Industry

Τουρκία: Ο δεύτερος σημαντικότερος παίχτης μετά τις ΗΠΑ στην εξαγωγή τηλεοπτικών προϊόντων

στα 10

Με μια οργανωμένη πολιτική και επιτυχίες τόσο κινηματογραφικά όσο και τηλεοπτικά, η Τουρκία εξάγει οπτικοακουστικό προϊόν από θέση ισχύος και ξέρει πολύ καλά πως να το κάνει.

Τουρκία: Ο δεύτερος σημαντικότερος παίχτης μετά τις ΗΠΑ στην εξαγωγή τηλεοπτικών προϊόντων

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Διευθυντής της Ενωσης Τούρκων Εξαγωγέων, Μεχμέτ Μπουγιουκεκσί σε συνέδριο με τίτλο «Μια Αναπτυσσόμενη Χώρα στο Διεθνές Σινεμά και την Βιομηχανία της Τηλεόρασης», ο κινηματογράφος και η τηλεόραση στην Τουρκία βρίσκεται στην τρίτη θέση μετά τις βιομηχανίες φαρμάκων και όπλων μέσα στη χώρα με εκτιμούμενη αξία αυτή τη στιγμή τα 88 δισεκατομμύρια δολάρια και προσδοκούμενη αύξηση που μπορεί να αγγίξει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017, τα 110 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018 και τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023.

Ηδη στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας λίστας των χωρών που εξάγουν τηλεοπτικά προϊόντα - μετά τις ΗΠΑ - η Τουρκία κερδίζει συνεχώς έδαφος στην εξαγωγή πολιτιστικού προϊόντος, γεγονός που σύμφωνα με τους αναλυτές αποτελεί δείγμα της δύναμης που αποκτούν τα επαγγέλματα που σχετίζονται με το σινεμά και την τηλεόραση και της επίδρασής τους στις πεποιθήσεις και το lifestyle των αποδεκτών τους σε όλον τον κόσμο.

«Η Τουρκία γίνεται μια δραστική δύναμη σε σχέση με την κουλτούρα στις χώρες που την περιβάλλουν. Είμαστε ένα μοντέλο και μια κοσμική χώρα. Η Τουρκία έχει την ευκαιρία να κερδίζει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά σαν μια χώρα που υπόσχεται περισσότερες ελευθερίες, μια λειτουργική δημοκρατία και ευημερία από ό,τι συμβαίνει στην ευρύτερη περιοχή, την ίδια στιγμή που κάνουμε στέρεα βήματα για να λυθούν τα εσωτερικά μας προβλήματα», δήλωσε ο Μπουγιουκέκσι λανσάροντας ένα νέο σύνθημα που θα χρησιμοποιηθεί σε καμπάνιες σε όλον τον κόσμο. «Το νέο σλόγκαν είναι "Τουρκία: Ανακαλύψτε τις Δυνατότητες" και με αυτό καλούμε τον κόσμο να έρθει και να ανακαλύψει τις δυνατότητες της Τουρκίας.»

Στο συνέδριο αναφέρθηκε φυσικά και ο εορτασμός των 100 χρόνων του τουρκικού σινεμά, με τον Μπουγιουκέκσι να αναφέρεται στην ιδανική στιγμή να παρουσιάσει η Τουρκία σε όλον τον κόσμο την εμπειρία της, την ειδίκευσή της και την ανταγωνιστικότητά της στους τομείς του σινεμά και της τηλεόρασης με τη βοήθεια του ισχυρού δυναμικού σεναριογράφων, ηθοποιών, σκηνοθετών και παραγωγών. Και πρόσθεσε πως θα ενισχυθούν οι συμπαραγωγές και οι ξένες επενδύσεις στη χώρα, σε ένα συνολικό σχέδιο ανάπτυξης που θα μπορέσει στη συνέχεια να αξιοποιηθεί και εμπορικά.

Με το Χρυσό Φοίνικα του Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν για τη «Χειμερία Νάρκη» στις Κάννες να προσφέρει το τέλειο αντίβαρο για τα τουρκικά σίριαλ και μια οργανωμένη πολιτική ενίσχυσης του οπτικοακουστικού τομέα στο εσωτερικό και της εξαγωγής του στο εξωτερικό, μοιάζει δύσκολο να βρει κανείς αναλογίες με την Ελλάδα, μία από τις χώρες της ευρύτερης γεωγραφικής ζώνης που καταναλώνει αχόρταγα τουρκικό προϊόν, χωρίς να κάνει έστω την ελάχιστη προσπάθεια να ενισχύσει την κινηματογραφική της βιομηχανία και να αξιοποιήσει εμπορικά και σε επίπεδο προβολής τα ταξίδια των ελληνικών ταινιών στα φεστιβάλ του κόσμου.

Διαβάστε ακόμη: