Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.
Thor του Κένεθ Μπράνα
Ο Θορ, γιος του βασιλιά Οντίν του κόσμου του Aσγκαρντ, ετοιμάζεται να ανέβει στον θρόνο πριν η παρορμητικότατα, η αλαζονεία και οι μηχανορραφίες του φθονερού αδελφού του, τον στείλουν εξόριστο στη γη, δίχως τις δυνάμεις ή το σφυρί του. Η συναναστροφή του με τους θνητούς και η γνωριμία του με μια όμορφη αστροφυσικό, θα τον διδάξουν την ανθρωπιά και την σύνεση και θα τον καταστήσουν ικανό να κρατήσει και πάλι το παντοδύναμο σφυρί του και να επιστρέψει για να υπερασπιστεί τον κόσμο του από τις δυνάμεις του κακού.
Οι θεοί της Σκανδιναβικής μυθολογίας, παλεύουν με αδυναμίες που ταιριάζουν σε θνητούς, όπως η αλαζονεία, ή ο φθόνος και εκτοξεύουν ψηφιακούς κεραυνούς σε μια περιπέτεια που μιλά για τους θεούς, αλλά υμνεί τις ανθρώπινες αρετές. Oσο για το θέαμα, δεν το λες και «θεϊκό», αλλά ούτε σε κάνει να αναφωνείς απελπισμένος «θεέ, μου»! Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία προβάλλεται στις 22.30 στον Alpha
Minamata του Αντριου Λέβιτας
Εχοντας συλλάβει την φρίκη του Β Παγκοσμίου Πολέμου στα μέτωπα των μαχών του Ειρηνικού, το 1971 ο θρυλικός φωτορεπόρτερ του LIFE, Γιουτζίν Σμιθ στοιχειώνεται ακόμη από εκείνες τις εικόνες και η καριέρα αλλά και η ζωή του μοιάζει να βρίσκεται σε τέλμα. Μέχρι την στιγμή που μαθαίνει για την «ασθένεια της Μιναμάτα», ένα νευρολογικό σύνδρομο που οφειλόταν στην σταθερή δηλητηρίαση των νερών μιας παραθαλασσιας γιαπωνέζικης πόλη από τα απόβλητα ενός εργοστασίου χημικών, και πείθει το περιοδικό LIFE να χρηματοδοτήσει μια αποστολή για να τις καταγράψει. Ο Σμιθ θα ζούσε δυο χρόνια κοντά στους κατοίκους καταγράφοντας τον αγώνα τους εναντίον του εργοστασίου και την διεκδίκηση αποζημιώσεων, θα γινόταν στόχος μιας επίθεσης που παρ΄ολίγον να του στερήσει τη ζωή και θα έβγαζε εκεί μια από τις συγκλονιστικότερες φωτογραφίες ρεπορτάζ που τραβήχτηκαν ποτέ, την «Η Τομόκο Ουεμούρα στο Μπάνιο της».
O Τζόνι Ντεπ προσπαθεί να μας θυμίσει ότι είναι ακόμη ηθοποιός σε αυτή τη by the numbers βιογραφία του φωτογράφου Γιουτζίν Σμιθ. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία προβάλλεται στις 22.00 στο Nova Cinema 1
Γκαγκάριν (Gagarine) των Φανί Λιατάρ, Ζερεμί Τρουλ
Το «Cité Gagarine» χτίστηκε το 1961 στα «banlieue» φτωχικά προάστια του Παρισιού. Ενα οικοδόμημα 13 ορόφων και 370 διαμερισμάτων, σχεδιασμένο στα πρότυπα των εργατικών κατοικιών της κομμουνιστικής Ευρώπης: ναι μεν μαζική στέγαση στο πολυόροφο τσιμέντο, αλλά ταυτόχρονα ένας κυκλικός αρχιτεκτονικός συνδυασμός με μία κοινή εσωτερική αυλή που χαρίζει στους κατοίκους κάτι παραπάνω από άπλετο φως - έναν τόπο γειτονίας, συνεύρεσης. Ενα ξεκάθαρο στίγμα κοινότητας. Γιατί στο Gagarine, όπως και σε εκατοντάδες παρόμοια κτίσματα, κατέφυγαν άνθρωποι που, μέχρι εκείνη τη στιγμή της μετακόμισής τους δεν ανήκαν πουθενά: μετανάστες που ζήτησαν άσυλο, εργάτες