Φεστιβάλ / Βραβεία

Oscars 2025 | Οι Προβλέψεις του Flix: Καλύτερη Ταινία

of 10

To Flix μετράει αντίστροφα μέχρι την 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ, με προβλέψεις και προτιμήσεις σε κάθε κατηγορία.

Oscars 2025 | Οι Προβλέψεις του Flix: Καλύτερη Ταινία

To Flix μετράει αντίστροφα μέχρι την 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ, με προβλέψεις και προτιμήσεις σε κάθε κατηγορία.

Προβλέψεις, προγνωστικά, εκπλήξεις και ανατροπές - όλος ο δρόμος προς τα Οσκαρ στο ειδικό τμήμα του Flix The Road to the Oscars που ανανεώνεται συνεχώς και θα μας οδηγήσει στην 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ στις 2 Μαρτίου από το Dolby Theatre στο Χόλιγουντ.

Οι υποψηφιότητες για το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας είναι (κάντε κλικ στον τίτλο της κάθε ταινίας για να διαβάσετε τη γνώμη του Flix):

Anora
The Brutalist
A Complete Unknown
Κονκλάβιο
Dune: Μερος Δεύτερο
Emilia Perez
Είμαι Ακόμη Εδώ
Nickel Boys
The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης
Wicked


Τα ρεκόρ και τα στατιστικά της κατηγορίας

  • Δύο μιούζικαλ - «Wicked» και «Emilia Perez» - είναι υποψήφια για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Αυτό έχει να συμβεί από το 1969 όταν ήταν υποψήφια το «Funny Girl» και το «Oliver!» του Κάρολ Ριντ, με το δεύτερο να κερδίζει και το Οσκαρ.

  • Το «The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης» είναι μόλις η έβδομη ταινία που ανήκει στο είδος του τρόμου που προτείνεται για το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Οι προηγούμενες ήταν ο «Εξορκιστής», το «Jaws», η «Εκτη Αίσθηση», ο «Μαύρος Κύκνος», το «Τρέξε» και η «Σιωπή των Αμνών» που ήταν και η μόνη ταινία που κατάφερε να κερδίσει το Οσκαρ.

  • Το «Είμαι Ακόμη Εδώ» του Βάλτερ Σάλες είναι η πρώτη ταινία από την Βραζιλία που προτείνεται για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

  • Το «Emilia Perez» και το «Είμαι Ακόμη Εδώ» είναι η 10η και 11η ξενόγλωσση ταινία αντίστοιχα που προτείνονται στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας και της Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας. Οι ταινίες που είχαν το ίδιο ρεκόρ και τελικά κέρδισαν το Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας είναι το «Z», το «H Zωή Ειναι Ωραία», το «Τίγρης και Δράκος», το «Amour», το «Roma», το «Drive My Car», το «Ουδέν Νεότερο από το Δυτικό Μέτωπο» και η «Ζώνη Ενδιαφέροντος». Από όλα αυτά μόνο τα «Παράσιτα» το 2019 κέρδισε και στις δύο κατηγορίες.

  • Σε ό,τι αφορά το box office, στην κορυφή από τις 10 ταινίες που είναι υποψήφιες είναι το «Wicked» με 728.3 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, ακολουθεί το «Dune: Μέρος Δεύτερο» με 714.6 εκατομμύρια, το «A Complete Unknown» με 110.7 εκατομμύρια δολάρια, το «Κονκλάβιο» με 101.2 εκ. δολ., το «The Substance» με 77.2 εκ. δολ., το «Anora» με 40.9 εκ. δολ., το «The Brutalist» με 36.8 εκ. δολ., το «I'm Still Here» με 28.6 εκ. δολ και το «Nickel Boys» με 2.9 εκ. δολ. Το Netflix δεν δίνει στη δημοσιότητα τις εισπράξεις από τις ταινίες του, αλλά υπολογίζεται πως το «Emilia Perez» έχει συγκεντρώσει μόνο στην Αμερική περίπου 15 εκ. δολ.


Οι ταινίες

Σε μια από τις πιο απρόβλεπτες οσκαρικές κούρσες των τελευταίων χρόνων, κανείς δεν είναι σίγουρος πως δεν θα χάσει χρήματα αν στοιχηματίσει σε μια από τις τρείς (ίσως και τέσσερις) ταινίες που προκρίνονται - η κάθεμια για διαφορετικό λόγο - ως φαβορί στην κατηγορία. Ας δούμε μια μια τις ταινίες, γιατί βρίσκονται εδώ και πώς αναμένεται να φύγουν από την τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ.

Anora

Anora: Είναι η ταινία που φέρνει το ανεξάρτητο αμερικάνικο σινεμά στο προσκήνιο, με τον σπουδαίο τρόπο του Σον Μπέικερ. Και η ταινία που έχει σαρώσει όλα τα βραβεία που κανονικά οδηγούν στο Οσκαρ. Το βραβείο του Σωματείο Παραγωγών, το βραβείο του Σωματείου Σκηνοθετών, το βραβείο του Σωματείου Σεναριογράφων, το Critics Choice Award, το Independent Spirit Award - συν τον Χρυσό Φοίνικα των Καννών με τον οποίο ξεκίνησαν όλα. H μόνη ταινία που είχε τέτοιο σερί και δεν κατάφερε να κερδίσει το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας ήταν το «Brokeback Mountain». Το βραβείο που δεν κέρδισε ήδη η ταινία του Σον Μπέικερ και το οποίο άνοιξε το δρόμο για έναν κραταιό αντίπαλο είναι το BAFTA Καλύτερης Ταινίας - το κέρδισε το «Κονκλάβιο».

The Brutalist

The Brutalist: Είναι η ταινία που επαναφέρει στο προσκήνιο το «μεγάλο, αμερικάνικο σινεμά», με τον τρόπο ενός νεαρού φιλόδοξου και οραματιστή δημιουργού. Για πολλούς παραμένει το φαβορί - outsider της κατηγορίας, αυτο που θα ικανοποιήσει τους περισσότερους, απέναντι στις πιο extreme επιλογές του «Anora» ή του «Emilia Perez».

A Complete Unknown

A Complete Unknown: Είναι η ταινία που ζωντανεύει έναν θρύλο της Αμερικής, με τον τρόπο που υπαγορεύει το αμερικάνικο όνειρο. Το γεγονός ότι μπήκε στην δεκάδα, οφείλεται στον Τίμοθι Σαλαμέ και τον Μπομπ Ντίλαν - με αυτή τη σειρά. Μια αναγνώριση - χωρίς πιθανότητες νίκης - και για τον «εργάτη» Τζέιμς Μάνγκολντ που παραδίδει στέρεες μέσες ταινίες σαν κι αυτές πάνω στις οποίες οικοδομήθηκε το Χόλιγουντ.

conclave

Κονκλάβιο: Είναι η ταινία που φέρνει ευρωπαϊκό αέρα σε μια συναρπαστική ιστορία με κοινωνικό - συμπεριληπτικό - πρόσημο. Και το κάνει με μια άριστη κατασκευή και ερμηνείες ολκής. Κανείς δεν θα παραξενευτεί αν το βράδυ της 2ας Μαρτίου, η ταινία του Εντουαρντ Μπέργκερ κερδίσει το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας - ειδικά σε μια χρονιά που αυτό θα φέρει στα ίσα της κάθε συζήτηση περί ακραίων επιλογών, ταινιών που άρεσαν περισσότερο επειδή έπρεπε και όχι επειδή ήταν στα αλήθεια καλές. Το «Κονκλάβιο» κέρδισε το BAFTA Καλύτερης Ταινίας από την Βρετανική Ακαδημία, αλλά το κυριότερο κέρδισε το Βραβείο Καλύτερου Καστ στο Σωματείο Αμερικάνων Ηθοποιών - τα τρία τελευταία χρόνια η ταινία που το καταφέρνει αυτό κερδίζει και το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, το «Κονκλάβιο» είναι η μόνη ταινία που απειλεί το «Anora» σε επίπεδο στοιχημάτων.

dune 2

Dune: Μέρος Δεύτερο: Είναι η ταινία που το Χόλιγουντ θα ήθελε να μην πάψει να υπάρχει ποτέ. Μεγάλο, επικό, σινεμά από έναν μεγάλο δημιουργό με όραμα και τρόπο να το κάνει πραγματικότητα. Υπό άλλες συνθήκες το κατόρθωμα του Βιλνέβ θα άξιζε ένα Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, αν και το σινεμά φαντασίας σταμάτησε να ενδιαφέρει τα Οσκαρ μετά τον τρίτο «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών». Πραγματικά καμία πιθανότητα για νίκη.

emilia perez

Emilia Perez: Είναι η ταινία που λάτρεψε η Ακαδημία. Η ταινία που θα έστελνε δυνατό μήνυμα προς πολλές κατευθύνσεις. Η ταινία που θα έδινε στο Netflix το πολυπόθητο Οσκαρ. Είναι η ταινία που δεν θα πάρει το Οσκαρ - και κανείς δεν θα μάθει ποτέ αν αυτό οφείλεται στο σκάνδαλο γύρω από τα tweets της Κάρλα Σοφία Γκασκόν ή αν τελικά η ταινία ερχόταν με ένα hype που δεν θα αρκούσε για να την στέψει βασίλισσα της βραδιάς των Οσκαρ.

i'm still here

Είμαι Ακόμη Εδώ: Η ταινία με το άμεσο πολιτικό θέμα, με τον «προσωπικό, οικουμενικό» τρόπο που του κάνει ο Βάλτερ Σάλες. H ταινία - που σε αντίθεση με τον τεχνητό λατινοαμερικάνικο κόσμο της «Emilia Perez» - δίνει ιστορικά το στίγμα της Νότιας Αμερικής στην εποχή του Ντόναλντ Τραμπ. Καμία πιθανότητα για νίκη. Αρκεί ότι είναι η πρώτη βραζιλιάνικη ταινία που καταφέρνει να μπει στην κατηγορία.

