε όλα τα κείμενα συγκεντρωμένα εδώ

Under the Tree 607

Τρίτη ταινία του Χαφστέιν Γκούναρ Σίγκουρδσον, ενός σκηνοθέτη του οποίου το όνομα μπορεί να μη λέει τίποτα στο ευρύ κοινό, αλλά πάνω στην πρώτη του ταινία (το «Either Way») βασίστηκε ο «Γελαστός Πρίγκηπας» του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, το «Under The Tree» μας μεταφέρει στο πράστια του Ρέικιαβικ και αφηγείται την κόντρα δύο οικογενειών που μένουν σε διπλανά σπίτια, η οποία θα ξεκινήσει από ένα δέντρο που ρίχνει τη σκιά του στη διπλανή αυλή, θα συνεχιστεί με σκισμένα λάστιχα και φθορές ξένης ιδιοκτησίας, κατοικίδια θα εξαφανιστούν μυστηριωδώς, κάμερες ασφαλείας θα τοποθετηθούν, ένα αλυσοπρίονο θα κάνει την εμφάνισή του και όλα θα οδηγήσουν σε μια κωμικοτραγική κι εξωφρενική κορύφωση.

Under the Tree 607

Under the Tree 607

Αυτό που στη χώρα μας θα μπορούσε να είναι τηλεοπτική σειρά αμφίβολου κι υστερικού χιούμορ, στα χέρια του Ισλανδού σκηνοθέτη γίνεται μια σαρδόνια και κατάμαυρη σάτιρα για τη ζωή στα προάστια της μεσαίας και ανώτερης αστικής τάξης, με έναν deadpan κι αμιγώς σκανδιναβικό σουρεαλισμό να κλιμακώνεται σταδιακά, μεθοδικά και απολαυστικά και το χιούμορ να παγώνει το χαμόγελο στα χείλη με την υφέρπουσα σκληρότητά του. Σ’ αυτή την ατμόσφαιρα κλινικής αποδόμησης της ζωής των προαστίων συμβάλλουν τα μέγιστα η διεύθυνση φωτογραφίας της Μόνικα Λεντζέφσκα, γνωστής από την εξαιρετική δουλειά της στο «Park» της δικής μας Σοφίας Εξάρχου, και η αδιόρατα απειλητική μουσική του Ντάνιελ Μπγιάρνασον.

Ανελέητος απέναντι στις αδυναμίες και τις εμμονές των ηρώων του (οι οποίοι υπηρετούνται από ένα εξαιρετικά καλοκουρδισμένο καστ), ο Σίγκουρδσον φέρνει στο νού τον Λάνθιμο του «Κυνόδοντα», τόσο ως προς την πλανοθεσία, όσο κι ως προς την παγωμάρα που αφήνει η ταινία στο θεατή μόλις πέσουν οι τίτλοι τέλους λίγο μετά το αιματηρό φινάλε. Είναι, δε, το ακροτελεύτιο πλάνο που θα αποκαλύψει όχι μόνο το μέγεθος της ανθρώπινης ηλιθιότητας, αλλά και έναν νέο, πολλά υποσχόμενο δημιουργό, από τον οποίο περιμένουμε ακόμα περισσότερα στο μέλλον.


Περισσότερες κριτικές από το 74ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας διεξάγεται φέτος από τις 30 Αυγούστου ως τις 9 Σεπτεμβρίου στο Λίντο. Τo Flix θα βρίσκεται εκεί για ενημέρωση κάθε λεπτό για όσα θα συμβούν μέσα και έξω από τις σκοτεινές αίθουσες. Δείτε όλα τα κείμενα συγκεντρωμένα εδώ

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.