Πριν από έναν περίπου χρόνο, η πολυδιαφημισμένη συνεργασία της Σοφία Κόπολα με τη Universal πάνω σε μια νέα, live action κινηματογραφική εκδοχή της «Μικρής Γοργόνας» του Χανς Κρίστιαν Αντερσεν ναυαγούσε για πάντα, με το σχέδιο να βάζει πλώρη για νέο σκηνοθέτη και –προφανώς– ένα ολότελα διαφορετικό όραμα. Μόνο που τότε δεν είχαμε ιδέα για το πόσο συναρπαστικό –τουλάχιστον αισθητικά– ήταν το όραμα της Κόπολα.
Τότε, τα αίτια για τη λήξη της συνεργασίας είχαν αποδοθεί σε καλλιτεχνικές διαφορές της σκηνοθέτιδας με το στούντιο, με βασικότερη από αυτές την επιλογή της πρωταγωνίστριας.
Η αποχώρηση της Κόπολα από την ταινία, βέβαια, καθόλου δεν της βγήκε σε κακό, καθώς η σκηνοθέτιδα αφοσιώθηκε στη δημιουργία του «The Beguiled», που έφτασε φέτος να της χαρίσει ένα ιστορικής σημασίας βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών, αλλά και στη σκηνοθεσία μιας όπερας.
Διαβάστε ακόμη: Οταν η Σοφία Κόπολα συνάντησε τον Τζον Γουότερς και μίλησαν για... θηλυκούς μπελάδες
Ποιοι ήταν όμως οι πραγματικοί λόγοι που οδήγησαν στην αποχώρηση της Κόπολα, οριοθετώντας και τις δικές μας ελπίδες για μια πραγματικά ενδιαφέρουσα διασκευή του γνωστού παραμυθιού;
Σύμφωνα με το Indiewire, σε μια πρόσφατη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη προς τιμήν της Σοφία Κόπολα, η δημιουργός αναφέρθηκε με περισσότερες λεπτομέρειες στην απόφασή της να εγκαταλείψει το φιλόδοξο σχέδιο.
«Δεν επρόκειτο για την εκδοχή της Disney, ήταν όντως το αυθεντικό παραμύθι, που είναι πολύ πιο σκοτεινό. Σκέφτηκα ότι θα είχε ενδιαφέρον να κάνω ένα παραμύθι, γιατί πάντα αγαπούσα τα παραμύθια, οπότε ήμουν περίεργη να κάνω κάτι τέτοιο».
Ολα άρχισαν να αλλάζουν, όμως, όταν το πρότζεκτ άρχισε να παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις, μακριά από τα δεδομένα με τα οποία η ίδια αισθανόταν άνετα: «Δεν μπορούσαμε να συμφωνήσουμε πάνω σε μερικά στοιχεία. Οταν η παραγωγή είναι μικρότερη, μπορείς να κάνεις ακριβώς αυτό που έχεις στο μυαλό σου. Για μένα δεν ήταν καλός συνδυασμός».
«Η παραγωγή έγινε υπερβολικά μεγάλης κλίμακας» δήλωσε η Κόπολα. «Ηθελα να το γυρίσω στ’ αλήθεια υποβρυχίως, κάτι που θα ήταν ένας εφιάλτης. Αλλά η υποβρύχια φωτογραφία είναι τόσο όμορφη. Φτάσαμε μέχρι το σημείο να κάνουμε μερικές δοκιμές. Δεν ήταν πολύ ρεαλιστική αυτή η προσέγγιση. Αλλά ήταν ενδιαφέρουσα να το σκεφτείς».
«Για μένα, όταν μια ταινία έχει ένα πραγματικά μεγάλο μπάτζετ σαν αυτό, γίνεται απλά περισσότερο επιχείρηση, ή η επιχείρηση γίνεται σημαντικότερο στοιχείο από την τέχνη. Οταν είναι μικρότερο, εμπλέκονται λιγότεροι άνθρωποι, δεν ρισκάρονται τόσα πολλά, σε επίπεδο επιχείρησης».
Η κινηματογραφική διασκευή του σπαρακτικού παραμυθιού του Αντερσεν βρίσκεται ακόμα στα σκαριά από το στούντιο, μοιάζει ωστόσο να έχει «παγώσει», καθώς μετά την αποχώρηση της Κόπολα τίποτα περισσότερο δεν έχει ανακοινωθεί πέρα από την επιλογή της Ρεμπέκα Τόμας («Electrick Children») για τη θέση του σκηνοθέτη.
Δύσκολα όμως μπορούμε να φανταστούμε κάτι περισσότερο ονειρικό και παραμυθένιο από το υποβρύχιο όραμα της Κόπολα.
Περισσότερη Σοφία Κόπολα
- «Girls Gone Wild»: η Σοφία Κόπολα και τα κορίτσια του «Beguiled» just wanna have fun!
- Από τη Σοφία Κόπολα μέχρι τον Ντενί Βιλνέβ, έξι σκηνοθέτες διαλέγουν τις καλύτερες ταινίες του 21ου αιώνα
- Τα πράγματα που εμπνέουν τη Σοφία Κόπολα (με δικά της λόγια)
- H «La Traviata» της Σοφία Κόπολα έρχεται στις αίθουσες
- Κάννες 2017: Η Σοφία Κόπολα γράφει (φεστιβαλική) Ιστορία
- «Beguiled»: Η Σοφία Κόπολα σε ένα πιο χειραφετημένο, αλλά λιγότερο αιχμηρό remake
- Σοφία Κόπολα - Κίρστεν Ντανστ: Το μέλλον είναι γένους θηλυκού
- Η Σοφία Κόπολα αποχωρεί από τη «Μικρή Γοργόνα» της Universal
- Ομοφοβικά μικρά σκάνδαλα και η «Μικρή Γοργόνα» της Σοφία Κόπολα
- Εχουμε πρώτες εικόνες από τη «Μικρή Γοργόνα» της Σοφία Κόπολα!
- H Σοφία Κόπολα χαμένη στον κόσμο του Χανς Κρίστιαν Αντερσεν
- Η Σοφία Κόπολα σκηνοθετεί το «Chloroform» των Phoenix