«Το "Still Life" είναι μια ταινία είδους και έχει ως θέμα την αλληλεπίδραση της τέχνης με την τεχνολογία. Πρωταγωνιστής είναι ένας ζωγράφος που δημιουργεί άθελά του ένα πρωτοποριακό έργο τέχνης και όλα αυτά προσπαθώντας να βάλει σε τάξη το χάος που επικρατεί στη ζωή του.
Ετσι εξηγεί ο Ιορδάνης Θεοδοσιάδης την αφορμή για την ιστορία του «Still Life», της μικρού μήκους ταινίας του που μετά την προβολή της στις Νύχτες Πρεμιέρας ετοιμάζεται για τις διεθνείς της πρεμιέρες στο 44ο Διεθνές Φεστιβάλ της Μπανταλόνα, καθώς και στο τμήμα πειραματικών ταινιών του 16ου Διεθνούς Φεστιβάλ των Τιράνων.
«Η ιδέα προέκυψε από την επαφή μου με τα νέα μέσα, όπως το Virtual και το Augmented Reality (VR & AR). Συνειδητοποίησα πως αυτά δεν αλλάζουν απλώς τον τρόπο που εργάζονται σήμερα οι καλλιτέχνες, αλλά πολύ περισσότερο έχουν άμεση επίδραση πάνω στην καθημερινότητα όλων μας, καθώς τα όρια μεταξύ του εικονικού και του πραγματικού γίνονται κάθε μέρα και πιο δυσδιάκριτα. Αρκεί να σκεφτεί κανείς τη σχεδόν ανεξέλεγκτη διάδοση των fake news και -ακόμη πιο πρόσφατα- τη μεγάλη δημοτικότητα των deepfakes. Θεωρώντας, λοιπόν, τη σύγκλιση εικονικού-πραγματικού δεδομένη, το ερώτημα που απομένει είναι εάν μπορούν σήμερα να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, ώστε η ενσωμάτωση του ψηφιακού κόσμου στις ζωές μας να γίνει ομαλά και κυρίως να λειτουργήσει προς όφελος της πλειοψηφίας.»
Απόφοιτος από το τμήμα κινηματογράφου του ΑΠΘ με ειδίκευση στη σκηνοθεσία υπό την καθοδήγηση της Αντουανέττας Αγγελίδη, ο Ιορδάνης Θεοδοσιάδης εξηγεί τη διαδρομή για την ολοκλήρωση της ταινίας.
«Δεν ήταν εύκολο, καθώς πέρασε από πολλές φάσεις μέχρι τελικά να πραγματοποιηθεί. Ολα ξεκίνησαν από μία θεωρητική εργασία που είχα να παραδώσω για τη σχολή μου, η οποία μέσα από εκτενείς συζητήσεις με συμφοιτητές μου οδηγήθηκε σε μια εντελώς διαφορετική κατεύθυνση. Στη συνέχεια, καθοριστική ήταν η συμβολή ανθρώπων από τον χώρο των εικαστικών τεχνών και της μουσικής, οι οποίοι δούλεψαν μαζί μου πάνω στην ιδέα και έδρασαν καταλυτικά ώστε να πάρει το "Still Life" την τωρινή του μορφή. Νιώθω την ανάγκη να τους ευχαριστήσω πολύ όλους, γιατί χωρίς τη δική τους αγάπη και υποστήριξη δε θα υπήρχε ποτέ τρόπος να δημιουργηθεί.»
Είναι όμως το «Still Life» μια πειραματική ταινία. Και τι σημαίνει αυτό;
«Δεν είμαι σίγουρος ότι θα τη χαρακτήριζα έτσι. Από την άλλη, μέρος της γοητείας του πειραματικού σινεμά εντοπίζεται στο γεγονός ότι δε χωράει εύκολα σε συγκεκριμένα πλαίσια και ορισμούς, αλλά αντίθετα φλερτάρει με την υπέρβαση των ορίων τους. Κάθε δημιουργός αναζητά κάποιες απαντήσεις και, αν θέλει πραγματικά να τις προσεγγίσει, είναι αναγκασμένος να κινηθεί σε άγνωστα νερά και να πάρει κάποια ρίσκα. Με αυτή την έννοια κάθε ταινία οφείλει να είναι ένα πείραμα.»
Δείτε εδώ ένα teaser του «Still Life»:
Still Life | Σενάριο - Σκηνοθεσία: Ιορδάνης Θεοδοσιάδης | Παραγωγή: Άρης Κοτρώνης Βέττας, Ιορδάνης Θεοδοσιάδης, AF CREW | Συµπαραγωγή: ARTCUT Moving Image Productions | Ερµηνευτής: Στάθης Βούτος | Δ. Φωτογραφίας: Γιάννης Σίμος | Σκηνικά: Χρύσα Σερδάρη | Κουστούμια: Μαρία Μιχαηλίδου | Μοντάζ: Ιορδάνης Θεοδοσιάδης | Vfx: Κώστας Καρύδας, Νεκτάριος Καρανίκας | Μουσική: Μάνος Μυλωνάκης | Σχεδιασµός ΄Ηχου: Ελένη Γκολφινοπούλου | Colorist: Βαγγέλης Κασαπάκης (ARTCUT) | Μακιγιάζ: Νίκη Ζυγούρη | Δ. Παραγωγής: Άρης Κοτρώνης Βέττας | Β. Σκηνοθέτη: Γιάννα Σκυλογιάννη | Σκριπτ: Κωνσταντίνα Παπαδοπούλου
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το «Still Life» στο επίσημο site του, στην επίσημη σελίδα του στο Facebook και στον λογαριασμό του στο Instagram.