Τα χρόνια της πανδημίας δεν ανέκοψαν την παραγωγή ελληνικών ταινιών.
Αντίθετα ταινίες συνεχίστηκαν να γυρίζονται, υπερνικώντας δυσκολίες, κερδίζοντας έτσι το στοίχημα με το χρόνο και δηλώνοντας ηχηρά «παρών» στο διεθνές κινηματογραφικό σκηνικό.
Ακολουθούν τίτλοι έτοιμων ελληνικών ταινιών που είναι πιθανό να δούμε φέτος σε αίθουσα (ή αλλού;), αλλά και ταινιών που βρίσκονται σε στάδιο post-production και ενδέχεται μέσα στο χρόνο να κάνουν την εμφάνισή τους. Η λίστα δεν περιλαμβάνει ντοκιμαντέρ.
[Παρακαλούμε, όποια/ος έχει κάποια πληροφορία για περισσότερες ελληνικές ταινίες, ανεξάρτητες η μη που ενδέχεται να κάνουν την εμφάνισή τους μέσα στο 2022, να μας γράψει στο info@flix.gr, με όσα περισσότερα στοιχεία μπορεί για να συμπεριλάβουμε στη λίστα τον τίτλο ή τους τίτλους των ταινιών αυτών.]
Διαβάστε ακόμη: Αυτές είναι οι ξένες ταινίες που περιμένουμε περισσότερο να δούμε το 2022
(Oι ταινίες που ακολουθούν είναι έτοιμες και οι περισσότερες έχουν κάνει ήδη την πρεμιέρα τους σε κάποιο ελληνικό ή φεστιβάλ του εξωτερικού)
Broadway του Χρήστου Μασσαλά
Μια συμμορία πορτοφολάδων και χορευτών φέρνει τα πάνω-κάτω στην Αθήνα – στην Αθήνα που όλοι ξέρουμε και στην αθέατη πλευρά της, που είναι τόσο πολύχρωμη όσο και σκοτεινή. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Χρήστου Μασσαλά που με το μικρού μήκους «Copa-Loca» είχε συμμετάσχει στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στο Φεστιβάλ των Καννών το 2017. Το «Broadway» θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο 51ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ στο διαγωνιστικό τμήμα Big Screen Competition. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Broadway».
Σελήνη, 66 ερωτήσεις της Ζακλίν Λέντζου
Μετά από χρόνια απόστασης, η Αρτεμις επιστρέφει αναγκαστικά στην Αθήνα λόγω της εύθραυστης κατάστασης υγείας του πατέρα της. Με την ανακάλυψη ενός μεγάλου μυστικού του, η Αρτεμις γνωρίζει τον πατέρα της για πρώτη φορά. Τον καταλαβαίνει με τρόπο που τόσα χρόνια αδυνατούσε, και κατά συνέπεια τον αγαπάει πραγματικά. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Ζακλίν Λέντζου, παγκόσμια πρεμιέρα στη Berlinale 2021, βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ του Ρέϊκιαβικ, βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στη Σοφία Κόκαλη στο Διεθνές Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ανάμεσα σε πολλές διακρίσεις και συμμετοχές σε διεθνή κινηματογραφικά Φεστιβάλ. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Σελήνη, 66 Ερωτήσεις».
Αγέλη Προβάτων του Δημήτρη Κανελλόπουλου
Ο Θανάσης αδυνατεί να ξεπληρώσει το χρέος του στον Στέλιο. Όταν μαθαίνει πως κι ο Αποστόλης βρίσκεται στην ίδια θέση, του ζητά να συμμαχήσουν για να πετύχουν μια καλύτερη συμφωνία με τον Στέλιο. Κι ενώ βρίσκει κι άλλους πρόθυμους να τον ακολουθήσουν, δύο νεαροί μικροεγκληματίες φτάνουν στην πόλη για να εκφοβίσουν αυτούς που χρωστούν στον τοκογλύφο. Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Δημήτρη Κανελλόπουλου, ένα νουάρ - μαύρη κωμωδία στην ελληνική επαρχία που έκανε την πρεμιέρα του στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (Βραβείο Κοινού). Διαβάστε εδώ περισσότερα για την «Αγέλη Προβάτων».
Αγία Εμυ της Αρασέλης Λαιμού
H Εμυ νιώθει ξένη μέσα στην κλειστή κοινότητα των Φιλιππινέζων Χαρισματικών Καθολικών του Πειραιά, που έχει καλωσορίσει με θέρμη την αδερφή της, την Τερέζα. Οταν η Τερέζα μένει έγκυος, η Εμυ έλκεται από μυστηριώδεις δυνάμεις που κατοικούν μέσα της. Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Αρασέλης Λαιμού, παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο (Ειδική Μνεία Πρωτομεφανιζόμενης Σκηνοθέτη). Διαβάστε εδώ περισσότερα για την «Αγία Εμυ».
