Φεστιβάλ / Βραβεία

PÖFF 2018: Το «Two Men in Suits» μπλέκει το προσωπικό με την Ιστορία

στα 10

Βασισμένη στο δικό του, εν μέρει αυτοβιογραφικό βιβλίο, η ταινία του Γιόζεφ Μπιερμπίχλερ που συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα του Tallinn Black Nights Film Festival, είναι πλαδαρή και υπερβολικά θεατρική.

PÖFF 2018: Το «Two Men in Suits» μπλέκει το προσωπικό με την Ιστορία

Αναγνωρίσιμος ηθοποιός με μια πλούσια καριέρα σε ταινίες σκηνοθετών όπως ο Βένρερ Χέρτζογκ, ο Μίκαελ Χάνεκε κι ο Τομ Τίκβερ, ο Γιόζεφ Μπιερμπίχλερ σκηνοθετεί για δεύτερη μόλις φορά, μια ταινία που φιλοδοξεί να συνοψίσει την γερμανική Ιστορία του 20ου αιώνα μέσα από αυτή μιας οικογένειας που λειτουργεί ένα πανδοχείο και μια φάρμα στην Βαυαρία.

two men in suits 607

Το φιλμ αρχίζει με μια κηδεία, στο τέλος της οποίας ο σύζυγος κι ο γιος της νεκρής θα μείνουν μόνοι στο τραπέζι και θα μιλήσουν για πρώτη φορά εκ βαθέων, με τον πατέρα να αφηγείται την ζωή του από την παιδική του ηλικία έως το σήμερα. Και το φιλμ θα εικονογραφήσει την διαδρομή του μέσα από μια σειρά φλας μπακ που στις καλύτερες στιγμές τους έχουν την υφή μιας καλογυρισμένης τηλεοπτικής σειράς και στις χειρότερες την ευτέλεια μιας σχολικής θεατρικής παράστασης.

two men in suits 607

Ο Μπιερμπίχλερ υποδύεται τον ρόλο του πατέρα στο τώρα κι ο γιος του (στην ταινία και την αληθινή ζωή) Σίμον Ντόνατζ τον υποδύεται σε νεαρή ηλικία, μέχρι την στιγμή που επιστρέφει από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και ο ρόλος να επιστρέψει πάλι στον Μπιερμπίχλερ σε μια ανεξήγητη και εντελώς λάθος απόφαση.

two men in suits 607

Αλλά αυτό είναι το μικρότερο πρόβλημα μιας ταινίας όπου ακόμη και εξαιρετικοί ηθοποιόι όπως η Μαρτίνα Γκέντεγκ δίνουν υπερβολικές, αμήχανες ερμηνείες και όπου καμία από τις θεματικές ή τις ιδέες στις οποίες τσαλαβουτά δεν αναλύεται όπως θα της άξιδε και δεν δικαιώνεται στο ελάχιστο.


Περισσότερο Tallinn Black Nights Film Festival