To σκηνοθετικό ντεμπούτο του (βραβευμένου με σπουδαστικό Οσκαρ) Τόμας Στούμπερ είναι ένα τραυματισμένο δράμα: το δύσκολο θέμα του σπάει κόκκαλα, αλλά δεν σε κερδίζει, παρόλο που σε βγάζει συναισθηματικά νοκ άουτ.
Μια από τις πιο θαρραλέες στιγμές του σύγχρονου τούρκικου σινεμά, η «Φρενίτιδα» του Εμίν Αλπέρ είναι με διαφορά μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς.
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου σας προσκαλεί στις 10 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη στις 11.00 στην Αποθήκη Γ' στο Λιμάνι, σε μια από τις πρώτες του δράσεις για την υποστήριξη ξένων κινηματογραφικών παραγωγών στην Ελλάδα.
Η επιστροφή της Πολωνής Μαλγκορζάτα Σουμόφσκα μπορεί να κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στην περσινή Berlinale, αλλά επιμένουμε: δεν εντυπωσίαζει, όσο το «In the Name of...» δύο χρόνια πριν.
Κανείς δε χρειάζεται (και δεν καταφέρνει, άλλωστε), να κοπιάρει τον Μπέργκμαν, αλλά ο Αλεξ Ρος Πέρι επιβάλλει στις δυο ηρωίδες του σαρωτικά παιχνίδια του γυναικείου μυαλού.
Σας έλειψε το παλιό, καλό, ανεξάρτητο, αμερικανικό σινεμά; Δείτε το «Ζωολογικό Κήπο», το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Μίκα Μαγκί, ένα γλυκόπικρο βλέμμα στην σύγχρονη, αδιέξοδη για τους νέους ανθρώπους Αμερική του Νότου. Είναι μία συμπαραγωγή της Αθηνάς Τσαγγάρη και της Haos Film.
Καταλαβαίνουμε το μεγάλο βραβείο στο Σαντανς, το σαρωτικό hype και τον ενθουσιασμό σας. Αλλά ας δούμε και που μπορεί να βρίσκεται η αλήθεια μιας ταινίας εκτός από το φαντεζί περιτύλιγμά της.
Μια υπέροχη ιστορία για δυο άντρες ακόμη πιο ξεροκέφαλους κι από τα κριάρια που εκτρέφουν. Σε μια ταινία που όμως λειτουργεί όχι με το κεφάλι, μα με την καρδιά. Πρώτο βραβείο στο τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα» στο Φεστιβάλ Καννών.
Bραβευμένο στις Κάννες, το Αμβούργο, το Σαράγιεβο, το νεανικό δράμα της Ντενίζ Γκαμζέ Εργκιουβέν έρχεται καλπάζοντας στο 56 Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για να ξεσηκώσει ατίθασες, φεμινιστικές συζητήσεις.
Ο Τιμ Ροθ είναι εξαιρετικός σε μια ερεθιστικά αινιγματική ταινία από τον σκηνοθέτη του «Μετά τη Λουτσία», που πυροβολεί τον εαυτό της όχι στο πόδι, μα στο κεφάλι με την τελική της σκηνή. Αναπάντεχο βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ Καννών.
Βραβευμένος στις Κάννες, ο «Καυτός Ηλιος» του Ντάλιμπορ Μάτανιτς αφηγείται τρεις διαφορετικές ιστορίες με φόντο τον εμφύλιο πόλεμο στη πρώην Γιουγκοσλαβία, χρησιμοποιώντας τους ίδιους ηθοποιούς και τη λεπτή γραμμή που χώριζε ανέκαθεν τον έρωτα με την καταστροφή.
Βραβευμένο με το Χρυσό Λέοντα, το «Απο Μακριά» του Λορένσο Βίγας αφηγείται την παράξενη σχέση ανάμεσα σε ένα αγόρι και ένα μεγαλύτερο του άνδρα με φόντο τη Βενεζουέλα του σήμερα - με ένα φινάλε που θα μπορούσε να διχάσει, ενώ στην πραγματικότητα «ηθικολογεί» εις βάρος μιας τρυφερά βίαιης ιστορίας αγάπης.
Ο Ούγγρος Λάζλο Νέμες, μάς τυλίγει στις φλόγες του Ολοκαυτώματος, με τη φρίκη μιας εντατικής ταινίας τρόμου: Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάννες, φαβορί για το ξενόγλωσσο Οσκαρ και, χωρίς υπερβολή, μια από τις σημαντικότερες ταινίες της δεκαετίας.
Ο Ρουμάνος Ράντου Γιούντε σκηνοθετεί μια απίθανα πρωτότυπη ταινία, ένα Βλάχικο γουέστερν εποχής, παρότι η ιστορία του δεν ανταποκρίνεται στην έμπνευση του ύφους.
Στην ταινία έναρξης του 56ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ο Γερμανός ηθοποιός και σκηνοθέτης Σεμπάστιαν Σίπερ κάνει κάτι που δεν έχει ξαναγίνει: ένα heist movie δυόμιση ωρών χωρίς cut. Τι κρίμα που το σενάριό του είναι τόσο, μα τόσο χαζό.
Ηταν λίγα τα πράγματα στη χθεσινή τελετή έναρξης του 56ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που αντανακλούσαν τον ανεξάρτητο και δυναμικό χαρακτήρα της διοργάνωσης - τα περισσότερα από αυτά εκτός σκηνής του κατάμεστου Ολύμπιον.
Το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ξεκίνησε και η Fischer, η πιο σινεφίλ μπίρα δε θα μπορούσε να λείπει από τη μεγαλύτερη γιορτή της 7η τέχνης που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στη συμπρωτεύουσα.