Μαγνητικά Πεδία του Γιώργου Γούση
Μετά την τυχαία συνάντησή τους καθ’ οδόν σε ένα νησί, μια γυναίκα και ένας άνδρας αποφασίζουν να περιπλανηθούν μαζί σε αναζήτηση του κατάλληλου μέρους για να θάψουν ένα μεταλλικό κουτί. Πρώτη, βραβευμένη στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας για τον Γιώργο Γούση, μετά το βραβευμένο με Ιρις Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους «Χειροπαλαιστής». Διαβάστε εδώ περισσότερα για τα «Μαγνητικά Πεδία».
Η Πόλη και η Πόλη των Χρήστου Πασσαλή και Σύλλα Τζουμέρκα
Η μνήμη, η λήθη, η διαχείριση των ιστορικών τραυμάτων και η συγκρότηση εθνικής ταυτότητας, αποτελούν λέξεις και έννοιες-κλειδιά στην ιστορία τόπων και λαών, και πριν απ’ όλα στην αναμέτρηση με τον εαυτό μας και τα φαντάσματά μας. Η ταινία είναι ένα κινηματογραφικό εγχείρημα που θαμπώνει τα όρια μεταξύ μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και ταινίας-δοκιμίου. Εξι επεισόδια από τη ζωή και τα δεινά που υπέστη η εβραϊκή κοινότητα της Θεσσαλονίκης ενώνονται κινηματογραφικά με την πόλη του σήμερα, δημιουργώντας μια πολυπρόσωπη κινηματογραφική αφήγηση, στην οποία δυο πόλεις συνυπάρχουν στο ίδιο πλαίσιο: η πόλη της Θεσσαλονίκης του περασμένου αιώνα και η πόλη της Θεσσαλονίκης όπως είναι τώρα. Πρωταγωνιστούν οι Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Βασίλης Κανάκης, Λαέρτης Μαλκότσης, Θέμις Μπαζάκα, Αργύρης Ξάφης, Νίκη Παπανδρέου, Αγγελική Παπούλια, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Μαρία Φιλίνη. Μια συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, της Homemade Films και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Ο Ανθρωπος με τις Απαντήσεις του Στέλιου Καμμίτση
Μετά τον θάνατο της γιαγιάς του, ο Βίκτορας, ένας εικοσάχρονος πρώην πρωταθλητής καταδύσεων αναχωρεί με το πλοίο για Ιταλία. Εκεί συναντάει τον Ματίας, έναν νεαρό, παράτολμο Γερμανό. Και οι δύο κατευθύνονται προς τη Βαυαρία, ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Και οι δύο αναζητούν απαντήσεις, ο καθένας στις δικές του ερωτήσεις. Δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Στέλιου Καμμίτση μετά τα «Κωλόπαιδα». Διαβάστε εδώ περισσότερα για τον «Ανθρωπο με τις Απαντήσεις».
Army Baby του Γιώργου Κορδέλα
Ο Γιάννης είναι ένας νεαρός που υπηρετεί τη στρατιωτική του θητεία στα σύνορα του Εβρου. Ενώ δείχνει να έχει βρει τις ισορροπίες που απαιτούνται για να ροκανίσει το χρόνο της στρατιωτικής θητείας του, ένα απρόσμενο γεγονός θα φέρει κυριολεκτικά τα πάνω κάτω σε όλο το στρατόπεδο και ο ίδιος θα βρεθεί προ τετελεσμένων γεγονότων, όταν μάθει ότι ο «καρπός» μιας ερωτικής περιπέτειας που είχε πριν παρουσιαστεί στον στρατό, θα φτάσει με… ταξί στη μονάδα που υπηρετεί. Τα μαντάτα θα έρθουν με ένα ασυνόδευτο συστημένο βρέφος 6 μηνών, την ύπαρξη του οποίου αγνοούσε. Η ζωή του, όπως και η Μονάδα του, δεν θα είναι ποτέ πια η ίδια! Η νέα ταινία του Γιώργου Κορδέλα («Η Ρόζα της Σμύρνης»). Διαβάστε περισσότερα για το «Army Baby».
18 του Βασίλη Δούβλη
Σε μια γειτονιά της εργατικής τάξης στην Αθήνα της οικονομικής κρίσης, της ανόδου του φασισμού και της πανδημίας, μια ομάδα δεκαοχτάχρονων φοιτητών καταδιώκει μετανάστες, ομοφυλόφιλους –ή, απλώς, οποιονδήποτε μοιάζει διαφορετικός. Ένας συμμαθητής τους, που δεν κρύβει την αποστροφή του για τη δράση τους, θα γίνει σύντομα ο επόμενος στόχος τους. Δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας του Βασίλη Δούβλη μετά την «Επιστροφή». Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «18».
MUSA του Νίκου Νικολόπουλου
Η ερωτική ιστορία του Σίμου και του Μούσα. Μια κάθοδος στο σκοτάδι με οδηγό τον Σίμο. Ο Μούσα θέλει να φύγει. Στην προσπάθειά του να τον κρατήσει, ο Σίμος ανοιγοκλείνει την πόρτα που χωρίζει το όνειρο από την πραγματικότητα. Θα χάσει τον Μούσα; Τον εαυτό του; Ή τον εαυτό του μέσα στον Μούσα;
.dog της Γιάννας Αμερικάνου
Ο νεαρός Δημήτρης, στα πρόθυρα ενηλικίωσης, αλλά ακόμα παιδί, ρομαντικοποιεί σε μυθικές αναλογίες τον πατέρα του, που σύντομα θα αποφυλακιστεί. Αλλά όταν η αληθινή φύση του πατέρα του αποκαλυφθεί, οι επιθυμίες του Δημήτρη για μια πραγματική οικογένεια ξαφνικά βρίσκονται σε κίνδυνο. Ο Δημήτρης θα πρέπει να παλέψει στο να κατανοήσει την σκληρή πραγματικότητα των ονείρων του εγκαίρως για να καταφέρει να ξεφύγει από τη βία. Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Γιάννας Αμερικάνου. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «.dog».
Sick των The Callas
Covid-19 καραντίνα, την Άνοιξη του 2020. Αυτή είναι απομονωμένη στο σπίτι της στο Λος Άντζελες. Αυτός απομονωμένος στο σπίτι του στην Αθήνα. Ξοδεύουν τον χρόνο τους στο ίντερνετ, κάνοντας «χαζά» πράγματα που κάνουν οι εραστές. Ο εγκλωβισμός τούς δημιουργεί ένα ψυχεδελικό γαϊτανάκι μη-συμβάντων. Ένα punk ρομάντζο στην καρδιά του πανδημικού lockdown απο την ανήσυχη ομάδα των The Callas («Lustlands» «The Great Eastern»). Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Sick».
Μια μέρα στη Σαγκάη (A Day in the Life of Teddy Bear) του Βασίλη Ξηρού
Η Τζίνξι είναι βιολονίστα και ετοιμάζεται να μετακομίσει στη Βιέννη για να συνεχίσει τις μουσικές της σπουδές. Στα πρόθυρα της αναχώρησης της γνωρίζει τον Πάνο, έναν αρχιτέκτονα που μόλις έχει φτάσει στη Σαγκάη, και ο κόσμος της αναστατώνεται. Μέσα σε μόλις μία μέρα, η σχέση τους θα περάσει τα πάνω και τα κάτω της για να τους φέρει κοντά σε διλήμματα που θα καθορίσουν την πορεία της ζωής τους. Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Βασίλη Ξηρού.
REM Ταχείες Κινήσεις Οφθαλμού του Κάρολου Ζωναρά
Δύο ζευγάρια διαφορετικής ηλικίας εμπλέκονται μεταξύ τους. Οι νεότεροι αντικρίζουν τα αδιέξοδα των μεγαλύτερων ως μια ζοφερή πιθανότητα, ενώ οι μεγαλύτεροι «ανανεώνονται», αλλά και βυθίζονται ακόμη πιο πολύ στα δικά τους αδιέξοδα. Ο χρόνος δεν γυρίζει πίσω, τα λάθη δεν διορθώνονται και οι σχέσεις καταλήγουν ανθρωποφαγικές. Η νέα ταινία του Κάρολου Ζωναρά («The Big Hit», «O Γιος του Τσάρλι»). Διαβάστε περισσότερα για το «REM Ταχείες Κινήσεις Οφθαλμού».
Saison Morte του Θανάση Τότσικα
Όταν ξεκινά μια σειρά από βίαιες δολοφονίες, ο Χρήστος είναι ο μόνος που μπορεί να εξηγήσει τι συνέβη. Ξεκινάει να αφηγείται σε δύο αστυνομικούς μια ιστορία στην οποία κανένας δεν είναι αυτό που φαίνεται και όλα ή όλοι αλλάζουν ρόλους και θέσεις μέχρι την τελική ανατροπή. Αστυνομικό θρίλερ με φυσικό σκηνικό ένα ελληνικό νησί εκτός τουριστικής περιόδου, με ήρωες ένα ψηφιδωτό χαρακτήρων που αποτελούν κομμάτια ενός παζλ για δύσκολους λύτες, με μυστικά και ψέματα που κρύβονται κάτω από το πέπλο μιας μέχρι και παγανιστικής ατμόσφαιρας, με αρχαιοκαπηλίες και ενοχικά σύνδρομα μπερδεμένα με έναν (όχι μόνο) λανθάνοντα ερωτισμό. Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Θανάση Τότσικα. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Saison Morte».
EX του Τζορτζ Μαρκάκη
Ενώ το dancefloor έχει χτίσει τη δική του μυθολογία ως χώρος σύνδεσης, κάθε γνήσιο πλάσμα της νύχτας γνωρίζει ότι η πραγματική δράση εκτυλίσσεται στον θάλαμο της τουαλέτας, που είναι τόσο το μηχανοστάσιο του κλαμπ όσο και η γωνία της «εξομολόγησης». Γυρισμένο εξ ολοκλήρου μέσα στις τουαλέτες ενός club στο Βερολίνο, το «EX», δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Τζορζ Μαρκάκη («India Blues»), φιλοδοξεί να χαρτογραφήσει το ετερόκλητο μωσαϊκό μιας παρέας νέων ανθρώπων που ξενυχτάει, φτιάχνεται, βάφεται, αλλάζει ταυτότητες και φύλα, κάνει σεξ, μιλάει για σεξ και σαν άλλο ηχείο αντηχεί τελικά ένα μανιφέστο που ξεκινάει από προσωπικές σκέψεις κι επιθυμίες πριν καταλήξει σε μία απελευθερωτική, λυτρωτική συλλογική εξομολόγηση που μηδενίζει τα πάντα μέχρι να έρθει το επόμενο βράδυ. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «EX».
Εκείνοι τα Ηξερε Ολα του Τάκη Παπαναστασίου
Η Νόρα πεθαίνει κάτω από την μύτη του Νίκου, μέσα στο σαλόνι του. Ο Νίκος γνωρίζει και χάνει την Φαίη στο πάρκο. Φίλοι, συγγενείς, γνωστοί και άγνωστοι του Νίκου, τον βοηθούν –ο καθένας με τον τρόπο του– να συμφιλιωθεί με το πτώμα της Νόρας και να ξαναβρεί την Φαίη. Όμως εκείνο που στ’ αλήθεια χρειάζεται ο Νίκος, είναι ένας καλός ύπνος. Δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Τάκη Παπαναστασίου μετά το «Δεν Ακούμε τα Τραγούδια». Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Εκείνοι τα Ηξερε Ολα».
ORFEAS2021 των ΦΥΤΑ
Οι αγώνες του Ορφέα, του πρώτου γκέι πρωθυπουργού της Ελλάδας, ενάντια σε μια ιστορία καταπίεσης «Live Your Myth in Greece». Η πρώτη ελληνόφωνη queer όπερα, ένα μεταμοντέρνο πειραματικό έργο με στοιχεία μπαρόκ μελοδράματος, DIY κολάζ, post-ίντερνετ αισθητικής, εικονικής πραγματικότητας. Μια όπερα που δεν ανέβηκε ποτέ λόγω πανδημίας, γίνεται τώρα ταινία. Αφιερωμένη στη μνήμη της ακτιβίστριας Zackie Oh! Διαβάστε περισσότερα για το «ORFEAS2021».
A Pure Place του Νικία Χρυσού
Δυο αδέρφια, η Ιρίνα και ο Πολ μεγαλώνουν στο αυστηρό περιβάλλον μια παραθρησκευτικής οργάνωσης σε ένα ελληνικό νησί, με αρχηγό τον μυστηριώδη Φουστ. O Φουστ επιλέγει την Ιρίνα ως εκλεκτή συνοδοιπόρο του και ο Πολ αισθάνεται εγκατάλειψη. Πρέπει να την απελευθερώσει προτού να είναι πολύ αργά, καθώς η σέχτα προετοιμάζει ήδη το βίαιο τέλος της. Η νέα ταινία του Βερολινεζο-τραφούς Νικία Χρυσού (μετά το «The Bunker» του 2015), μια κωμωδία φαντασίας, μια παραβολή για την ευγονική, μια εξτραβαγκάντσα για την κοινωνική διαστρωμάτωση. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «A Pure Place».
Ο Ανδρας στη Σοφίτα του Κωνσταντίνου Βενετόπουλου
Ενας 35χρονος συγγραφέας μπροστά σε σοβαρό writer’s block. Δεν έχει μείνει μόνο πίσω στη δουλειά - συνειδητοποιεί ότι είναι γενικώς μπλοκαρισμένος. Το σώμα, το μυαλό, το πνεύμα του. Αντιστέκεται αρχικά, αλλά τελικά δέχεται να δει έναν ψυχαναλυτή, και τότε ξεκινά μία σκοτεινή κατάδυση στο παρελθόν και μέσα του. Τι είχε συμβεί στα 4 του χρόνια; Τι έχει θάψει στη σοφία των αναμνήσεων και των τραυμάτων; Και πώς αυτό το αφρόντιστο 4χρονο αγοράκι που κλείδωσε μέσα του, θέλει πια να ακουστεί - το επέβαλε κάνοντας shut down στον άντρα/εαυτό του; Ο Κωνσταντίνος Βενετόπουλος (ο σκηνοθέτης του «Draw with Me», του ντοκιμαντέρ για τον νεαρό τρανς έφηβο ανηψιό της Τζένιφερ Λόπεζ που χτύπησε την πόρτα των Οσκαρ) παρουσιάζει μία αγγλόφωνη ταινία φιξιόν αυτή τη φορά, ένα ψυχαναλυτικό θρίλερ για τους εαυτούς που κρύβουμε στις σοφίτες μας. Διαβάστε περισσότερα εδώ για το «Ο Ανδρας στη Σοφίτα».
Patchwork του Πέτρου Χαραλάμπους
Για τη Χαρά η οικογένειά της είναι το παν. Μερικές φορές όμως φαντάζεται τον εαυτό της χωρίς αυτούς. Ανίκανη να μιλήσει σε κανένα για αυτή την εσωτερική της μάχη, κουβαλάει μόνη το βάρος της ενοχής και της σύγχυσης. Οταν γνωρίζει την ντροπαλή κόρη του αφεντικού της, αναγκάζεται να αντιμετωπίσει την υπαρξιακή της αγωνία και το οδυνηρό παρελθόν της. Ο Πέτρος Χαραλάμπους («Αγόρι στη Γέφυρα») έχει τις καλύτερες προθέσεις για τη δεύτερη ταινία του. Το «αν έχει μία γυναίκα το δικαίωμα να μετανιώσει τη μητρότητα» είναι ένα πολύ προκλητικό, δύσκολο θέμα και το να επιλέξεις την Αγγελική Παπούλια στον πρωταγωνιστικό ρόλο είναι μία κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση. Διαβάστε περισσότερα για το «Patchwork».
Η Βοή του Κόσμου του Πέτρου Σεβαστίκογλου
Ελλάδα, Ρωσία, ΗΠΑ, Βραζιλία, Κίνα, Σενεγάλη. Συναντώντας νέους σε αυτές τις χώρες, νιώσαμε τον παλμό τους να προμηνύει μια βοή και μια έκρηξη. Αυτή η «βοή» ήταν η «φωνή» της νέας γενιάς. Τα λόγια, οι εικόνες, οι ήχοι και η μουσική τους συνθέτουν μια οπτικοακουστική συμφωνία. Η νέα ταινία του Πέτρου Σεβαστίκογλου, ένα «πανόραμα» για τον κόσμο σήμερα. Διαβάστε εδώ περισσότερα για τη «Βοή του Κόσμου».
Το Κοχύλι της Κατέ Μπέλλο
Ο συγγραφέας (και σκηνοθέτης, φυσικά), Θανάσης Σκρουμπέλος (της μυθικής «Χαβάης» αλλά και, πολύ πιο πρόσφατα, της «Νύχτας του Αγι' Αντώνη», συνεργάζεται με μια ομάδα γυναικών του Κολωνού και της Ακαδημίας Πλάτωνος και, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Κατέ Μπέλλο (που κρατά και τον ένα ρόλο), στήνει για μια ώρα ένα (κινηματογραφικό;) κατηγορώ απέναντι στο βιασμό. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Κοχύλι».
Το Πρόσωπο και η Πόλη του Αλέξανδρου Φασόη
Χωρισμένο σε κεφάλαια, με πυκνό λόγο να «εικονογραφεί» ένα οπτικοακουστικό παλίμψηστο που αποτελείται από βωβές ταινίες από ένα απροσδιόριστο παρελθόν, έργα του Μπάνκσι και του Μπασκιά, σκηνές από μια θεατρική παράσταση (ή τις πρόβες της) και, ανάμεσα σε άλλα, μια «ιδιαίτερη αναφορά στην παραβατική γραφιστική τέχνη των δρόμων μιας μεγαλούπολης», το «Πρόσωπο και η Πόλη» είναι κομμάτι ενός σύμπαντος που ο Αλέξανδρος Φασόης αφιερώνει (ξανά) στον αντισυμβατικό θεατρικό συγγραφέα Πάρι Τακόπουλο (με κομμάτια από τον μονόλογο του «Ο Προτελευταίος των Μονίκιν»). Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Πρόσωπο και η Πόλη».
