Η ομάδα του Flix επιλέγει για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.
Τσίου... του Μάκη Παπαδημητράτου
«Δεκαπενταύγουστο στη Αθήνα μένουνε μόνο οι μπατίρηδες και όσοι δεν έχουν κόσμο για να πάνε έξω. Εκείνος ο Δεκαπενταύγουστος ήταν πολύ δύσκολος. Φράγκα δεν υπήρχανε, δηλαδή ίσα - ίσα το πιώμα... Εκείνη τη μέρα θυμάμαι, όλος ο κόσμος που είχε μείνει στην Αθήνα ήταν πολύ τρελαμένος...»
Κάπως έτσι ξεκινάει η αφήγηση του Τσίου για εκείνο το καλοκαίρι που, μόνος στην Αθήνα, προσπάθησε να βρει τη δόση του και μαζί με αυτήν βρήκε και ένα ολόκληρο κόσμο από γνωστούς και άγνωστους της διπλανής πόρτας σε μια διαρκή αναζήτηση ταυτότητας.
Δείτε εδώ ολόκληρο το «Τσίου...»
Η Κυνηγός με τον Αετό (The Eagle Huntress) του Οτο Μπελ
Κάθε παράδοση χρειάζεται εκατοντάδες χρόνια για να διαμορφωθεί και να παγιωθεί από γενιά σε γενιά, αλλά αρκεί μόνο μια θαρραλέα στιγμή για να σπάσει, σε πείσμα ακόμη και των πιο συντηρητικών και παραδόπιστων φωνών. Μια τέτοια παράδοση, το κυνήγι με τους αετούς, δημιουργήθηκε στη μακρινή κι αχανή στέπα της Μογγολίας, στην επιβλητική οροσειρά Αλτάι στο κέντρο της Ασίας, πριν από τουλάχιστον μια χιλιετία, από τους νομαδικούς λαούς της περιοχής, οι οποίοι χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά τους χρυσαετούς για το κυνήγι των αλεπούδων και των άλλων ζώων προκειμένου να επιβιώσουν με το μαλλί και το κρέας τους που με το μαλλί και το κρέας τους από το δριμύ ψύχος.Περισσότερο από μια απλή μέθοδος κυνηγιού όμως, η εκπαίδευση και η εκτροφή των αετών έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας της νομαδικής ζωής στην περιοχή, ένα τελετουργικό έθιμο που πέρασε από γενιά σε γενιά με τους δικούς του απαρέγκλιτους κανόνες. Ο αετός μένει κοντά στον εκπαιδευτή του μόνο για επτά χρόνια και μετά αφήνεται ελέυθερος σε ένδειξη ευγνωμοσύνης από τον άνθρωπο για τις υπηρεσίες που του προσέφερε, ενώ το κυνήγι και η διδασκαλία των τεχνικών και των μυστικών του είναι μια αυστηρά αντρική υπόθεση που μεταλαμπαδεύεται από πατέρα σε γιο Ή μάλλον ήταν μια αυστηρά αντρική υπόθεση μέχρι τη στιγμή που η δεκατριάχρονη Αϊσολπάν απόφάσισε να ακολουθήσει το όνειρό της και να γίνει η πρώτη γυναίκα αετοκυνηγός,
To ντοκιμαντέρ του Οτο Μπελ που έφτασε κοντά στα Οσκαρ, έκανε τεράστια εμπορική επιτυχία στην Αμερική και σύστησε στον κόσμο μια γυναίκα που άλλαξε τους κανονές...
Η ταινία προβάλλεται στην ΕΡΤ2 στις 17.40.
Το Πέρασμα (Crossing) του Τζον Γου
Τρία ζευγάρια από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα της δεκαετίας του ‘40 βλέπουν τη ζωή τους να αλλάζει μέσα στη δίνη ενός εμφυλίου πολέμου και να ανατρέπεται μετά το συγκλονιστικό ναυάγιο του πλοίου Ταϊπίνγκ, στο οποίο θα χάσουν τη ζωή τους 1.500 επιβάτες μαζί με το πλήρωμα…
Υπερπαραγωγή σε σκηνοθεσία Τζον Γου, βασισμένη στο ιστορικό γεγονός της βύθισης του ατμόπλοιου Ταϊπίνγκ το 1949, που χαρακτηρίζεται ως ο αντίστοιχος «Τιτανικός» της Κίνας.
