Η μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου έχει αφήσει το δικό της αντίκτυπο στο σινεμά. Τα μουσικά του θέματα για ταινίες όπως «Οι Δρόμοι της Φωτιάς» και «1942» παραμένουν μερικές από τις πιο αξέχαστες συνθέσεις του. Αλλά το πιο αγαπημένο, και ίσως το πιο αναγνωρίσιμο, soundtrack του ήταν εκείνο που έγραψε για την ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ «Blade Runner».
Μιλώντας στο περιοδικό Empire, σε μια αποκλειστική συνέντευξη, ο Σκοτ αναφέρθηκε στον Vangelis και τη μουσική του η οποία, όπως την χαρακτήρισε, ήταν «η καρδιά και η ψυχή της ταινίας».
Διαβάστε ακόμα: Ο Ρίντλεϊ Σκοτ κι ο Μπράντλεϊ Κούπερ μοιράζονται εμπειρίες απ' αυτό που τους ενώνει: Τη Lady Gaga
Θυμάμαι ότι ο μοντέρ μου, Τέρι Ρόουλινγκς, κι εγώ είχαμε φτιάξει ένα αρκετά καλό προσωρινό score για το τελικό cut του «Blade Runner». Είχα κλείσει τον Vangelis για τη σύνθεση της μουσικής. Οι περισσότεροι συνθέτες δεν θέλουν να ακούνε τα προσωρινά score, ειδικά αν είναι καλά, διότι αναπόφευκτα τους επηρεάζουν στην δημιουργική τους διαδικασία. Ωστόσο γυρίζω τις σκηνές συνδεμένες με τη μουσική και τα δύο είναι αχώριστα.
Ο Vangelis είχε ένα ευρύχωρο χώρο, σαν αχυρώνα, βόρεια του Μαρμπλ Αρκ στο Λονδίνο. Πήγαινα εκεί κάθε βράδυ μετά το μοντάζ, κυρίως για να συζητήσουμε πώς του φαίνονταν το κόψιμο της ταινίας και το προσωρινό score.
Ενα βράδυ, έδειχνε ενθουσιασμένος και είπε «νομίζω ότι βρήκα τον ήχο της ταινίας σου». Κάτσαμε μπροστά στην κονσόλα και πάτησε ένα κουμπί. Στη μαύρη γιγαντοοθόνη μπροστά μου ξεπήδησαν θρύλοι και περιγραφές replicants και blade runners. Ο ήχος ήταν το υπόστρωμα, παρά μουσική. Ακόμα και μια καμπάνα πλοίου ακουγόταν στο βάθος...ανεξήγητα.
Ποτέ δεν το αμφισβήτησα, απλά το λάτρεψα. Εν τέλει το υπόστρωμα του ήχου έγινε μια ήρεμη ουβερτούρα που εξερράγη σε ένα κύμα μουσικής και ήχου που με διαπέρασε αποκαλύπτοντας το Λος Αντζελες του 2017 και μεταφέρθηκα στο μέλλον.
Η μουσική του Vangelis ήταν η καρδιά και η ψυχή του Blade Runner. Και εκείνος θα μας λείψει.