Buzz

Δείτε πρώτοι τις βραβευμένες στο Φεστιβάλ Βενετίας «Ξεχασμένες Ζωές» του Ουμπέρτο Παζολίνι

στα 10

Οι «Ξεχασμένες Ζωές» του Ουμπέρτο Παζολίνι έρχονται με το βραβείο σκηνοθεσίας στο τμήμα Ορίζοντες του 71ου Φεστιβάλ Βενετίας και προσγειώνονται στο φετινό κινηματογραφικό καλοκαίρι ως μια τρυφερή, αξέχαστη ωδή στη ζωή. Μάθετε πως μπορείτε να τις δείτε πρώτοι, πριν την εξοδό τους στις αίθουσες στις 25 Ιουνίου από τη Feelgood Entertainment.

Flix Team
Δείτε πρώτοι τις βραβευμένες στο Φεστιβάλ Βενετίας «Ξεχασμένες Ζωές» του Ουμπέρτο Παζολίνι

Η δουλειά του σχολαστικού Τζον Μέι είναι να εντοπίζει με κάθε τρόπο τους συγγενείς όσων έχουν πεθάνει μόνοι και να οργανώνει τις κηδείες τους. Είναι τόσο παθιασμένος με τη δουλειά του που κάνει πολλά περισσότερα από αυτά που ορίζει το απλό καθήκον. Ταυτίζεται με τους «ξεχασμένους πελάτες» του και προσπαθεί να τους καταλάβει μέσα από αυτά που έχουν αφήσει πίσω τους. Τους συνοδεύει στην τελευταία τους κατοικία, με σεβασμό και αξιοπρέπεια, επιλέγει τη μουσική της κηδείας και γράφει τους επικήδειους λόγους, ακόμα κι αν είναι ο μοναδικός που θα τους ακούσει. Η ζωή του είναι τακτοποιημένη, καλοκουρδισμένη και ήρεμη, μέχρι που θα αναλάβει την τελευταία του υπόθεση. Πρόκειται για τον γείτονα του, έναν ηλικιωμένο αλκοολικό άντρα που βρίσκεται νεκρός. Ο Τζον ψάχνει στο ακατάστατο διαμέρισμα του για στοιχεία και η έρευνα του αποκαλύπτει έναν πληθωρικό άντρα που έχει αφήσει το σημάδι του σε πολλούς ανθρώπους. Και το κυριότερο, ο Τζον θα καταλήξει στην αποξενωμένη κόρη του πελάτη του. Οι δύο μοναχικές ψυχές έλκονται και ο Τζον αρχίζει, έστω και τώρα, να ζει πιο αυθόρμητα.

Still Life 607

Οι «Ξεχασμένες Ζωές» δεν είναι μια ταινία για το θάνατο, αλλά για τη ζωή. Ενας ύμνος σε όλα αυτά που προσπερνάμε μέσα στη σύγχρονη μοναξιά, αντάξια συνέχεια της «μοναχικής» σκηνοθετικής διαδρομής του Ουμπέρτο Παζολίνι (παραγωγός του «The Full Monty») που, μετά το «Machan» του 2008 επιστρέφει με ακόμη μια ιστορία εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα - ή καλύτερα από τις προσωπικές του ανησυχίες.

«Εμεινα εμβρόντητος στη σκέψη όλων αυτών των μοναχικών τάφων και των τελετών κηδείας που δεν πάει κανείς» εξηγεί. «Είναι μία πολύ δυνατή εικόνα. Αρχισα να σκέφτομαι για τη μοναξιά και τον θάνατο και για το τι σημαίνει να είσαι μέλος μιας κοινότητας και πώς η φιλικότητα έχει εκλείψει σε πολλούς ανθρώπους. Γράφοντας το σενάριο, αισθάνθηκα ενοχές που δεν ήξερα τους γείτονες μου και την τοπική κοινότητα. Για πρώτη φορά, πήγα σε τοπική εκδήλωση με την επιθυμία να συμμετέχω για να συνδεθώ με τους γείτονες».

