Ενημέρωση

Κάννες 2011: Εβδομάδα Κριτικής

στα 10

Οι Γάλλοι κριτικοί επιλέγουν ταινίες για μια εβδομάδα. Εξ ου και «Εβδομάδα Κριτικής». Ο τίτλος αυτού του τμήματος των Καννών μπορεί να μοιάζει βαρετός, οι ταινίες του όμως δεν είναι.

Κάννες 2011:  Εβδομάδα Κριτικής
Εβδομάδα Κριτικής - η αφίσα

Ξεκίνησε το 1961 με την προβολή ενός μόνο φιλμ, του «The Connection» της Σίρλεϊ Κλαρκ, που διοργανώθηκε από την ένωση Γάλλων κριτικών. Τον επόμενο χρόνο, απέκτησε την διάρκεια που έδωσε στο τμήμα το όνομά του, δηλαδή μια εβδομάδα. Από τότε μέχρι σήμερα, κράτησε τον χαρακτήρα του ακέραιο και τον αριθμό των ταινιών που προβάλει σταθερά χαμηλό, μια και ανάμεσα στους στόχους του, είναι να δώσει την μέγιστη ορατότητα στις επιλογές και τις κινηματογραφικές του προτάσεις. Αυτές είναι οι ταινίες που θα προβληθούν φέτος.

Ταινία έναρξης

La Guerre est declaree της Βαλερί Ντονζελί (Γαλλία) / Ενα ζευγάρι, ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα. Ενα παιδί, ο Αδάμ. Μια μάχη, με την αρρώστεια. Και, πάνω απ’όλα, ένας μεγάλος έρωτας. Δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της γνωστής ηθοποιού, μιας από τις νέες δημιουργούς όπου η Γαλλία εναποθέτει τις κινηματογραφικές της ελπίδες.

Ταινία λήξης

Pourquoi tu pleures? της Κάτια Λέφκοβιτς (Γαλλία) / Ενας νέος άντρας, λίγο πριν παντρευτεί, έρχεται αντιμέτωπος, για πρώτη φορά, με μεγάλες ευθύνες – απέναντι στη μνηστή του, στα πεθερικά του, στους γονείς του, στους στόχους του, στον εαυτό του που δεν ξέρει αν βοηθάει ή αν εγκαταλείπει. Κομεντί με γαλλικό πνεύμα, μια ανάλαφρη ταινία με βαθύτερο στοχασμό από τη γαλλοϊσραηλινή ηθοποιό και σκηνοθέτη. Ευκαιρία να απολαύσουμε ξανά την Εμανουέλ Ντεβός.

Sauna on Moon του Ζου Πενγκ (Κίνα) / Δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Ζου Πενγκ, που είχε συμμετάσχει στο Φεστιβάλ Βερολίνου το 2009 με το «A North Chinese Girl». Θέμα της νέας του ταινίας, μια ομάδα εργαζόμενων σε μια σάουνα στην υπερμοντέρνα και γοργά ανερχόμενη Γουανγκντόνγκ, αναλογίζονται κατά πόσο η πρόοδος της χώρας τους υπονομεύει τα δικά τους όνειρα εξέλιξης.

Snowtown του Τζάστιν Κερζέλ (Αυστραλία) / Ταινία τρόμου, βασισμένη στην αληθινή ιστορία ενός παιδιού που έπεσε θύμα του κατά συρροή δολοφόνου Τζον Μπάντινγκ. Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ της Αδελαΐδας, πρώτη μεγάλου μήκους ταινία από έναν σκηνοθέτη, του οποίου ήδη συζητούν την ωμότητα και τη δύναμη του ρεαλισμού του.

Las Acacias του Πάμπλο Τζιορτζέλι (Αργεντινή, Ισπανία) / Στον αυτοκινητόδρομο που συνδέει την Ασουνσιόν της Παραγουάης με το Μπουένος Αϊρες της Αργεντινής, ένας φορτηγατζής καταναλώνει χιλιόμετρα, έχοντας μέσα στο φορτηγό του μια γυναίκα και το παιδί της. Ο μοναχικός οδηγός θα ρουφήξει τη γυναικεία συντροφιά, όπως οι ρόδες του φορτηγού του το δρόμο. Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Αργεντίνου σκηνοθέτη.

Ave του Κονσταντίν Μποτζανόφ (Βουλγαρία, Γαλλία) / Πρώτη ταινία μυθοπλασίας του αναγνωρισμένου ντοκιμαντερίστα, δημιουργού του «Invisible», που λειτούργησε και ως πηγή για το «Ave». Ο ήρωας της ταινίας, ενώ προσπαθεί να φτάσει σε μια κηδεία κάνοντας οτοστόπ, θα γνωρίσει μια 17χρονη κοπέλα που το έχει σκάσει από το σπίτι και ψάχνει τον ηρωινομανή αδελφό της. Ρεαλιστική σκληρότητα και ανθρώπινη τρυφερότητα, σε βαλκανική αισθητική.

17 Filles των Ντελφίν και Μιριέλ Κουλέν (Γαλλία) / Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία των δύο αδελφών σκηνοθετών, με εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιστορία. Βασισμένο σε πραγματικό γεγονός, το «17 Filles» παρακολουθεί μια ομάδα από έφηβες, που αποφασίζουν να μείνουν ταυτόχρονα έγκυες. Ελπίζουμε στη γαλλική ευαισθησία και τη γυναικεία διορατικότητα για μια δυνατή ταινία.

Take Shelter του Τζεφ Νίκολς (Η.Π.Α.) / Η πρώτη του ταινία, «Shotgun Stories», προκάλεσε αίσθηση στο καλλιτεχνικό κύκλωμα κι αυτή εδώ, η δεύτερή του σκηνοθετική δουλειά, που απέκτησε φανς στο Σάντανς, φημολογείται ότι είναι ακόμα καλύτερη. Πρωταγωνιστής ο Μάικλ Σάνον, στο ρόλο ενός άντρα που βλέπει τελολογικά οράματα. Δίπλα του η Τζέσικα Τσάστεϊν, πρωταγωνίστρια στο «The Tree of Life» του Τέρενς Μάλικ.

The Slut της Χάγκαρ Μπεν Ασερ (Ισραήλ, Γερμανία) / Μια νεαρή μητέρα αντιμετωπίζει την απόρριψη από την αγροτική κοινότητα όπου ζει κι από τον άντρα που αγαπά, επειδή θεωρείται ελευθερίων ηθών. Πρώτη ταινία της Ισραηλινής σκηνοθέτιδας που επίσης έγραψε το σενάριο και πρωταγωνιστεί. Το σενάριο αναπτύχθηκε στο πρόγραμμα της Cinefondation του Φεστιβάλ Καννών.

Ειδική προβολή για τα 50 χρόνια της εβδομάδας κριτικής

My Little Princess της Εβα Ιονέσκο (Γαλλία) / Η Χάνα και η Βιολέτα, μητέρα και κόρη, καλλιτέχνης και μούσα. Οικογενειακή δυσλειτουργία και κινηματογραφική εσωστρέφεια. Τι καλύτερο έδαφος για να πρωταγωνιστήσει η πιο καυτή από τις ψυχρές γυναίκες, Ιζαμπέλ Ιπέρ…

Ειδικές προβολές

Mourir aupres de toi των Σπάικ Τζόνζι και Σιμόν Καν (Γαλλία) / Τι συμβαίνει όταν το μικρό βιβλιοπωλείο κλείνει για την ημέρα και οι ήρωες από τα εξώφυλλα των βιβλίων ξυπνούν; Μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων με τη δημιουργικότητα του Σπάικ Τζόνζι και την ποίηση του παραμυθιού.

Walk Away Renee του Τζόναθαν Καουέτ (Η.Π.Α., Γαλλία) / Ο σκηνοθέτης του «Tarnation» μεταφέρει, αυτή τη φορά, την ψυχασθενή μητέρα του από το Χιούστον στη Νέα Υόρκη, όπου πρόκειται να ζήσει από δω και πέρα. Τα εμπόδια που συναντούν στο δρόμο λειτουργούν ως αφορμή για μια νέα περιγραφή της ιδιαίτερης σχέσης του γιου με τη μητέρα του, με παρεμβολές ψυχεδελικών διαλειμμάτων, μουσικών αναφορών και εναλλαγής πραγματικότητας και φαντασίας. Αν βοηθάει τον Καουέτ να ξεπεράσει τα ζητήματά του, τότε να το δούμε.

Διαβάστε τα πάντα για το Επίσημο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα

Για το τμήμα Ενα Κάποιο Βλέμμα του 64ου Φεστιβάλ Καννών

Για το Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών