Αν και υποτιμημένες, οι τεχνικές κατηγορίες των Οσκαρ είναι συνήθως αυτές που συμπληρώνουν τη γενική εικόνα των καλύτερων ταινιών της χρονιάς, όπως θα τις ψηφίσουν τα μέλη της Ακαδημίας. Φέτος η μεγάλη μάχη στην καλύτερη ταινία, ανάμεσα στα «Τhe Artist» και «Hugo» συνεχίζεται στις περισσότερες από αυτές με εξαίρεση το μοντάζ στο οποίο οι «Απόγονοι» του Αλεξάντερ Πέιν διεκδικούν το προβάδισμα λόγω της βράβευσης τους από το Σωματείο Αμερικάνων Μοντέρ. Διαβάστε αναλυτικά τα φαβορί και τα outsider στις κατηγορίες μοντάζ, σκηνικών, κοστουμιών, μακιγιάζ, οπτικών εφέ, ήχου και ηχητικών εφέ και ανακαλύψτε γιατί το προφανές δεν είναι πάντοτε νικητής.
Μοντάζ
Στην κατηγορία του μοντάζ, τα προγνωστικά ακολουθούν τις προβλέψεις για την καλύτερη ταινία, καθώς το παιχνίδι θα παιχτεί ανάμεσα στον Κέβιν Τεντ για τους «Απόγονους» και τους Αν – Σοφί Μπιόν και Μισέλ Χαζαναβίσιους για το «The Artist» (φωτό), νικήτριες ταινίες και οι δύο στις κατηγορίες δράματος και κωμωδίας ή μιούζικαλ αντίστοιχα στα βραβεία Eddie, του Σωματείου Αμερικάνων Μοντέρ. Αν και στην πραγματικότητα ο πραγματικός αντίπαλος του φαβορί «The Artist» σε αυτήν την κατηγορία είναι το «Hugo», αριστουργηματικά μονταρισμένο από τη μόνιμη συνεργάτη του Μάρτιν Σκορσέζε Θέλμα Σουνμέικερ, επτά φορές υποψήφια για Οσκαρ και κάτοχος ήδη τριών βραβείων, όλα για ταινίες του Σκορσέζε («Οργισμένο Είδωλο», «Aviator», «The Departed»). Το «Κορίτσι με το Τατουάζ» και το «Moneyball» από την άλλη έχουν κοπεί ήδη στο μοντάζ της εν λόγω κατηγορίας!
Σκηνικά
Να μια κατηγορία στην οποία όποιος και να βραβευθεί θα αξίζει και με το παραπάνω. Και να μια κατηγορία στην οποία το «Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου Μέρος Β'» θα έπρεπε να θριαμβεύσει, όχι τόσο για την ίδια την ταινία όσο για τον κόσμο που έχτισε με καλλιτεχνική ακρίβεια την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο και εδώ τα φαβορί είναι τα «Hugo» (φωτό) και «The Artist» με ελαφρό προβάδισμα στον εννιά φορές υποψήφιο και δύο φορές νικητή («The Aviator», «Sweeney Todd: Ο Φονικός Κουρέας της Οδού Φλιτ») Ντάντε Φερέτι για το «Hugo». Πόσο αμελητέα όμως είναι η vintage δουλειά της ομάδας του «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» και η καλλιτεχνική διεύθυνση του «War Horse»; Το Χόλιγουντ σε κάθε περίπτωση θα ψηφίσει σινεμά, είτε ασπρόμαυρο είτε έγχρωμο...
Μακιγιάζ
Η κακή τύχη της Γκλεν Κλόουζ που στον Α' Γυναικείο Ρόλο θα χάσει από την Μέριλ Στριπ, επιβεβαιώνεται και στην κατηγορία του μακιγιάζ, αφού η «Σιδηρά Κυρία» (φωτό) είναι κάτι παραπάνω από φαβορί για την εκπληκτική μεταμόρφωση της Στριπ σε (νέα και κυρίως γερασμένη) Μάργκαρετ Θάτσερ νικώντας κατά κράτος την «αλλαγή φύλου» της Κλόουζ στο «Albert Nobbs». Αντίπαλος της ομάδας της «Σιδηράς Κυρίας» και ευπρόσδεκτο outsider η ομάδα του μακιγιάζ του «Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου Μέρος Β'» που θα άξιζε όλα τα Οσκαρ μακιγιάζ που δόθηκαν ποτέ!
Οπτικά Εφέ
Μεγάλο φαβορί για την κατηγορία το «Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Εξέγερση» αφήνει πίσω του εκτός από βρυχηθμούς και τις ομάδες των οπτικών εφέ του «Real Steel», των «Τransformers: Dark of the Moon» και «O Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου Μέρος Β'» με το τελευταίο να αποτελεί το μόνο outsider και πιθανό διεκδικητή του βραβείου. To «Hugo» βρίσκεται στην κατηγορία, όχι από λάθος, αλλά για την εξαιρετική δουλειά πάνω στην ανασύσταση του Παρισιού, την φιλμογραφία του Μελιές και την διακριτική παρέμβαση των υπολογιστών στο καλύτερο 3D που έγινε ποτέ.
Κοστούμια
Οι γνωστοί αντίπαλοι, «The Artist» και «Hugo» αποτελούν τα φαβορί και στην κατηγορία των κοστουμιών με τη Σάντι Πάουελ του «Hugo» να φτάνει εδώ στις 10 υποψηφιότητες, έχοντας κερδίσει το Οσκαρ τρεις φορές («Ερωτευμένος Σαίξπηρ», «The Aviator», «Young Victoria»). Δύο ακόμη ταινίες «εποχής» συμπληρώνουν την κατηγορία με το «Τζέιν Εϊρ» να υπερέχει του «Anonymous», ενώ το «W.Ε.» της Madonna με τα κοστούμια της Αριάν Φίλιπς θα μπορούσε ωραιότατα να αποτελέσει μια «εναλλακτική» επιλογή από τα μέλη της Ακαδημίας ωστέ να κατηγορείται και επίσημα πως είναι μια ταινία - σκέτο περιτύλιγμα!
Μοντάζ Ηχου - Μιξάζ
Και στις δύο κατηγορίες του ήχου το φαβορί είναι το «Hugo», τόσο για το ηχητικό του περιβάλλον όσο και για την ενορχήστρωση όλων των μικρών τεχνητών λεπτομερειών (από τους ήχους του σιδηροδρομικού σταθμού, το χτύπημα των ρολογιών, τις ταινίες του Μελιές) που το μετατρέπουν σε ένα ακουστικό υπερθέαμα. Αντίπαλος του (και στις δύο κατηγορίες) το «War Horse» που εντυπωσιάζει με τις σκηνές του πολέμου και τη στοιχειωτική ακουστική του καλπασμού του πρωταγωνιστή του. Ευχάριστες εκπλήξεις θα ήταν στην κατηγορία του μοντάζ ήχου η βράβευση του «Drive» και του μιξάζ η βράβευση του «Κοριτσιού με το Τατουάζ», αν και στις δύο περιπτώσεις η η παραγωγή κρίνεται ελλιπής σε σχέση με τα φαβορί. Επίσης το «Transformers: Dark of the Moon» υποψήφιο και στις δύο κατηγορίες θα μπορούσε να κερδίσει - με διαφορά - το Οσκαρ φασαρίας, αν υπήρχε...
Διαβάστε ακόμη:
To Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Καλύτερη Σκηνοθεσία
Διαβάστε όλες τις φετινές οσκαρικές υποψηφιότητες, όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη φετινή Οσκαρική κούρσα και θυμηθείτε πως για την Ελλάδα η μετάδοση της απονομής θα ξεκινήσει τα μεσάνυχτα της 27ης Φεβρουαρίου στα κανάλια NovaCinema 1 και NovaCinema HD και μοιραστείτε στα σχόλια παρακάτω τις επιλογές σας.
Tags: Oscars 2012