Τhe Timekeepers of Eternity του Αριστοτέλη Μαραγκού
Ο κύριος Τούμι σκίζει με εμμονή χαρτιά για να ελέγξει τα τέρατα της παιδικής του ηλικίας. Όταν ξυπνά στη μέση της πτήσης του προς Βοστώνη, ανακαλύπτει ότι οι περισσότεροι από τους επιβάτες έχουν εξαφανιστεί. Όσο η αλήθεια ξετυλίγεται, πρέπει να αντιμετωπίσει τον χάρτινο εφιάλτη που απειλεί να καταστρέψει τα πάντα γύρω του. Πλάνα από την τηλεταινία «Langoliers» (1995) τυπώνονται και μετατρέπονται σε ένα χάρτινο εφιάλτη σε ένα «πείραμα» που έχει και άποψη και νόημα. Διαβάστε περισσότερα εδώ για το «The Timekeepers of Eternity».
Εξορία του Βασίλη Μαζωμένου
Ο Aρης, πασχίζει να εγκαταλείψει τη χώρα μέσα σε μια βάρκα. Καταφέρνει να γλιτώσει τον πνιγμό αλλά με την επιστροφή του, ρίχνεται σ’ έναν αγώνα επιβίωσης που θα τον φέρει στα όρια της ανθρώπινης αντοχής. Διαβάστε εδώ περισσότερα για την «Εξορία».
Μήδεια του Δημήτρη Αθανίτη
Η Μήδεια είναι εξόριστη με τα παιδιά της και τον Ιάσονα στην Κόρινθο. Ο Ιάσονας θα την εγκαταλείψει και ο βασιλιάς της πόλης την διατάσσει να φύγει. Η Μήδεια είναι πια η μητέρα, η ξένη, η έκπτωτη. Ο Δημήτρης Αθανίτης, μετά τον «Αόρατο» του 2015 και τον «Λαβύρινθο» του 2019 αποπειράται μια κινηματογραφική μεταφορά της ιστορίας της Μήδειας.
To Μινόρε της Λαμίας του Κωνσταντίνου Κουτσολιώτα
Μια απίθανη ρεμπέτικη μπάντα θα πολεμήσει στην πρώτη γραμμή της μάχης όταν θα εισβάλλει στην παράλια μητρόπολη της Θεσσαλονίκης ένα μυστηριώδες πλάσμα προερχόμενο από την άβυσσο. Δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Κωνσταντίνου Κουτσολιώτα μετά το «Χειμώνα» του 2014. Οι δημιουργοί της την περιγράφουν ως «μια μαύρη κωμωδία δράσης στην οποία συνδυάζονται μοναδικά η παραδοσιακή ελληνική μουσική, μποντιμπιλντεράδες, μαχητικές γιαγιάδες και πλοκάμια.»
(Οι ταινίες που ακολουθούν βρίσκονται σε διάφορα στάδια παραγωγής - οι περισσότερες από αυτές στο post-production.)
Dodo του Πάνου Χ. Κούτρα
Δεκατέσσερις άνθρωποι όλων των τάξεων, των ηλικιών, των εθνικοτήτων, θα βρεθούν εγκλωβισμένοι στο κτήμα της οικογένειας Καρακώστα, εκεί όπου σε δύο 24ωρα θα γίνει ο γάμος της κόρης τους με έναν πλούσιο κληρονόμο ως η τελευταία ελπίδα τους για να σωθούν από τη χρεοκοπία και την ελεύθερη πτώση τους στην ταξική πυραμίδα της χώρας. Δεκατέσσερις συμπρωταγωνιστές σε μια παράλογη τραγικωμωδία που εξελίσσεται «κεκλεισμένων των θυρών». Η νέα ταινία του Πάνου Χ. Κούτρα, μετά το «Xenia». Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Dodo».
Ησυχία 6-9 του Χρήστου Πασσαλή
Ο Αρης και η Αννα συναντώνται σε μια ημι-εγκαταλελειμμένη πόλη γεμάτη περίεργα μνημεία και περικυκλωμένη από κεραίες, που γεμίζουν τη νύχτα με αλλόκοτους ήχους και ανθρώπινες φωνές. Σύντομα συνειδητοποιούν πως είναι οι μόνοι ξένοι σε αυτόν τον τόπο που απειλείται μονίμως: οι κάτοικοι εξαφανίζονται ξαφνικά και ανεξήγητα, κανείς δε μπορεί να τους δει αλλά μπορεί να ακούσει τα απεγνωσμένα τους μηνύματα μέσω των κεραιών. Καθώς παρακολουθούμε την καθημερινότητα της μικρής πόλης, με τα περίεργα της τελέτουργικά, ο Άρης και η Άννα ερωτεύονται. Οταν η Αννα εξαφανίζεται, συνειδητοποιούν πως μοιράζονται περισσότερα απ’ όσα πίστευαν στην αρχή. Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία σε σκηνοθεσία του Χρήστου Πασσαλή. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Ησυχία 6-9».
Μπάσταρδα του Νίκου Πάστρα
Πέντε αγόρια και πέντε κορίτσια, κάποιοι γνωστοί μεταξύ τους, άλλοι καινούργιοι στην παρέα, φτιάχνουν μια δική τους κοινωνία, κομμένη, αλλά κυρίως ραμμένη στα δικά τους μέτρα. Κάνουν κατάληψη σε ένα μεγάλο απομονωμένο σπίτι και αποφασίζουν να ζήσουν εκεί, με ότι έχουν ως εφόδια, παρακολουθώντας σε βάρδιες αν κάποιος ξένος πλησιάσει και διαταράξει την ηρεμία της νέας τους ζωής. Οι ισορροπίες σύντομα θα διαταραχτούν, οι σχέσεις θα δοκιμαστούν, μα εκείνοι θα βρουν τον τρόπο να παραμείνουν ελεύθεροι. Για όσο αντέξει το μαζί. Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Νίκου Πάστρα μετά από σειρά ταινιών μικρού μήκους («Χαμένο Κορίτσι», «Μελατονίνη»). Διαβάστε εδώ περισσότερα για τα «Μπάσταρδα».
Guest Star του Βασίλη Χριστοφιλάκη
Ο Λουκιανός Ασβεστόπουλος, γιος δύο πεθαμένων σταρ, δεν έχει ενδιαφέροντα, χρωστάει νοίκι, έχει παρελθόν (και παρόν) στις καταχρήσεις και δεν βρίσκει κάποια πηγή ευχαρίστησης και δημιουργίας στη ζωή του. Ενας απόγονος διάσημων - ή απλώς ο απόγονος δύο γονιών-πρωταγωνιστών στη δική του ζωή - χωρίς ταυτότητα, του οποίου η σταθερή καθημερινότητα αρκεί για την ώρα να καλύψει το κενό που βιώνει. Οταν του γίνεται μια απρόσμενη πρόταση να εκπαιδευτεί με στόχο να γίνει ο νέος κεντρικός παρουσιαστής ενός μεγάλου καναλιού και έρχεται στη ζωή του η Τζένα, μια εκκεντρική ποπ τραγουδίστρια-ηθοποιός-influencer σε καθοδική πορεία, ως μια ψεύτικη σχέση για να του φτιάξει την εικόνα στα media, τα πάντα θ' αρχίσουν να αλλάζουν... Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Βασίλη Χριστοφιλάκη μετά το «Too Much Info Clouding Over my Head». Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Guest Star».
Πίσω από τις Θημωνιές της Ασημίνας Προέδρου
Ο Στέργιος είναι ένας ψαράς και αγρότης που ζει σε ένα ελληνικό παραλίμνιο χωριό στα σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία. Φοβάται ότι θα πάει φυλακή για μια απάτη που είχε διαπράξει πριν από κάποια χρόνια, και θέλοντας να βρει τα χρήματα για να ξεπληρώσει το χρέος του, ξεκινάει να διακινεί παράνομα μετανάστες μέσω της λίμνης με τη βάρκα του. Σύντομα όμως βρίσκεται παγιδευμένος στους κόλπους της τοπικής μαφίας και η οικογένεια του αρχίζει να καταρρέει. Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Ασημίνας Προέδρου που είχε κερδίσει το Χρυσό Διόνυσο στο Φεστιβάλ της Δράμας το με το «Red Hulk» το 2013. Διαβάστε περισσότερα εδώ για το «Πίσω από τις Θημωνιές».
ΤΟΜΟΣ 7 των Πάνου Παππά και Δέσποινας Χαραλάμπους
Μια απομονωμένη κοινότητα ανθρώπων ζει μέσα σ’ ένα αυτοσυντηρούμενο οικοσύστημα, ένα Κτίριο-Πόλη. Διαφυλάσσουν την «ανθρώπινη γνώση» στη μνήμη των χαρισματικών, ενώ μια ομάδα νεαρών ακτιβιστών σχεδιάζει ν’ αποδράσει. Η αναπάντεχη εμφάνιση ενός νεαρού άνδρα με αμνησία, συμπίπτει με την έναρξη μιας σοβαρής κρίσης που κλονίζει τις βεβαιότητές τους. Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία για το δίδυμο των Πάνου Παππά και Δέσποινας Χαραλάμπους που μαζί έχουν υπογράψει μια σειρά από φιλμ μικρού μήκους επιστημονικής φαντασίας («Memory Reloaded», «Identity»). Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «ΤΟΜΟΣ 7».
Χειμώνας με τη Βαλμίρα της Μαρίας Ντούζα
Οταν η κωφή έφηβη Βαλμίρα πηγαίνει στο νησί του πατέρα της, μακριά από το σχολείο Κωφών στην Αθήνα, προσγειώνεται απότομα στον κόσμο των ακουόντων. Παρερμηνεύοντας την πραγματικότητα, γυρίζει την πλάτη της στον ευγενικό Αρη και αρχίζει να κάνει παρέα με τον αλαζονικό Μάνο, προκαλώντας ακούσια μια σειρά συγκρούσεων και παρεξηγήσεων. Βασισμένο σε αληθινή ιστορία. Νέα ταινία για τη Μαρία Ντούζα μετά το «Το Δέντρο και η Κούνια» του 2014. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Χειμώνας με τη Βαλμίρα».
Inside του Βασίλη Κατσούπη
Ενας κλέφτης έργων τέχνης παγιδεύεται μέσα σε μια πολυτελή βίλα στην προσπάθειά του να κλέψεις πολύτιμα κομμάτια από μια προσωπική συλλογή. Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας του Βασίλη Κατσούπη («O Φίλος μου ο Larry Gus».) με πρωταγωνιστή τον Γουίλεμ Νταφόε. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Inside».
Light Falls του Φαίδωνα Παπαμιχαήλ
Ενα νεαρό ζευγάρι που κάνει διακοπές σε ένα ελληνικό νησί ανακαλύπτει ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο. Ενα ατύχημα θα κινητοποιήσει μια δίνη βίας και εκδίκησης. Δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους για τον υποψήφιο δύο φορές για Οσκαρ διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Light Falls».
Embryo Larva Butterfly του Κύρου Παπαβασιλείου
Σε ένα κόσμο που ο χρόνος αλλάζει αυθαίρετα, η σχέση ενός ζευγαριού θα δοκιμαστεί καθώς οι ατομικές αλλά και οι κοινές τους αναμνήσεις αλλάζουν διαρκώς. Νέα, δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία για τον Κύπριο σκηνοθέτη του «Εντυπώσεις ενός Πνιγμένου» του 2015.
Μια Νύχτα στο Θέατρο του Σωτήρη Σταμάτη
Διακόσια χρόνια από την ελληνική επανάσταση, η χώρα βρίσκεται στην δίνη στρατιωτικού πραξικοπήματος. Ένας άνδρας, που λέγεται Οδυσσέας, κρύβεται σε ένα θέατρο για τρεις μέρες. Την τρίτη νύχτα, μια γυναίκα με το όνομα Αθηνά, τον βρίσκει κρυμμένο εκεί. Αποκομμένος από τον έξω κόσμο, ο Οδυσσέας ρωτά την Αθηνά λεπτομέρειες σχετικά με τα γεγονότα που οδήγησαν στο πραξικόπημα. Καθώς η νύχτα περνά, η σχέση τους όπως και οι ίδιοι, μετατρέπονται σταδιακά στους ομώνυμους μυθολογικούς χαρακτήρες. Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία σε σενάριο και σκηνοθεσία του Σωτήρη Σταμάτη με πρωταγωνιστές τους Ανδρέα Κωνσταντίνου και Ρέα Σαμαροπούλου.
Καθαρτήριο του Βασίλη Μαζωμένου
Νέα ταινία μετά την «Εξορία» για τον Βασίλη Μαζωμένο. Το «Καθαρτήριο» κλείνει την τριλογία της κρίσης («Γραμμές», «Εξορία»). Αφηγείται επτά ιστορίες ακραίας αγάπης, με τους ήρωες τους να επιδιώκουν μέσω αυτής τον ...εξαγνισμό. Οπως αναφέρουν οι δημιουργοί του «πρόκειται για ένα σουρεαλιστικό δράμα με στοιχεία μαύρης κωμωδίας».
Στο Σύρμα του Λεωνίδα Παπαδόπουλου
Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία για τον διευθυντή φωτογραφίας Λεωνίδα Παπαδόπουλο. Η ταινία λέγεται «Στο Σύρμα», όπως αποκαλούσαν την απομόνωση της Μακρονήσου τον καιρό του εμφυλίου. Ενας από τους πιο σκληρούς βασανιστής εκεί προσπαθεί μάταια να σπάσει έναν αμετανόητο εξόριστο. Οι δυό τους ξανασυναντιούνται δέκα χρόνια μετά, ενώ η ζωή τους επιφυλάσσει εκπλήξεις. Σε σενάριο του Αντώνη Κατσά και πρωταγωνιστές τους Γιώργο Χρανιώτη, Γιάννη Φωτεινόπουλο, Γιώργο Γιαννόπουλο, Περικλή Αλμπάνη, Εύη Γιαννακοπούλου, Αρη Τσαμπαλίκα, Βασίλη Κολοβό.
Ατιτλοφόρητη νέα ταινία του Θάνου Αναστόπουλου
Νέα ταινία για τον Θάνο Αναστόπουλο μετά την «Τελευταία Παραλία» του 2016.
Διαβάστε ακόμη: Αυτές είναι οι ξένες ταινίες που περιμένουμε περισσότερο να δούμε το 2022