Οι υποψηφιότητες των Οσκαρ για το 2022 έκρυβαν και ρεκόρ και εκπλήξεις και κυρίως ηχηρές απουσίες... Δείτε αναλυτικά παρακάτω όλες τις κατηγορίες, διαβάστε τα σχόλια και ξεκινήστε τα στοιχήματα.
Διαβάστε ακόμη: 20 Ελληνες κριτικοί κινηματογράφου προβλέπουν τα φετινά Οσκαρ
H Εξουσία του Σκύλου
ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΝΟΥΜΕΡΑ
Με 12 υποψηφιότητες «Η Εξουσία του Σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον οδηγεί την οσκαρική κούρσα. Ακολουθούν τα «Dune» του Ντενί Βιλνέβ με 10, το «Belfast» του Κένεθ Μπράνα με 7, ενώ 7 υποψηφιότητες σκόραρε και το «West Side Story» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Εξι υποψηφιότητες κέρδισε το «H Μέθοδος των Γουίλιαμς» (με τον Γουιλ Σμιθ να διεκδικεί δυναμικά το Α Ανδρικό), ενώ τα «Μην Κοιτάτε Πάνω», «Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών» και «Drive my Car» κέρδισαν από 4 υποψηφιότητες.
Drive my Car
ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ / ΡΕΚΟΡ
Η θηλυκή εξουσία Νο1: Η Τζέιν Κάμπιον με την υποψηφιότητα της για Οσκαρ Σκηνοθεσίας για την «Εξουσία του Σκύλου» γίνεται η μοναδική γυναίκα σκηνοθέτης που έχει δύο υποψηφιότητες για Οσκαρ Σκηνοθεσίας (η πρώτη ήταν το 1994 για τα «Μαθήματα Πιάνου»). Αν κερδίσει θα ακολουθήσει το δρόμο που άνοιξαν η Κάθριν Μπίγκελοου («The Hurt Locker») το 2009 και η Κλόι Ζάο («Η Χώρα των Νομάδων») το 2020, οι μοναδικές δύο γυναίκες σκηνοθέτες που έχουν κερδίσει Οσκαρ Σκηνοθεσίας σε 94 χρόνια Οσκαρ.
Η θηλυκή εξουσία Νο2: Η Διευθύντρια Φωτογραφίας Αρι Βέγκνερ γίνεται η 2η γυναίκα που προτείνεται για Οσκαρ Φωτογραφίας για την «Εξουσία του Σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον (μετά την Ρέιτσελ Μόρισον για το «Mudbound» το 2017).
To ρεκόρ του Κένεθ Μπράνα: Ο Κένεθ Μπράνα με τις φετινές του υποψηφιότητες (τρεις στο σύνολο: ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου) για το «Belfast» γίνεται ο μοναδικός στην ιστορία των Οσκαρ που έχει προταθεί για επτά διαφορετικά Οσκαρ στην ιστορία: έχει προταθεί για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας («Belfast»), Σκηνοθεσίας («Henry V» το 1989, «Belfast»), Α' Ανδρικό Ρόλο («Henry V» το 1989), Β' Ανδρικό Ρόλο («My Week With Marilyn» το 2011), Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο («Belfast»), Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο («Hamlet» το 1996), Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους - Μυθοπλασία («Swan Song») το 1992.
To «Flee» του Γιόνας Πόερ Ρασμούσεν από τη Δανία γράφει ιστορία: Είναι το πρώτο φιλμ που προτείνεται για Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, Καλύτερης Ταινίας Animation και Καλύτερου Ντοκιμαντέρ.
Επιτέλους! 10άδα Καλύτερης Ταινίας: Ελάχιστες φορές έχει καταφέρει η Ακαδημία να κατέβει με 10 υποψηφιότητες. Συνήθως μένουν κενές θέσεις. Φέτος όμως συμπληρώθηκαν όλα τα slots.
Μη αγγλόφωνες διεκδικήσεις: Το ήδη πολυβραβευμένο «Drive My Car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, έσπασε το φράγμα της κατηγορίας διεθνούς ταινίας και συγκέντρωσε 4 υποψηφιότητες - ανάμεσα στις οποίες κι αυτές της καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας! Το ίδιο συνέβη και με το «The Worst Person in the World» του Χοακίμ Τρίερ, που εκτός από την υποψηφιότητα της Δανίας στην πεντάδα διεθνούς ταινίας, βρίσκεται και σε αυτή του πρωτότυπου σεναρίου - το φαβορί βέβαια ήταν η πρωταγωνίστριά του Ρενάτε Ρέινσβε που μέχρι χθες είχε «κλειδωμένη» μια θέση στη πεντάδα του Α' Γυναικείου Ρόλου. Ξενόγλωσσες και οι υποψηφιότητες για τις «Παράλληλες Μητέρες» στο Α' Γυναικείο Ρόλο για την Πενέλοπε Κρουζ και στη μουσική για τον Αλμπέρτο Ιγκλέσιας - θυμίζουμε εδώ πως η ταινία δεν ήταν η επίσημη υποβολή της Ισπανίας για το Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας.
Β’ Ανδρικού / 2 υποψηφιότητες για την «Εξουσία του Σκύλου»: Και ο Τζέσι Πλέμονς και ο Κόντι Σμιτ ΜακΦι κέρδισαν από μία υποψηφιότητα στην πεντάδα Β’ Ανδρικού ρόλου και θα αναμετρηθούν μεταξύ τους!
Who rules the world? Beyonce!: H μεγάλη ποπ σόουλ ντίβα κερδίζει την πρώτη της οσκαρική υποψηφιότητα με το τραγούδι «Be Alive» από το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»
Κρίστεν Στιούαρτ: Την αγνόησαν τα SAG και τα BAFTA, αλλά να που τα Οσκαρ αναγνώρισαν την ερμηνεία της ως Λαίδη Νταιάνα στο «Spencer».
H Lady Gaga στο «Ο Οίκος Gucci»
ΑΠΟΥΣΙΕΣ
Ταινίες χωρίς σκηνοθέτες: Το μεγάλο πρόβλημα των Όσκαρ ήταν πάντα το ότι δεν μπορείς να προτείνεις 10 ταινίες και μετά μόνο 5 σκηνοθέτες. Οι υπόλοιπες πέντε πώς έφτασαν στη δεκάδα - ακέφαλες; Οπότε, ναι, απουσιάζει και ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο και ο Ντενί Βιλνέβ, αλλά και η Μαγκί Τζίλενχαλ που θα έφερνε μια ωραία ισορροπία στο κλαμπ των αγοριών.
Ούτε Λεονάρντο, ούτε Μπράντλεϊ: Αγνοήθηκε (ξανά) ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο στην πεντάδα Α’ Ανδρικού («Μην Κοιτάτε Πάνω»), αλλά ακόμα περισσότερο μάς ενοχλεί μία άλλη απουσία. Αυτή του Μπράντλεϊ Κούπερ για το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών», την οποία θεωρούμε και καλύτερη ερμηνεία της καριέρας του. Ο Κούπερ ήταν φαβορί και για να βρεθεί στον Β' Ανδρικό Ρόλο για το σαρωτικό πέρασμά του στην «Πίτσα Γλυκόριζα» του Πόλ Τόμας Αντερσον. Φευ... δεν ήταν η χρονιά του.
Τραγωδία!: Μπορεί ο Ντανζέλ Γουάσινγκτον να αναγνωρίσθηκε διεκδικώντας το Α’ Ανδρικού για το «Tragedy of Macbeth», αλλά εκτός κούρσας έμεινε η συμπρωταγωνίστρια του Φράνσις ΜακΝτόρμαντ.
Τhere’s a Place for them: Δεν έχουμε αντίρρηση: η Αριάνα ΝτεΜπόουζ ήταν συγκλονιστική στο «West Side Story» και επάξια θα διεκδικήσει το Β’ Γυναικείο. Ομως η Ακαδημία αγνόησε και την πιτσιρίκα Ρέιτσελ Ζέγκλερ (θα ήταν η Σταχτοπούτα του χορού), αλλά, κυρίως, έχασε την ευκαιρία να τιμήσει τη Ρίτα Μορένο με μία (τελευταία;) υπόκλιση.
Σενάριο χωρίς Ααρον Σόρκιν;: Ο πολυβραβευμένος σεναριογράφος και σκηνοθέτης δεν άκουσε σήμερα το όνομα του για το «Being the Ricardos» και κρίμα - η δουλειά που έκανε παρουσιάζοντας κάτι πολύ διαφορετικό από ό,τι περιμέναμε έπρεπε να ανταμειφθεί.
Μάς έκλεψαν τα Gucci: Αν ο «Οίκος Gucci» είχε μία νότα φαν αυτή ήταν η ερμηνεία του εντελώς μεταμορφωμένου Τζάρεντ Λέτο. Ο οποίος δεν υπάρχει στην πεντάδα Β’ Ανδρικού Ρόλου. Θα μας πείτε, εδώ, δεν υπάρχει η Lady Gaga που λίγους μήνες πριν τής έδιναν ήδη το Οσκαρ!
