Buzz

O Μάρτιν Σκορσέζε επιστρέφει στη Νέα Υόρκη του «Ταξιτζή»

of 10

O Μάρτιν Σκορσέζε ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του περιοδικού New York και γύρισε το χρόνο πίσω, τότε που γύριζε τη σημαντικότερη ταινία του, τον εφιάλτη μιας πόλης και ενός ανθρώπου με το ταξίμετρο κατεβασμένο μέχρι νεοτέρας...

O Μάρτιν Σκορσέζε επιστρέφει στη Νέα Υόρκη του «Ταξιτζή»

«Ηταν μια σκληρή εποχή για την ιστορία της Νέας Υόρκης. Η πόλη έδειχνε να καταρρέει, υπήρχαν σκουπίδια παντού και για καποιον σαν τον Τράβις, που έρχεται από την ενδοχώρα, η Νέα Υόρκη των μέσων της δεκαετίας του '70 θα ήταν μια κόλαση. Εχω, όμως, να σας πω ένα πράγμα. Δεν χρειάστηκε να "ντύσουμε" την πόλη για να μοιάζει εφιαλτική.»

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Μάρτιν Σκορσέζε θυμάται τις μέρες του «Ταξιτζή». Αλλά κάθε φορά η επιστροφή σε μια εποχή που μοιάζει να έχει περάσει ανεπιστρεπτί (για καλό και για κακό), τόσο για τις σύγχρονες κοινωνίες όσο και για το σινεμά, μοιάζει με μια χρονοκάψουλα που θα ήθελες να μην τελειώσει ποτέ. Με αφορμή το ετήσιο «Yesteyear» τεύχος του περιοδικού New York, αφιερωμένο στην «μεταμεσονύκτια Νέα Υόρκη», ο Μάρτιν Σκορσέζε, ο άνθρωπος που σύμφωνα με το περιοδικό «έχει σκηνοθετήσει αυτό που κάλλιστα θα μπορούσε να είναι η σπουδαίοτερη ταινία για τη νυχτερινή Νέα Υόρκη», θυμάται τις κούρσες που οδήγησαν σε μια από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών.

Taxi Driver 607

«To να γυρίζεις σε αληθινές τοποθεσίες είναι πάντα κάτι που προκαλεί προβλήματα - το να πάρεις άδειες, να αντιμετωπίσεις το θόρυβο από το δρόμο, την κίνηση της κάμερας σε αληθινές τοποθεσίες. Για παράδειγμα για την τελευταία σκηνή του φόνου που γυρίστηκε από ένα αληθινό διαμέρισμα, έπρεπε να διασχίσουμε την οροφή για να το καταφέρουμε. Πήρε τρεις μήνες να σκάψουμε την οροφή και 20 λεπτά για να γυρίσουμε τη σκηνή.»

Taxi Driver 607

«Ολα έγιναν στην κόψη - η διαφορά ανάμεσα σε αυτό που βλέπετε στην οθόνη και σε αυτό που συνέβαινε στ' αλήθεια στους δρόμους είναι πολύ μικρή. Μπορώ να σας πω ότι ο Μπομπ Ντε Νίρο πήρε παράνομη άδεια για την προετοιμασία της ταινίας. Ενας από τους επιβάτες του τον αναγνώρισε από τον "Νονό 2" που είχε κερδίσει το Οσκαρ και είπε: "Θέε μου, φαντάζομαι πως είναι πολύ δύσκολο να βρω κάποια δουλειά".

Δείτε ένα υπέροχο βίντεο: H Νέα Υόρκη του Μάρτιν Σκορσέζε

Taxi Driver 607

«Δεν θα έπαιζα εγώ τον επιβάτη που τελικά έπαιξα. Θα τον έπαιζε ο Τζορτζ Μεμόλι που είχε εμφανιστεί και στους "Κακόφημους Δρόμους". Είχε ένα ατύχημα και έτσι τον έπαιξα εγώ. Αν μου έδωσε ο Μπομπ σκηνοθετικές οδηγίες; Μου έδωσε την πάσα. Επρεπε να τον κάνω να κρατάει το ταξίμετρο να τρέχει. Το δουλέψαμε μεταξύ μας.»

Taxi Driver 607

«Δεν είχαμε συναίσθηση πώς θα ήταν η Νέα Υόρκη μετά από 20 χρόνια. Θα μείνουν αυτές οι καθαρές επιφάνειες τόσο καθαρές; Ολοι αυτοί οι γυάλινοι πύργοι θα στέκονται στις θέσεις τους μετά από 100 χρόνια; Θα είναι το Μανχάταν τόσο ήρεμο και φιλικό στους κατοίκους του σε 20 χρόνια; Ξέρω ότι ο Γούντι Αλεν, με τον πιο όμορφο τρόπο, δημιούργησε μια χρονοκάψουλα για το Μανχάταν. Αλλά εδώ μιλάμε για κάτι τελείως διαφορετικό. Μια διαφορετική ιστορία, έναν διαφορετικό τρόπο ζωής, μια διαφορετική Νέα Υόρκη.»

Διαβάστε ακόμη: Η γνώμη του Flix για τον «Ταξιτζή» του Μάρτιν Σκορσέζε

Taxi Driver 607

«Το να γυρίζεις στη Νέα Υόρκη ήταν τότε πιο εύκολο. Είναι μάλλον μια ένδειξη του γεγονότος πως η πόλη είναι σήμερα τακτοποιημένη και σε τάξη. Το μείον είναι βέβαια πως τώρα είναι πολύ ακριβά να ζεις εδώ. Θυμάμαι όταν η Πάτι Σμιθ είχε πει κάποτε πως αν είσαι νέος και θες να γίνεις καλλιτέχνης δεν έρχεσαι στη Νέα Υόρκη. Μου προκαλεί θλίψη, αλλά συμφωνώ μαζί της. Από την άλλη, ως πατέρας ενός εφήβου, είμαι χαρούμενος που η πόλη είναι πια τόσο ασφαλής. Για την ώρα...»

Δείτε εδώ ένα λεπτομερές making of του «Ταξιτζή»:


Διαβάστε και δείτε ακόμη: