Buzz

Τι βλέπουμε στο σπίτι την Παρασκευή, 1 Ιανουαρίου 2021

στα 10

Το Flix προτείνει τι να δείτε σήμερα στο σπίτι.

Flix Team
Τι βλέπουμε στο σπίτι την Παρασκευή, 1 Ιανουαρίου 2021

Οσο δεν μπορούμε να πάμε σινεμά, δεν σταματάμε να βλέπουμε ταινίες (και σειρές). Και επιλέγουμε για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.


Και μην ξεχνάτε: Flix Top Ten 2020: Ψηφίστε κι εσείς για την καλύτερη ταινία της χρονιάς και κερδίστε δώρα. Μπείτε εδώ για να μάθετε όλες τις λεπτομέρειες για τη συμμετοχή σας.


Mank 607

Mank του Ντέιβιντ Φίντσερ

O Ντέιβιντ Φίντσερ υπογράφει ένα ερωτικό γράμμα στο σινεμά, ενώ ταυτόχρονα ρίχνει φως πίσω από το Hollywood Sign, στη βαριά σκιά της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Και κοιτά το παρελθόν για να πει κάτι πολύ σοβαρό για το πολιτικό παρόν. Διαβάστε την κριτική του Flix εδώ. Η ταινία προβάλλεται με ελληνικούς υπότιτλους στο Netflix.

lighthouse 607

«Ο Φάρος» («The Lighthouse») του Ρόμπερτ Εγκερς

Ο Τόμας Γουέικ κι ο Εφρέμ Γουίνσλοου, δυο φαροφύλακες, φτάνουν σε ένα ξερονήσι, κάπου έξω από το Μέιν, γύρω στα μέσα του 1890. Θα αναλάβουν για έναν μήνα την ευθύνη του φάρου που στέκεται εκεί και μιας σειρήνας, της οποίας ο επαναλαμβανόμενος ήχος προειδοποιεί τα πλοία που περνούν για τον κίνδυνο που παραμονεύει. Μέσα σε αυτό το αφιλόξενο τοπίο και για τα περίπου εφτά με δέκα πρώτα λεπτά, ο Ρόμπερτ Εγκερς αρχίζει να χτίζει, σιγά αλλά σταθερά, μια υποβλητική ατμόσφαιρα, καθώς ακολουθεί τους δυο ήρωές του στις καθημερινές τους ασχολίες στον φάρο, κι όλα αυτά χωρίς να ειπωθεί το παραμικρό. Κάτι που μπορεί να μοιάζει ως ασήμαντο και ως μια απλή ρουτίνα, εδώ ο Εγκερς το χρησιμοποιεί για να θεμελιώσει την δυναμική της σχέσης των ηρώων του με μια ανείπωτη ένταση να ελλοχεύει από το πρώτο κιόλας λεπτό ως κάτι το μοχθηρό. Κι αυτό είναι μόνο η αρχή σε ένα εφιαλτικό ταξίδι στα αχαρτογράφητα, κρύα και σκοτεινά νερά του ανδρικού ψυχισμού, σε ένα φιλμ το οποίο κερδίζει αμέσως τον τίτλο του κλασικού.H ταινία είναι διαθέσιμη για ενοικίαση ή αγορά στο Google Play Store

I'm Thinking of Ending Things 607 0

«Ι'm Thinking of Ending Things» (2020) του Τσάρλι Κάουφμαν

H Λούσι (ή Λουίζα, ή Λουτσία, ή Εϊμι) δέχθηκε την πρόσκληση του Τζέικ, του αγοριού της εδώ και δύο μήνες, να γνωρίσει τους γονείς του. Θα οδηγήσουν για ώρες μέσα στην χιονοθύελλα για να φτάσουν στη φάρμα που μεγάλωσε, να φάνε όλοι μαζί και να επιστρέψουν. Η γνωριμία με τους γονείς είναι πάντα ένα μεγάλο βήμα. Στρεσογόνο κι αποκαλυπτικό. Ειδικά... όταν, εσύ μυστικά, μέσα σου, σκέφτεσαι να δώσεις ένα τέλος στα πράγματα. Καλό παιδί ο Τζέικ. Αλλά αυτό ήταν όλο; Επίσης, όσο προχωρά ο αδυσώπητος χρόνος, οι λεπτομέρειες που σε ενοχλούν φουντώνουν. Κι ο χρόνος στο πατρικό σπίτι θα τρέξει αμείλικτα, μπρος-πίσω, σε αυτό τον σουρεαλιστικό, αλληγορικό εφιάλτη. Ζωντανεύοντας ντροπιαστικές ιστορίες της παιδικής ηλικίας, αποκαλύπτοντας τη ρίζα των ανασφαλειών σου στα πρόσωπα και τα λόγια των γονιών, αλλά και βλέποντας τους δυο σας στις καρέκλες τους, στις ηλικίες τους. Σκέφτεσαι να δώσεις ένα τέλος. Το τόλμησες ποτέ, άραγε; H ταινία προβάλλεται στο Νetflix