Johnny Be Good!: Δικαίως ο Τζόνι Γκρίνγουντ βρίσκεται υποψήφιος για το Οσκαρ Μουσικής για την «Εξουσία του Σκύλου» (και πιστεύουμε ότι είναι το φαβορί). Τον περιμέναμε όμως με διπλή υποψηφιότητα και για το σάουντρακ του «Spencer»
No Respect: Από τις ταινίες που έβγαιναν με οσκαρικό buzz, αλλά το έχασαν στην πορεία είναι το «Respect» - ούτε η Τζένιφερ Xάντσον διεκδικεί βραβείο για την ερμηνεία της ως Αρίθα Φράνκλιν, αλλά ούτε το πρωτότυπο τραγούδι της ταινίας, «Here I am». Κανένας απολύτως (και κάπως δικαίως, να προσθέσουμε) σεβασμός!
Μπεν, βάλε να πιούμε: Ολες οι προβλέψεις ήθελαν τον Μπεν Αφλεκ να κάνει μεγάλο καλλιτεχνικό come back με το «The Tender Bar» του Τζορτζ Κλούνεϊ. Δεν τα κατάφερε τελικά να φτάσει στην πεντάδα του Β’ Ανδρικού Ρόλου.
Και το Νο6 παράπονο είναι…: Ισως προσωπική προτίμηση, αλλά το «Βαγόνι Νο 6» («Compartment No. 6») του Γιούχο Κουοσμάνεν από τη Φινλανδία θα έπρεπε να είχε μια θέση στην πεντάδα της διεθνούς ταινίας.
Καλύτερη Ταινία
Belfast του Κένεθ Μπράνα
CODA
Μην Κοιτάτε Πάνω του Ανταμ ΜακΚέι
Drive my Car του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι
Dune του Ντενί Βιλνέβ
Η Μέθοδος των Γουίλιαμς (King Richard)
Πίτσα Γλυκόριζα του Πολ Τόμας Αντερσον
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο
Η Εξουσία του Σκύλου της Τζέιν Κάμπιον
West Side Story του Στίβεν Σπίλμπεργκ
Σκηνοθεσία
Τζέιν Κάμπιον για την «Εξουσία του Σκύλου»
Κένεθ Μπράνα για το «Belfast»
Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι για το «Drive my Car»
Πολ Τόμας Αντερσον για την «Πίτσα Γλυκόριζα»
Στίβεν Σπίλμπεργκ για το «West Side Story»
Α' Ανδρικός Ρόλος
Χαβιέρ Μπαρδέμ για το «Being the Ricardos»
Μπένεντικτ Κάμπερμπατς για την «Εξουσία του Σκύλου»
Αντριου Γκάρφιλντ για το «Tick, Tick... Boom!»
Γουιλ Σμιθ για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»
Ντένζελ Γουάσινγκτον για το «The Tragedy of Macbeth»
Α' Γυναικείος Ρόλος
Τζέσικα Τσαστέιν για το «The Eyes of Tammy Faye»
Ολίβια Κόλμαν για το «The Lost Daughter»
Πενέλοπε Κρουζ για τις «Παράλληλες Μητέρες»
Νικόλ Κίντμαν για το «Being the Ricardos»
Κρίστεν Στιούαρτ για το «Spencer»
Διασκευασμένο Σενάριο
Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, Τακαμάσα Οε για το «Drive my Car»
Σίαν Χέντερ για το «CODA»
Ντενί Βιλνέβ, Ερικ Ροθ για το «Dune»
Μάγκι Τζίλενχαλ για το «The Lost Daughter»
Τζέιν Κάμπιον για το «Η Εξουσία του Σκύλου»
Πρωτότυπο Σενάριο
Κένεθ Μπράνα για το «Belfast»
Ανταμ ΜακΚέι και Ντέιβιντ Σιρότα για το «Μην Κοιτάτε Πάνω»
Ζακ Μπέιλιν για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»
Πόλ Τόμας Αντερσον για το «Πίτσα Γλυκόριζα»
Χοακίμ Τρίερ, Εσκιλ Βογκτ για το «The Worst Person in the World»
B' Γυναικείος Ρόλος
Τζέσι Μπάκλει για το «The Lost Daughter»
Τζούντι Ντεντς για το «Belfast»
Κρίστεν Ντανστ για την «Εξουσία του Σκύλου»
Αριάνα ΝτεΜπόουζ για το «West Side Story»
Αουνζάνιου Ελις για το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»
Β' Ανδρικός Ρόλος
Κιάραν Χάιντς για το «Belfast»
Τρόι Κάτσερ για το «Coda»