«Τι αξία έχει η ατομική ζωή στην κοινωνία; Πώς μπορούν τόσοι άνθρωποι να ξεχαστούν και να πεθάνουν μόνοι; Η ποιότητα της κοινωνίας μας κρίνεται από την αξία που δίνει στα πιο αδύναμα μέλη και ποιος είναι πιο αδύνατος από αυτόν που πέθανε; Ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε τους νεκρούς είναι μία αντανάκλαση του πώς αντιμετωπίζουμε τους ζωντανούς. Και φαίνεται πολύ εύκολο να ξεχνάμε πώς να τιμούμε τους αποδημήσαντες στη δυτική κοινωνία. Θεωρώ ότι η αναγνώριση μιας ζωής που πέρασε είναι θεμελιώδης για μία κοινωνία που θέλει να αποκαλείται πολιτισμένη. Με τις "Ξεχασμένες Ζωές", ήξερα ότι ήθελα να κάνω μία ταινία που να είναι τόσο ακίνητη όσο υποδηλώνει ο τίτλος. Η βασική μου οπτική αναφορά ήταν οι τελευταίες ταινίες του Γιασουχίρο Οζου, με τις δυνατές εικόνες της καθημερινής ζωής».

Still Life 607

Για τον ρόλο του Τζον Μέι, ο Ουμπέρτο Παζολίνι διάλεξε έναν από τους καλύτερους και πιο ιδιοσυγκρασιακούς Βρετανούς ηθοποιούς, τον Εντι Μάρσαν, γράφοντας στην πραγματικότητα το σενάριο, έχοντας τον ηθοποιό στο μυαλό του.

«Η μοναχικότητα του Τζον Μέι είναι εγγενής στην ταινία, αλλά δεν καταγράφεται ως μοναξιά, δεν βλέπει κάποιον άλλον τρόπο ζωής. Έχουμε την τάση να υποθέτουμε ότι αν σκεφτόμαστε με έναν τρόπο, τότε όλοι γύρω μας σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο, και με την μοναξιά και την απομόνωση, προβάλλουμε τους φόβους μας στους άλλους γύρω μας. Υπάρχουν άνθρωποι των οποίων η προσωπική ζωή μοιάζει άδεια, αλλά είναι συναισθηματικά αυτάρκεις και βρίσκουν την ολοκλήρωση σε άλλες περιοχές της ζωής τους, για παράδειγμα στη δουλειά τους. Η ζωή του Τζον Μέι είναι γεμάτη, γεμάτη από ξεχασμένες ζωές στις οποίες αφιερώνεται. Και παρ’ όλο που μπορεί να μη θέλουμε να ζούμε μία ζωή ακινησίας, είναι σημαντικό που δεν τον αισθανόμαστε ξένο. Φυσικά απολαμβάνουμε το σημείο που αρχίζει να ανοίγεται, να δοκιμάζει καινούριο φαγητό, να ταξιδεύει σε μέρη που δεν έχει επισκεφτεί ποτέ, να μοιράζεται ένα μπουκάλι με δύο άστεγους. Η ικανότητα και η ανθρωπιά του Εντι Μάρσαν έδωσε αληθοφάνεια σε αυτές τις ενέργειες και τις μικρές αλλαγές που στιγμάτισαν τον Τζον Μέι».

Ο Εντι Μάρσαν συμπληρώνει τον σκηνοθέτη του: «Είναι μία συναρπαστική και πανέμορφη μελέτη της θνητότητας και της μοναξιάς και της σημασίας να μοιράζεσαι τη ζωή σου. Το σενάριο του Ουμπέρτο είναι εγκάρδιο και οξυδερκές. Βασίζεται σε αυθεντικά ζητήματα ζωής και θανάτου, οικογένειας και κοινότητας. Δεν είναι μία υπολογισμένη και χειριστική ιστορία. Ερχεται πραγματικά από την καρδιά και αυτό την κάνει μοναδική. Γι’ αυτό ήθελα να την κάνω».

Still Life Greek Poster 607

Οι «Ξεχασμένες Ζωές» του Ουμπέρτο Παζολίνι βγαίνουν στις ελληνικές αίθουσες την Πέμπτη 25 Ιουνίου. Εσείς μπορείτε να τις απολαύσετε πρώτοι, νωρίτερα, τη Δευτέρα 22 Ιουνίου στο θερινό κινηματογράφο ΑΝΕΣΙΣ, ώρα έναρξης 21:00 (ώρα προσέλευσης 20:30). Το μόνο που έχετε να κάνετε για να διεκδικήσετε διπλές προσκλήσεις για την avant-premiere είναι να κάνετε share, like και να αφήσετε σχόλιο με το ονοματεπώνυμό σας στο ποστ του διαγωνισμού στη σελίδα του Flix στο Facebook. Οι νικητές θα ειδοποιηθούν από το Facebook την Κυριακή 21 Ιουνίου.


Tags: Still Life