Nickel Boys

Nickel Boys: Είναι η ταινία που κανονικά θα έπρεπε να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των προβλέψεων για το μεγάλο Οσκαρ της χρονιάς. Ενα αριστουργηματικό φιλμ, βασισμένο στο βραβευμένο με Πούλιτζερ μυθιστόρημα του Κόλσον Γουάιτχεντ, με πολιτική - ακτιβιστική - θέση που φτάνει μέχρι το κόκαλο και το κάνει με τον πιο αυθεντικό, βαθιά καλλιτεχνικό, θλιμμένο τρόπο που το έχουμε δει τελευταία. Περάσε σχεδόν απαρατήρητο - στην Ελλάδα δεν θα το δούμε ποτέ, όπως συνέβη και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες - καθώς έφτανε μέχρι την υποψηφιότητα για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Και θα μείνει με αυτό για να ανακαλυφθεί στο μέλλον ως ένα καλά κρυμμένο μυστικό των Οσκαρ.

The Substance

The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης: Η ταινία που επιβεβαιώνει πως το hype - και μια μεγάλη σταρ - αρκούν για να βρεθείς στις υποψηφιότητες των Οσκαρ. Το γκροτέσκο body horror της Κοραλί Φαρζά στηλιτεύει τις κοινωνικές απαιτήσεις που κάνουν τις γυναίκες να εγκλωβίζονται μέσα στο σύγχρονο κόσμο (του θεάματος) και απενχοποιεί οσκαρικά το όχι και τόσο προσφιλές στην Ακαδημία είδος του κινηματογραφικού τρόμου. Θα αρκεστεί στην υποψηφιότητα.

wicked

Wicked: H ταινία που φέρνει νέο αέρα σε ένα παραδοσιακό είδος, με τον αμερικάνικο τρόπο που μπέρδεψε τους Ρεπουμπλικάνους και τελικά και τους ψηφοφόρους της Ακαδημίας. Fun, girlie, πολιτική και με δύο πρωταγωνίστριες που δεν χορταίνεις να βλέπεις στην οθόνη, το «Wicked» θα μπορούσε, υπό συνθήκες, να κάνει την έκπληξη, αν όλοι οι ισχυροί διεκδικητές της κατηγορίας αναγκάσουν τους ψηφοφόρους να μοιράσουν τις ψήφους τους.


Θα κερδίσει το Οσκαρ: Μάλλον το «Anora». Μάλλον το «The Brutalist». Μάλλον το «Κονκλάβιο».
Θα έπρεπε να κερδίσει το Οσκαρ: Μάλλον το «Anora». Μάλλον το «The Brutalist». Μάλλον το «Κονκλάβιο».
Το Flix θα έδινε το Οσκαρ: Μάλλον στο «Anora». Μάλλον στο «The Brutalist». Μάλλον στο «Κονκλάβιο».


Οι προβλέψεις του Flix για τα Οσκαρ 2025

Οι Προβλέψεις του Flix: Καλύτερη Ταινία
Οι Προβλέψεις του Flix: Σκηνοθεσία
Οι Προβλέψεις του Flix: Πρωτότυπο & Διασκευασμένο σενάριο
Οι Προβλέψεις του Flix: Α' Ανδρικός Ρόλος
Οι Προβλέψεις του Flix: B΄ Γυναικείος Ρόλος
Οι Προβλέψεις του Flix: Β' Ανδρικός Ρόλος
Οι Προβλέψεις του Flix: Φωτογραφία
Οι Προβλέψεις του Flix: Μοντάζ
Οι Προβλέψεις του Flix: Μικρού Μήκους Ταινίες
Οι Προβλέψεις του Flix: Σκηνικά
Οι Προβλέψεις του Flix: Μουσική και Τραγούδι
Οι Προβλέψεις του Flix: Ηχος
Οι Προβλέψεις του Flix: Διεθνής Ταινία
Οι Προβλέψεις του Flix: Animation
Οι Προβλέψεις του Flix: Ντοκιμαντέρ
Οι Προβλέψεις του Flix: Κοστούμια
Οι Προβλέψεις του Flix: Κομμώσεις & Μακιγιάζ
Οι Προβλέψεις του Flix: Οπτικά Εφέ


Προβλέψεις, προγνωστικά, εκπλήξεις και ανατροπές - όλος ο δρόμος προς τα Οσκαρ στο ειδικό τμήμα του Flix The Road to the Oscars που ανανεώνεται συνεχώς και θα μας οδηγήσει στην 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ στις 2 Μαρτίου από το Dolby Theatre στο Χόλιγουντ.