Industry

Το Variety έχει καινούριο ιδιοκτήτη

στα 10

Μετρώντας 107 χρόνια ζωής και έχοντας καθιερωθεί ως η βίβλος των επαγγελματιών του σινεμά, το Variety πουλήθηκε χτες για δεύτερη φορά στην ιστορία του. Καθόλου απρόβλεπτα, σε έναν πολύ νεώτερο του, εκδοτικό οργανισμό του internet.

Το Variety έχει καινούριο ιδιοκτήτη
Μια από τις πολλες κινηματογραφικές εμφανίσεις του Variety, στο «The Artist»

H Penske Media του Τζέι Πένσκε, δραστηριοποιείται εδώ και μερικά χρόνια στο internet και έχει στην ιδιοκτησία της, αυτό που ξεκίνησε σαν ένα φιλόδοξο blog και κατέληξε ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του Variety σε ένα τοπίο που άλλαξε ταχύτατα. Το Deadline.com της Νίκι Φίνκε εμφανίστηκε πριν έξι χρόνια στο τοπίο της online ενημέρωσης για την showbiz και ακόμη κι αν αντιμετωπίστηκε αρχικά με περιφρόνηση και εχθρότητα από τα παλιά μέσα, κατόρθωσε να κλέψει ένα μεγάλο μέρος του αναγνωστικού κοινού του Variety, αλλά και να κερδίσει την φήμη ενός αξιόπιστου ενημερωτικού site.

Τώρα κατά κάποιον τρόπο παίρνει την εκδίκησή του, και δείχνει πέρα πάσης αμφιβολίας πως η έντυπη δημοσιογραφία, μπορεί να μην έχει ακόμη πεθάνει, αλλά πως το internet είναι πλέον αυτό που οδηγεί την αγορά όχι μόνο στην ενημέρωση, αλλά και την άποψη. Ο Τζέι Πένσκε επιβεβαιώνοντας την αγορά του τίτλου στους Los Angeles Times για 25 εκατομμύρια δολάρια (σχεδόν το μισό ποσό από την τιμή εκκίνησης) είπε ότι το Variety έχασε τη θέση του ως ηγέτη στον χώρο εξ αιτίας του εφησυχασμού του και δήλωσε ότι σκοπεύει να το κάνει και πάλι απαραίτητο στους επαγγελματίες της αγοράς.

Ο τρόπος που θα πετύχει κάτι τέτοιο είναι κάτι που δεν ανακοίνωσε ακόμη, αν και ξεκαθάρισε οτι το Deadline και το Variety είναι δύο brands που δεν θα ενοποιηθούν, αλλά δεν αποκλείει τη δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ τους. «Αυτό που η Νίκι [Φίνκε], έχει καταφέρει στο Deadline είναι κάτι το εξαιρετικό και να αλλάξουμε την δομή του ή την λειτουργία του θα ήταν μεγάλο λάθος κάτά την άποψή μου» είπε ο Πένσκε.

Ενα από τα προβλήματα του τίτλου ήταν αναμφίβολα το γεγονός πως βασιζόταν υπερβολικά στην έντυπη έκδοσή του (ένα καθημερινό φύλο και ένα εβδομαδιαίο «περιοδικό») ενώ από την άλλη είχε τοποθετήσει ένα αυστηρό paywall στην online εκδοσή του, περιορίζοντας σημαντικά τον αριθμό των επισκεπτών και χάνοντας την ευκαιρία να κερδίσει online διαφήμιση. Παράλληλα ο πιο παλιός ανταγωνιστής του, το Hollywood Reporter είχε κινηθεί πολύ πιο έξυπνα καταργώντας το καθημερινό του φύλο, μεταμορφώνοντας την εβδομαδιαία του έκδοση σχεδόν σε ένα glossy περιοδικό και αφήνοντας το site του ελεύθερο σε όλους. Ετσι, οι επισκεψιμότητα του Hollywood Reporter άγγιζε τους 5,1 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες τον περασμένο Αύγουστο, του Deadline τους 2,4 ενώ αυτό του Variety μόλις τους 320 χιλιάδες.

Το πρώτο πράγμα που πιθανότατα θα αλλάξει κάτω από τη νεά ιδιοκτησία είναι δίχως αμφιβολία το γκρέμισμα του συνδρομητικού «τείχους» στην online εκδοσή του και στη συνέχεια η κατάργηση της ημερήσιας έκδοσης. Αυτό που σίγουρα δεν θα καταργηθεί, αλλά ίσως κερδίσει ακόμη μεγαλύτερο βάρος, είναι οι ειδικές εκδόσεις του περιοδικού (όπως αυτές που κυκλοφορεί σε μεγάλα φεστιβάλ όπως οι Κάννες) και οι οποίες αποφέρουν το μεγαλύτερο ποσοστό εσόδων του.

Ελπίζουμε επίσης πως δεν θα αλλάξει η σοβαρότητα που ο τίτλος έδινε στην ακρίβεια και την εγκυρότητα των πληροφοριών του, αλλά ομολογούμε ότι δεν θα μας λείψει σχεδόν καθόλου η απαρχαιωμένη «slanguage» του, μια συλλογή ιδιωματισμών τους οποίους δημιούργησαν στην πάροδο των χρόνων οι συντάκτες του και για την οποία ο τίτλος περηφανευόταν, αλλά που στην ουσία δεν έκαναν τίποτα περισσότερο από τα να δείχνουν την ηλικία του...

Tags: variety