Φεστιβάλ / Βραβεία

Oscars 2025 | Οι Προβλέψεις του Flix: Μοντάζ

στα 10

To Flix μετράει αντίστροφα μέχρι την 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ, με προβλέψεις και προτιμήσεις σε κάθε κατηγορία.

Oscars 2025 | Οι Προβλέψεις του Flix: Μοντάζ
Anora

To Flix μετράει αντίστροφα μέχρι την 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ, με προβλέψεις και προτιμήσεις σε κάθε κατηγορία.

Προβλέψεις, προγνωστικά, εκπλήξεις και ανατροπές - όλος ο δρόμος προς τα Οσκαρ στο ειδικό τμήμα του Flix The Road to the Oscars που ανανεώνεται συνεχώς και θα μας οδηγήσει στην 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ στις 2 Μαρτίου από το Dolby Theatre στο Χόλιγουντ.

Οι υποψηφιότητες για το Οσκαρ Μοντάζ φέτος είναι:

Από τις πέντε υποψηφιότητες για το Οσκαρ Μοντάζ φέτος μόνο μια λείπει από τις υποψηφιότητες των βραβείων Eddy, του Σωματείου Αμερικανών Μοντέρ – κι αυτή είναι ο Ντάβιντ Γιάντσο για το «The Brutalist». Στη θέση του βρίσκονται οι «Αντίπαλοι», που θα άξιζαν μια θέση στα Οσκαρ. Σημαίνει κάτι τελικά αυτό; Τα τελευταία 31 χρόνια, 139 από τους 155 υποψηφίους για τα Οσκαρ Καλύτερου Μοντάζ έχουν κερδίσει την ίδια χρονιά και το βραβείο Eddy, έχοντας δηλαδή ποσοστό ακρίβειας 89%.

Conclave Κονκλάβιο

Παρόλα αυτά στις προβλέψεις ο Νικ Εμερσον για το «Κονκλάβιο» φαίνεται πως έχει ένα κάποιο προβάδισμα εδώ - μεταφέρει το μυστήριο για την εκλογή του νέου Πάπα, καθώς αυτό σιγοβράζει, σε κλειστούς χώρους και χειρίζεται τέλεια την εξιστόρηση του δράματος και της ψυχολογικής πάλης του χαρακτήρα του Καρδιναλίου Λόρενς (Ρέιφ Φάινς).

Το «Anora», αν σαρώσει τα πάντα την βραδιά αυτή, έχει αρκετές πιθανότητες να κερδίσει κι αυτό βραβείο (αν και μόλις εφτά ταινίες μέχρι σήμερα έχουν καταφέρει κερδίσουν Μοντάζ και Καλύτερη Ταινία την ίδια χρονιά). Ο Σον Μπέικερ, ο οποίος είναι γνωστός για το ρεαλιστικό ύφος στις ταινίες του, γίνεται ο μόλις όγδοος σκηνοθέτης που είναι υποψήφιος και για μοντάζ, το οποίο κι εδώ συμβάλλει καθοριστικά στη διατήρηση αυτής της αίσθησης, με απότομες κοφτές αλλαγές χωρίς να χάνει τη φυσικότητα και την αυθεντικότητα της αφήγησης - αν και δεν είναι λίγοι αυτοί που του χρεώνουν ένα δεύτερο κάπως φλύαρο μέρος.

Ο Ντάβιντ Γιάντσο για το «The Brutalist» μπορεί να μην είναι υποψήφιο για Eddy, αλλά σίγουρα έχει καταφέρει να γίνει ένας από τους πιο δυνατούς αντίπαλους του Νικ Εμερσον για το «Κονκλάβιο». Χρησιμοποιώντας το πάθος του ήρωά της ταινίας, Λάζλο Τοθ ως στιλιστική αναφορά για το πώς δόμησε την ταινία, ο Γιάντσο άφησε την καθαρή, γεωμετρική ακρίβεια της μπρουταλιστικής αρχιτεκτονικής να επηρεάσει το μοντάζ του, με μακριές, αδιάκοπες λήψεις, διάσπαρτες με αιχμηρά, απότομα κοψίματα, όλα σε ένα ρυθμό που αντανακλά το μεταπολεμικό τραύμα του αρχιτέκτονα.

Emilia Pérez Emilia Pérez

Το «Emilia Pérez»* είναι μια από τις πιο τολμηρές και ασυνήθιστες ταινίες της χρονιάς, και το μοντάζ της Ζιλιέτ Γουελφλίνγκ παίζει καθοριστικό ρόλο στο πώς η ιστορία ισορροπεί ανάμεσα σε διαφορετικά κινηματογραφικά είδη και αφηγηματικά στιλ. Συνδυάζοντας σκληρό ρεαλισμό με στιλιζαρισμένες, σχεδόν σουρεαλιστικές στιγμές, κυρίως στις μουσικές σκηνές, το μοντάζ της ταινίας του Ζακ Οντιάρ έπαιξε καθοριστικό ώστε αυτές οι αλλαγές να μη διαταράσσουν την αφήγηση αλλά να λειτουργούν ως φυσική επέκταση των συναισθημάτων των χαρακτήρων και κυρίως της κεντρικής ηρωίδας του.

Τέλος το «Wicked» έχει το πλεονέκτημα ότι είναι ένα μουσικό υπερθέαμα, όπου το μοντάζ δεν είναι απλώς τεχνικό αλλά αφηγηματικό εργαλείο. Ο σταθερός συνεργάτης του σκηνοθέτη Τζον Μ. Τσου, Μάιρον Κέρσταϊν, έχει τον απόλυτο έλεγχο στο μοντάζ ώστε η μουσική, η χορογραφία και οι ερμηνείες να δένουν οργανικά, διατηρώντας τη μαγεία και το μεγαλείο του Broadway, αλλά προσαρμόζοντάς το στη γλώσσα του σινεμά. Η ιστορία του «Wicked» έχει μια ενδιαφέρουσα διπλή αφήγηση: ξεκινά ως η φιλία δύο νεαρών γυναικών και καταλήγει στην έντονη αντίθεσή τους ως «Καλή» και «Κακή» Μάγισσα, και ο Κέρσταϊν με το μοντάζ του μεταφέρει αυτή τη σταδική μεταμόρφωση στην διάρκεια της ταινίας.

Θα κερδίσει το Οσκαρ: το «Κονκλάβιο» γιατί έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ένταση και το σασπένς, παρά τον αργό ρυθμό της.
Θα έπρεπε να κερδίσει: το «The Brutalist» γιατί ενσωματώνει τέλεια τη θεματική της, αποτυπώνει την πάροδο του χρόνου με δεξιοτεχνία και προσφέρει μια αισθητική εμπειρία που συνδυάζει τον κινηματογράφο με την ίδια την αρχιτεκτονική.
Το Flix θα έδινε το Οσκαρ: στον μεγάλο αδικημένο των Οσκαρ, τους «Αντίπαλους» του Λούκα Γκουαντανίνο, οπού με το μοντάζ του κατάφερε να βάλει την καύλα και την ένταση ακόμα μέσα και σε έναν αγώνα τένις.

Ακούστε εδώ τον Νικ Εμερσον του «Κονκλάβιου» να αναλύει τις τεχνικές του για το μοντάζ της ταινίας:

Προβλέψεις, προγνωστικά, εκπλήξεις και ανατροπές - όλος ο δρόμος προς τα Οσκαρ στο ειδικό τμήμα του Flix The Road to the Oscars που ανανεώνεται συνεχώς και θα μας οδηγήσει στην 97η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ στις 2 Μαρτίου από το Dolby Theatre στο Χόλιγουντ.