Ενώ τα soundtracks διατηρούν και φέτος, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, ένα υψηλό επίπεδο ενδιαφέροντος (παρότι οι συνθέτες ανακυκλώνονται χωρίς εκπλήξεις), το ίδιο δεν ισχύει και για την κατηγορία πρωτότυπου τραγουδιού, που έχει ξεπέσει χαρακτηριστικά τα τελευταία χρόνια.
Ακόμα κι η Ακαδημία μοιάζει να το κατάλαβε, κι από φέτος όρισε ότι τα υποψήφια πρωτότυπα τραγούδια μπορούν να είναι μέχρι πέντε, λύνοντας έτσι τα χέρια των μελών που πρότειναν μετριότητες αναγκαστικά και εφαρμόζοντας κάτι σαν «εφεδρεία» για τον Ράντι Νιούμαν ή τον Φιλ Κόλινς. Αποτέλεσμα, σε μια κατηγορία απ’ όπου έχουν περάσει αριστουργήματα ολκής, όπως το «Saturday Night Fever» των BeeGees ή το «Shaft» του Αϊζακ Χέιζ, να βρίσκουν χώρο φέτος μόνο δύο τίτλοι, τους οποίους είναι σίγουρο ότι από τις 27 Φεβρουαρίου δε θα ξανακούσει κανείς!
ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Συνοπτικά: Δύο υποψηφιότητες για τον Τζον Γουίλιαμς («Το Αλογο του Πολέμου» και «Οι Περιπέτειες του Τεντέν: Το Μυστικό του Μονόκερου»), τρία scores για ταινίες που παράλληλα είναι υποψήφιες για το μεγάλο βραβείο της βραδιάς («The Artist», «Hugo» και «Κι ο Κλήρος Επεσε στον Σμάιλι»), ενώ ο μοναδικός υποψήφιος που δεν έχει ξανασυμμετάσχει στα Οσκαρ (Λουντοβίκ Μπουρσέ), διαγωνίζεται με το απόλυτο φαβορί κάθε κατηγορίας.
Οι απουσίες: Δεν εννοούμε την οικειοθελή απουσία του Χανς Ζίμερ για το «Rango», ο οποίος αποφάσισε να παραχωρήσει φέτος τη θέση του σε νεώτερους δημιουργούς.
Αποτελεί και έκπληξη και κρίμα που ο Τρεντ Ρεζνορ και ο Ατικους Ρος δεν είναι φέτος υποψήφιοι για το εξαιρετικό soundtrack του «Το Κορίτσι με το Τατουάζ». Δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί καν ότι το ύφος τους δεν είναι ταιριαστό με τα γούστα της Ακαδημίας, μια και εκείνοι είναι που κέρδισαν πέρσι το αντίστοιχο Οσκαρ για το «Social Network». Προφανώς τα μέλη της Ακαδημίας αφιέρωσαν φέτος τη θέση «αποδεικνύω ότι συμβαδίζω με την εποχή» στο «The Artist».
Από την άλλη πλευρά, ο Αλεξάντρ Ντεσπλά επίσης δεν είναι φέτος υποψήφιος, παρότι είναι υπεύθυνος για τα soundtracks των ταινιών «Εξαιρετικά Δυνατά και Απίστευτα Κοντά», «Αι Ειδοί του Μαρτίου», «Ο Θεός της Σφαγής», «Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου, Μέρος 2», «A Better Life» και «Το Δέντρο της Ζωής»!
Οι Υποψηφιότητες
ΤΖΟΝ ΓΟΥΛΙΑΜΣ, «Το Αλογο του Πολέμου» και «Οι Περιπέτειες του Τεντέν: Το Μυστικό του Μονόκερου» / Ο συνθέτης συμπληρώνει φέτος 47 υποψηφιότητες σε 84 οσκαρικές διοργανώσεις! Παρότι το soundtrack για τον Τεντέν είναι μάλλον το πιο δημιουργικό από τα δύο, εάν ο Γουίλιαμς, ο μόνος συνθέτης που διατηρεί ακόμα ζωντανές τις μεγάλες ορχήστρες, φύγει χρυσό αγαλματάκι από την αίθουσα, θα είναι πιθανότερα για το «Αλογο του Πολέμου» που έχει μεγαλύτερο συνολικό ρεύμα στις υποψηφιότητες. Αλλωστε, και με τις δύο ταινίες προσθέτει από μία παραπάνω πιθανή νίκη για τον Στίβεν Σπίλμπεργκ ως παραγωγό!
ΛΟΥΝΤΟΒΙΚ ΜΠΟΥΡΣΕ, «The Artist» / Πρωτοεμφανιζόμενος στα βραβεία της Ακαδημίας, είναι το δεδομένο φαβορί, όχι απλώς γιατί η μουσική του είναι μελωδική και γεμάτη χάρη, αλλά κυρίως γιατί παίζει καθοριστικό ρόλο στη δομή και την ίδια την ύπαρξη της ταινίας.
ΧΑΟΥΑΡΝΤ ΣΟΡ, «Hugo» / Εχει ξαναϋπάρξει τρεις φορές υποψήφιος, πάντα με τον «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών» και έχει κερδίσει και τις τρεις. Το σερί πιθανότατα δε θα διατηρηθεί, παρότι στο soundtrack της ταινίας του Μάρτιν Σκορσέζε μοιάζει να καταδιασκεδάζει. Επιπλέον, μαζί με το παρακάτω, είναι οι μουσικές που ευκολότερα απ’ όλες ακούγονται και ξεχωριστά από την ταινία.
ΑΛΜΠΕΡΤΟ ΙΓΚΛΕΣΙΑΣ, «Κι ο Κλήρος Επεσε στον Σμάιλι» / Είναι το πιο πρωτότυπο, καλοσχεδιασμένο και μελετημένο soundtrack φέτος, απόλυτα προσαρμοσμένο στην εγκεφαλικότητα της ταινίας που επενδύει. Το πολυδιάστατο ταλέντο του Ιγκλέσιας φαίνεται άλλωστε κι από τη μεγάλη διαφορά αλλά και τον κοινό άξονα που συνδέει αυτή του τη δουλειά, με τη μουσική του «Το Δέρμα που Κατοικώ» του Πέδρο Αλμοδόβαρ. Ωστόσο ο συνθέτης προβλέπεται να χάνει το βραβείο στα πλαίσια του χαμηλού προφίλ προώθησης της ταινίας συνολικά.
ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Συνοπτικά: Τα τραγούδια που υποβλήθηκαν, τήρησαν τις προδιαγραφές και διεκδίκησαν μια υποψηφιότητα στα φετινά Οσκαρ ήταν 39. Επιλέχθηκαν 2. Το συμπέρασμα είναι προφανές. Σε σημείο που να φημολογείται ότι η Ακαδημία σκέφτεται να καταργήσει από του χρόνου την κατηγορία!
Οι απουσίες: Το «Masterpiece» της Μαντόνα για το «W.E.» δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις για να τεθεί υποψήφιο, μια και ακούγεται μετά τους τίτλους τέλους της ταινίας, πράγμα που παραβαίνει τους κανόνες της Ακαδημίας. Το «The Living Proof» της Mary J. Blige από τις «Υπηρέτριες» είναι μια συμμετοχή που δε θα παραξένευε κανέναν. Το «Lay Your Head Down» της Σινέντ Ο’ Κόνορ, από το «Albert Nobbs», σε στίχους της Γκλεν Κλόουζ, είχε και trivia ενδιαφέρον. Αυτό, ωστόσο, δε σημαίνει ότι έγινε κάποια κατάφορη αδικία, ότι κάποιο αριστούργημα έμεινε απ’ έξω, μια και η φετινή μουσική σοδειά ήταν μικρή.
Οι Υποψηφιότητες
«Man or Muppet», μουσική & στίχοι Μπρετ ΜακΚένζι, για την ταινία «The Muppets»
«Real in Rio», μουσική Σέρτζιο Μέντες & Καρλίνος Μπράουν, στίχοι Σίντα Γκάρετ, για την ταινία «Rio»
Η τάση θέλει νικητή το «Man or Muppet», παρότι και τα δυο τραγούδια είναι εξίσου ζωντανά, ευχάριστα, γλυκά και αδιάφορα.
Διαβάστε ακόμη:
- Το Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Πρωτότυπο και Διασκευασμένο Σενάριο
- To Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Καλύτερη Σκηνοθεσία
- Το Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Β’ Γυναικείος Ρόλος
- Το Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Τεχνικές Κατηγορίες
- Το Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Ξενόγλωσση ταινία
Διαβάστε όλες τις φετινές οσκαρικές υποψηφιότητες, όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη φετινή Οσκαρική κούρσα και θυμηθείτε πως για την Ελλάδα η μετάδοση της απονομής θα ξεκινήσει τα μεσάνυχτα από 26η προς 27η Φεβρουαρίου στα κανάλια NovaCinema 1 και NovaCinema HD και μοιραστείτε στα σχόλια παρακάτω τις επιλογές σας.