Industry

Οι συνδρομές σε πλατφόρμες streaming άγγιξαν το 1 δισεκατομμύριο παγκοσμίως

στα 10

Για πρώτη φορά, μετά από έναν ολόκληρο χρόνο πανδημίας, οι συνδρομές σε πλατφόρμες streaming έφτασαν το 1.1 δισεκατομμύρια παγκοσμίως.

Flix Team
Οι συνδρομές σε πλατφόρμες streaming άγγιξαν το 1 δισεκατομμύριο παγκοσμίως

Η αναμενόμενη άνοδος των συνδρομών σε πλατφόρμες υπηρεσιών streaming είναι ανάλογη της μείωσης του παγκόσμιου box office το οποίο άγγιξε με τη βία - και με τα σινεμά στον πλανήτη κατά βάση κλειστά ακόμη και σήμερα - τα 12 δισεκατομμύρια δολάρια, με τη Βόρεια Αμερική να συγκεντρώνει τα 2.2. δισ. δολάρια.

Το 2019 οι παγκόσμιες εισπράξεις στα ταμεία των κινηματογράφων άγγιξαν τα 42.5 δισεκατομμύρια δολάρια. Η μείωση που καταγραάφεται είναι του... βάθους του 72%.

Τα στατιστικά στοιχεία για τις πλατφόρμες αλλά και τα εισιτήρια των κινηματογράφων προέρχονται από την ετήσια αναφορά της Motion Pictures Association που διενεργείται από την ίδια τη βιομηχανία κι έχει ως σκοπό να αναλύσει την απόδοση των ταινιών, των τηλεοπτικών προγραμμάτων και των υπηρεσιών streaming σε παγκόσμιο επίπεδο.

Διαβάστε ακόμη: Ξέρουμε τι προλάβατε να δείτε την περασμένη χρονιά: Ελληνικό box office του 2020

Η ανισότητα στη λειτουργία των κινηματογράφων ανά χώρα δεν βοηθάει, σύμφωνα με την έρευνα, τη συγκριτική μελέτη. Στις χώρες της Ασίας, ιδίως στην Κίνα, το box office έχει ήδη επιστρέψει σε προ-πανδημικά επίπεδα. Αυτό δεν συνέβη ωστόσο στις ΗΠΑ και τον Καναδά, Εκτός της Βόρειας Αμερικής, οι τρεις πρώτες αγορές box office ήταν η Κίνα (3 δισεκατομμύρια δολάρια), η Ιαπωνία (1,3 δισεκατομμύρια δολάρια) και η Γαλλία (500 εκατομμύρια δολάρια).

Η παγκόσμια αγορά κινηματογραφικής και οικιακής ψυχαγωγίας ανήλθε σε έσοδα ύψους 80,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020, μειωμένη κατά 18% από τα 98,3 δισεκατομμύρια δολάρια που συγκεντρώθηκαν πέρυσι. Η επιτυχία της ψηφιακής οικιακής ψυχαγωγίας, η οποία αυξήθηκε κατά 23%, βοήθησε στην αντιστάθμιση χαμηλών αριθμών του παγκόσμιου box office. Στις ΗΠΑ, οι συνδρομές έφτασαν τα 308,6 εκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 32% από το 2019.

«Παρά τις προκλήσεις που προκάλεσε η πανδημία COVID-19 σε όλους τους τομείς, η βιομηχανία ταινιών τηλεόρασης και streaming στάθηκε για ακόμη μια φορά στο ύψος των περιστάσεων», δήλωσε ο Τσαρλς Ρίβκιν, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Motion Picture Association. «Το streaming γνώρισε μια ακόμη τεράστια έκρηξη, με νεοεισερχόμενους στην αγορά και περισσότερες από ένα δισεκατομμύριο συνδρομές παγκοσμίως για πρώτη φορά.»

Το περασμένο έτος, το 55% των ενηλίκων στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι είδαν περισσότερο περιεχόμενο μέσω ψηφιακών πλατφορμών, το 46% δηλώσε επίσης ότι παρακολούθησε περισσότερη συνδρομητική τηλεόραση. Πάνω από το 85% των απιδιών και περισσότερο από το 55% των ενηλίκων φέρεται να παρακολουθούν ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές στις κινητές τους συσκευές. Τα νεότερα ακροατήρια, ειδικά εκείνα ηλικίας από 18 έως 24 και 25 έως 39, ήταν από τα πιο ενεργά στην παρακολούθηση περιεχομένου σε κινητά.

Διαβάστε ακόμη: Ενώ τα σινεμά στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη είναι κλειστά, το box office στην Κίνα, γράφει ιστορία

Παρά την αύξηση της (αναγκαστικής) οικιακής διασκέδασης, στις ΗΠΑ και τον Καναδά, 162 εκατομμύρια άνθρωποι (46%) πήγαν στον κινηματογράφο τουλάχιστον μία φορά το 2020. Το 2019 ο μέσος θεατής αγόραζε 4.6 εισιτήρια το χρόνο.

Παρά την αύξηση της προβολής στο σπίτι, οι άνθρωποι εξακολουθούσαν να επισκέπτονται το τοπικό πολυπλέγμα τους, αν και λιγότερο συχνά. Στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, 162 εκατομμύρια άνθρωποι (46%) πήγαν στον κινηματογράφο τουλάχιστον μία φορά το 2020. Πέρυσι, ο τυπικός κινηματογράφος αγόραζε 4,6 εισιτήρια ετησίως. Η κατά κεφαλήν παρουσία ήταν η υψηλότερη μεταξύ των ατόμων ηλικίας 12 έως 17 ετών και το ισπανικό κοινό είχε τη μεγαλύτερη παρουσία μεταξύ των εθνοτικών ομάδων.

«Κρατήσαμε το κοινό συνδεδεμένο και το διασκεδάσαμε όπου κι αν ήταν και όποτε το επιθυμούσε», δήλωσε ο Ρίβκιν. «Η κινηματογραφική και οικιακή ψυχαγωγία παραμένουν δύο βασικοί πυλώνες της δυναμικής και εμβληματικής βιομηχανίας και είμαι σίγουρος ότι οι κινηματογραφικές αίθουσες θα βιώσουν μια τεράστια επιστροφή θεατών στους μήνες που έρχονται.»

(Πηγή: Variety)