Industry

Κόντρα στις προβλέψεις, πτώση εσόδων από συνδρομητές για το Netflix

στα 10

Η εικόνα της κερδοφορίας της εταιρίας αντικατοπτρίζει, ανάμεσα σε άλλα, τη μεγάλη αύξηση προσφοράς σε πλατφόρμες streaming αλλά προιωνίζει και την ενδεχόμενη αύξηση της τιμής της συνδρομής.

Flix Team
Κόντρα στις προβλέψεις, πτώση εσόδων από συνδρομητές για το Netflix

Παρά την απόλυτη κυριαρχία του στο επίπεδο προσφοράς περιεχομένου, αλλά και την απόλυτη δαιμονοποίηση του - ειδικά σε όλη τη διάρκεια της πανδημίας που διανύουμε - κυρίως από τους τομείς των ιδιοκτητών αιθουσών και των εταιριών διανομής και πωλήσεων ταινιών παγκοσμίως, το Netflix εμφανίζει για πρώτη φορά σημάδια κορεσμού με τα χαμηλότερα κέρδη από νέους συνδρομητές σε μια τετραετία.

Οι βασικότερες αιτίες είναι φυσικά η ραγδαία αύξηση του ανταγωνισμού για την προσφορά υπηρεσιών streaming (βλ. Disney+, HBO Max και άλλα), η σχετική χαλάρωση των περιορισμών εξαιτίας της πανδημίας, ενώ οι ειδικοί συμπληρώνουν επίσης ως αιτία και την επιστροφή των ζωντανών μεταδόσεων αθλητικών διοργανώσεων.

Διαβάστε ακόμη: Τι σημαίνει η απαγόρευση κυκλοφορίας στη Γαλλία για την επιβίωση των κινηματογράφων

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, η Netflix Inc πρόσθεσε 2,2 εκατομμύρια νέους συνδρομητές σε παγκόσμιο επίπεδο στη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, χωρίς να καλύψει ούτε τη δική της πρόβλεψη, ούτε το στόχο της Wall Street, αφού οι αναλυτές ανέμεναν 3,4 εκατ. νέους συνδρομητές. Τα κέρδη ανά μετοχή, καταγράφηκαν επίσης, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών στο 1,74 δολάριο, έναντι πρόβλεψης για κέρδη 2,14 δολαρίων ανά μετοχή (IBES, Refinitiv). Η τιμή των μετοχών της Netflix μειώθηκε κατά περίπου 6% στα 494 δολάρια.

«Οι εγχώριοι συνδρομητές ήταν περίπου σταθεροί, αντανακλώντας [την τάση] κορεσμού στις ΗΠΑ». δήλωσε ο Ρος Μπένες, αναλυτής του eMarketer. Καθώς η εγχώρια αύξηση των συνδρομητών επιβραδύνεται, η αύξηση των εσόδων είναι πιθανό να προέλθει από την αύξηση των τιμών, πρόσθεσε ο ίδιος.

Το Netflix καταγράφηκε ως μια από τις πιο πετυχημένες εταιρίες του 2020, όταν είχε αναφέρει ένα τρίμηνο εισπρακτικής επιτυχίας στην αρχή της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19, μέσω νέων συνδρομών 15,8 εκατομμυρίων συνδρομητών μεταξύ του Ιανουαρίου και του Μαρτίου. Ηταν η εποχή της καραντίνας στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη.

Πηγή: Καθημερινή, ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters