Η Ντέμπρα Ζίμερμαν, δραστήρια, δυναμική και με φαινομενικά ανεξάντλητο πείσμα, βρέθηκε και στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και στην Αθήνα, ως προσκεκλημένη του American Film Showcase 2019 που διοργανώνει το Exile Room σε συνεργασία με την Πρεσβεία των Η.Π.Α..
Διαβάστε ακόμη: 21o ΦΝΘ | «Νορμάλ» είναι τα κορίτσια να παίζουν με κούκλες και τ' αγόρια πόλεμο
Καθώς το φετινό αφιέρωμα επικεντρώνει την προσοχή του στο θέμα της ισότιμης εκπροσώπησης των γυναικών στη βιομηχανία του θεάματος, ποια θα μπορούσε να είναι πιο αρμόδια και έμπειρη για να μιλήσει για το θέμα, από την Αμερικανίδα παραγωγό και Πρόεδρο του Women Make Movies, του μη κερδοσκοπικού οργανισμού που, ήδη από το 1972, εργάζεται υποστηρικτικά ακριβώς για την επίτευξη της ισότητας των φύλων στη βιομηχανία του θεάματος. Η Ζίμερμαν μάς μίλησε μ' έναν εκπληκτικό συνδυασμό κυνισμού και αισιοδοξίας. Διαβάστε παρακάτω.
Ταινίες με θέμα τις γυναίκες, ή ταινίες φτιαγμένες από γυναίκες Στο Women Make Movies, έχουμε ένα πρόγραμμα διανομής, όπου διανέμουμε ταινίες που είτε έχουν ως θέμα τη γυναίκα, είτε έχουν γίνει από γυναίκες δημιουργούς. Αυτό που εννοούμε «ως θέμα τη γυναίκα», δεν σημαίνει απαραίτητα η κεντρική ηρωίδα να είναι γυναίκα, αλλά η ταινία να εκφράζει τη γυναικεία οπτική ματιά για τον κόσμο. Δεν μας ενδιαφέρουν οι ταινίες που δεν έχουν καμία σχέση με γυναικείες εμπειρίες. Από την άλλη πλευρά, έχουμε το πρόγραμμα υποστήριξης παραγωγής κι αυτό είναι ανοιχτό για ταινίες κάθε είδους, δεν υπάρχουν περιορισμοί. Επειδή, απλώς, μας ενδιαφέρει να προβάλλουμε σ’ όλο τον κόσμο ταινίες που δείχνουν πώς είναι η ζωή μιας γυναίκας και μας ενδιαφέρει να βοηθήσουμε τις γυναίκες να κάνουν όσες ταινίες θέλουν.
Οι πλατφόρμες διανομής, παλιές και νέες Εχουμε ταινίες μας και στο Netflix και στο Amazon, παράλληλα συνεργαζόμαστε με εκπαιδευτικές πλατφόρμες, που προβάλλουν ταινίες σε πανεπιστήμια. Απλώς η σχέση μας με τις πλατφόρμες διανομής είναι κάπως σύνθετη, γιατί το streaming είναι για τους κινηματογραφικούς σκηνοθέτες, ό,τι υπήρξε το Spotify για τους μουσικούς. Το θετικό είναι ότι η δουλειά σου προσφέρεται σ’ ένα τεράστιο κοινό και το αρνητικό είναι ότι δεν βγάζεις χρήματα απ’ αυτό. Κι ένας από τους δικούς μας στόχους είναι να βοηθάμε γυναίκες επαγγελματίες να πληρώνονται σωστά για τη δουλειά τους. Το να υπάρχει μια ταινία στο Netflix ή στο Amazon, μειώνει σημαντικά τα δικαιώματα που καταβάλλουν γι’ αυτές τα πανεπιστήμια. Οπότε, προτιμάμε να έχουμε τις ταινίες μας σε μια πλατφόρμα σαν το Canopy, που απευθύνεται σε πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες κι όπου, εάν το πανεπιστήμιο είναι συμβεβλημένο, οι σπουδαστές μπορούν να δουν δωρεάν εκατοντάδες ταινίες, για τις οποίες η σχολή έχει καταβάλει τα δικαιώματα.
Το «Μέση Δαχτυλίδι: Η Barbie Αλλιώς» προβάλλεται στο American Film Showcase 2019
Το νέο φεμινιστικό κύμα Ξεκίνησα εξαιρετικά κυνική, απλώς επειδή δουλεύω πάρα πολλά χρόνια υπέρ των δικαιωμάτων των γυναικών στο Χόλιγουντ. Μετά, συνειδητοποίησα ότι, πράγματι, αυτά τα τελευταία χρόνια κι ειδικά το 2017-18, υπήρξε μια ιδιαίτερη δυναμική, μια φόρα κι ομολογώ ενθουσιάστηκα. Και σκέφτηκα, ξέρεις τι; Μπορεί αυτή τη φορά να είναι διαφορετικά τα πράγματα. Υπάρχει τόση ενέργεια, στο Φεστιβάλ Βερολίνου όπου πήγα φέτος γίνονταν συνεχόμενες συζητήσεις για την εκπροσώπηση ανδρών και γυναικών κατ’ αναλογία 50/50 ως το 2020 κι επίσης, εδώ, τώρα, στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, η Αγορά ανακοίνωσε ότι τα μισά Works in Progress υπογράφονται από γυναίκες. Παρόλ’ αυτά, εξακολουθεί να μου φαίνεται αδιανόητο ότι ακόμα και με τόση δημοσιότητα, οι αριθμοί δεν έχουν μετακινηθεί στην αμερικανική βιομηχανία. Οι περσινές στατιστικές είναι ίδιες μ’ εκείνες της δεκαετίας του ’80. Πιστεύω ειλικρινά ότι τα επόμενα λίγα χρόνια θα φανεί μια αλλαγή και το λέω αυτό γιατί το Χόλιγουντ ανταποκρίνεται αργά στις αλλαγές, επιπλέον επειδή οι ταινίες ξεκινούν την προπαραγωγή τους χρόνια πριν την έξοδό τους. Ωστόσο, με ενθουσιάζουν τα επιτεύγματα των γυναικών στην τηλεόραση, εκεί τα πράγματα είναι πάρα πολύ πιο δυναμικά.
