Το βιογραφικό του αποτελείται από 27 περίπου ταινίες, σχεδόν όλες συμπαραγωγές, διακρίσεις σε διεθνή φεστιβάλ και από τίτλους όπως το «29 Φοίνικες» του Μπρούνο Ντιμόν, το «Tropical Malady» του Απιτσατπονγκ Βιρασετάκουν, η «Σιωπή της Λόρνα» των Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντεν.
Η δράση του δεν εξαντλείται στη συμπαραγωγή ταινιών, αφού με τη σοφία που έχει αποκτήσει από την εμπειρία του στις συμπαραγωγές, υπήρξε μέλος δικτύου παραγωγών και εργαστηρίων στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου (Κάννες, Ρότερντάμ κ.ά.).
Η εταιρία του, Mogador πήρε το όνομά της από το μέρος στο Αλγέρι όπου ο Ορσον Γουέλς γύρισε τον «Οθέλλο».
Και το μότο του είναι ότι το πρώτο και το τελευταίο πράγμα που πρέπει να σε ενδιαφέρει σε μια συμπαραγωγή είναι οι άνθρωποι με τους οποίους θα συνεργαστείς.
Τέσσερα μόνο πράγματα που χρειάζεται να ξέρει κανείς για τον Γερμανό Κριστόφ Θόκε, πρωτοπόρο των συμπαραγωγών αλλά κυρίως υπέρμαχό τους, όχι μόνο γιατί ίσως τελικά δεν υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος για να γυρίζονται ταινίες, αλλά γιατί αυτός είναι σίγουρα ένας από τους καλύτερους. Πεισματάρης αλλά και ατρόμητος μπροστά στον κίνδυνο, όσο το πρότυπό του, ο Ορσον Γουέλς, και σίγουρος πως τα χρήματα είναι απλά άκόμη ένας τρόπος για να κάνεις σινεμά, έδωσε από το Φεστιβάλ του Κιμώλου ένα μικρό οδηγό επιβίωσης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μια συμπαραγωγή.
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Κιμώλου στο επίσημο site του και στην επίσημη σελίδα του στο Facebook.
Tropical Malady του Απιτσατπόνγκ Βιρασετάκουν
Η συμπαραγωγή για μένα είναι κάτι πολύ εύκολο. Είναι δύο άνθρωποι που κάθονται μαζί και αποφασίζουν να δουλέψουν μαζί. Υπάρχουν πολλά μοντέλα συμπαραγωγής, αλλά η ουσία είναι μία. Θέλω κάποιον και θέλω να συνεργαστώ μαζί του. Και αυτός θέλει να συνεργαστεί μαζί μου.»
Ανάμεσά μας βρίσκονται ετήσια πραγματικά αμέτρητα κινηματογραφικά πρότζεκτ, την ίδια στιγμή που η κινηματογραφική αγορά πεθαίνει. Ενα παράδειγμα για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος των ταινιών που γυρίζονται ή ετοιμάζονται για να γυριστούν είναι ότι στο Φεστιβάλ των Καννών υποβάλλονται κάθε χρόνο περισσότερες από 6000 ταινίες, ενώ 20.000 νέα σενάρια καταγράφονται στις Ηνωμένες Πολιτείες ετησίως. Η βιομηχανία βρίσκεται σε κρίση, η κρίση μεγαλώνει - επιπλέον, εξαιτίας του Netflix, του Amazon Prime που ζητούν αυτό ακριβώς που θέλουν, με συνθήκες που δεν προωθούν την κινηματογραφική τέχνη - και τίποτα δεν μοιάζει να είναι καλό σήμερα για το σινεμά που αγαπάμε. Το αμερικάνικο σινεμά ελέγχει το μεγαλύτερο κομμάτι της διεθνούς αγοράς, μόνο το 5% ή και λιγότερο μένει για εμάς που πιστεύουμε στο σινεμά του δημιουργού. Είναι καλό να ξέρουμε την κατάσταση ακριβώς. Και η κατάσταση είναι ότι βρίσκομαστε στη μέση ενός πολέμου, ως παραγωγοί και ως κινηματογραφιστές.
Το σινεμά δεν είναι βιομηχανία για όλους. Μπορεί να είναι για κάποιους Αμερικάνους, μπορεί να είναι για κάποιες μεγάλες εταιρίες. Οχι όμως για κάποιον που θέλει να κάνει την ταινία του.
Βρισκόμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση σήμερα να υπάρχουν αγορές συμπαραγωγής σχεδόν σε κάθε γωνιά της Ευρώπης και της Ασίας. Στην Ελλάδα, στη Θεσσαλονίκη, στη Σόφια, στην Κίνα, στην Γερμανία. Υπάρχουν περίπου 200 αγορές συμπαραγωγής. Οπότε ένας παραγωγός που ενδιαφέρεται, συμμετέχει σε όποια από αυτές τις αγορές πιστεύει ότι θα υπάρχουν πράγματα που τον ενδιαφέρουν και συστήνεται με σκοπό να συμμετάσχει σε μια συμπαραγωγή. Εκεί, σε μια τέτοια Αγορά, το κάθε πρότζεκτ δοκιμάζει τις δυνάμεις του και οι δημιουργοι του μπορούν να υπολογίσουν τις επόμενες κινήσεις τους.
H συγχρηματοδότηση (co-financing) δεν είναι συνεργασία (partnership). Αυτή είναι η έννοια που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι Αμερικάνοι. Αν συνεργαστείτε με Αμερικάνους που δεν είναι 100% ανεξάρτητοι, να γνωρίζετε πως συμπαραγωγή γι' αυτούς σημαίνει συγχρηματοδότηση και συγχρηματοδότηση σημαίνει ότι είναι αυτοί που ελέγχουν το παιχνίδι.
Η συμπαραγωγή ξεκινάει ήδη από το σενάριο. Σαν συμπαραγωγώς θέλω να έχω λόγο στο σενάριο, να πω τη γνώμη μου, να βοηθήσω μέχρι να φτάσει στο γύρισμα. Να συζητήσω με τους δημιουργούς του φιλμ για τον τίτλο της ταινίας που θα κυκλοφορήσει διεθνώς, τη στρατηγική με την οποία θα υλοποιηθεί η παραγωγή.
Ο συμπαραγωγός δεν φέρνει χρήματα μόνο από τη χώρα του. Είναι παράλογο να περιμένεις από τον Γερμανό συμπαραγωγό να φέρει χρήματα από τη Γερμανία για μια βιετναμέζικη ή ελληνική ταινία. Ο συμπαραγωγός από τη Γερμανία πρέπει να μπορεί να φέρει χρήματα και από άλλες χώρες, από άλλες πηγές, να γνωρίζει τα δίκτυα που ευνοούν τις συμπαραγωγές. Το δίκτυο ενός συμπαραγωγού οφείλει να είναι παγκόσμιο.
Οι συμπαραγωγές είναι οι άνθρωποι. Είναι τα χρήματα, είναι το σενάριο, είναι το να γνωρίζεις τα σωστά βήματα σε κάθε στάδιο της παραγωγής. Αλλα το σημαντικότερο είναι οι άνθρωποι. Αυτοί μένουν μαζί σου, αυτοί θα παλέψουν για την ταινία σου μέχρι τελικής πτώσης, αυτοί είναι η οικογένεια σου για όσο κάνεις μια ταινία.
29 Palms του Μπρούνο Ντιμόν
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Κιμώλου στο επίσημο site του και στην επίσημη σελίδα του στο Facebook.