Το Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Β’ Γυναικείος Ρόλος

ΑΠΟΨΗ 21 FEB 2012  /  Λήδα Γαλανού

Μετρώντας αντίστροφα προς τη βραδιά της απονομής των 84ων βραβείων Οσκαρ την Κυριακή 26 Φεβρουαρίου, το Flix σας ξεναγεί σε κάθε κατηγορία, με προγνωστικά, νούμερα, στατιστικές, trivia, πληροφορίες και κριτικό ένστικτο!

Δύο σε ένα: Οκτάβια Σπένσερ και Τζέσικα Τσαστέιν, υποψήφιες για τους ρόλους τους στις «Υπηρέτριες»

Στα φετινά Οσκαρ, η κατηγορία του Β' Γυναικείου Ρόλου είναι μια από εκείνες όπου τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Τα προγνωστικά λένε ότι η Οκτάβια Σπένσερ έχει το βραβείο στο τσεπάκι της. Εάν το Οσκαρ πάει στην Μπερενίς Μπεζό, θα σημαίνει ότι το κύμα του «The Artist» είναι ικανό να παρασύρει τα πάντα στο πέρασμά του. Εάν το Οσκαρ πάει στην Τζέσικα Τσαστέιν, η έκπληξη θα είναι τρομερά ευχάριστη. Οτιδήποτε άλλο, ανήκει στη σφαίρα του φανταστικού. Να γιατί...

bejo

ΜΠΕΡΕΝΙΣ ΜΠΕΖΟ («The Artist»)

Αργεντίνα στην καταγωγή, δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστή ούτε καν στη Γαλλία, έχει πρωταγωνιστήσει σε ταινίες που μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού και ήταν υποψήφια για Cesar για το «Meilleur Espoire Feminin» του Ζεράρ Ζινιό. Μέχρι που ανέλαβε τον κεντρικό γυναικείο ρόλο στην αλλόκοτη, επίφοβη ταινία του συζύγου της, Μισέλ Χαζαναβίσιους και… όλα άλλαξαν!

Τι λένε τα νούμερα: Η Μπερενίς Μπεζό τρέχει με υψηλές ταχύτητες πάνω στο άτι που ονομάζεται «The Artist», όχι μόνο ως σύζυγος του σκηνοθέτη της ταινίας, Μισέλ Χαζαναβίσιους, αλλά και με τη δική της, αυτόνομη γαλλική χάρη και φινέτσα. Είναι φέτος υποψήφια για β’ γυναικείο ρόλο σε όλους σχεδόν τους φορείς που δίνουν κινηματογραφικά βραβεία (στα BAFTA για α’ γυναικείο μάλιστα), χωρίς να έχει κερδίσει κανένα. Εάν τιμηθεί με το Οσκαρ στην κατηγορία της θα είναι εξαιτίας της καταιγιστικής δύναμης της ταινίας και… του ευαίσθητου σημείου των Αμερικανών για τη γαλλική κουλτούρα.

Τι λέει η ίδια: «Ο ρόλος γράφτηκε για μένα, οπότε δεν μπορούσα παρά να τον δεχτώ με πολύ μεγάλη χαρά. H μόνη δυσκολία ήταν στην προετοιμασία της ταινίας. Εκεί έπρεπε να βρω τον δικό μου χώρο. Να αποστασιοποιηθώ από τη δουλειά του Μισέλ και να επικεντρωθώ στη δημιουργία του χαρακτήρα της Πέπι Μίλερ. Δεν ήταν εύκολο, αλλά το κατάφερα.» (Από τη συνέντευξη των συντελεστών του «The Artist» στο Flix).

Μία σκηνή άξια για Οσκαρ: Γοητεία, ατμόσφαιρα, έρωτας, κίνηση, σιωπηλή χάρη και... κάτι που την κάνει να ξεχωρίζει!


