Φεστιβάλ / Βραβεία

Oscars 2019: Η γκαντεμιά της Γκλεν Κλόουζ και άλλοι αστικοί (οσκαρικοί) μύθοι

στα 10

Σε μια από τις ανατροπές της φετινής απονομής, το φαβορί Γκλεν Κλόουζ έχασε το Οσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου από την Ολίβια Κόλμαν (και κέρδισε ένα αρνητικό ρεκόρ), κάνοντας πολλούς να αναρωτιούνται τι πήγε στραβά. Ιδού οι απαντήσεις.

Oscars 2019: Η γκαντεμιά της Γκλεν Κλόουζ και άλλοι αστικοί (οσκαρικοί) μύθοι

Ασχετα με τις προσωπικές προτιμήσεις του καθενός, το βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου της φετινής απονομής των Οσκαρ υπήρξε αναμφίβολα μια από τις μεγάλες εκπλήξεις της περασμένης Κυριακής.

Ταυτόχρονα, την ώρα που η Ολίβια Κόλμαν έπαιρνε στα χέρια της το χρυσό αγαλματίδιο (και ξεστόμιζε τον πιο αξιολάτρευτο ευχαριστήριο λόγο της βραδιάς), η Γκλέν Κλόουζ γινόταν κάτοχος του διόλου αξιοζήλευτου ρεκόρ της εν ζωή ηθοποιού (οποιουδήποτε φύλου) με τις περισσότερες υποψηφιότητες για Οσκαρ ερμηνείας (7) και καμία νίκη.

Μολονότι η υπέροχη Κόλμαν είχε ήδη στο τσεπάκι της μια εντυπωσιακή σοδειά βραβείων για την ερμηνεία της στην «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου, η Κλόουζ είχε αποσπάσει την παραδοσιακά «τυχερή» τριπλέτα που συνήθως εγγυάται και το αντίστοιχο Οσκαρ: κατά τη διάρκεια της οσκαρικής κούρσας είχε τιμηθεί με τα βραβεία ερμηνείας από τα Critics’ Choice Awards, τις Χρυσές Σφαίρες και το Σωματείο Αμερικανών Ηθοποιών (SAG) . Και μονάχα τρεις φορές στο παρελθόν ηθοποιοί που είχαν κατακτήσει και τα τρία αυτά βραβεία έφτασαν στην πηγή των Οσκαρ και δεν ήπιαν τελικά νερό.

Διαβάστε ακόμη: Oscars 2019: Πώς κατάφερε η φετινή τελετή απονομής να ανεβάσει τα ποσοστά τηλεθέασης

The Wife 607

Τι συνέβη τελικά, λοιπόν, και η Κλόουζ έχασε αυτό το φαινομενικά σίγουρο Οσκαρ; Προφανώς, οπωσδήποτε και δεν έχει να κάνει μόνο με το αν η ερμηνεία της Κόλμαν ήταν τελικά καλύτερη. Από την άλλη, όμως, και σε αντίθεση με το τι πιστεύουν πολλοί, δεν είναι ότι τα μέλη της Ακαδημίας λειτουργούν πραγματικά με μαζικό κίνητρο να επανορθώσουν για παλιά «χρωστούμενα».

Ολα τα παραπάνω επηρεάζονται συχνά, κι ενδεχομένως περισσότερο απ’ ό,τι φανταζόμαστε, από μερικές καθαρά πρακτικές διαδικασίες. Το σημαντικότερο σε αυτήν την περίπτωση είναι το πόσα από τα μέλη της Ακαδημίας είχαν δει πραγματικά τη «Σύζυγο». Σε σχέση με τις δέκα υποψηφιότητες της «Ευνοούμενης», η -εδώ που τα λέμε, μέτρια- ταινία του Μπιορν Ρούνγκε είχε μόνο μία (εκείνη της Κλόουζ), κάτι που είναι πολύ πιθανό να μην ενεργοποίησε αρκετά την αίσθηση καθήκοντος των ψηφοφόρων, πολλοί από τους οποίους ενδέχεται να ψήφισαν χωρίς να την έχουν δει – κάτι που πολύ δύσκολα θα μπορούσαν να κάνουν για την ταινία της Κόλμαν. Μερικές φορές, τα πάντα είναι θέμα προτεραιοτήτων, και σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ταινίες των φετινών υποψηφιοτήτων, η «Σύζυγος» σίγουρα δεν βρισκόταν στην κορυφή της λίστας.

