TV & STREAMING

Το πέμπτο επεισόδιο του «The Last of Us» είναι μια ελεγεία στη χαμένη ελπίδα

στα 10

Σε ένα ακόμα συναισθηματικά φορτισμένο επεισόδιο γνωρίζουμε τα αδέρφια Χένρι και Σαμ και μαζί τους ζούμε μια ιστορία με εικόνες που στοιχειώνουν και σε αφήνουν, για άλλη μια φορά, μουδιασμένο.

Το πέμπτο επεισόδιο του «The Last of Us» είναι μια ελεγεία στη χαμένη ελπίδα

[Προσοχή: το παρακάτω άρθρο περιέχει spoilers από το πέμπτο επεισόδιο της σειράς «The Last of Us», με τίτλο «Endure and Survive».]

Αντοχή και επιβίωση. Δυο λέξεις που θα μπορούσαν να χαρακτηρίσουν τόσο την συναισθηματική όσο και την σωματική κατάσταση των χαρακτήρων του «The Last of Us» από το πρώτο κιόλας επεισόδιο. Χαρακτήρες οι οποίοι έχουν δει τον κόσμο να καταρρέει μπροστά στα μάτια τους, με τον πολιτισμό να έχει πλέον χαθεί, να προσπαθούν να επιβιώσουν χωρίς να χάσουν αυτό που τους ενώνει με την ίδια τους την ανθρωπιά, ξεφεύγοντας (ή όχι) από τις φρίκες και τον θάνατο που τους περιτριγυρίζουν.

Το πέμπτο, εξαιρετικό, επεισόδιο του «The Last of Us» παίζει με αυτές τις δυο λέξεις, τους δίνει τη δύναμη και την αξία που τους αρμόζει για να δείξει το τίμημα της επιβίωσης, και να πει μια ιστορία όπου στο τέλος σε αφήνει για άλλη μια φορά συναισθηματικά μουδιασμένο, κλείνοντας με τον πιο τραγικό τρόπο το δεύτερο μέρος της ιστορίας στο Κάνσας.



Διαβάστε τα recaps του Flix για όλα τα επεισόδια του «The Last of Us»:


the last of us

the last of us

Οι Κρεγκ Μάζιν και Τζέρεμι Γουέμπ επιστρέφουν στο σενάριο και στην σκηνοθεσία αντίστοιχα και ανοίγουν το πέμπτο επεισόδιο μεταφέροντας μας λίγες μέρες πριν το φινάλε του τέταρτου, γνωρίζοντάς μας έτσι λίγο καλύτερα τον Χένρι και τον αδερφό του Σαμ, δυο παιδιά που κυνηγάει, σχεδόν με έναν αδίστακτο τρόπο, η Καθλίν. Τους βλέπουμε να προσπαθούν να επιβιώσουν κι αυτοί μέσα στο χάος που επικρατεί στο Κάνσας με τον Χένρι να κάνει τα πάντα για να προστατέψει τον αδερφό του τον Σαμ. Ο Σαμ, σε αντίθεση με το video game, παρουσιάζεται εδώ ως κωφός, κάτι που κάνει τον Χένρι να του κρύβει κάποιες τρομαχτικές αλήθειες από τα όσα συμβαίνουν γύρω τους, πιστεύοντας πως έτσι θα κρατήσει ζωντανή λίγο παραπάνω την αθωότητά του, πώς έτσι θα παραμείνει για λίγο παραπάνω ο μικρός του αδερφός, ο υπερήρωας που πάντα φαίνεται πως ονειρεύεται να γίνει, και να επιβιώσει.

Αφού γνωρίσουν τον Τζόελ και την Ελι, και δεν αλληλοσκοτωθούν, οι τέσσερις τους καταστρώνουν ένα σχέδιο για να αποδράσουν από το Κάνσας. Εδώ είναι το σημείο που αρχίζει να αναπτύσσεται μια ιδιαίτερη δυναμική μεταξύ τους. Η Ελι βρήκε επιτέλους στο πρόσωπο του Σαμ κάποιον που μπορεί να παίζει και να μιλάει για κόμικς, και γενικά να συμπεριφέρεται ξανά ως παιδί, κάτι που φαίνεται πως της έχει λείψει αρκετά, ιδίως μετά και τα τελευταία γεγονότα που έχει ζήσει. Και ο Τζόελ βλέπει στον Χένρι κάτι από τον ίδιο του εαυτό που έχει χάσει εδώ και πολύ καιρό, την ανάγκη να προστατέψει κάποιον που αγαπά και να κάνει τα πάντα γι’ αυτό. Ακόμα κι αν πρόκειται για κάτι κακό.

Για άλλη μια φορά το επεισόδιο αυτό εξετάζει την γκρίζα αυτή πλευρά μεταξύ του καλού και του κακού. Τι είναι αυτό που πραγματικά κάνει κάποιον «καλό» ή «κακό» και μπορεί πραγματικά ένας άνθρωπος να θεωρείται μόνο κάτι από αυτά τα δυο; Ο Χένρι πρόδωσε τον Μάικλ, τον αρχηγό της αντίστασης, αδερφό της Καθλίν και, όπως φαίνεται, είδωλό του στους φασίστες της FEDRA, με αποτέλεσμα να τον σκοτώσουν για να πάρει ένα φάρμακο για τον αδερφό του έπασχε από λευχαιμία. Από την άλλη έχουμε την Καθλίν, η οποία για ακόμα μια φορά παρουσιάζεται ως μια αδίστακτη αρχηγός των ανταρτών, την βλέπουμε εδώ σε μια πιο «ανθρώπινη» πλευρά της όταν μιλάει για τον αδερφό της και πως την προστάτευε όταν ήταν μικρά. Καταλαβαίνουμε τον πόνο, την οργή της, την δίψα για εκδίκηση, κι όλα αυτά που την κάνουν τόσο ψυχρή. Χωρίς να έχουμε δει ποτέ τον Μάικλ, αυτός παρουσιάζεται ως κάποιος σπουδαίος και καλός άντρας, ο οποίος όμως ήταν και ο καταλύτης για να κάνουν κάποιοι άνθρωποι κακά πράγματα. Και οι δυο ξέρουν τι έχουν κάνει, με τον Χένρι μάλιστα να λέει «είμαι ο κακός της υπόθεσης γιατί έκανα κακά πράγματα».

Διαβάστε ακόμα: Ο Κρεγκ Μάζιν έδωσε μερικά στοιχεία για τη δεύτερη σεζόν του «The Last of Us»

the last of us

the last of us

Ομως τι είναι αυτό που σε κάνει να προχωρήσεις μπροστά; Οι απαντήσεις ποτέ δεν είναι εύκολες και η σειρά, για άλλη μια φορά, δεν στις δίνει στο πιάτο. Η ζωή είναι πάντα γεμάτη από δύσκολες αποφάσεις και κάποιες φορές δεν υπάρχει σωστή ή λάθος απάντηση. Για κάποιους, στην προκειμένη περίπτωση, η δύναμη της συγχώρεσης, όχι μόνο από τους άλλους αλλά, κυρίως, από τον ίδιο σου τον εαυτό, είναι αυτό που σε κάνει να αντέξεις και να επιβιώσεις μια ακόμα μέρα με τις αποφάσεις που έχεις πάρει. Η βία γεννά βία και το μίσος μίσος, αλλά κάποιος πρέπει να βρει τη δύναμη να σπάσει αυτό τον φαύλο κύκλο. Και, όχι, δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται…

Φοβάμαι μην καταλήξω να μείνω μόνη μου.»

Πέρα από αυτά τα πιο ανθρώπινα ζητήματα, η σειρά κρύβει διαρκώς και κάτι το... τερατώδες κάτω από την φιλοσοφική της επιφάνεια. Οι Μολυσμένοι, τους οποίους ελάχιστα έχουμε δει από την αρχή της σειράς, επιστρέφουν και αυτή την φορά σε μια από τις καλύτερες σκηνές δράσης που έχουμε δει σε αυτή. Οταν μια ορδή από Clickers και άλλους Μολυσμένους βγαίνουν από μια καταβόθρα που ανοίγει στον δρόμο, όταν η Καθλίν και οι αντάρτες της φτάνουν και πιάνουν τους τέσσερις φυγάδες, καθώς έχουν βγει από τα τείχη του Κάνσας, ο Γουέμπ απλά μεγαλουργεί με την σκηνοθεσία του, σε συνδυασμό με μια υπέροχη φωτογραφία, παραδίδοντας στιγμές έντασης και πραγματικού σασπένς, καθώς το χάος ξεσπά.