never rarely sometimes always 607

«Never Rarely Sometimes Always» της Ελίζα Χίτμαν

H Οτομ, ένα 17χρονο κορίτσι σε μια μικρή πόλη της Πενσυλβάνια είναι έγκυος κι αν κι είναι αποφασισμένη να τερματίσει την εγκυμοσύνη της, οι νόμοι της πολιτείας που απαιτούν την συγκατάθεση των γονιών της για κάτι τέτοιο, το καθιστούν αδύνατο. Κι έτσι η Οτομ, απεγνωσμενη, αρχικά θα δοκιμάσει να προκαλέσει μια αποβολή, και στη συνέχεια, μαζί με την λίγο μεγαλύτερη ξαδέρφη της Κρίσταλ θα πάρουν το λεωφορείο για την Νέα Υόρκη με ελάχιστα χρήματα στην τσέπη προκειμένου να κάνει την έκτρωση εκεί. Στην διάρκεια των δύο ημερών που θα διαρκέσει το ταξίδι τους, τα κορίτσια θα αντιμετωπίσουν την μοναξιά, την εχθρότητα, την αδιαφορία μιας πόλης που δεν νοιάζεται για εκείνες, αλλά και την αίσθηση του καθήκοντος ακόμη και την τρυφερότητα των εργαζομένων της κλινικής στην οποία θα απευθυνθούν, την καλοσύνη (έστω και υπό προϋποθέσεις) των ξένων. Διαβάστε ολόκληρη την κριτική του Flix εδώ. Η ταινία είναι διαθέσιμη για ενοικίαση ή αγορά στο Apple TV

honeyland 607

«Στη Γη του Αγριου Μελιού» (Honeyland) των Ταμάρα Κοτέβσκα και Λούμπομιρ Στεφάνοφ

Η ταινία των Ταμάρα Κοτέβσκα και Λούμπομιρ Στεφάνοφ, κατάφερε με την διπλή της υποψηφιότητα φέτος στα Οσκαρ, κάτι αληθινά σπάνιο, αλλά όχι ακριβώς απρόβλεπτο. Το «Στη Γη του Αγριου Μελιού» είχε βρεθεί -δικαίως-, σε δεκάδες λίστες με τις καλύτερες ταινίες του 2019 και είχε βραβευτεί σε τόσα φεστιβάλ που δεν έχει νόημα να αναφέρουμε. Το «Honeyland», είναι μια από εκείνες τις ταινίες που αν τις δεις, δεν μπορείς να τις ξεχάσεις γιατί μέσα στην απλότητα και την ομορφιά τους, συλλαμβάνουν κάτι τόσο μεγαλειώδες όσο η ίδια η ζωή.Η ιστορία του, ακολουθεί την καθημερινότητα μιας γυναίκας που ζει με την ηλικιωμένη μητέρα της σε ένα εγκαταλελειμμένο χωριό της Βόρειας Μακεδονίας, κι επιβιώνει συλλέγοντας το μέλι από τα ημιάγρια μελίσσια της, παίρνοντας το μισό για εκεινη κι αφήνοντας το άλλο μισό για τις μέλισσες. Οταν μια θορυβώδης οικογένεια έρθει να εγκατασταθεί δίπλα της, η μοναξιά της θα αποκτήσει παρέα, όταν όμως εκείνοι αποφασίσουν να ασχοληθούν με την μελισσοκομία παραβλέποντας τον κανόνα του μισού-μισού, η ισορροπία και η ίδια της η ζωή θα διαταραχθεί με τρόπους απρόβλεπτους και σκληρούς.H ταινία προβάλλεται στο Cinobo