Fatal Attraction 607 Εδώ βλέπουμε την Γκλέν Κόουζ να επιτίθεται σε μέλος της Ακαδημίας που ξέχασε να δει τη «Σύζυγο»

Ωστόσο, θα μπορούσε να αντιτάξει κανείς (και θα είχε δίκιο) ότι έχουν υπάρξει περιπτώσεις στο παρελθόν όπου ηθοποιοί έχουν βραβευτεί με Οσκαρ για ερμηνείες που έχουν ξεχωρίσει σε «μικρές» ταινίες που κατά τα άλλα δεν είχαν καμία άλλη υποψηφιότητα. Μόνο που τα δεδομένα έχουν αλλάξει ραγδαία τα τελευταία χρόνια (και αλλάζουν ολοένα και περισσότερο κάθε χρόνο) όσον αφορά τα μέλη της Ακαδημίας, η οποία σχεδόν κάθε χρονιά καλεί και δέχεται στους κόλπους της νεότερα μέλη από κάθε γωνιά του πλανήτη. Και όσο κι αν αυτό είναι κυρίως θετικό, για πολλούς άλλους λόγους, πρόκειται συνήθως για νεότερους και πολύ πιο δραστήριους επαγγελματίες του κινηματογράφου, σε σχέση με τα γηραιότερα μέλη της Ακαδημίας, με δραματικά λιγότερο χρόνο στα χέρια τους και, ας μη γελιόμαστε, περισσότερες πιθανότητες να αφήσουν στον πάτο της στοίβας τη «Σύζυγο».

Τώρα το αν είναι δεοντολογικά σωστό να ψηφίζει κανείς χωρίς να έχει δει όλες τις υποψήφιες ταινίες, αυτό είναι μια άλλη μεγάλη συζήτηση.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση, ελπίζουμε η Κλόουζ να μην έχει την τύχη των προηγούμενων κατόχων του ρεκόρ, του Πίτερ Ο’Τουλ και του Ρίτσαρντ Μπάρτον, οι οποίοι με οκτώ και επτά υποψηφιότητες για Οσκαρ ερμηνείας, αντίστοιχα, δεν κατάφεραν να πιάσουν ποτέ στα χέρια τους το πολυπόθητο αγαλματίδιο, με την εξαίρεση του τιμητικού Οσκαρ που ο Ο’Τουλ παρέλαβε το 2002.

Στη σελίδα του Flix στο Facebook και από τους λογαριασμούς μας στο Twitter και το Instagram παρακολουθήσαμε λεπτό προς λεπτό όλα όσα συνέβησαν μέσα και έξω από το Dolby Theatre του Χόλιγουντ, μέχρι τις πρωινές ώρες.

Δείτε εδώ τις εμφανίσεις των σταρ στο κόκκινο χαλί των Οσκαρ, κοπιάρετε ή... αποφύγετε!

Διαβάστε και δείτε στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς όλα όσα συνέβησαν μέσα και έξω από το Dolby Theatre στην 91η τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ, λεπτό προς λεπτό, από τους πρώτους που περπάτησαν στο κόκκινο χαλί μέχρι και το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας.


Η 91η τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ μεταδόθηκε ζωντανά και αποκλειστικά από την COSMOTE TV. Μείνετε συντονισμένοι στην COSMOTE TV και τις επόμενες μέρες θα έχετε πολλές ακόμα ευκαιρίες να απολαύσετε την 91η τελετή των βραβείων Οσκαρ. Την Δευτερα 25/02 στο COSMOTE CINEMA 1HD στις 21:00 η μεγαλύτερη γιορτή του κινηματογράφου κάνει ανκόρ! Στις 21:00 παρακολουθήστε αξιοσημείωτες στιγμές στο κόκκινο χαλί! Και αμέσως μετά στις 22:00 δείτε την λαμπερή τελετή! Την Παρασκευή 1η Μαρτίου μπορείτε να δείτε την μονταρισμένη τελετή διάρκειας 90 λεπτών στις 18.45 στο COSMOTE CINEMA 1HD.