TV & STREAMING

Το έβδομο επεισόδιο του «The Last of Us» είναι μια ωδή στα χαμένα νεανικά μας όνειρα

στα 10

Το έβδομο επεισόδιο της σειράς μας μεταφέρει στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν για να γνωρίσουμε καλύτερα την Ελι και να καταλάβουμε τον χαρακτήρα της, σε μια γλυκιά ιστορία ενηλικίωσης και σεξουαλικής αφύπνισης.

Το έβδομο επεισόδιο του «The Last of Us» είναι μια ωδή στα χαμένα νεανικά μας όνειρα

[Προσοχή: το παρακάτω άρθρο περιέχει spoilers από το έβδομο επεισόδιο της σειράς «The Last of Us», με τίτλο «Left Behind».]

«Σώσε αυτόν που μπορείς να σώσεις.»

Αυτή η ατάκα της Τζες που είπε στον Τζόελ λίγο πριν πεθάνει από τους Μολυσμένους, είναι η κινητήριος δύναμη της σειράς από την πρώτη κιόλας στιγμή. Είναι εκείνη που βρίσκεται στο επίκεντρο του κάθε επεισοδίου μέχρι σήμερα και δίνει στους ήρωες της νόημα σε κάθε τους πράξη και επιλογή, αλλά και τον σκοπό για να συνεχίσουν την δική τους οδύσσεια σε έναν κόσμο όπου τα πάντα δείχνουν σκοτεινά και ασήμαντα.

Το έβδομο επεισόδιο προσπαθεί να ρίξει ακόμα λίγο παραπάνω φως μέσα σε αυτό το σκοτάδι επικεντρώνοντας περισσότερο στο παρελθόν της Ελι για να δείξει, μέσα από ένα ονειρικό σχεδόν σκηνικό, τη σημασία του ανήκεις κάπου, μέσα από λίγες στιγμές νεανικής ευτυχίας, αλλά και τον πόνο της μοναξιάς και την οδύνη που νιώθεις όταν αναπάντεχα κάποιος ή κάτι σου στερεί τα πάντα και σε αφήνει, ολομόναχο, πίσω. Και πάνω από όλα, πως αυτό θα σου δώσει τη δύναμη να συνεχίσεις, θεραπεύοντας τις (ψυχικές κυρίως) πληγές σου.

Το επεισόδιο, γραμμένο αυτή την φορά από τον δημιουργό του παιχνιδιού Νιλ Ντράκμαν και σκηνοθετημένο από την Λίζα Τζόνσον, γνωστή από την δουλειά της σε σειρές όπως «Barry», «Dead to Me» και «What We Do In The Shadows», είναι μια όμορφη, σχεδόν πιστή, μεταφορά του DLC επεισοδίου με τίτλο «Left Behind» (ένα επεισόδιο το οποίο κυκλοφόρησε ένα χρόνο μετά από το πρώτο «The Last of Us»), το οποίο εξελίσσεται λίγες εβδομάδες πριν ο Τζόελ συναντήσει την Ελι.


Διαβάστε τα recaps του Flix για όλα τα επεισόδια του «The Last of Us»:


the last of us

the last of us

Συνεχίζοντας λίγο μετά τον σχεδόν θανάσιμο τραυματισμό του Τζόελ στο τέλος του προηγούμενου επεισοδίου, βλέπουμε την Ελί να προσπαθεί κάνει κάτι για να σταματήσει το αίμα να τρέχει από την πληγή του. Ο Τζόελ, βλέποντας ίσως το τέλος του να είναι αρκετά κοντά, της λέει πως να τον αφήσει και να επιστρέψει πίσω στον Τόμι, με την Ελι να φαίνεται πως τελικά, χωρίς να ξέρει τι άλλο μπορεί να κάνει, αποφασίζει να τα παρατήσει και να σηκωθεί να φύγει, αφήνοντάς τον πίσω. Η σκηνή αυτή, η οποία κόβεται ακριβώς στο σημείο όπου η Ελί κοντοστέκεται μπροστά από μια πόρτα πριν την ανοίξει, στήνει το συναισθηματικό και μη πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθεί το επεισόδιο, εξετάζοντας τα μέσα από την οπτική πλευρά ενός μικρού κοριτσιού κατά την διάρκειας της πιο μοιραίας νύχτας της ζωής της.

Και για να το κάνει αυτό μας μεταφέρει στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, όπου η Ελι, πριν τη μόλυνσή της από τον ιό, τους Fireflies και τον Τζόελ, ζει μέσα στην Ζώνη Καραντίνας και εκπαιδεύεται να γίνει στρατιώτης της FEDRA. Την βλέπουμε ακόμα και τότε να είναι μια δυναμική κοπέλα η οποία δεν ανέχεται τον τσαμπουκά κανενός, αλλά δεν παύει να νιώθει ξένη και μόνη μέσα εκεί. Κι αυτό γιατί η καλύτερή της φίλη, η Ράιλι (Στορμ Ριντ) έχει εξαφανιστεί εδώ και κάποιες εβδομάδες, μόνο που επιστρέφει ξαφνικά μια βροχερή νύχτα για να της πει πως αποφάσισε να πάει με τους Fireflies, αλλά πριν φύγει θα ήθελε να της δείξει «την καλύτερη νύχτα της ζωής της» σε ένα μικρό κρυφό μέρος της Ζώνης Καραντίνας της Βοστόνης. Από την πρώτη στιγμή η χημεία της Μπέλα Ράμσεϊ με την Ριντ είναι υπέροχη, με τις ατάκες και τις εκφράσεις τους να βγαίνουν πραγματικά αβίαστες, και μέσα από την παιδική αυτή αφέλειά τους, συζητώντας για τις ιδεολογίες τους (τα θετικά και τα αρνητικά τόσο των FEDRA και των Fireflies), για τα όνειρα και το μέλλον τους με μια άσβεστη νεανική θέρμη, δημιουργούν την βάση και για μια όμορφη ιστορία ενηλικίωσης και σεξουαλικής αφύπνισης.

Δεν μπορείς να πολεμήσεις τους πάντες και τα πάντα. Μπορείς όμως να επιλέξεις εκείνους κι εκείνα που είναι πιο σημαντικά για σένα.»

Οταν είσαι νέος, όλος ο κόσμος νιώθεις πως είναι δικός σου για να τον κατακτήσεις. Και εδώ ο κόσμος, μπορεί να περιορίζεται στους τοίχους ενός κατεστραμμένου εμπορικού κέντρου, αλλά η Τζόνσον μας το δείχνει μέσα από τα μάτια ενός μικρού κοριτσιού, τα οποία γεμίζουν με δέος βλέποντας τα δυνατά νέον χρώματα, τις ταμπέλες που τρεμοσβήνουν, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τα διάφορα καταστήματα (άδεια και γεμάτα) που ανοίγονται ξαφνικά μπροστά του, αλλά και ζώντας την χαρά της εμπειρίας του να ανεβοκατεβαίνεις τις κυλιόμενες σκάλες - το ένα από τα πέντε θαύματα του εμπορικού κέντρου, και όλα αυτά συνδυασμένα με ένα υπέροχο soundtrack από τους A-Ha και το «Take on Me».

Διαβάστε ακόμα: Η Τζασμίλα Ζμπάνιτς μιλάει για το πώς έφερε τις προσωπικές της εμπειρίες στο σετ του «The Last of Us»

the last of us

the last of us

Η αλήθεια είναι πως έχουμε ξαναδεί την Ελι και σε προηγούμενα επεισόδια, όπως στο πέμπτο επεισόδιο, να νιώθει και πάλι αυτές τις μικρές στιγμές ελευθερίας και του να είσαι παιδί, αλλά εδώ μοιάζουν σαν να έχουν ακόμα περισσότερη βαρύτητα. Εδώ για την Ελι, για εκείνη την στιγμή, το εμπορικό κέντρο είναι τα πάντα, είναι ο δικός της κόσμος. Για πρώτη φορά νιώθει πως μπορεί να ζήσει μια ζωή χωρίς κανόνες, να διασκεδάσει με την καρδιά της, να ονειρευτεί, να έχει φιλοδοξίες και, γιατί όχι, να νιώσει ελεύθερη και ερωτευμένη. Είναι ένα επεισόδιο που γεμίζει, με ένα αρκετά ουσιώδη τρόπο, τα κενά του χαρακτήρα της Ελι και μας δίνει, μέσα από το παρελθόν της, να καταλάβουμε καλύτερα την ψυχοσύνθεση της.

Ετσι, κι όταν η Ράιλι της αποκαλύπτει πως αυτή θα είναι η τελευταία τους νύχτα μαζί γιατί το επόμενο πρωινό θα φύγει σε άλλο πόστο με του Fireflies, η Ελι εκνευρίζεται, νιώθει πραγματικά προδομένη. «Με αφήνεις λοιπόν. Νόμιζα ότι ήσουν νεκρή. Ξαφνικά, είσαι ζωντανή. Και μου δίνεις αυτή τη νύχτα. Αυτή η καταπληκτική γαμημένη νύχτα. Και τώρα φεύγεις ξανά, για πάντα, για να συμμετάσχεις σε έναν σκοπό που ούτε καν νομίζω ότι καταλαβαίνεις. Πες μου ότι κάνω λάθος», λέει η Ελι στην Ράιλι.

the last of us

Είναι ένα συναίσθημα που την έχουμε και άλλες φορές στο παρελθόν να δείχνει, όπως στο προηγούμενο επεισόδιο στον καυγά της με τον Τζόελ όπου του είπε «όλοι όσοι έχω νοιαστεί είτε έχουν πεθάνει είτε με έχουν αφήσει. Ολοι εκτός από σένα». Φοβάται την εγκατάλειψη, φοβάται τη μοναξιά και τώρα απλά καταλαβαίνουμε τον λόγο για τον οποίο συμβαίνει αυτό. Και μπορεί η Ράιλι να της εξηγεί πως βρήκε μια «οικογένεια» επιτέλους, κάπου που μπορεί να ανήκει το οποίο, λίγο μετά, κάνει την Ελι να ηρεμήσει και να καταλάβει πόσο πολύ θα της λείψει.

