[Προσοχή: το παρακάτω άρθρο περιέχει spoilers από το δεύτερο επεισόδιο της σειράς «The Last of Us» με τίτλο «Infected».]
Είναι αρκετά ενδιαφέρον το πως στην αρχή κάθε επεισοδίου μέχρι στιγμής, η σειρά προσπαθεί να χτίσει πάνω στην υπάρχουσα πλοκή των video games, παίρνοντας διάφορα στοιχεία από αυτή και τα αναπτύσσει με έναν τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να επεκτείνει το σύμπαν και τη μυθολογία του, σεβόμενη πάντα το αρχικό της υλικό.
Η εισαγωγή του πρώτου επεισοδίου φάνηκε να παίζει και να «γελά» με την ιδέα, μέσω ενός ψυχρού τηλεοπτικού στούντιο, του τι θα γινόταν αν ένας μύκητας κατάφερνε να επηρεάσει την ανθρωπότητα σε τέτοιο βαθμό ώστε να την εξοντώσει. Το δεύτερο επεισόδιο, το οποίο μας μεταφέρει ξανά πίσω στο παρελθόν, αυτή την φορά στο 2003 στην Τζακάρτα της Ινδονησίας, κάνει το γέλιο να παγώνει και την ελπίδα να χάνεται καθώς μας πηγαίνει στο σημείο μηδέν της πανδημίας.
Σε μια ακόμα εξαιρετικά σκηνοθετημένη εισαγωγή, η οποία γίνεται ακόμα πιο ανατριχιαστική λόγω της υπέροχης ερμηνείας της Κριστίν Χακίμ στον ρόλο της καθηγήτριας μυκητολογίας Δρ. Ιμπου Ράτνα, ένας υπόκωφος τρόμος αρχίζει σέρνεται με αργά βήματα προς τα έξω μέχρι καθώς η ίδια αρχίζει να ανακαλύπτει τα πρώτα συμπτώματα του ιού, αυτό που καταλαβαίνουμε από τις τρομαγμένες δηλώσεις της, είναι ότι το μόνο που μένει πλέον είναι να βομβαρδίσουν τις πόλεις για να μην εξαπλωθεί ο μύκητας. Είναι το σημείο μηδέν όχι μόνο της εξάπλωσης της πανδημίας αλλά και του θανάτου της ελπίδας, η οποία μέσα από το βλέμμα και τις λέξεις τις Δρ. Ράτνα έχει αρχίσει πλέον να χάνεται από προσώπου γης.
Διαβάστε τα recaps του Flix για όλα τα επεισόδια του «The Last of Us»:
- Πρώτο επεισόδιο: «When You're Lost in the Darkness»
- Δεύτερο επεισόδιο: «Infected»
- Τρίτο επεισόδιο: «Long, Long Time»
- Τέταρτο επεισόδιο: «Please Hold My Hand»
- Πέμπτο επεισόδιο: «Endure and Survive»
- Εκτο επεισόδιο: «Kin»
- Εβδομο επεισόδιο: «Left Behind»
- Ογδοο επεισόδιο: «When We Are in Need»
- Ενατο επεισόδιο: «Look For The Light»
Και καθώς το επεισόδιο μας μεταφέρει πάλι πίσω στο παρόν, συναντάμε τον Τζόελ, τη Τες και την Ελι σε ένα μικρό καταφύγιο για μια μικρή ανάπαυλα ξεκούρασης, πριν συνεχίσουν το ταξίδι τους. Εδώ ο σεναριογράφος του επεισοδίου, Γκρεγκ Μάζιν, συνεχίζει να χτίζει την σχέση μεταξύ των χαρακτήρων, κάνοντας μας να τους γνωρίσουμε λίγο καλύτερα παρουσιάζοντας πτυχές του παρελθόντος τους, το οποίο συνεχίζει σε όλη την διάρκειά του. Από την άλλη ο Νιλ Ντράκμαν, ο οποίος αναλαμβάνει αυτή την φορά την σκηνοθεσία, του αρέσει να παίζει με τον φωτισμό για να αποδώσει την ψυχολογική κατάσταση των χαρακτήρων (η Ελι λουσμένη σε ένα ζεστό φως, ο Τζόελ πίσω στο σκοτάδι και η Τες ενδιάμεσα). Ενα υπέροχο τρικ που λέει πολλά χωρίς να πει τίποτα.
Από την στιγμή που αποφασίζουν να βγουν από το καταφύγιο, το πλάνο ανοίγει και όλα όσα ειπώθηκαν στην εισαγωγή μεταφράζονται σε ένα άβολο δέος, παρουσιάζοντάς μας μια απολύτως βομβαρδισμένη Βοστόνη. Κτήρια γκρεμισμένα, αυτοκίνητα κατεστραμμένα, ουρανοξύστες που άλλοτε κάλυπταν τον ουρανό, πλέον να έχουν καταρρεύσει, με την φύση να έχει ανακτήσει κάθε σπιθαμή της πάλαι ποτέ ζωντανής εκείνης πόλης, και τα πλοκάμια από μύκητες να ξεπηδούν μέσα από τα συντρίμμια για να την «αγκαλιάζουν» σαν ένας ιός που κυρίευσε ένα ζωντανό οργανισμό.
Και ανάμεσα σε αυτά, ο πραγματικός κίνδυνος, οι μολυσμένοι οι οποίοι καραδοκούν στους δρόμους της.
