Συνήθως γίνονται - σίγουρα στην προ-#metoo εποχή - για να μπορέσει το κορίτσι να κατακτήσει τον πρίγκηπα, κυριολεκτικά ή μεταφορικά, των ονείρων του. Ή για να μπορέσει ο άντρας, ως κορίτσι, να κατακτήσει το κορίτσι των ονείρων του. Ή για να μπορέσει ο άντρας, απλώς, να βρει μια δουλειά.
Ακόμα κι αν δεν βλέπετε GNTM, δύσκολα χάσατε το τρέιλερ του επεισοδίου, όπου τα επίδοξα μοντέλα οδύρονται επειδή η Βίκυ Καγιά θέλει να τους κόψει τα μαλλιά! Τα makeovers, ανεξαρτήτως gender politics (και γι' αυτό συμπεριλαμβάνουμε τους πιο ένδοξους gender-benders), είναι πάντα από τις απολαυστικότερες σεκάνς του σινεμά και της τηλεόρασης, θυμίζοντάς μας πως η οθόνη φτιάχτηκε γι' αυτό: για να μεταμορφώνει, να στολίζει, να δίνει πνοή στο παραμύθι, να δίνει happy end χωρίς ίχνος ρεαλισμού. Αυτά είναι τα αγαπημένα μας makeovers σε ταινίες.
Διαβάστε ακόμη: Στη «Νύχτα με τις Μάσκες» του Τζον Κάρπεντερ, ο Μπαμπούλας λέγεται απλά Μάικλ Μάιερς
Η Σταχτοπούτα στη «Σταχτοπούτα» της Disney (1950), ξεκινά ως παρακόρη στις υπηρεσίες της κακιάς μητριάς της και των σαδιστών ετεροθαλών αδελφών της και καταλήγει πριγκίπισσα, χάρη σ' ένα γυάλινο γοβάκι (σίγουρα ιδιαίτερα άβολο κι αυτό) και στην τύχη της, να έχει νονά νεράιδα.
H Ελάιζα Ντούλιτλ στο «Ωραία μου Κυρία» (1964), με τα ελαφίσια μάτια της Οντρεϊ Χέπμπορν, γίνεται, από αθώα ανθοπώλης με λαϊκή προφορά και κακούς τρόπους, μια σοφιστικέ (αλλά ακόμα καταπιεσμένη) γόησσα, στα χέρια του Πυγμαλίωνά της, Δρ. Χένρι Χίγκινς του Ρεξ Χάρισον, ώσπου κι οι δυο να συνειδητοποιήσουν ότι αγαπιούνταν έτσι κι αλλιώς, κυρίως αλλιώς.
Η Σάντι στο «Grease» (1978), παρά τα γαλανά σαν λίμνες μάτια της Ολίβια Νιούτον Τζον, αναγκάζεται να μεταμορφωθεί σε σέξι θηλυκό με μαύρη λύκρα απ' την κορυφή ως τα νύχια, τσιγάρο και τσαμπουκά, για να ρίξει τον Ντάνι του Τζον Τραβόλτα.
Ο Μάικλ Ντόρσι στο «Tootsie» (1982), καμουφλάρεται ως Ντόροθι Μάικλς - πάντα με τη μορφή του Ντάστιν Χόφμαν, πολύ πιο λαμπερού ως Ντόροθι - προκειμένου να κρατήσει μια δουλειά στην τηλεόραση, σαμποτάροντας ο ίδιος την πιθανή σχέση του με την Τζούλι της Τζέσικα Λανγκ.
Η Βίβιαν Γουορντ στο «Pretty Woman» (1990), την πρώτη τεράστια επιτυχία της Τζούλια Ρόμπερτς, ένα βράδυ που κάνει πεζοδρόμιο στο Μπέβερλι Χιλς, παίρνει ως πελάτη τον βαθύπλουτο κι επίσης κούκλο Εντουαρντ Λούις του Ρίτσαρντ Γκιρ, που αποφασίζει να την κάνει από πόρνη, πριγκίπισσα του δικού του και του κάθε διαχρονικού παραμυθιού. Να μια ταινία που σε καμία περίπτωση δεν θα γραφόταν και δεν θα χρηματοδοτούνταν σήμερα.
Ο Ντάνιελ Χίλαρντ στο «Mrs. Doubtfire» (1993), μεταμορφώνεται από μπαμπάς σε... νταντά των δυο μικρών παιδιών του, προκειμένου να τα βλέπει περισσότερο στη διαδικασία του διαζυγίου από τη γυναίκα του: κι ο Ρόμπιν Γουίλιαμς υπογράφει έναν από τους πιο αξέχαστους ρόλους του.
Η Γκρέισι Χαρτ στο «Miss Congeniality» (2000), πράκτορας του FBI με τη μορφή της Σάντρα Μπούλοκ, αναλαμβάνει να παρεισφρήσει στα καλλιστεία και γίνεται... μις με το ζόρι, σε μια από τις πιο διασκεδαστικές κωμωδίες της περασμένης δεκαετίας, με αποκορύφωμα τη σεκάνς της επίδειξης ταλέντων!
Η Κέιντι στο «Mean Girls» (2004), ή αλλιώς η Λίντσεϊ Λόχαν στην πρώτη φάση της καριέρας της, έρχεται από τη Νότια Αφρική στο Σικάγο και πέφτει στα χέρια - και τις αισθητικές αξιώσεις - των Plastics, των δημοφιλών και τόσο mean κοριτσιών του σχολείου της - και όχι, δεν περνά καλά στο πάρτι!