Υπάρχουν κάποιες εικόνες που σου μένουν καρφωμένες στο μυαλό, όπως η άνοδος του Bloater (του τεράστιου αυτού Μολυσμένου τέρατος που ξεπροβάλει από την καταβόθρα) και σκορπά τον πανικό, αλλά και η εκείνη η αρκετά κλειστοφοβική, και μια στιγμή καθαρού τρόμου, σκηνή όπου μια νεαρή Clicker μπαίνει στο αυτοκίνητο που έχει κλειστεί η Ελι, με το βλέμμα στο πρόσωπο του Τζόελ να καθρεφτίζει τον τρόμο και την αγωνία καθώς δεν μπορεί να τη βοηθήσει. Ομως καταλήγει να είναι αυτό το Clicker που θα σκοτώσει στο τέλος την Καθλίν σώζοντας την ίδια και τους υπόλοιπους την τελευταία στιγμή. Οταν οι Μολυσμένοι είναι η έβδομη προτεραιότητά σου το λες και θεία δίκη…

Διαβάστε ακόμα: Το τρίτο επεισόδιο της σειράς «The Last of Us» βομβαρδίστηκε από αρνητικές κριτικές από ομοφοβικούς

the last of us

the last of us

Μόνο που, κι ενώ τα πράγματα φαίνεται πως ηρέμησαν, η Ελι ανακαλύπτει πως ο Σαμ δαγκώθηκε μέσα στο χάος από έναν Μολυσμένο και προσπαθεί να τον σώσει βάζοντας λίγο από το αίμα της στην πληγή του, εξηγώντας του πως είναι φάρμακο. Αφελές, αλλά έτσι είναι η παιδική ψυχή γεμάτη ελπίδα. Τα παιδιά είναι ο λόγος που σε κάνουν να ελπίζεις σε ένα καλύτερο αύριο, ακόμα κι όταν αυτό μοιάζει ανέφικτο. Και όταν ο Σαμ τελικά καταλήγει κι αυτός ένας Μολυσμένος και επιτίθεται στην Ελι, αναγκάζοντας τον Χένρι να τον σκοτώσει, η ελπίδα αυτή σβήνει, σε παγώνει. Αυτό συμβαίνει και για τον ίδιο τον Χένρι που χα΄νει όχι μόνο τον σκοπό του αλλά και την ίδια του την ελπίδα για τον κόσμο, και μη μπορώντας να αντιληφθεί τι έχει κάνει στρέφει το όπλο στον εαυτό του και αυτοκτονεί.

«Τα παιδιά πεθαίνουν», λέει η Καθλίν κάποια στιγμή. «Πεθαίνουν συνέχεια. Πιστεύεις ότι όλος ο κόσμος περιστρέφεται γύρω τους;» Οσο σκληρό και κυνικό κι αν ακούγεται όλο αυτό είναι η πραγματικότητα, και το επεισόδιο αυτό στο δείχνει με τον πιο βάναυσο τρόπο. Αλλά αυτό «συγγνώμη» που αφήνει πάνω στον τάφο του Σαμ η Ελι, είναι αυτή η τελειωτική μαχαιριά στην καρδία, ένα συγγνώμη για όλα εκείνα τα παιδιά που δεν καταφέραμε να προστατέψουμε, αφήνοντας την αθωότητα να χαθεί μπροστά στην σκληρότητα του κόσμου αυτού και μαζί της να σβήσει και μια μικρή αχτίδα ελπίδας. Γιατί αν δεν μπορέσουμε να κάνουμε τον κόσμο μας καλύτερο για τα παιδιά (μας), τότε για ποιον;

Το «The Last of Us» προβάλλεται στην Ελλάδα αποκλειστικά στο Vodafone TV.

the last of us