Χρειάστηκαν αρκετά χρόνια και αρκετές από τις καλύτερες ταινίες του ιταλικού κινηματογράφου των τελευταίων χρόνων για να ανακηρυχθεί ο Πάολο Σορεντίνο ως μια από τις πιο ισχυρές δυνάμεις του ευρωπαϊκού σινεμά. Η φήμη του ξεκίνησε από τις «Συνέπειες του Ερωτα» (διαγωνιστικό Καννών το 2004) εκτινάχθηκε με τον «Οικογενειακό Φίλο» (διαγωνιστικό Καννών το 2006) και απογειώθηκε με το «Il Divo», το οποίο κέρδισε δικαιωματικά το βραβείο της Επιτροπής το 2008.
Η είδηση της πρώτης αγγλόφωνης ταινίας του, πολύ πριν το «Τhis Must Be the Place» επιλεχθεί για το φετινό διαγωνιστικό πρόγραμμα του φεστιβάλ Καννών, χαιρετίστηκε μάλλον με ενθουσιασμό, ειδικά όταν αποκαλύφθηκε πως τον πρωταγωνιστικό ρόλο κρατάει ο Σον Πεν στο ρόλο ενός μεσήλικα πλούσιου ροκ σταρ ο οποίος ξεκινάει ένα ταξίδι προκειμένου να αναζητήσει τον εκτελεστή του πατέρα του, έναν πρώην Ναζί που ζει ως πρόσφυγας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Γραμμένο από τον ίδιο τον Σορεντίνο και τον συνεργάτη του Ουμπέρτο Κονταρέλο, το «This Must Be the Place» δεν είναι όμως μόνο μια από τις πιο περίεργες συνεργασίες της χρονιάς, αλλά και ένα μυστήριο που αναμένει λύση. Ο λόγος, φυσικά, για τα μαλλιά του Σον Πεν που αποτελούν ένα ευθύ φόρο τιμής στον Ρόμπερτ Σμιθ των Cure προδίδοντας έτσι τις μουσικές καταβολές του Σορεντίνο και που ήδη αποτελούν τον κυριότερο λόγο για το hype που έχει ξεσπάσει γύρω από την ταινία.
Το γεγονός ότι στο εν λόγω κλιπ (στο οποίο πρωταγωνιστεί και η Φράνσις Μακ Ντόρμαντ) ο Σον Πεν παίζει σαν να βγήκε από το «Ι Am Sam», ας ελπίσουμε ότι είναι απλά η ιδέα μας. Γιατί ο θλιμμένος και ταυτόχρονα εφιαλτικός κόσμος του Σορεντίνο είναι πανταχού παρών στο ένα λεπτό και δεκαεπτά δευτερόλεπτα που διαρκεί η σκηνή!
Διαβάστε περισσότερο για το Διαγωνιστικό Τμήμα του 64ου Φεστιβάλ Καννών.
Tags: Cannes 2011