Διαβάστε ακόμη: 21ο ΦΝΚ | Το «Ιρβινγκ Παρκ» του Παναγιώτη Ευαγγελίδη είναι ένα sitcom για αφέντες και σκλάβους
Συμβουλές σε νέες δημιουργούς Τι θα τις συμβούλευα; Κάντε άλλη δουλειά! Οχι, αστειεύομαι φυσικά. Απλώς είναι μια δύσκολη ζωή. Αλλά καθόλου δεν θα τις συμβούλευα αυτό. Μάλιστα, εδώ, στη Θεσσαλονίκη, πήγα σ’ έναν χώρο διαμονής προσφύγων, έδειξα στις γυναίκες και τα κορίτσια μια από τις ταινίες μας και τις ενθάρρυνα να κάνουν σινεμά, έχουμε ανάγκη αυτές οι γυναίκες να κάνουν σινεμά, οπωσδήποτε δεν θέλω ν’ αποκαρδιώσω καμία. Θα τις συμβούλευα να είναι αποφασισμένες, να διεκδικούν αυτά που θέλουν, να μην επιτρέπουν σε κανέναν να τους λέει ότι δεν μπορούν να κάνουν αυτό που θέλουν, γιατί είναι δεδομένο ότι θα έρθουν αντιμέτωπες με συγκατάβαση και, επίσης, θα τους έλεγα ότι η δικτύωση είναι ένα σπουδαίο όπλο.
Το Flix βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και θα σας μεταφέρει όλα όσα θα συμβαίνουν εντός και εκτός των σκοτεινών αιθουσών του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Περισσότερα για το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης:
- 21ο ΦΝΘ | Στο «Animus Animalis» τα ζώα μοιάζουν σχεδόν ζωντανά!
- 21o ΦΝΘ | Ο Σταύρος Ψυλλάκης συναντά τον Γιώργο Μανιάτη «για πολύ σοβαρούς λόγους»
- 21ο ΦΝΘ | «Diamonds in the Night Sky»: O Mελέτης Μοίρας νοσταλγεί παρέα με το Flix τις μέρες ενός τζαζ ραδιοφώνου
- 21o ΦΝΘ | Το «Isis, Tomorrow» είναι η ταινία τρόμου του 21ου αιώνα
- 21o ΦΝΘ | «Νορμάλ» είναι τα κορίτσια να παίζουν με κούκλες και τ' αγόρια πόλεμο
- 21o ΦΝΘ | «The City and the City»: O Σύλλας Τζουμέρκας και ο Χρήστος Πασσαλής ετοιμάζονται ν' αναβιώσουν τη μνήμη της εβραϊκής κοινότητας της Θεσσαλονίκης
- 21ο ΦΝΚ | «California Dreaming»: Ο Φαμπρίτσιο Μαλτέζε εξηγεί στο Flix πώς το ντοκιμαντέρ του είναι γουέστερν
- 21ο ΦΝΚ | Το «Ιρβινγκ Παρκ» του Παναγιώτη Ευαγγελίδη είναι ένα sitcom για αφέντες και σκλάβους
- 21ο ΦΝΘ | Ο Λούι Ψυχογιός εξηγεί στο Flix πώς το σινεμά μπορεί να σώσει τον κόσμο
- 21 ΦΝΘ | Ο «Λεμεμπέλ» έντυσε την αντίσταση στον Πινοσέτ με φωτιά, αίμα και παγιέτες
- 21 ΦΝΘ | Ο Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μιλά στο Flix. 20 χρόνια μετά, επιστροφή στον Ηρακλή, τον Αχελώο, τη Μεσοχώρα και την τιμή της μνήμης
- 21 ΦΝΘ | «Free Solo»: Το οσκαρικό ντοκιμαντέρ του National Geographic προκαλεί σωματικό και συναισθηματικό vertigo
- 21ο ΦΝΘ | «Film Catastrophe»: O Πολ Γρίβας εξηγεί στο Flix ότι σινεμά σημαίνει ελευθερία
- «What She Said» ή πώς η κριτικός κινηματογράφου Πολίν Κέιλ έκανε το Χόλιγουντ να την ακούσει
- 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Η Μόλυ κηρύσσει την έναρξη του φεστιβάλ!
- «Marianne & Leonard: Words of Love»: Η μεγάλη σκιά του Λέοναρντ Κοέν
- 21 (τουλάχιστον) λόγοι για να βρεθείτε στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσσαλονίκης
- Οσα δεν βλέπουμε με την πρώτη ματιά γύρω μας στις αφίσες του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
- Αυτές είναι οι ελληνικές ταινίες του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και της Αγοράς
- Αυτές είναι οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
- Carte Blanche στον Λούι Ψυχογιό από το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης