Buzz

Η Ντιάμπλο Κόντι νιώθει τρομοκρατημένη που βλέπει ο κόσμος το «Juno» ως αρνητική ταινία στο θέμα των αμβλώσεων

στα 10

Η Κόντι θέλησε να ξεκαθαρίσει το τοπίο για τις προθέσεις της μια και καλή μιλώντας στο The Hollywood Reporter, μετά και τα τραγικά γεγονότα του προηγούμενου μήνα που το Ανώτατο Δικαστήριο ακύρωσε τη συνταγματική προστασία των εκτρώσεων.

Η Ντιάμπλο Κόντι νιώθει τρομοκρατημένη που βλέπει ο κόσμος το «Juno» ως αρνητική ταινία στο θέμα των αμβλώσεων

Οταν κυκλοφόρησε το 2007 το «Juno» της Ντιάμπλο Κόντι κατάφερε να κερδίσει αρκετές υποψηφιότητες στα Οσκαρ, ανάμεσά τους και για καλύτερη ταινία και ερμηνείας για τον Ελιοτ Πέιτζ, κερδίζοντας όμως το Οσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου. Αλλά πέρα από τις νίκες, η ταινία έγινε και θέμα αρκετών αντιπαραθέσεων μιας και, παρά τον διαφορετικό σκοπό της σεναριογράφου και σκηνοθέτιδος, πολλοί υποστήριζαν πως έδειχνε ότι ήταν αρνητική στο δικαίωμα των γυναικών στην άμβλωση, αφού παρουσίαζε στο τέλος την Τζούνο να διστάζει να μπει στην κλινική να κάνει έκτρωση βλέποντας έξω τους διαδηλωτές.

Στα τέλη του προηγούμενου μήνα το Ανώτατο Δικαστήριο της Αμερικής ακύρωσε τη συνταγματική προστασία των εκτρώσεων, και η Ντιάμπλο Κόντι αποφάσισε να ξεκαθαρίσει το τοπίο όσο αφορά την ταινία της. «Είμαι κατηγορηματικά υπέρ της επιλογής [των αμβλώσεων] και ήμουν όλη μου η ζωή. Και είναι σημαντικό για μένα να το ξεκαθαρίσω αυτό. Αλλά, ξέρετε, μπορώ να καταλάβω γιατί οι άνθρωποι θα παρεξηγούσαν την ταινία. Κοιτώντας το πίσω, μπορώ να δω πώς θα μπορούσε να εκληφθεί ως μη επιλογή. Και αυτό με τρομάζει», είπε η Κόντι στο The Hollywood Reporter.

Και συνέχισε «όταν κοιτάζω πίσω εκείνη τη στιγμή που έγραφα το σενάριο, νιώθω μια στεναχώρια, γιατί εκείνη τη στιγμή δεν μου πέρασε ποτέ από το μυαλό ότι τα αναπαραγωγικά μου δικαιώματα θα μπορούσαν να τεθούν σε κίνδυνο. Αν κάποιος μου είχε πει τότε - ως ανέμελη, νεότερη, φεμινίστρια τρίτου κύματος - ότι το 2022, το “Roe εναντίον Wade” θα ακυρώνονταν, θα είχα τρομοκρατηθεί και θα είχα υποθέσει ότι βαδίζαμε προς μια κάποιου είδους ασύλληπτης δυστοπίας, και ίσως να είχα δίκιο. Αλλά εκείνη την εποχή, φαινόταν απλώς αδύνατο. Θεώρησα το νομοσχέδιο αυτό ως δεδομένο, και πολλοί από εμάς το κάναμε. Απλώς δημιουργούσα. Ποτέ δεν σκόπευα την ταινία ως κάποιου είδους πολιτικής δήλωσης. Δεν μπορώ να φανταστώ να είμαι τόσο αθώα ποτέ ξανά.»

Διαβάστε ακόμα: Τα γεγονότα που (δεν) απατούν

juno

Η ίδια παραδέχτηκε πως «δεν είχα πολλή σαφήνεια εκείνη τη στιγμή γιατί είχα μπει σε αυτή τη σουρεαλιστική πραγματικότητα του να είμαι δημόσιο πρόσωπο εν μία νυκτί, κάτι που δεν περίμενα να συμβεί. Ηταν ειλικρινά τραυματικό – και είχα καβαλήσει το καλάμι - που δεν γνώριζα πολύ καλά κανέναν από τους διαλόγους γύρω από την ταινία.»

Για την Κόντι το «Juno» είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια «μεταμόρφωση» της ηρωίδας της. «Εμοιαζε σαν μια κατάλληλη μεταφορά για την ενηλικίωση, οπότε δεν μετανιώνω που έγραψα την ταινία. Πιστεύω ότι είναι σημαντικό να συνεχίσω να ξεκαθαρίζω τα συναισθήματά μου για αυτό γιατί το τελευταίο πράγμα που θα ήθελα ποτέ είναι κάποιος να ερμηνεύσει την ταινία ως αντίθετη επιλογή. Ποτέ δεν σκέφτηκα πραγματικά να ξαναεπισκεφτώ την ταινία - μοιάζει σαν κάτι που πρέπει να παραμείνει διατηρημένη κάπου. Αλλά θα προτιμούσα να υπάρχουν αυτές οι δηλώσεις μου εκεί έξω παρά να παρερμηνευθεί η σιωπή [μου]», έκλεισε συνοψίζοντας η Κόντι στην συνέντευξη της.

Οσοι θέλουν να δουν (ή και να ξαναδούν) το «Juno» μετά και από αυτές τις δηλώσεις της Ντιάμπλο Κόντι, η ταινία είναι διαθέσιμη σε streaming στο Disney+.