lara 607

«Lara» του Γιαν-Ολε Γκέρστερ

Η Λάρα γιορτάζει τα 60ά γενέθλιά της. Μάλλον, σήμερα είναι τα 60ά γενέθλια της Λάρα αλλά δεν έχει κανέναν κοντά της για να τα γιορτάσει. Ο γιος της, Βίκτορ, έχει απόψε ρεσιτάλ, παρουσιάζει την πρώτη δική του σύνθεση. Η Λάρα, με «ήπια πίεση», τον ώθησε να γίνει πιανίστας, όμως δεν είναι καλεσμένη στη συναυλία. Σε μια εικοσιτετράωρη διαδρομή της στις γειτονιές του Βερολίνου, βιαστική χωρίς λόγο, νευρική χωρίς ανάπαυλα, σε μια πορεία που διακόπτεται από σύντομες συναντήσεις ή δουλειές, η Λάρα στήνει τη σκηνή για τη βραδινή παράσταση. Μπορεί η μητρική αγάπη να γίνει εργαλείο ευνουχισμού; (Το ξέρουμε ότι μπορεί). Γερμανική ψυχολογική ανατομία με μινιμαλισμό και δυνατή γυναικεία ερμηνεία. Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix για την ταινία.

Η ταινία «Lara» προβάλλεται από την StraDa films σε online virtual release, δίνοντας στους θεατές την δυνατότητα να ενισχύσουν την κινηματογραφική αίθουσα της επιλογής τους. Διαβάστε εδώ περισσότερα.

tenet 607

«Tenet» του Κρίστοφερ Νόλαν

Τρομοκρατική επίθεση; Κάτι πολύ μεγαλύτερο. Γ' Παγκόσμιος Πόλεμος; Κάτι πολύ χειρότερο. Αρμαγεδδώνας; Κάτι ακόμα πιο αμετάκλητο. Από τι ακριβώς πρέπει να σώσει «Ο Πρωταγωνιστής», μυστικός πράκτορας μιας υπόγειας κυβερνητικής οργάνωσης, τον κόσμο; Από κάτι που έρχεται... από το μέλλον. Από τα σχέδια του Αντρεϊ Σέιτορ – ενός ισχυρού Ρώσου μαφιόζου, που βλέποντας τη ζωή του να τελειώνει, πατάει το Τhe Εnd και στον πλανήτη. Εχοντας ανακαλύψει την τεχνολογία που του επιτρέπει να κινείται μπρος-πίσω στο χρόνο, ο Σέιτορ μπορεί να επιστρέφει όσες φορές χρειάζεται πίσω, να διορθώνει τα λάθη, να αλλάζει το παρελθόν, να εξοντώνει τους εχθρούς - ώστε να φέρει σε πέρας ανενόχλητος το μεταποκαλυπτικό του σχέδιο. Θα καταφέρει ο Πρωταγωνιστής να τον ακολουθήσει στο χωροχρόνο και να τον σταματήσει; Μπορεί να βασιστεί στον Νιλ, τον Βρετανό ομόλογό του πράκτορα που παρουσιάζεται ως μυστηριώδης σύμμαχος; Θα εμπιστευτεί την Κατ, την κακοποιημένη σύζυγο του Σέιτορ, που θέλει να βάλει τέλος στον βίαιο γάμο της, σώζοντας την ανθρωπότητα από το σίγουρο δικό της; «Tenet», όμως, σημαίνει «αρχή». Κι ο χρόνος μετρά αντίστροφα. Και κανονικά. Την ίδια στιγμή. Η ταινία είναι διαθέσιμη για ενοικίαση ή αγορά στο Google Play Store και στο Apple TV

The Trial of the Chicago 7 607 6

«Η Δίκη των 7 του Σικάγου» (The Trial of the Chicago 7) του Ααρον Σόρκιν

Σικάγο, Συνέδριο των Δημοκρατικών, 1968. Εξω από το Χίλτον, στους δρόμους, οι αντι-πολεμικές διαδηλώσεις για όσα συνέβαιναν στο Βιετνάμ παίρνουν μεγάλες διαστάσεις (όπως σήμερα οι αντίστοιχες του #BlackLivesMatter) και η κυβέρνηση του Λίντον Τζόνσον δίνει το σήμα για πλήρη καταστολή από τις αστυνομικές δυνάμεις- κάτι που τις μεταμορφώνει σε εξέγερση. Επί πέντε μέρες και πέντε νύχτες, το Σικάγο καίγεται. Ακολουθούν συλλήψεις. Η επόμενη κυβέρνηση, του Ρίτσαρντ Νίξον, αποφασίζει μία κίνηση που θα δώσει ένα μάθημα παραδειγματισμού στους μελλοντικούς διαδηλωτές: εφαρμόζοντας το Αρθρο Χ (που καθιστά παράνομες τις εξεγέρσεις) του Νομοσχεδίου για τα Πολιτικά Δικαιώματα του 1968, συλλαμβάνει και κατηγορεί 7 (αρχικά 8) πολιτικούς αρχηγούς κινημάτων και τους χαρακτηρίζει «τρομοκράτες»: «με σχέδιο και στόχο κατεύθυναν τον όχλο σε βίαιη εξέγερση». Η Δίκη των 7 του Σικάγου μένει ιστορική, καθώς οι κατηγορίες συνωμοσίας και τρομοκρατίας δεν μπόρεσαν τελικά να σταθούν, αλλά αυτό δεν εμπόδισε το σύστημα να προσπαθήσει. Δεύτερη σκηνοθετική απόπειρα του Ααρον Σόρκιν (μετά το «Molly's Game»), όμως πολλαπλή σεναριακή κατάθεση πάνω σε... ζητήματα τιμής. Από το «A Few Good Men» μέχρι το «The West Wing» κι από το «The Newsroom» μέχρι το «The Social Network», ο Σόρκιν είναι πιστός σε όσα τον προβληματίζουν. Ενας πολιτικός και κοινωνικός ανατόμος των (εκάστοτε) καιρών που χρησιμοποιεί την πέννα του για να μελετήσει και να αφυπνίσει πάνω σε καίρια ζητήματα. Η διαχείριση της Δημοκρατίας, τα δικαιώματα και η ευθύνη της, η πλάνη της ισότητας απέναντι στους νόμους, τα πολιτικά ιδεώδη σε σύγκρουση με το ακλόνητο οικονομικό σύστημα, η θέση του ενός (πολίτη) απέναντι στους θεσμούς (κράτος). _Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Netflix.

time 607

«Time»της Γκάρετ Μπράντλεϊ

Η Φοξ κι ο Ρομπ Ριτς γνωρίστηκαν στο σχολείο, ερωτεύτηκαν, παντρεύτηκαν κι έκαναν έξι παιδιά. Ολα στη ζωή τους θα μπορούσαν να έχουν εξελιχθεί ομαλά. Αλλά αυτό δεν συνέβη. Σε μια απονενοημένη κίνηση, οι δυο τους αποπειράθηκαν να ληστέψουν μια τράπεζα. Η Φοξ φυλακίστηκε για τριάμισι χρόνια, ο Ρομπ για 60 χρόνια χωρίς αναστολή. Η Φοξ, αποφασιστική κι αήττητη, με το που αποφυλακίζεται αφιερώνει τις επόμενες δύο δεκαετίες της ζωής της/τους στο να καταφέρει να αποφυλακιστεί ο άντρας της. Το ντοκιμαντέρ «Time» της Γκάρετ Μπράντλει με προϋπηρεσία στην αφανή ιστορία της μαύρης κοινότητας, μια εκπληκτικά ανθρώπινη διατριβή πάνω και στον εγκλεισμό αλλά και στη σημασία του χρόνου που περνά και σε όσα αφήνει πίσω του. Η ταινία κέρδισε στο Φεστιβάλ του Σάντανς το Βραβείο Καλύτερου Αμερικανικού Ντοκιμαντέρ (με την Γκάρετ Μπράντλεϊ να γίνεται η πρώτη Αφροαμερικανίδα που το καταφέρνει) και έκανε την πρεμιέρα της στο Amazon Prime Video. Εκτός μεγαλου απροόπτου τον Απρίλιο θα βρίσκεται στην πεντάδα των υποψηφιότητων για το Οσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ. Ως φαβορί. H ταινία είναι διαθέσιμη στο Amazon Prime Video