Και αφού η Ράιλι της προτείνει ένα ακόμα τελευταίο πράγμα μαζί, οι δυο τους φοράνε από μια τρομαχτική μάσκα και χορεύουν ξέφρενα στους ρυθμούς του «I Got You Babe» της Ετα Τζέιμς (μια σκηνή υπέροχα βγαλμένη από το παιχνίδι) πριν η Ελι βγάλει τη μάσκα της και της ζητήσει να μην φύγει. Η Ράιλι απλά, χωρίς δεύτερη σκέψη συμφωνεί, μοιάζει σαν να περίμενε ολόκληρη την βραδιά για να ακούσει αυτή την φράση, και μοιράζονται το πρώτο τους φιλί και ονειρεύονται ένα μέλλον μαζί.

Διαβάστε ακόμα: Ο Κρεγκ Μάζιν έδωσε μερικά στοιχεία για τη δεύτερη σεζόν του «The Last of Us»

the last of us

the last of us

Ολο αυτό αντικατοπτρίζει μια διαφορετική εκδοχή της ιστορίας του Μπιλ και του Φρανκ από το τρίτο επεισόδιο, αν και με τους παραλληλισμούς να υπάρχουν παντού (εδώ η Ελι ζητά από την Ράιλι να μείνει, εκεί ο Φρανκ λέει από στον Μπιλ ότι θα μείνει για λίγο καιρό – το πρώτο τους φιλί κάτω από τους ήχους ενός τραγουδιού). Και οι δυο τους αρκετά σημαντικές, η κάθε μια για τον δικό της λόγο στις ζωές όσων τις έζησαν.

Show me how you do it / And I promise you, I promise that / I'll run away with you είναι οι στοίχοι από το τραγούδι των Cure «Just Like Heaven», το οποίοι ακούγεται σε μια διαφορετική εκδοχή καθώς οι δυο τους διασκεδάζουν πάνω στο καρουζέλ, λίγη ώρα πριν. Είναι όμως στοίχοι οι οποίοι φαίνεται πως εκφράζουν το πως νιώθει η Ελι όλη εκείνη την νύχτα με την Ράιλι, λίγο πριν τα όνειρά τους γίνουν κομμάτια από έναν μολυσμένο ο οποίος τους επιτίθεται, με την Ελι να τον σκοτώνει με τον σουγιά της όχι όμως πριν τις δαγκώσει και τις δυο (μαθαίνοντας έτσι το πως η Ελι μολύνθηκε από τον ιό).

Διαβάστε ακόμα: Το τρίτο επεισόδιο της σειράς «The Last of Us» βομβαρδίστηκε από αρνητικές κριτικές από ομοφοβικούς

the last of us

the last of us

Και καθώς η τωρινή Ελι ψάχνει απεγνωσμένα να βρει κάτι για να σταματήσει την αιμορραγία του Τζόελ, ακούμε την Ράιλι να λέει στην Ελι, η οποία σπάει τα πάντα από τα νεύρα της, πως μπορούν να το τελειώσουν εδώ και τώρα με το πιστόλι της, αλλά δεν το θεωρεί και τόσο καλή ιδέα. «Είτε είναι δύο λεπτά είτε δύο ημέρες, δεν θα εγκαταλείψουμε. Δεν θέλω να τα παρατήσω», λέει η Ράιλι στην Ελι. Και τώρα η Ελι, η οποία αποφάσισε να μη παρατήσει τον Τζόελ, του πιάνει το χέρι σαν να του λέει ακριβώς τα ίδια και εκείνος αντιδρά σφίγγοντας το δικό της. Είναι μια από τις πιο κομβικές στιγμές τόσο στην σειρά όσο και στην σχέση αυτών των δυο χαρακτήρων, γιατί καταλαβαίνουμε το πόσο όμοιοι τελικά είναι οι δυο τους μέσα από τις απώλειες που έχουν ζήσει, αλλά και τις ενοχές που κουβαλάνε επειδή δεν μπόρεσαν να σώσουν αυτούς που αγαπούσαν και που σήμαιναν τον κόσμο όλο για εκείνους.

Λίγο πριν τελειώσει το επεισόδιο, η Ελι αρχίζει να ράβει το τραύμα του Τζόελ, μια μορφή προσωπικής εξιλέωσης αλλά και ταυτόχρονα μια μορφή θεραπείας παλιών ψυχικών τραυμάτων της, με τον ίδιο τρόπο που ο Τζόελ προσπαθεί να αναπληρώσει με κάποιο μικρό τρόπο τον θάνατο της ίδιας του της κόρης. Γιατί αν δεν μπορείς να σώσεις ολόκληρο τον κόσμο, σώσε τελικά αυτόν που έχει περισσότερη σημασία για εσένα. Και για την Ελι, αυτός είναι ο Τζόελ.

the last of us

Το «The Last of Us» προβάλλεται στην Ελλάδα αποκλειστικά στο Vodafone TV.

the last of us