Η ταινία προβάλλεται στις 21.00 στο OPEN
Αναχώρηση για Παρίσι 15:17 (The 15:17 to Paris) του Κλιντ Ιστγουντ
Αμετανόητα εθισμένος στην κινηματογραφική μεταφορά αληθινών ιστοριών (σχεδόν όλες οι σκηνοθετικές του απόπειρες της τελευταίας δεκαετίας βασίζονται σε τέτοιες), ο Κλιντ Ιστγουντ επιλέγει ακόμα μία πολυσυζητημένη τέτοια υπόθεση ως θέμα για την τελευταία του δημιουργία, «Αναχώρηση για Παρίσι 15:17»: Στις 21 Αυγούστου του 2015, τρεις νεαροί Αμερικανοί, ο σπουδαστής κολεγίου Αντονι Σάντλερ, ο Αλεκ Σκαρλάτος της Εθνοφρουράς του Ορεγκον και ο αεροπόρος της πολεμικής αεροπορίας, Σπένσερ Στόουν, κατάφεραν να εξουδετερώσουν και να παραδώσουν στις γαλλικές αρχές έναν βαριά οπλισμένο Μαροκινό τρομοκράτη που επιβιβάστηκε στο τρένο Thalys #9364, με το οποίο ταξίδευαν από το Αμστερνταμ στο Παρίσι, αποτρέποντας έτσι ένα πιθανό μακελειό.
Ισως η πιο άστοχη στιγμή στην καριέρα του Κλιντ Ιστγουντ ως σκηνοθέτη, αυτή η κινηματογραφική μεταφορά μιας αληθινής ιστορίας, με αποκορύφωμα την αποτροπή της τρομοκρατικής επίθεσης στο τρένο Thalys #9364 με προορισμό το Παρίσι, το 2015, είναι μια συλλογή ατυχών και σχεδόν ανεξήγητων καλλιτεχνικών επιλογών.
H ταινία προβάλλεται στις 22.00 στο STAR
Η Παρθένος του Αυγούστου (La Virgen de Agosto) του Χόνας Τρουέμπα
«Η Παρθένος του Αυγούστου» του Χόνας Τρουέμπα (γόνου της γνωστής οικογενείας Ισπανών σκηνοθετών) γυρίστηκε σχεδόν σε πραγματικό χρόνο στη Μαδρίτη κατά τη διάρκεια του Αυγούστου του 2018, σε σενάριο του ιδίου και της χαρισματικής πρωταγωνίστριας της ταινίας, Ιτσάσο Αράνα. Κεντρική ηρωίδα είναι η Εύα, μια τριαντάχρονη ηθοποιός, που έχει παρατήσει το επάγγελμά της. Έχοντας ξεκινήσει μια αναζήτηση, χωρίς όμως να ξέρει τι ακριβώς ψάχνει, και αναζητώντας προσανατολισμό, κυριολεκτικό και μεταφορικό, μέσα σε μια αποπνικτικά ζεστή πρωτεύουσα κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, η Εύα θα υπενοικιάσει ένα διαμέρισμα για ένα μήνα και θα μείνει μόνη της, τουρίστρια στη γενέτειρά της. Θα πέσει πάνω σε παλιούς φίλους και εραστές, θα γνωρίσει καινούργιους, θα περιπλανηθεί σε δρόμους, μουσεία και υπαίθριες εκδηλώσεις, θα μεθύσει, θα κάνει έρωτα. Κι ανήμερα τον Δεκαπεντάυγουστο θα βιώσει ένα θαύμα. Αλλά ίσως το θαύμα είναι ήδη μέσα της.
Ενα αποκαλυπτικό ημερολόγιο μιας συναρπαστικής καθημερινότητας στην ταινία του Χόνας Τρουέμπα που κέρδισε ειδική μνεία της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι και αποτελεί το μικρό «θαύμα» που χρειάζεσαι αν έχεις μείνει μόνη στη πόλη τον φετινό, ακόμη πιο αμήχανο, Δεκαπενταύγουστο.
H ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για το σπίτι στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς.