Ηδη από τον Ιούνιο είχαμε παρουσιάσει τις πρώτες (πρώιμες) προβλέψεις για τις υποψηφιότητες των φετινών Οσκαρ (διαβάστε περισσότερα εδώ). Οσο, όμως, πλησιάζουμε στην καρδιά της Οσκαρικής σεζόν και όσο οι μεγάλες ταινίες της χρονιάς ξεκινούν τις πρεμιέρες τους στα μεγάλα φεστιβάλ του φθινοπώρου, αρχίζει να καθαρίζει και η εικόνα γύρω από το ποιοι θα είναι φέτος οι τυχεροί που θα εξασφαλίσουν μια θέση στη μεγαλύτερη βραδιά του Χόλιγουντ.
Καλύτερη ταινία
Η αλλαγή του κανονισμού της Ακαδημίας για τον μην υποχρεωτικό αριθμό των 10 υποψήφιων ταινιών (διαβάστε περισσότερα εδώ) μοιάζει να κάνει τον ανταγωνισμό για την κορυφαία κατηγορία ακόμη μεγαλύτερο.
Από τις ταινίες που έχουν ήδη προβληθεί ως φαβορί για να κερδίσουν μια θέση ανάμεσα στις 5 ή και περισσότερες (μέχρι 10) υποψήφιες για την «Καλύτερη Ταινία» είναι το «Δέντρο της Ζωής» του Τέρενς Μάλικ με φόρα από τη βράβευση του στις Κάννες και την εισπρακτική επιτυχία του στην Αμερική, το «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» του Γούντι Αλεν που χάρισε στον παραγωγικότατο δημιουργό την μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της καριέρας του και το «O Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου - Μέρος Δεύτερο» που φιλοδοξεί να επαναλάβει το θρίαμβο της τρίτης ταινία του «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών» αναγκάζοντας την Ακαδημία να αναγνωρίσει την πιο επιτυχημένη σειρά ταινιών στην ιστορία του σινεμά.
Από τις ταινίες που αναμένονται μέχρι και τα Χριστούγεννα, οι προβλέψεις θέλουν το «War Horse» του Στίβεν Σπίλμπεργκ να είναι σχεδόν σίγουρος διεκδικητής του φετινού Οσκαρ με αντιπάλους του δύο από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς: το «J.Edgar» του Κλιντ Ιστουγντ και το «Tinker, Tailor, Soldier, Spy» του Σουηδού Τόμας Αλφρεντσον.
Χώρος στη λίστα μοιάζει όμως να υπάρχει και για το «Ides of March» του Τζορτζ Κλούνεϊ, το «The Descendants» του Αλεξάντερ Πέιν και ενδεχομένως για το «A Dangerous Method» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και το «Carnage» του Ρομάν Πολάνσκι.
Από τα outsider που απειλούν περισσότερο για μια σίγουρη θέση στη λίστα είναι το βωβό «The Artist» του Μισέλ Χαζαναβίσιους, το «The Help» του Τέιτ Τέιλορ, το «Extremely Loud and Incredibly Close» του Στίβεν Ντάλντρι, το «Hugo» του Μάρτιν Σκορσέζε και το «Contagion» του Στίβεν Σόντερμπεργκ.
Η απουσία του «Τhe Girl With The Dragon Tattoo» από τις προβλέψεις μπορεί να μοιάζει παράξενη, αλλά αν λάβει κανείς υπόψη του ότι η Ακαδημία, είναι προφανές, πως δεν συμπαθεί τον Φίντσερ αλλά και τις σκηνές βίας που υπόσχεται το τρέιλερ, η ταινία του Φίντσερ θα βρεθεί στη λίστα μάλλον από υπερβολική...τύχη.
Καλύτερη Σκηνοθεσία
Σε αυτήν την κατηγορία θα βρεθούν οι περισσότεροι σκηνοθέτες των παραπάνω ταινιών, με τα προγνωστικά να μιλούν για σίγουρη υποψηφιότητα του Τέρενς Μάλικ (ακόμη και αν το «Δέντρο της Ζωής» δεν προταθεί για καλύτερη ταινία), για σχεδόν σίγουρη υποψηφιότητα του Γούντι Αλεν για το «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» και με τον Ντέιβιντ Φίντσερ να έχει περισσότερες πιθανότητες εδώ απ' ότι στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας. Από τα υπόλοιπα ονόματα ξεχωρίζουν αυτά του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, του Μάρτιν Σκορσέζε, του Τζορτζ ΚΛούνεϊ, του Κλιντ Ιστγουντ, του Στίβεν Ντάλντρι και φυσικά του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Αν το «The Artist» καταφέρει να είναι η «έκπληξη» της χρονιάς, ο σκηνοθέτης της, Μισέλ Χασαναβίσιους θα βρεθεί σίγουρα μέσα στους πέντε υποψήφιους.
Α' Ανδρικός Ρόλος
Στον πρώτο ανδρικό ρόλο η Ακαδημία και να μη θέλει δεν μπορεί να μην προτείνει τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο στο ρόλο του Εντγκαρ Χούβερ στο «J.Edgar» του Ιστγουντ ενώ όσοι έχουν δει τον Γκάρι Ολντμαν στο «Τinker, Tailor, Soldier, Spy» μιλούν για την ανδρική ερμηνεία της χρονιάς. Μαζί τους θα βρεθεί σίγουρα φέτος ο Ράιαν Γκόσλινγκ (είτε για το «Drive» είτε για το «Τhe Ides of March» και για πολλούς ο Μπραντ Πιτ στο «Μoneyball». Από τους υπόλοιπους διεκδικητές πιο δυνατός μοιάζει ο ήδη βραβευμένος για το ρόλο του στις Κάννες Ζαν Ντιζαρντάν για το «The Artist», ο Μάικλ Φασμπέντερ για το «A Dangerous Method», ο Ρέιφ Φάινς για τον «Κοριολάνο» και ποιος θα είχε πρόβλημα να δει τον *Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ * υποψήφιο για το «50/50»;
A' Γυναικείος Ρόλος
Με τη μία θέση από τις πέντε ήδη κλεισμένη για τη Μέριλ Στριπ στο «The Iron Lady» (ακόμη και αν η ταινία αποδειχθεί η «φούσκα» της χρονιάς και η ερμηνεία της Στριπ απλά...καρικατούρα), για τις υπόλοιπες θα κονταροχτυπηθούν η Γκλεν Κλόουζ για το «Albert Nobbs», η Μισέλ Γουίλιαμς για το «Μy Week With Marilyn», η Τίλντα Σουίντον για το «We Need to Talk About Kevin», η Κέιτ Γουίνσλετ και η Τζόντι Φόστερ για το «Carnage» και η Βαιόλα Ντέιβις για το «Τhe Help». Τα outsider της κατηγορίας μπορείτε να τα αναζητήσετε στην Κίρστεν Νταντστ της «Μελαγχολίας», στη Ρούνι Μάρα του «The Girl With The Dragon Tattoo» και στην Σαρλίζ Θερόν του «Young Adult».
Υπόλοιπες κατηγορίες
Για τον β' ανδρικό ρόλο δεν πιστεύει κανείς πως θα υπάρξει μεγαλύτερο φαβορί από τον Κρίστοφερ Πλάμερ στο «Beginners» και πιθανούς διεκδικητές των υπολοίπων θέσεων τους Κένεθ Μπράνα για το «My Week With Marilyn», Βίγκο Μόρτενσεν για το «A Dangerous Method», Τζιμ Μπρόουντμπεντ για το «The Iron Lady», Νιλς Αρεστρουπ για το «War Horse» και (αν υπάρχει Θεός) Αντι Σέρκις για τον «Πλανήτη των Πιθήκων: Η Εξέγερση».
Για τον β' γυναικείο ρόλο όλα είναι ανοιχτά ανάμεσα στις διεκδικήτριες Κίρα Νάιτλι για το «A Dangerous Method», Σάντρα Μπούλοκ για το «Εxtremely Loud and Incredibly Close», Οκτάβια Σπένσερ για το «Τhe Help», Ναόμι Γουότς για το «J.Edgar» και Βανέσα Ρεντγκρέιβ για τον «Κοριολάνο» Το it girl της χρονιάς Τζέσικα Τσαστέιν μπορεί να βρεθεί στην κατηγορία για ένα από τα «To Δέντρο της Ζωής», «The Help» ή «Take Shelter».
Για το πρωτότυπο σενάριο όλα οδηγούν στον Γούντι Αλεν για το «Μεσάνυχτα στο Παρίσι», στον Μισέλ Χαζαναβίσιους για το «The Artist», στον Ντάστιν Λανς Μπλακ για το «J.Edgar», τον Γουιλ Ράιζερ για το «50/50» και φυσικά τον Μάικλ Μιλς για το «Beginners».
Για το διασκευασμένο σενάριο τα φαβορί είναι ο Ερικ Ροθ για το «Extremely Loud and Incredibly Close», η Μπρίτζετ Ο' Κόνορ και ο Πίτερ Στρόγκαν για το «Tinker, Tailor, Soldier, Spy», ο Ρομάν Πολάνσκι και η Γιασμίνα Ρεζά για το «Carnage»» ο Τζορτζ Κλούνεϊ και ο Γκραντ Χέσλοφ για το «Ides of March», οι Αλεξάντερ Πέιν, Νατ Φάξον και Τζιμ Ρας για το «The Descendants» και γιατί όχι ο Στίβεν Ζέιλιαν για το «Τhe Girl With The Dragon Tattoo».