**Η γνώμη του Flix**: Είναι ευτυχία που η ομορφιά και το ταλέντο της Μπερενίς Μπεζό αποκαλύφθηκε στο «The Artist» και ανυπομονούμε να δούμε τις επόμενες κινηματογραφικές της περιπέτειες, αλλά ενώ λειτουργεί θαυμάσια στο σύνολο της ταινίας, δεν είναι ένα από τα αυτόφωτα πλεονεκτήματά της. ([Διαβάστε ολόκληρη την κριτική για την ταινία εδώ.](https://flix.gr/cinema/the-artist.html)) ![chastain](https://flix.gr/uploads/images/1329827973.jpg) **ΤΖΕΣΙΚΑ ΤΣΑΣΤΕΪΝ («Υπηρέτριες»)** Είναι η αποκάλυψη του 2011, ο κόσμος της ανήκει. Είναι εκπληκτική ηθοποιός ό,τι κι αν αποφασίσει να ενσαρκώσει και τη χρονιά που πέρασε την είδαμε να υποδύεται τα πάντα: από την αιθέρια μητέρα στο «Δέντρο της Ζωής» του Τέρενς Μάλικ, ως τη white trash bimbo του «The Help». Είτε κερδίσει το Οσκαρ είτε όχι, η Τζέσικα Τσαστέιν έχει ήδη κερδίσει το στοίχημα με την ιστορία. **Τι λένε τα νούμερα**: Υποψήφια σε κάθε «στάση» του οσκαρικού τρένου, έχει βραβευτεί κυρίως ως μέρος του συνολικού καστ των «Υπηρετριών» και όχι μόνη της. Οι πιθανότητές της για τη βραδιά των Οσκαρ θα ήταν ισχυρότερες, εάν δε συναγωνίζονταν με τη συμπορευόμενή της στην ταινία, Οκτάβια Σπένσερ. **Τι λέει η ίδια**: «Ξαφνικά φέτος άρχισα ν’ ακούω να μιλούν για τη στρατηγική της καριέρας μου. Κι αποφάσισα να μην ακολουθήσω καμιά στρατηγική. Αν δε συνεχίσω να προκαλώ τον εαυτό μου και να ρισκάρω την αποτυχία, δεν έχω δουλειά να είμαι ηθοποιός. Δεν έγινα ηθοποιός για να γίνω διάσημη. Και, ξέρετε κάτι; Κάποιες φορές θα αποτύχω. Κι αυτό είναι μέσα στο πρόγραμμα. Γιατί όταν αποτυγχάνεις, μαθαίνεις περισσότερα.» (από συνέντευξή της στους NYT. [Διαβάστε περισσότερα για τη θεαματική πορεία της Τζέσικα Τσαστέιν εδώ](https://flix.gr/articles/jessica-chastain.html)). **Μια σκηνή άξια για Οσκαρ:** Μια αέρινη, διάφανη γυναίκα μετατρέπεται σε μια δευτεροκλασάτη νιόπλουτη γυναίκα του αμερικανικού νότου που θέλει να μετατραπεί σε Κυρία.

Η γνώμη του Flix: Ο λόγος για τον οποίο η Τσαστέιν είναι υποψήφια γι’ αυτόν και όχι για κάποιον άλλον από τους 6 ακόμα φετινούς της ρόλους, είναι ότι ολομόναχη δίνει στην ταινία μια ανατρεπτική, παιχνιδιάρικη, λίγο πιο βρώμικη αίσθηση. Ο λόγος για τον οποίο δε θα φύγει με το Οσκαρ το βράδυ της απονομής, θα είναι η συμπρωταγωνίστριά της, Οκτάβια Σπένσερ. (Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για τις «Υπηρέτριες»).

melissa

ΜΕΛΙΣΑ ΜακΚΑΡΘΙ («Φιλενάδες»)

Είναι από τις δημοφιλέστερες και πιο επιτυχημένες Αμερικανίδες κωμικούς από τη δεκαετία, ήδη, του ’90, με ερμηνείες όμως κυρίως στην τηλεόραση, από το «Gilmore Girls»μέχρι το τωρινό «Mike & Molly». Φέτος, όμως, με το ρόλο της σεξουλιάρας Μέγκαν στις «Φιλενάδες» (διαβάστε την κριτική του Flix εδώ), σήκωσε το λάβαρο της «ισότητας» στη γυναικεία κωμωδία και μετατράπηκε σχεδόν σε σύμβολο!

Τι λένε τα νούμερα: Τιμήθηκε φέτος με το Εmmy για τον τηλεοπτικό της ρόλο στο «Mike & Molly» και η συμμετοχή της ως υποψήφιας σε πολλές λίστες κινηματογραφικών σωματείων και κριτικών έδωσε νέα πνοή στην καριέρα της.

Τι λέει η ίδια: «Δεν ξύπνησα καν, για ν’ ακούσω τις υποψηφιότητες για τα Οσκαρ. Δεν το περίμενα καθόλου. ΚΑΘΟΛΟΥ! Ελπίζω ότι δεν έχω τρελαθεί τελείως.» (σε συνέντευξή της στο Entertainment Weekly, τη μέρα της ανακοίνωσης των οσκαρικών υποψηφιοτήτων).

Μια σκηνή άξια για Οσκαρ: Θυμηθείτε, το σημαντικό σ’ αυτήν την υποψηφιότητα δεν είναι μόνο το υπερβατικό κωμικό ταλέντο της Μελίσα ΜακΚάρθι. Είναι η αναγνώριση της ταινίας και του παραδοσιακά ανδρικού της χιούμορ. Δείτε το ως κίνηση φεμινισμού. Να η απόδειξη…

Η γνώμη του Flix: Το ανώτερο βήμα που έχει κάνει φέτος η Μελίσα ΜακΚάρθι, μια όχι συμβατική Αμερικανίδα ηθοποιός, είναι ότι έχει αποσπάσει υποψηφιότητες με τη συγκεκριμένη, επίσης όχι συμβατική, σκατολογική γυναικεία κωμωδία. Πιο ψηλά δεν πάει.

mcteer

ΤΖΑΝΕΤ ΜακΤΙΡ («Albert Nobbs»)

Το ταλέντο της ήταν ήδη προφανές από το «Tumbleweeds», το 1999, όταν ήταν και πάλι υποψήφια για Οσκαρ, α’ γυναικείου ρόλου αυτή τη φορά. Η σταθερά γεμάτη από υπέροχες ερμηνείες καριέρα της απογειώνεται για δεύτερη φορά φέτος, μ’ ένα ρόλο που κάλλιστα θα μπορούσε να συμπεριληφθεί και στην κατηγορία του β’ ανδρικού!

Τι λένε τα νούμερα: Στο «Albert Nobbs» έχει να συναγωνιστεί την ανδρόγυνη Γκλεν Κλόουζ που υποδύεται τον… υπηρέτη, στις υποψηφιότητες μάχεται απέναντι στις «Υπηρέτριες». Η Τζάνετ ΜακΤιρ κάνει φέτος ξανά την παρουσία της έντονα αισθητή, χωρίς όμως ακόμα να έχει αποσπάσει κανένα βραβείο.

Τι λέει η ίδια: «Διαρκώς φοβάσαι ότι θα πέσεις και θα φανεί ο πισινός σου, ή ότι θα πεις μια βλακεία σε κάποιον. Φυσικά αυτό δε συμβαίνει και μετά σκέφτεσαι, ‘τι κρίμα, θα περνούσα πιο καλά αν ήξερα ότι όλοι φοβόμασταν τα ίδια πράγματα!’ Η διαφορά μεταξύ του τώρα και του τότε είναι ότι τότε δεν ήξερα κανέναν στο Χόλιγουντ. Δεν είχα ούτε ένα φίλο. Τώρα έχω πολλούς περισσότερους και η απονομή μου φαίνεται λιγότερο τρομακτική!» (στο San Francisco Chronicle, για τις διαφορές μεταξύ της υποψηφιότητάς της το 1999 και φέτος).

Μια σκηνή άξια για Οσκαρ: Οταν το φύλο δεν έχει καμία σημασία…

Η γνώμη του Flix: Η Τζάνετ ΜακΤιρ καταφέρνει το αδιανόητο, να κλέψει την παράσταση από την Γκλεν Κλόουζ, σε μια ταινία που έγινε με αποκλειστικό σκοπό να κάνει την Γκλεν Κλόουζ να κλέψει την παράσταση! Από την κριτική του Flix, «η Τζάνετ ΜακΤίρ, που συνειδητά υποψιάζει για τη λεσβιακή φύση της ηρωίδας της, ερμηνεύει το ρόλο της με παράστημα, απελευθερωμένη εκφραστικότητα, απόλαυση, χιούμορ». Η συμμετοχή της στις υποψηφιότητες είναι το δικό της έπαθλο για φέτος, η βράβευσή της θα είναι έκπληξη.

octavia

ΟΚΤΑΒΙΑ ΣΠΕΝΣΕΡ («Υπηρέτριες»)

Απ’ όταν ο Τζόελ Σουμάχερ της έδωσε ένα ρόλο στο «A Time to Kill», το ιδιόμορφο πρόσωπό της με τα τεράστια χαρακτηριστικά δεν ξεχάστηκε στιγμή από την οθόνη, ούτε και το ευρύ, καλλιεργημένο ταλέντο της. Εάν φέτος δεν πάρει το Οσκαρ στην κατηγορία της, θα γκρεμιστούν όλοι οι φούρνοι της Αλαμπάμα!

Τι λένε τα νούμερα: Εχει πάρει το βραβείο β’ γυναικείου ρόλου στις Χρυσές Σφαίρες, την Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου της Αμερικής, τα BAFTA και τα SAG. Είναι πανέτοιμη να βγει νικήτρια της οσκαρικής κούρσας, διατηρώντας ταυτόχρονα, απ’ ό,τι φαίνεται, τη μεγάλη συμπάθεια και εκτίμηση των συναδέλφων της.

Τι λέει η ίδια: «Αυτές οι γυναίκες υπήρξαν – το βιβλίο είναι φιξιόν, η ταινία είναι φιξιόν, αλλά η ιστορία που διηγείται πατάει στην πραγματικότητα χιλιάδων ανθρώπων. Γι' αυτό το να φοράω την ποδιά της ‘Μίνι’ ήταν για μένα μεγάλη τιμή. Κι ένας τρόπος να τους πω ευχαριστώ. Πάνω τους πατήσαμε για να έχουμε τώρα μέλλον.» (Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη της Οκτάβια Σπένσερ στο Flix).

Μια σκηνή άξια για Οσκαρ: Σε μια ταινία με πολιτική βαρύτητα μεν, αλλά ανάλαφρο, σχεδόν κωμικό ύφος, η Οκτάβια Σπένσερ παίζει κωμωδία προσθέτοντάς της το μεγαλύτερο δραματικό βάρος. Οταν ετοιμάζει τη μοναδική της σπεσιαλιτέ με το ειδικό συστατικό, τη γεμίζει ταυτόχρονα με όλο το βάρος της λαχτάρας των αφροαμερικανών για ελευθερία. Παρότι η ατάκα της είναι… «eat my shit»!

Η γνώμη του Flix: Η Οκτάβια Σπένσερ, «γεμάτη ενέργεια, χιούμορ αλλά και εσωτερική δύναμη» (διαβάστε ολόκληρη την κριτική του Flix εδώ), δίνει φέτος την πιο αβανταδόρικη ερμηνεία σ’ ένα ρόλο που ήδη απέδειξε ότι καθησυχάζει την αμερικανική συνείδηση. Εκτός απροόπτου, το Οσκαρ της ανήκει.

Διαβάστε ακόμη:

To Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Καλύτερη Σκηνοθεσία Το Flix προβλέπει τα Οσκαρ: Τεχνικές Κατηγορίες

Διαβάστε όλες τις φετινές οσκαρικές υποψηφιότητες, όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη φετινή Οσκαρική κούρσα και θυμηθείτε πως για την Ελλάδα η μετάδοση της απονομής θα ξεκινήσει τα μεσάνυχτα της 27ης Φεβρουαρίου στα κανάλια NovaCinema 1 και NovaCinema HD και μοιραστείτε στα σχόλια παρακάτω τις επιλογές σας.

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.