Τζέσε Πλέμονς για την «Εξουσία του Σκύλου»
Τζ, Κ. Σίμονς για το «Being the Ricardos»
Κόντι Σμιτ ΜακΦι για την «Εξουσία του Σκύλου»
Μουσική
Νίκολας Μπριτέλ για το «Μην Κοιτάτε Πάνω»
Χανς Τσίμερ για το «Dune»
Ζερμέν Φράνκο για το «Ενκάντο: Ενας Κόσμος Μαγικός»
Αλμπέρτο Ιγκλέσιας για το «Παράλληλες Μητέρες»
Τζόνι Γκρίνγουντ για το «Η Εξουσία του Σκύλου»
Κοστούμια
Κρουέλα
Cyrano
Dune
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
West Side Story
Φωτογραφία
Γκρεγκ Φρέιζερ για το «Dune»
Νταν Λαόυστσεν για το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών»
Αρι Βέγκνερ για την «Εξουσία του Σκύλου»
Μπρούνο Ντελμπονέλ για το «The Tragedy of Macbeth»
Γιάνους Καμίνσκι για το «West Side Story»
Μοντάζ
Μην Κοιτάτε Πάνω
Dune
Η Μέθοδος των Γουίλιαμς
Η Εξουσία του Σκύλου
Tick, Tick... Boom!
Καλύτερο Τραγούδι
Be Alive από το «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»
Dos Oruguitas από το «Ενκάντο: Ενας Κόσμος Μαγικός»
Down to Joy από το «Belfast»
No Time to Die από το «No Time to Die»
Somehow you Dο από το «Four Good Days»
Σκηνικά
Dune
The Tragedy of Macbeth
West Side Story
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
Η Εξουσία του Σκύλου
Διεθνής Ταινία
Drive My Car του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι (Ιαπωνία)
Flee του Γιόνας Πόερ Ρασμούσεν (Δανία)
The Hand of God του Πάολο Σορεντίνο (Ιταλία)
Lunana: A Yak in the Classroom του Πάγιο Τσόινινγκ Ντόρζι Μπουτάν)
The Worst Person in the World του Χοακίμ Τρίερ (Νορβηγία)
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
Ενκάντο: Ενας Κόσμος Μαγικός
Flee
Λούκα
Οι Μίτσες και η Εξέγερση των Μηχανών
Η Ράια και ο Τελευταίος Δράκος
Ντοκιμαντέρ - Μεγάλου Μήκους
Ascension της Τζέσικα Κίνγκντον
Attica των Τρέισι Κάρι, Στάνλεϊ Νέλσον
Flee του Γιόνας Πόερ Ρασμούσεν
Summer of Soul (…Or, When The Revolution Could Not Be Televised) του Questlove
Riding with Fire των Ρίντου Τόμας και Σουσμίτ Γκος
Ντοκιμαντέρ - Μικρού Μήκους
Audible
Lead me Home
The Queen of Basketball
Three Songs for Benazir
When We Were Bullies
Οπτικά Εφέ
Dune
Free Guy
No Time to Die
Ο Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών
Spider-Man No Way Home
Ηχος
Belfast
Dune
No Time to Die
Η Εξουσία του Σκύλου
West Side Story
Κομμώσεις και Μακιγιάζ
Coming 2 America
Κρουέλα
Dune
The Eyes of Tammy Faye
Ο Οίκος Gucci
Μικρού Μήκους Ταινία - Animation
Affairs of the Art
Bestia
Boxballet
Robin Robin
The Windshield Wiper
Μικρού Μήκους Ταινία - Live Action
Ala Kachuu – Take and Run
The Dress
The Long Goodbye
On My Mind
Please Hold
Η φετινή, 94η Τελετή Απονομής των Βραβείων Οσκαρ, θα γίνει την Κυριακή 27 Μαρτίου (ξημερώματα Δευτέρας) και θα μεταδοθεί ζωντανά και αποκλειστικά για την Ελλάδα από την COSMOTE TV. Πριν από τη μεγάλη βραδιά του κινηματογράφου, η COSMOTE TV θα κινείται σε οσκαρικούς ρυθμούς μέσα από το pop-up κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS, που θα κάνει πρεμιέρα την Τρίτη 1 Μαρτίου, προβάλλοντας, για όλο τον οσκαρικό μήνα καθημερινά 3 ταινίες που έχουν βραβευτεί ή έχουν προταθεί για OSCAR