Industry

Η πανδημία τελειώνει. Το Netflix συνεχίζει;

στα 10

Το... τέλος της πανδημίας φέρνει μάλλον δυσάρεστα νέα για τον κυρίαρχο του οικιακού streaming.

Flix Team
Η πανδημία τελειώνει. Το Netflix συνεχίζει;

Μείωση στις εγγραφές νέων συνδρομητών σημειώνεται στην πλατφόρμα Netflix, πραγματικότητα που κατακρήμνισε τις μετοχές της εταιρείας μέσα σε λίγες ώρες. Ειδικότερα, κατά την περίοδο Ιανουαρίου - Μαρτίου της φετινής χρονιάς εγγράφηκαν στην πλατφόρμα 3,98 εκατoμμύρια νέοι συνδρομητές, αν και η αρχική πρόβλεψη υπερέβαινε τα 6 εκατομμύρια.

Η εταιρεία αποδίδει τη δυσμενή εξέλιξη στην αναπτυξιακή της πορεία, στην έλλειψη νέου «περιεχομένου», δηλαδή νέων σειρών και κινηματογραφικών ταινιών, και εκτιμά ότι οι συνδρομητές θα επανακάμψουν μετά την προβολή νέων επεισοδίων των αγαπημένων τους σειρών, που προβλέπεται για το προσεχές μέλλον.

Διαβάστε ακόμη: Και οι Ελληνες προτίμησαν τις πλατφόρμες μέσα στο lockdown

Τη χρονιά της πανδημίας εγγράφηκαν στο Netflix περίπου 15,8 εκατομμύρια νέοι συνδρομητές, οι οποίοι το επέλεξαν θέλοντας να διασκεδάσουν την αναγκαστική κατ’ οίκον απομόνωση λόγω lockdown. Πολλοί νέοι χρήστες της πλατφόρμας (9,3 εκατομμύρια) βρίσκονταν σε κράτη της Ασίας. Η αύξηση σε αυτή τη γεωγραφική περιοχή, συγκριτικά με την περασμένη χρονιά, ανήλθε στο 65%.

Η πανδημία κράτησε μεν τους θεατές στα σπίτια τους, αλλά τα περιοριστικά μέτρα υπήρξαν απαγορευτικά για την ταχεία παραγωγή σειρών και ταινιών. Ταυτόχρονα νέες πλατφόρμες (με το Disney+ να προπορεύεται με περισσότερους από 100 εκατομμμύρια συνδρομητές) έφεραν το πρωτοπόρο Netflix για πρώτη φορά μπροστά στον ανταγωνισμό. Η απαισιοδοξία εκτείνεται και στις προβλέψεις για το μέλλον. Το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς θα αποκτήσει περίπου 1 εκατομμύριο νέους συνδρομητές, αριθμός κατά πολύ μικρότερος από την αρχική εκτίμηση, καθώς οι επιθυμητές προβλέψεις για τη συγκεκριμένη περίοδο μιλούσαν για περισσότερες από 5 εκατομμύρια νέες εγγραφές.

Σε αντιστρόφως ανάλογο κλίμα οι οικονομικές επιδόσεις του Netflix. O τζίρος του ανήλθε σε 7,6 δισεκατομμύρια δολάρια και το καθαρό κέρδος σε 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια, αύξηση 140% από το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Οπως δήλωσε ο Ριντ Χέιστινγκς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, «τα περασμένα χρόνια όλα πήγαν ρολόι. Τώρα τα πράγματα έχουν γίνει λίγο ασταθή».

Διαβάστε ακόμη: Οι συνδρομές σε πλατφόρμες streaming άγγιξαν το 1 δισεκατομμύριο παγκοσμίως