Ολα αυτά τα βλέπουμε μέσα από τα μάτια της Ελι, η οποία, όπως κι εμείς, τα μαθαίνουμε σιγά σιγά καθώς προσπαθεί να γνωρίσει καλύτερα τον κόσμο γύρω της έξω από την ζώνη καραντίνας, στην οποία έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της. Για άλλη μια φορά η Μπέλα Ράμσεϊ είναι υπέροχη στον ρόλο της Ελι, η οποία προσπαθεί να μάθει για τις νέες φρίκες που κρύβει ο νέος αυτός κόσμος. Η σχέση της με τον Τζόελ συνεχίζει να χτίζεται με μικρά αλλά σταθερά βήματα (εκεί κρύβονται και μερικές δόσεις ανάλαφρου και πολύ απαραίτητου χιούμορ, το οποίο μοιάζει σαν μικρή όαση στην φρίκη που τους περιτριγυρίζει). Αλλά το επεισόδιο ανήκει δικαιωματικά στην Τες της Ανα Τορβ η οποία μας δίνει μια από τις δυνατές ερμηνείες του επεισοδίου, κάνοντας μια εξαιρετική δουλειά στο να παρουσιάσει μια πιο ευαίσθητη πλευρά της και μια μητρική ζεστασιά την οποία κρύβει καλά κάτω από το σκληροτράχηλο προσωπείο της.
Τα χειρότερα θα έρθουν στο πρόσωπο των Clickers, μολυσμένοι που ο μύκητας έχει επηρεάσει το σώμα τους έτσι ώστε να τους έχει κάνει να χάσουν την όρασή τους αλλά ταυτόχρονα τους έχει αυξήσει κατά πολύ την ακοή τους, βγάζοντας έναν ήχο το οποίο μόνο ρίγος μπορεί να σου προκαλέσει. Οι Clickers θα συναντήσουν τους ήρωές μας στο Μουσείο της Βοστόνης. Με μια γεμάτη ένταση και σασπένς σκηνή δράσης η οποία παίζει με την σιωπή αλλά και τον ήχο, ο οποίος χρησιμοποιείται με έναν εξαιρετικό τρόπο καθ’όλη την διάρκεια του επεισοδίου, ο Ντράκμαν δεν αφήνει την ευκαιρία για να εικονογραφήσει κινηματογραφικά μια από τις (πολλές) ανατριχιαστικές σκηνές του video game.
Διαβάστε ακόμα: Το «The Last of Us» πλέκει το δικό του ζοφερό εγκώμιο στην ίδια την ανθρωπιά
Ομως ακόμα και κάτω από όλη αυτή την φρίκη, η σειρά δεν σταματά να σου δείχνει πως υπάρχει ομορφιά αλλά και κάποιες δόσεις ελπίδας, αρκεί να ξέρεις που να κοιτάξεις, σε μια μικρή και αρκετά όμορφη στιγμή μεταξύ του Τζόελ και της Ελι καθώς ατενίζουν από την ταράτσα ενός κτηρίου τον χρυσό θόλο του State House της Μασαχουσέτης να λάμπει από το φως του ήλιου, το μέρος όπου και θα παιχτεί η τελευταία πράξη του δράματος του δευτέρου επεισοδίου.
Εκεί ανακαλύπτουν πως όχι μόνο η ομάδα των Fireflies που τους περίμεναν είναι όλοι νεκροί, αλλά και η Τες έχει μολυνθεί από τον ιό. Αποδέχοντας τη μοίρα της, αποφασίζει να μείνει πίσω και να θυσιαστεί για σταματήσει την ορδή των μολυσμένων οι οποίοι ετοιμάζονται να μπουν μέσα στο κτήριο, δίνοντας έτσι λίγο χρόνο στον Τζόελ και την Ελι να ξεφύγουν. Είναι η δεύτερη φορά που βλέπουμε τον Τζόελ να αναγκάζεται να χάσει κάποιον που αγαπά, ακόμα και αν δεν το έχει πει ποτέ, σε μια σκηνή η οποία απογειώνεται με τις ερμηνείες των Πέδρο Πασκάλ και Ανα Τορβ.
H Τες πιστεύει πως εδώ και αρκετό καιρό αυτή και ο Τζόελ δεν ήταν καλοί άνθρωποι, αλλά αυτή είναι η τελευταία της ευκαιρία να λυτρωθεί κάνοντας κάτι καλό για αυτόν τον σκληρό κόσμο, θυσιάζοντας τον εαυτό της για να σωθεί η Ελι, ίσως η μοναδική ελπίδα που υπάρχει για θεραπεία. Σε μια σκηνή στην οποία οι διάλογοι είναι περιττοί, η Τορβ σηκώνει στους ώμους τις τελευταίες στιγμές του επεισοδίου με μοναδική ερμηνευτική δύναμη, μόνο μέσα από το βλέμμα της, στο οποίο βλέπουμε ζωγραφισμένο τον τρόμο, τον πόνο και την θλίψη της. Και καθώς προσπαθεί να ανάψει με την τελευταία σπίθα του αναπτήρα της, δέχεται το «φιλί του θανάτου» από έναν μολυσμένο (ένδειξη πως οι δημιουργοί της σειράς αποφάσισαν να προσεγγίσουν τη μεταφορά του ιού όχι με σπόρια, όπως στο video game, αλλά με περικοκλάδες που βγαίνουν μέσα από το στόμα, σε μια body horror σκηνή η οποία θα συζητηθεί). Μια σκηνή η οποία διαδέχεται την απόγνωση στο πρόσωπο του Τζόελ, το σοκ στο βλέμμα της Ελι αλλά και το δικό μας μούδιασμα, για να συνεχίσουν το ταξίδι τους με την ελάχιστή, αν όχι καθόλου, ελπίδα που τους απομένει.
Το «The Last of Us» προβάλλεται στην Ελλάδα αποκλειστικά στο Vodafone TV.