TV & STREAMING

Flix Top-10 TV 2015: To νούμερο 2

στα 10

Καθώς η χρονιά φτάνει στο τέλος της, το Flix ξεχωρίζει τις σειρές του 2015 μετρώντας αντίστροφα προς την καλύτερη.

Flix Top-10 TV 2015: To νούμερο 2

«The Knick» (2η σεζόν)

*ακολουθούν spoilers*

Ο Στίβεν Σόντερμπεργκ συνέχισε για δεύτερη χρονιά να μετατρέπει το διάλειμμά του από το σινεμά σε τηλεοπτικό ογκόλιθο, αλλά σε αυτή τη 2η σεζόν το ιατρικό δράμα εποχής πήρε μια ελαφρώς διαφορετική τροπή. Ο Τζον Θάκερι του Κλάιβ Όουεν συνέχισε φυσικά να είναι το επίκεντρο, και αν μμη τι άλλο η εστίαση σε αυτόν έγινε ακόμα πιο τραγική από εκείνη της 1ης σεζόν: Ο Θάκερι επιχειρεί διαρκώς να αγγίξει το μέλλον αλλά του λείπουν τα εργαλεία και διαρκώς αποτυγχάνει. Ακόμα κι οι θρίαμβοι μετατρέπονται σε τραγωδίες.

Αυτό το πνεύμα μεταφέρεται στο υπόλοιπο καστ χαρακτήρων με πολύ πιο ολοκληρωτικό τρόπο από ό,τι πέρσι- φέτος το «The Knick» έχει πολύ εντονότερη αίσθηση ensemble δράματος. Κάθε χαρακτήρας αναλαμβάνει ένα ρόλο-γέφυρας με το μέλλον. Ο Τσίκερινγκ πειραματίζεται με τον καρκίνο και την αδρεναλίνη καθώς εξελίσσεται σε έναν κάπως πιο ευγενή Θάκερι. Ο Γκάλιντζερ γίνεται κήρυκας της ευγονικής. Ο Έντουαρντς χάρη στην Όπαλ γνωρίζει τα πρώτα ψήγματα κοινωνικού αγώνα. Η Λούσι βρίσκει τον τρόπο να εκδικηθεί την πατριαρχία (με σοκαριστικά κυριολεκτικό τρόπο κιόλας) και να ανελιχθεί σε ένα ασφυκτικό κοινωνικό σύστημα, την ώρα που η Κορνίλια απλά δραπετεύει από αυτό για να χαράξει κάτι νέο, άγνωστο.

(Από τα ωραιότερα πράγματα να παρακολουθείς στη σειρά από επεισόδιο σε επεισόδιο ήταν το πώς ο Σόντερμπεργκ σκηνοθετούσε την Κορνίλια της Τζούλιετ Ράιλανς, συχνά στρέφοντας την κάμερα σε κοντινές λήψεις του τρομερά εκφραστικού προσώπου της όταν οι γύρω της μιλούσαν για εκείνη-- σα να μην ήταν εκεί, σαν ακριβώς να ήταν τόσο παγιδευμένη και περιορισμένη που δεν έχει καν σημασία.)

knick_mesa

Όλα αυτά γράφονται μέσα από ένα στιβαρά δομημένο season arc πολλών προσώπων που έχουν ως κεντρικό σημείο αναφοράς το νοσοκομείο και τον αγώνα για το αύριο. Σε μια σκηνή-κλειδί της σεζόν, ο Έντουαρντς απηυδυσμένος από την απουσία στήριξης προς το πρόσωπό του αποχωρεί από ένα συμβούλιο των διοικητικών μελών του Knick, και ο Χένρι Ρόμπερτσον έρχεται να του σταθεί. «Ο κόσμος προχωρά αργά για εμάς αλλά με μεγάλη ταχύτητα για εκείνους.»

Μέσα από συνωμοσίες για επιβίωση των κεκτημένων, μέσα από ακραίους επιστημονικούς πειραματισμούς, μέσα από κάθε τεταμένη σκηνή (και) της καθηλωτικής 2ης σεζόν, αυτό είναι πάντοτε το επιμύθιο. Το τίμημα, το κόστος, η αγωνία της εξέλιξης.

Αν η 1η σεζόν του «The Knick» ήταν η μανιασμένη αντιπαράθεση ενός ανθρώπου με τον όποιο θεό, μια διαρκής πρόκληση των ορίων της επιστήμης και της κοινωνίας καθώς εισερχόμασταν βιαίως στον μοντέρνο 20ό αιώνα, η 2η σεζόν ήταν η -σχετικά- νηφάλια συνειδητοποίηση του μετά. Ο Θάκερι δε θα είναι εδώ να δει τη νέα εποχή, γιατί η πρόοδος έρχεται αργά, και πάντα βίαια, και πάντα πιο αργά από ό,τι θα θέλαμε. Το αύριο γεννιέται πάντα μες στα αίματα.

Το «The Knick» θα παιχτεί στα κανάλια Novacinema.

knick_grapsame

Γράψαμε στο Flix

Ο Σόντερμπεργκ βυθίζει τον φακό στο πιο ξεθωριασμένο οπτικό του φίλτρο και κοιτάζει το παρελθόν σαν σκηνικό τρόμου από κάποιο μετα-αποκαλυπτικό μέλλον δίνοντας στην Ιστορία έναν αχρονικό χαρακτήρα απόγνωσης και πανικού. Στήνει μικρά κρεσέντα γύρω από το κάθε μικρό και μεγάλο συμβάν, είτε αυτό είναι η αποπληρωμή ενός χρέους ή μια σύγκρουση ισχύος στο νοσοκομείο, είτε η εγκατάσταση ηλεκτρικού ρεύματος ή η δωρεά ενός επαναστατικούς μηχανήματος που θα έχει αποτέλεσμα την καλύτερη διάγνωση των ασθενών. Καμία σκηνή δεν μοιάζει να είναι εκεί απλώς για να πάει η ιστορία παρακάτω, παρά έχει τις δικές της κορυφώσεις και εκρήξεις, δίνοντας έτσι στα πάντα έναν μέγιστο συμβολικό χαρακτήρα ακόμα κι όταν το κείμενο δεν τον διαθέτει.

(Περισσότερα.)

knick_episode

Το καλύτερο επεισόδιο

«Do You Remember Moon Flower» (2x09)

Ανοίγοντας και κλείνοντας με ένα ξεθωριασμένο φλάσμπακ στη Νικαράγουα όπου ουσιαστικά γεννιέται ο μικρός κόσμος της σειράς, το επεισόδιο έρχεται λίγο πριν το τέλος αυτού του κύκλου ιστοριών για να υπογραμμίσει με κάθε πιθανό διαφορετικό τρόπο αυτή την κεντρική ιδέα του πώς το παρελθόν και το μέλλον (θα) βρίσκονται πάντοτε σε πόλεμο. Ο Γκάλιντζερ ευνουχίζει τα παιδιά που θα γεννήσουν έναν κόσμο που δεν του αρέσει, η Λούσι ομολογεί κάθε της πράξη πριν αφήσει τον πατέρα της να πεθάνει, ο Ρόμπερτσον ονειρεύεται την κληρονομιά που θα αφήσει πίσω πριν ο ίδιος του ο γιος της βάλει φωτιά και την κάψει- μαζί με αυτόν. (Αυτή η σκηνή στο εργοτάξιο είναι αποστομωτική, με τον Σόντερμπεργκ να καδράρει την Κορνίλια σαν παγιδευμένη ακόμα κι όταν ξεφεύγει.)

knick_skini

Μια σκηνή

Θα μπορούσα να κάνω λίστα με τις 20 πιο απίστευτα σκηνοθετημένες στιγμές της σειράς αλλά αν πρέπει να πάω με μόνο μία απλά δεν υπάρχει δεύτερη σκέψη: Ο Τζον Θάκερι χειρουργεί τον εαυτό του στο φινάλε, με τους Τσίκερινγκ και Γκάλιντζερ απλούς θεατές. 2 σεζόν οδηγούν σε αυτή τη μια στιγμή συνδυασμένης οργής, ύβρης και βαθύτατου, ανθρώπινου πόνου και απώλειας.

«This is all we are».

knick_kati

Και κάτι ακόμα

Ο Σόντερμπεργκ αποκάλυψε, μετά το σοκαριστικό φινάλε της 2ης σεζόν, πως ουσιαστικά αυτός ο κύκλος ιστοριών ολοκληρώθηκε, και πως το όραμα για τη σειρά ήταν πάντοτε κύκλοι ιστοριών των 2 σεζόν. Το Cinemax έχει ήδη παραγγείλει ένα σενάριο και σύνοψη 3ης σεζόν από τους δημιουργούς Τζακ Άμιελ και Μάικλ Μπέγκλερ ώστε να συζητήσουν για το πού μπορεί να κινηθεί η σειρά στη συνέχεια. Πάντως το μόνο σίγουρο είναι πως ο Σόντερμπεργκ ολοκλήρωσε ως σκηνοθέτης και θα βοηθήσει στην επιλογή εκείνου (ή εκείνων) που θα αναλάβει τα ηνία, κλείνοντας έτσι οριστικά ένα σύνολο τηλεοπτικού έργου καταδικασμένο να μείνει ως σημείο αναφοράς.

Παλιότερα



Τηλεοπτική ανασκόπηση 2015:

Κάντε κλικ εδώ για όλα τα best of του 2015. Λίστες, στιγμές, αναμνήσεις, απροσδόκητα trivia, κι όλα όσα ήταν σινεμά (και τηλεόραση) τη χρονιά που τελειώνει...

Περισσότερη «καλή» τηλεόραση εδώ.