Γυρίσματα

Το «Dodo» του Πάνου Χ. Κούτρα είναι έτοιμο για το πρώτο κοντινό του

στα 10

Βλέπουμε τις πρώτες εικόνες και γνωρίζουμε τους ήρωες και τους συντελεστές της νέας ταινίας του Πάνου Χ. Κούτρα που συνεχίζει γυρίσματα στην Αθήνα.

Flix Team
Το «Dodo» του Πάνου Χ. Κούτρα είναι έτοιμο για το πρώτο κοντινό του

Η πέμπτη ταινία του Πάνου Χ. Κούτρα, μετά την «Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά», την «Αληθινή Ζωή», τη «Στρέλλα» και το «Xenia», ξεκίνησε γυρίσματα μέσα στην καρδιά του τρίτου κύματος της πανδημίας, έχοντας ολοκληρώσει την απαιτητική προετοιμασία της σε συνθήκες πλήρους καραντίνας και πολύ πριν η Covid-19 αναλάβει χρέη δέκατου πέμπτου πρωταγωνιστή στο ήδη πολυπληθές ensemble καστ των δεκατεσσάρων χαρακτήρων που πρωταγωνιστούν σε αυτήν.

«Για όλους τους συνεργάτες της ταινίας ήταν συνείδηση ότι το γύρισμα της ταινίας είναι απαιτητικό και για αρκετές σκηνές θα ήταν πραγματικά πάρα πολύ δύσκολο. Λόγω της πανδημίας, έγινε ακόμη δυσκολότερο. Ενώ μέχρι το Πάσχα όλα κύλησαν ομαλά, στη συνέχεια είχαμε κρούσματα και σταματήσαμε, ξαναξεκινήσαμε, ξανασταματήσαμε, όμως παροδικά. Εχουμε ξεφύγει από τον προγραμματισμό μας σχεδόν 15 μέρες. Συνεχίζουμε, όπως έχουμε μάθει, με πίστη στην ταινία και με εμπιστοσύνη στους ηθοποιούς και συνεργάτες της ταινίας - μας έχουν όλοι στηρίξει με πείσμα όλο το διάστημα - να ολοκληρώσουμε τα γυρίσματα γύρω στις 24 Ιουνίου. Είναι μια ακόμη μάχη που θα κερδίσουμε και τότε θα γιορτάσουμε!», δηλώνει η παραγωγός Ελένη Κοσσυφίδου, στην τρίτη ταινία που κάνει μαζί με τον Πάνο Χ. Κούτρα (100% Synthetic Films), πάλι εδώ σε μια συμπαραγωγή με τη Γαλλία (MPM Films) και το Βέλγιο (Tarantula) και διεθνείς πωλήσεις από την Pyramide, όπως και στο «Xenia».

Dodo Shooting 607

Dodo Shooting 607

Dodo Shooting 607 (από αριστερά στα δεξιά) Η παραγωγός Ελένη Κοσσυφίδου, ο ηθοποιός Πολύδωρος Βογιατζής, ο Πάνος Χ. Κούτρας, η βοηθός σκηνοθέτη Ελοντί Μπατίκλ, η ηθοποιός Μαριέλλα Σαββίδου και.ο ηχολήπτης Φαμπρίς Οσίνσκι

Dodo Shooting 607

Dodo Shooting 607

Η επίσημη υπόθεση του «Dodo» αναφέρει τα εξής:

Δεκατέσσερις άνθρωποι όλων των τάξεων, των ηλικιών, των εθνικοτήτων, θα βρεθούν εγκλωβισμένοι στο κτήμα της οικογένειας Καρακώστα, εκεί όπου σε δύο 24ωρα θα γίνει ο γάμος της κόρης τους με έναν πλούσιο κληρονόμο ως η τελευταία ελπίδα τους για να σωθούν από τη χρεοκοπία και την ελεύθερη πτώση τους στην ταξική πυραμίδα της χώρας. Δεκατέσσερις συμπρωταγωνιστές σε μια παράλογη τραγικωμωδία που εξελίσσεται «κεκλεισμένων των θυρών».

Τι σχέση έχει όμως ο τίτλος της ταινίας με το Dodo από την «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων»; Γιατί οι ηθοποιοί και συντελεστές της ταινίας μιλούν στο Flix για εξαφανισμένα είδη, θαύματα, ξεπεσμούς και σωτηρίες συναντήσεις; Είναι φανερό ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα 100% φιλμ του Πάνου Χ. Κούτρα και οι πρώτες εικόνες μας κάνουν να ανυπομονούμε ακόμη περισσότερο.

(οι φωτογραφίες είναι της Δέσποινας Σπύρου)


Dodo Shooting 607

Σμαράγδα Καρύδη - Μαριέλλα

Είναι η ταινία που κάνω με τις λιγότερες αντιστάσεις. Δεν έχω δει τίποτα, δεν με ενδιαφέρει πώς θα είμαι, έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στον Πάνο και αυτό που θέλει. Και αυτό που θέλει θα είναι ωραίο. Είχα δει όλες τις ταινίες του, ήθελα πολύ να τον γνωρίσω και χάρηκα πολύ που συναντηθήκαμε. Οχι μόνο δεν απογοητεύτηκα αλλά ο τρόπος που σκηνοθετεί και ο κόσμος του είναι ανώτερα από ό,τι φανταζόμουν. Και πόσο ωραίο να βρίσκομαι εκεί και να συνεργάζομαι με αυτούς τους ηθοποιούς και αυτούς τους συνεργάτες.

Dodo Shooting 607

Ακης Σακελλαρίου - Παύλος

(Ο Ακης Σακελλαρίου αντί σχολίου μοιράζεται μαζί μας το εξώφυλλο του σεναρίου του - με την ένδειξη «Bigger than Life»)

Dodo Shooting 607

Dodo Shooting 607

Νατάσα Εξηνταβελώνη - Σοφία

Το «Dodo» είναι ένα πουλί που δε ζει πια - και όπως όλα τα εξαφανισμένα είδη, προτιμώ να πιστεύω πως κάπου υπάρχουν, ένα ή δύο, κρυμμένα σε λίμνες ή σπηλιές ή κορυφές βουνών. Εγώ λέω πως έτσι είναι ο Πάνος Κούτρας: σπάνιος, χρωματιστός, ευτυχώς όχι εξαφανισμένο είδος.

Dodo Shooting 607

Νίκος Γκέλια - Αλέξης

«Dodo» για μένα είναι η καλύτερη ευχή που μπορείς να κάνεις και ο μεγαλύτερος φόβος που μπορεί να έχεις παράλληλα. Το να συναντηθούμε με τον Πάνο μετά το «Xenia» είναι για μένα δώρο ζωής που δεν πίστευα ότι θα ξανάρθει. Ελπίζω να φανώ αντάξιος της εμπιστοσύνης του γιατί ειδικά ο ρόλος του Αλέξη είναι πραγματικά το κάτι άλλο. Δηλαδή είναι Κούτρας, όπως όλη η ταινία!

Dodo Shooting 607

Τζεφ Μοντάνα - Εύα

Το απόλυτο ονειρο μου ήταν να παίξω σε ταινία του Κούτρα και νιωθω ευλογημένη που εκπληρώνεται αυτήν την στιγμή.  Αν ήμουν από την Ισπανία ενδεχομένως το όνειρο μου να ήταν να παίξω σε ταινία του Αλμοδόβαρ αλλά επειδή αγαπώ την Ελλάδα όσο καμία άλλη χώρα, αυτή η παραγωγή είναι ότι καλύτερο μπορούσε να μου συμβεί. Στα αλήθεια πιστευω πως η συμμετοχή μου στο «Dodo» ειναι προϊόν της πίστης στους στόχους και στα όνειρα μου. Το απολαμβάνω.

Dodo Shooting 607

Μαριέλλα Σαββίδου - Κάτια

Είμαι πάρα πολύ ενθουσιασμένη για την συνεργασία μου με τον Πάνο Κούτρα. Είναι ένας σκηνοθέτης που πάντα θαύμαζα και ξεχώριζα και είναι με μεγάλη όρεξη, χαρά και κέφι που μπήκα σ΄αυτή την δουλειά. Ο Πάνος έχει μια διεθνή ματιά που ξεπερνά σύνορα και κουλτούρες και το θέμα της ταινίας του έχει διαχρονικό χαρακτήρα, που θα μπορούσε να είχε διαδραματιστεί σε οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη. Πραγματεύεται ανθρώπινες αξίες από τις τελείως διαφορετικές οπτικές γωνίες των χαρακτήρων του που έχουν ο καθένας διαφορετικά βιώματα και ταυτότητες.

Dodo Shooting 607

Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου - Ιρίνα

Το Dodo στην «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» του Λούις Κάρολ, διαιτητής σε έναν παράλογο αγώνα, δηλώνει με σιγουριά πως «the best way to explain it, is to do it». Ο μοναδικός τρόπος για να εξηγήσεις το «Dodo» του Πάνου Χ. Κούτρα είναι να το δεις.

Dodo Shooting 607

Πολύδωρος Βογιατζής - Λουκάς

Αυτή η συνεργασία είναι δώρο. Είναι τόσο όμορφα να δουλεύεις με τον Πάνο γιατί πραγματικά ξέρει τι θέλει και στο ζητάει, αλλά σου αφήνει και χώρο να προσθέσεις πράγματα. Ακούει το συναίσθημα και το ένστικτο του ηθοποιού και το εντάσσει στο ρόλο. Μια πολύ σημαντική ταινία και ειδικά για το χαρακτήρα μου. Μετά από αυτό που συμβαίνει αυτός ο άνθρωπος αλλάζει. Του συμβαίνει κάτι που δεν θα το φανταζόταν ποτέ. Είμαι σίγουρος ότι μετά την ταινία είναι πλέον ένας πιο βαθύς άνθρωπος.


Dodo Shooting 607

Dodo Shooting 607 Ακης Σακελλαρίου, Σμαράγδα Καρύδη, Πάνος Χ, Κούτρας

Dodo Shooting 607

Ολυμπία Μυτιληναίου - Διεύθυνση Φωτογραφίας

Για μένα ήταν ένα όνειρο να ξανασυνεργαστώ με τον Πάνο μετά τη «Στρέλλα». Εχουμε μια συνεργασία αρμονική. Νιώθω πολύ δημιουργική. Εχω ένα υπέροχο συνεργείο. Το «Dodo» είναι μια ταινία που με πάει ένα βήμα μπροστά στη δουλειά μου.

Dodo Shooting 607 Το ενδυματολογικό: Εύα Γουλάκου, Σοφία Βάσο, Μαρία Τσιγώνια

Ευα Γουλάκου - Κοστούμια

Το «Dodo» για μένα ειναι ένα πολύχρωμο εξωτικό πουλί, που έδωσε την αφορμή σ’ ένα άλλο πολύχρωμο εξωτικό πουλί να συνθέσει την ιστορία της ταινίας μας και να με πάρει μαζί του στην περιπέτεια της αναζήτησης και δημιουργίας αυτών των 14 χαρακτήρων, που για να καταφέρουν να μην «εξαφανιστούν», θα πρέπει να συμφιλιωθούν με τον «εξωτισμό» και την πολυχρωμία, τόσο του εαυτού τους, όσο και του διπλανού τους.

Dodo Shooting 607

Ελενα Βαρδαβά - Σκηνογράφος

Το «Dodo» για μένα είναι η πρώτη μου συνεργασία με τον Πάνο Κούτρα, ένας σκηνοθέτης που εκτιμώ πολύ την κινηματογραφική του πορεία.
Ηταν μια πρόκληση να βουτήξω στον περίπλοκο ιδιοσυγκρασιακό κόσμο των ταινιών του Πάνου, με σκοπό η σκηνογραφία να υπηρετήσει την αφήγηση της ταινίας.
Η γενική αίσθηση του κόσμου αυτού βασίζεται στην πλήρη αντίφαση. Χώροι και άνθρωποι που φέρουν τη δόξα του παρελθόντος, αρνούνται να δεχτούν την καλπάζουσα παρακμή τους.

Dodo Shooting 607 Πάνος Χ. Κούτρας, η Ναυσικά Ταραζή στο σκριπτ, ο οπερατέρ Λεωνίδας Αρβανίτης

Dodo Shooting 607 Τζομάνα Αλχασάν

Dodo Shooting 607

Αχμάντ Κοντάρ - Χαλίλ

Ενα παράξενο πλάσμα, ταραγμένο και ενοχλητικό, τρομοκρατημένο και τρομακτικό, φορέας απειλής και ελπίδας για το μέλλον, το «Dodo» είναι η κραυγή για βοήθεια ενώ είναι μαζί και θεραπεία, το «Dodo» είναι η αλλαγή του βλέμματος ή μάλλον είναι μια προσθήκη ενός νέου βλέμματος για τη ζωή.
Το «Dodo» είναι μια ανακάλυψη, μια συνάντηση, μια συγγένεια, εχθρότητα, το «Dodo» είναι απόκλιση και σύγκλιση, το «Dodo» είναι η ένταση της ζωής, το «Dodo» για μένα είναι ΕΠΙΒΙΩΣΗ!

Dodo Shooting 607

Αγγελος Παπαδημητρίου - Αγγελος

Ο Αγγελος Παπαδημητρίου στη χώρα των θαυμάτων!!! Ετσι θα μπορούσα να χαρακτηρήσω τη συμμετοχή μου στην νέα ταινία του Πάνου Κούτρα γιατί εκτός των άλλων «θαυμάτων» συνάντησα κι ένα ζωντανό «Dodo»!!! Ναι, το «Dodo» ζει!!!

Dodo Shooting 607

Κρις Ραντάνοφ - Φλοριάν

Το «Dodo» είναι το μέλλον που ήρθε από το ξεχασμένο παρελθόν.

Dodo Shooting 607

Αννα Τζορτζίκια - Τίνα

Το «Dodo» για μένα είναι ένα δυνατό χοροπήδημα καρδιάς. Είναι μια περιπέτεια  που γεμίζει την ψυχή μου χαρά , καθώς βρέθηκα με ανθρώπους που θαυμάζω και συνεχώς μαθαίνω από αυτούς .Είναι πολύ σημαντικό που στο ξεκίνημα μου βρέθηκα με έναν σκηνοθέτη, όπως ο Πάνος Κούτρας ένας άνθρωπος με πολύ χιούμορ και ευαισθησία, που αγαπάει αληθινά αυτό που κάνει, αγγίζοντας δύσκολα θέματα με πολύ κομψό και τρυφερό τρόπο.

Dodo Shooting 607

Τζώρτζης Παπαδόπουλος - Σωκράτης

Το «Dodo» για μένα είναι ένα ζαχαροπλαστείο.
Ναι, ξέρω, ακούγεται αστείο, αλλά μοιάζει πολύ. Γεμάτο χρώματα, μυρωδιές, βούτυρο και ζάχαρη. Πολύ ζάχαρη. Πίσω από όλο αυτό το τοπίο όμως, πολύ δουλειά, λεπτομέρεια προσπάθεια και χαρά. Πιστεύω αυτή η περιγραφή χαρακτηρίζει πλήρως και τον ίδιο τον Πάνο Κούτρα.
Ενας σοβαρός και έξυπνος σκηνοθέτης, με πολύ χρωματιστό και ζαχαρωτό μυαλό.


Dodo | Σενάριο - Σκηνοθεσία: Πάνος Χ. Κούτρας | Παραγωγός: Ελένη Κοσσυφίδου | Συμπαραγωγοί: Μαρί Πιερ Μασιά, Κλερ Γκαντέα, Τζόσεφ Ρούσουπ, Βαλερί Μπουρνοβίλ, Κωνσταντίνος Μωριάτης, Πάνος Χ. Κούτρας | Παραγωγή: 100% Synthetic Films LTD (Ελλάδα), MPM Film SARL (Γαλλία), Τarantula Belgique SCRL (Βέλγιο), Pan Entrtainment SA - ΕΡΤ ΑΕ - Στέγη - Ιδρυμα Ωνάση (Ελλάδα) | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ολυμπία Μυτιληναίου | Σκηνογραφία: Ελενα Βαρδαβά | Κοστούμια: Εύα Γουλάκου | Μουσική: Delaney Blue | Βοηθός Παραγωγού: Χρύσανθος Μαργώνης | Διεύθυνση Παραγωγή: Αλέξης Τσουκαλάς | Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελοντί Μπατίκλ | Μακιγιάζ: Ιωάννα Λυγίζου | Κομμώσεις: Χρόνης Τζήμος | Σκριπτ: Ναυσικά Ταραζή | Β' Βοηθός Σκηνοθέτη: Δάφνη Ψαρρού, Χρήστος Καραλιάς | VFX Supervisor (Ελλάδα): Αντώνης Κοτζιάς | VFX Assistant (Ελλάδα): Ασπασία Παπαγεωγίου | VFX Supervisor (Γαλλία): Thomas Duval | Βοηθός Σκηνογράφου: Φαίδρα Ακριτίδου | Stand by Props: Τάκης Γκιόκας | Φροντιστής: Λευτέρης Θεoδωρούδης | Βοηθός Φροντιστή: Γιάννης Θεοδωρόπουλος | Βοηθός Ενδυματολόγου: Σοφία Βάσο | Αμπιγιέζ: Μαρία Τσιγώνια, Ματίνα Μαυραγάνη | Μπούμαν: Νίκος Δράκος, Στέργιος Νταγκουνάκης | Βοηθός Ηχολήπτη: Dario Le Bars | Action Supervisor: Κρις Ραντάνοφ | Οπερατέρ: Λεωνίδας Αρβανίτης | Focus Puller: Κώστας Μπάμπης | Β' Βοηθός Κάμερας: Μάριος Ντελιάς | Γ' Βοηθός Κάμερας: Αιμιλία Βρότσου | DIT: Πέτρος Τσαμπακούρης | Chef Ηλεκτρολόγος: Στάθης Τσιάπας | Ηλεκτρολόγος Α': Στέλιος Λεπιδάκης | Ηλεκτρολόγος Β': Marcin Kukor | Μακινίστας: Γιώργος Ρήγας | Steadicam: Γιώρος Πετράκης, Στέφανος Καλόθετος | Βοηθοί steadicam: Φοίβος Μάνταλος, Νίκος Παναγόπουλος | Drone: Τάσος Φύτρος | Βοηθός Κομμώσεων: Ιουλία Συγριμή, Θωμάς Γαλαζούλας | Βοηθός Μακιγιάζ: Κατερίνα Μπονατάκη | Βοηθός Μοντάζ: Ελενα Δεμέστιχα | Διασκευές - Ενορχηστρώσεις: DNA Lab, Πανίνος Δαμιανός | Βοηθός Διεύθυνσης Παραγωγής: Αλέξανδρος Κακανιάρης | Βοηθός Παραγωγής: Γιάννης Σαββίδης, Μαίρη Μπούλη, Νικόδημος Μαργώνης | Location Manager: Γιώτα Σκουβαρά | Εκπαιδεύτρια Ζώων: Αλεξάνδρα Τζαρουκιάν | Casting: Σωτηρία Μαρίνη, Aκης Γουρζουλίδης | Casting Extras: Χαρά Τσιώλη | Παίζουν: Τζομάνα Αλχασάν, Πολύδωρος Βογιατζής, Νίκος Γκέλια, Νατάσα Εξηνταβελώνη, Σμαράγδα Καρύδη, Αχμάντ Κοντάρ, Τζεφ Μοντάνα, Αγγελος Παπαδημητρίου, Τζώρτζης Παπαδόπουλος, Κρις Ραντάνοφ, Μαριέλλα Σαββίδου, Ακης Σακελλαρίου, Αννα Τζορτζίκια, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου | Με την υποστήριξη: ΕΚΚ, Eurimages, Media, ΕΚΟΜΕ, CNC, Federation Wallonie Bruxelles, Tax Shelter Belgium | Διεθνείς Πωλήσεις: Pyramide

Dodo Shooting 607