κάτω από τα όρια της φτώχειας, μονογονικές οικογένειες που αδυνατούσαν να τα βγάλουν πέρα χωρίς τη συνδρομή της πρόνοιας. Το 1961 μπήκαν τα θεμέλια τέτοιων σπιτιών και μαζί επικράτησε ένα κύμα αισιοδοξίας. Ολα θα πάνε καλά. Οταν έχεις μια στέγη πάνω από το κεφάλι σου, μπορείς να κοιτάς ψηλά τα αστέρια. Ισως για αυτό του έδωσαν και το όνομα του Γιουρι Γκαγκάριν, του πρώτου κοσμονάυτη που ταξίδεψε στο διάστημα. Ο ήρωας της Σοβιετικής Ενωσης πήγε μάλιστα στα εγκαίνια της εργατικής κατοικίας και έκοψε την κορδέλα. Ολα θα πήγαιναν καλά. Αν βρήκαμε τρόπο να στέλνουμε ανθρώπους στο φεγγάρι, το να προσφέρουμε στους συνανθρώπους μας τα βασικά στη γη, ήταν αυτονόητο. Εξήντα χρόνια μετά, τίποτα δεν είναι αυτονόητο. Το Gagarine είναι ένα ακόμα κτίριο του παριζιάνικου γκέτο. Ρωγμές διαβρώνουν τα θεμέλιά του, αμίαντο δηλητηριάζει τους τοίχους του, σάπιες αποχετεύσεις μουχλιάζουν τα πατώματά του. Ποντίκια τρέχουν στους διαδρόμους, βαποράκια διακινούν ναρκωτικά στις εσωτερικές αυλές του. Ταυτόχρονα όμως, παραμένει για εκατοντάδες ανθρώπους «το μόνο σπίτι που γνώρισαν». Ενας από αυτούς είναι κι ο 16χρονος Γιούρι. Πρώτης γενιάς αφρικανός μετανάστης, ορφανός από πατέρα κι εγκαταλελειμμένος από την ξαναπαντρεμένη μητέρα του, δεν γνώρισε ποτέ την πατρίδα του. Πατρίδα, σπίτι, οικογένεια είναι για αυτόν το Gagarine. Η γειτόνισσα της διπλανής πόρτας του δίνει ένα πιάτο φαΐ, ο γιος της είναι αδελφός που δεν έχει, η ταράτσα είναι ο κόσμος που ονειρεύεται. Εκεί, αυτό το ντροπαλό αγόρι που ονειρεύεται να γίνει αστροναύτης έχει χτίσει το «πιλοτήριό» του. Εκεί διατηρεί την παράγκα με τα εργαλεία του. Το Gagarine τον κηδεμονεί, κι αυτός κηδεμονεί το Gagarine: μαζί με τον Χουσάμ, τον κολλητό του, και την Ντιάνα, το δυναμικό Ρομά κορίτσι που είναι κρυφά ερωτευμένος, βρίσκουν τα υλικά να επισκευάσουν σιγά σιγά τις πρώτες ανάγκες του κτιρίου. Γιατί αν το επισκευάσουν, δε θα έρθει το κράτος να το κρίνει ακατάλληλο, να το εκκενώσει, να το κατεδαφίσει.
Ενα εντυπωσιακό σκηνοθετικό ντεμπούτο. Οι Λιατάρ και Τρουλ παραδίδουν μία ταινία, μαγικά υβριδική: από την μία ξεκάθαρα γειωμένη στην άδικη, ρεαλιστική πραγματικότητα των παριζιάνικων γκέτο, κι από την άλλη ρομαντικά απογειωμένη στα αστέρια. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμή για αγορά σε streaming στο viva.gr
Νυχτερινός Ανταποκριτής (Nightcrawler) του Νταν Γκιλρόι
Ο Λου Μπλουμ ψάχνει απελπισμένος για δουλειά, ώσπου ανακαλύπτει τον «υπόγειο» και εφήμερο κόσμο του αστυνομικού ρεπορτάζ στο Λος Αντζελες. Θα συνεργαστεί με ένα τηλεοπτικό συνεργείο που καταγράφει ατυχήματα, πυρκαγιές και δολοφονίες, και θα γνωρίσει τη Νίνα, μία βετεράνο στο «άθλημα», η οποία θα τον βοηθήσει να γνωρίσει την επιτυχία. Αναζητώντας μανιωδώς «καυτές» ειδήσεις που θα απογειώσουν τα νούμερα τηλεθέασης, μετατρέπεται σε έναν αμφιβόλου ηθικής δημοσιογράφο που θα κάνει τα πάντα για την αποκλειστικότητα.
Κάπου ανάμεσα στον «Ταξιτζή» και το «Δίκτυο», το ντεμπούτο του σεναριογράφου Νταν Γκιλρόι είναι μια σπουδή πάνω στο σύγχρονο κυνήγι της φρίκης ή στο πόσο μαύρη μπορεί να είναι μια υπαρξιακή κωμωδία. Υποψηφιότητα για Οσκαρ Σεναρίου, υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα Α' Ανδρικού Ρόλου. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο ΕΡΤFlix
Μην Κοιτάτε Πάνω (Don't Look Up) του Ανταμ ΜακΚέι
Ενας καθηγητής Αστρονομίας και η μεταπτυχιακή του μαθήτρια κάνουν μία τρομακτική ανακάλυψη: ένας μετεωρίτης μεγέθους ενός Εβερεστ, ικανού να καταστρέψει καθολικά τη Γη εξοντώνοντας την ανθρωπότητα, κινείται με χιλιομετρική ταχύτητα που μάς δίνει ένα περιθώριο 6 μηνών να αντιδράσουμε. Αυτό όμως σημαίνει εμπιστοσύνη στην επιστήμη: ο Λευκός Οίκος πρέπει να πιστέψει τους ειδικούς και να κινηθεί άμεσα, οι εκατομμυριούχοι να χορηγήσουν απλόχερα την αποστολή, τα media να επικοινωνήσουν την είδηση με σοβαρότητα στους πολίτες και κάθε ένας από εμάς να λάβει τα μέτρα του. Μόνο που στις εποχές που ζούμε, πολιτικοί και επιχειρηματίες αντιδρούν με εγκληματικά ανόητο ωφελιμισμό, τα media προτιμούν το celebrity gossip και οι πολίτες παρασύρονται πολύ εύκολα: δεν κοιτούν πάνω, αλλά στα κινητά τους.
Η νέα σάτιρα του Ανταμ ΜακΚέι («Το Μεγάλο Σορτάρισμα») μπορεί να αποδεικνύεται άνιση, αλλά δεν σημαίνει ότι δεν είναι μία απολαυστική τροφή για σκέψη. Μία επική disaster movie που η καταστροφή δεν είναι κάτι που περιμένουμε να έρθει. Εχει ήδη συμβεί. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο Netflix
The Greek Bar Jacket της Μαριάννας Οικονόμου
Με σπάνια πρόσβαση στα άδυτα του διεθνούς οίκου μόδας, η ταινία ακολουθεί την ομάδα της Dior με επικεφαλής την καλλιτεχνική διευθύντρια Μαρία Γκρατσία Κιουρί από το Παρίσι μέχρι το Αργος, το Σουφλί, την Θάσο, τον Πειραιά και τελικά την Αθήνα, καθώς σταδιακά δημιουργούν το εμβληματικό Cruise Show 2022, εμπνευσμένο από την αρχαία αλλά και τη σύγχρονη Ελλάδα.
Digger του Τζώρτζη Γρηγοράκη
Αποτραβηγμένος σε ένα ορεινό δάσος, ένας άνδρας αντιστέκεται σθεναρά στην επέκταση μιας βιομηχανικής μονάδας στην περιοχή. Η άφιξη του αποξενωμένου γιου του μετά τον θάνατο της πρώην γυναίκας του και η διεκδίκηση του μέρους του κτήματος που αναλογεί στον τελευταίο από την κληρονομιά, δεν θα αργήσουν να φέρουν τη σύγκρουση ανάμεσα στους δύο άνδρες.
Το πολυβραβευμένο μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Τζώρτζη Γρηγοράκη, είναι μια δυνατή, μεστή ταινία που σκάβει σε βάθος στην ιστορία, τους χαρακτήρες και αποκαλύπτει μια μεγαλύτερη εικόνα που σε αφορά και σε ενδιαφέρει. 10 βραβεία Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Gallant Indies (Indes galantes) του Φιλίπ Μπεζιά
Αυτή είναι η πρεμιέρα για τους 30 χορευτές χιπ-χοπ, krump, break, voguing. Η επίσημη πρώτη για τον σκηνοθέτη Κλεμάν Κογκιτόρ και τη χορογράφο Μπιντού Ντεμπελέ. Και η επίσημη πρώτη της Οπερας της Βαστίλης στο Παρίσι. Συνδυάζοντας το street dancing και την όπερα, επανεφευρίσκουν το μπαρόκ αριστούργημα του Ζαν-Φιλίπ Ραμό, Les Indes Galantes. Από τις πρόβες ως τις παραστάσεις, αυτή είναι μια ανθρώπινη περιπέτεια και μια συνάντηση στοιχείων της πολιτικής πραγματικότητας που παρακολουθούμε: μπορεί μια νέα γενιά καλλιτεχνών να κάνει, σήμερα, κατάληψη στη Βαστίλη;
Στην Ελλάδα, το 12ο MyFrenchFilmFestival φιλοξενείται στο Cinobo, από 14 Ιανουαρίου έως 14 Φεβρουαρίου 2022. Oλες οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες για 30 μέρες, με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους. Μπορείτε να δείτε τις 30 ταινίες του MyFrenchFilmFestival από όλες τις συσκευές σας με 5,99€ με το Festival Pass. To Festival Pass θα είναι διαθέσιμο προς αγορά στις 14/01/22. Εάν είστε συνδρομητές Cinobo, η συνδρομή εξασφαλίζει δωρεάν πρόσβαση στο Φεστιβάλ
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς