Berlinale 2019: Στιγμές από ένα Φεστιβάλ
Πρόσωπα και φωτογραφικές εντυπώσεις από την 69η Berlinale.
Πρόσωπα και φωτογραφικές εντυπώσεις από την 69η Berlinale.
To Flix μίλησε στους δύο από τους τρεις συνσεναριογράφους του «Piranhas» - τον διαβόητο Ρομπέρτο Σαβιάνο (συγγραφέα των βιβλίων που κρύβεται ακόμα) και τον σκηνοθέτη Κλαούντιο Τζιοβανέζι. Μπορεί το σινεμά να απειλήσει την μαφία;
O Φρανσουά Οζόν με το «Grâce à Dieu» («Η Χάρη του Θεού») κερδίζει το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής (Αργυρή Αρκτος) του 69ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολινου. Μιλώντας στο Flix ομολόγησε αν πιστεύει στο Θεό πια, ή όχι...
Με ένα σύντομο απαχαιρετισμό στον Μπρούνο Γκανς, ένα μακροσκελές αντίο στον Ντίτερ Κόσλικ που αφήνει τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή μετά από 17 χρόνια, τα βραβεία της 69ης Berlinale κατέληξαν αναπάντεχα - και αυτό δεν το λέμε απαραίτητα για καλό.
Πρώτα βραβεία στη Berlinale από τους κριτικούς της Fipresci σε Διαγωνιστικό Τμήμα και Πανόραμα.
Με το 69ο Φεστιβάλ Βερολίνου να βρίσκεται μια ανάσα πριν το τέλος του, ρίχνουμε μια ματιά σε όλες τις ταινίες του διαγωνιστικού προγράμματος, περιμένοντας τα βραβεία.
Σαν ενθύμιο μιας εποχής και μιας στιγμής στο χρόνο, το «The Souvenir» είναι μια υπέροχα κομψή ταινία για τη δημιουργία, την ενηλικίωση, τον πρώτο έρωτα, την απογοήτευση, κυριολεκτικά επί προσωπικού.
Καθόρισαν την κεντρική θεματική του Φεστιβάλ, θα διεκδικήσουν βραβεία, κέρδισαν ήδη την προσοχή μας κι ένα κεφάλαιο στην κινηματογραφική μνήμη. Κι είναι όλα τους τρομερά.
Μια καθοριστική συναυλία του '71, μαγνητοσκοπημένη από τον Σίντνεϊ Πόλακ, γίνεται ταινία 40 χρόνια αργότερα, όταν κι ο Πόλακ κι η Αρίθα έχουν φύγει και βλέπεται με θρησκευτική, σχεδόν, έκσταση.
Η Ιζαμπέλ Κοσέτ μετατρέπει μια τολμηρή αληθινή ερωτική ιστορία δύο γυναικών στις αρχές του 20ου αιώνα σε ένα κλασικό εικονογραφημένο χωρίς ίχνος πάθους, επιβεβαιώνοντας ξανά πως πρόκειται για μια από τις πιο υπερεκτιμημένες δημιουργούς.
Μια όμορφη, μελοδραματική saga δυο οικογενειών και τριών δεκαετιών στη σύγχρονη Κίνα, παγιδεύεται σε αργές σεκάνς και πολύπλοκα παιχνίδια με το χρόνο.
Πλούσιο σε ιδέες και φιλοδοξία, δυστυχώς καταλήγει κούφιο, βαρετό, προφανές κι επαναλαμβανόμενο.
Η German Films μας φέρνει για τέταρτη χρονιά «Face to Face» με νέα ταλέντα της εθνικής της κινηματογραφίας στο περιθώριο της Μπερλινάλε.
Ακατάληπτο στα όρια του ενοχλητικού, επιτηδευμένο και αδιάφορο για τον θεατή σινεμά που εξαργυρώνει τη φήμη της δημιουργού του, άγνωστης στο οποιοδήποτε κοινό Γερμανίδας Ανγκελα Σάνελεκ.
Ογδοη συνεργασία του Αντρέ Τεσινέ με την Κατρίν Ντενέβ, μια εξωραϊσμένη εκδοχή του να σε βρει το κακό στο σπίτι σου. Ή στη γεμάτη κερασιές και άλογα φάρμα σου, τέλος πάντων.
Το οργανωμένο έγκλημα των 15χρονων εξερευνά η τρομερά φωτογενής, αν και παραδόξως άνευρη, ταινία.
Αν υπάρχει συνταγή για ένα ντοκιμαντέρ που σε κάνει να κλαις, να γελάς και να αναγνωρίζεις τις παράλληλες διαδρομές όσων ζούμε στην κρίση, τη βρήκε η Μαριάννα Οικονόμου.
Μια συγκλονιστική, αληθινή ιστορία γίνεται ακόμη μια ακαδημαϊκή, ανέμπνευστη ταινία που στηρίζεται περισσότερο στο «μεγάλο μήνυμα» που μεταφέρει, παρά στο κινηματογραφικό της αποτύπωμα.
Το Flix μίλησε με τον Γάλλο σκηνοθέτη. Δείτε τι απαντά στην Καθολική Εκκλησία της Γαλλίας που θέλει να απαγορεύσει την έξοδο της ταινίας στις αίθουσες.
Οι λόγοι κατά την επίσημη ανακοίνωση του Φεστιβάλ είναι «τεχνικοί», όλοι όμως γνωρίζουν πως η κινεζική κυβέρνηση έχει τον τελευταίο λόγο πριν την προβολή κάθε κινεζικής ταινίας στον κόσμο.