Φεστιβάλ / Βραβεία

SXSW 2016: Η ανασκόπηση του Flix και τα βραβεία του Φεστιβάλ

στα 10

Το SXSW 2016 Film Festival ολοκληρώθηκε. Διαβάστε τα βραβεία και μία ανασκόπηση του Flix από την εμπειρία του κινηματογραφικού φεστιβάλ του Ωστιν, Τέξας.

SXSW 2016: Η ανασκόπηση του Flix και τα βραβεία του Φεστιβάλ

Eννέα μέρες, 139 ταινίες, δεκάδες πάνελ, ομιλίες και παρουσιάσεις με ηθοποιούς, σκηνοθέτες, ανθρώπους της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Το South by Southwest Film Festival 2016 ολοκληρώθηκε, έδωσε τα βραβεία του κι άφησε μία πολύ ευχάριστη επίγευση σε όσους το παρακολούθησαν. Τεράστιο, χαοτικό, συμπορευόμενο με το interactive κομμάτι του (όλα τα πάνελ, τις ομιλίες, τις παρουσιάσεις που συνέβαιναν ταυτόχρονα με τις ταινίες σε αίθουσες στο Austin Convention Center) και τις τελευταίες 4 μέρες συναγωνιζόμενο με το ωστικό κύμα των χιλιάδων συναυλιών (δεν είναι σχήμα λόγου - 2000 μπάντες έπαιξαν στο Ωστιν αυτές τις μέρες), το SXSW 2016 πέρασε από πάνω μας ως σαρωτικός, διασκεδαστικός, εξαντλητικός, πολιτιστικός τυφώνας.

Διαβάστε επίσης: SXSW 2016: Τα Πρόσωπα του Φεστιβάλ

Η σημαντική διαφορά του από όλα τα υπόλοιπα κινηματογραφικά φεστιβάλ που έχουμε καλύψει: η έλλειψη πόζας. Το «indie feel» είναι διάχυτο, όχι μόνο στην επιλογή των ταινιών (ο Σεθ Ρόγκεν στην παρουσίαση του «Sausage Party» ευχαρίστησε το φεστιβάλ ως το μόνο που φέρεται στις κωμωδίες ισάξια με τα υπόλοιπα είδη), αλλά και στην παρουσίασή τους στις αίθουσες. Ολα είναι χαλαρά, καθόλου στημένα, όλα απεικονίζουν το ζεστό ήλιο του Τέξας - από το ντύσιμο, μέχρι τα χαμόγελα, την ευγένεια και το χιούμορ. Τα δελτία Τύπου είναι γραμμένα αστεία, οι ανακοινώσεις δεν είναι σοβαροφανείς, οι εθελοντές σε υποδέχονται με βερμούδες και πειράγματα.

SXSW Seth Rogen 607

Σύμβολο ουσίας και το αντίθετο της ποζεριάς, η διευθύντρια προγράμματος. Η υπέροχη Tζάνετ Πίρσον με το all black, casual ντύσιμο και τα άνετα αθλητικά της παπούτσια, εμφανιζόταν σε κάθε επίσημη πρεμιέρα επί σκηνής με ταπεινότητα, ζεστασιά και πέντε σημαντικά στοιχεία για την ταινία που ακολουθούσε. Δεν είχε τίποτα από τον ναρκισισμό τόσων και τόσων διευθυντών φεσιτβάλ που απολαμβάνουν ηδονικά τη στιγμή που ανεβαίνουν στη σκηνή ως κατά φαντασία σταρ. Εκείνη παραχωρούσε με απλότητα κι ευγένεια όλους τους προβολείς στους καλεσμένους της.

janet pierson SXSW 607

Κάτι που έκανε επίσης μεγάλη διαφορά ήταν ότι δεν υπήρχε διαχωρισμός δημοσιογράφων (δεν έβλεπες τις ταινίες σε ειδικές δημοσιογραφικές προβολές), κοινού και επαγγελματιών. Είχες ένα πάσο κι έμπαινες στην ουρά με όλο τον κόσμο. Και, αντιστοίχως, η αίθουσα γέμιζε με κοινό, δημοσιογράφους, ηθοποιούς, μουσικούς, τεχνικούς. Αυτή η μίξη, αυτή η μαγιά έκανε την απόλαυση της ταινίας ακόμα περισσότερο άμεση κι αληθινή. Γιατί όταν ενθουσιάζεται (όπως στην περίπτωση του Pee-Wee) το κοινό - χειροκροτά, μπιζάρει, σηκώνεται όρθιο.

pee see sxsw 607

Τέλος, μας έκανε εξαιρετική εντύπωση η ποιότητα των συζητήσεων μετά τις προβολές. Εχουμε παραβρεθεί σε εκατοντάδες συνεντεύξεις Τύπου και QnA (ερωτοαπαντήσεις με το κοινό) σε δεκάδες διεθνή φεστιβάλ. Συνήθως κυριαρχεί αμηχανία, προβλεψιμότητα, κολακεία, ανοησία στις ερωτήσεις που απευθύνονται. Στο SXSW οι ερωτήσεις που έγιναν σε σκηνοθέτες και καστ των ταινιών (ή στα πάνελ των ομιλιών ανθρώπων του χώρου) ήταν καίριες, ουσιαστικές, έξυπνες και ενημερωμένες. Ισως η εξήγηση να κρύβεται και πάλι στο ότι ανάμεσα στο κοινό υπάρχουν σπουδαστές κινηματογράφου, συνάδελφοι επαγγελματίες και σκηνοθέτες στα πρώτα τους βήματα. Το αποτέλεσμα πάντως ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον να το παρακολουθείς.

Everybody Wants Some Premiere 607 1

Στα μείον της διοργάνωσης: όλα έπεφταν ταυτόχρονα. Προσπαθούσες να σχεδιάσεις το καθημερινό σου πρόγραμμα με έναν τρόπο που δε θα έχανες τις σημαντικές ταινίες, τις ενδιαφέρουσες ομιλίες και τα πάνελ (για να μη προσθέσουμε και την προσωπική σου επιθυμία το βράδυ να δεις και δύο μπάντες) και... δεν υπήρχε καμία περίπτωση. Η νέα ταινία του αγαπημένου σου indie σκηνοθέτη θα έπεφτε πάνω σε τρεις ακόμα που είχαν έρθει στο φεστιβάλ με σημαντικό buzz (μερικές όπως το «Demolition» μάλιστα δεν είχαν δεύτερη προβολή) καθώς και στην ανοιχτή για το κοινό συζήτηση της Αν Τόμπσον και του Ερικ Κον (κριτικοί του Indiewire) για το μέλλον του ανεξάρτητου κινηματογράφου, αλλά και την ομιλία του Τζέικ Τζίλενχαλ και τη συνέντευξη Τύπου του Λινκλέιτερ. Ναι αυτό συνέβη όπως ακριβώς σας το γράφουμε. Κι όχι, δεν μπορούσες να πεταχτείς από το ένα στο άλλο γιατί οι ουρές είναι κάτι που δεν περιγράφεται με λόγια. Νομίζαμε ότι στις Κάννες είχαμε ζήσει ουρές. Welcome to SXSW. Η κάνω 3 κύκλους γύρω από το τετράγωνο ουρά θα είναι η φίλη σου για τις επόμενες 9 μέρες.

Οπως και να έχει όμως αυτό το φεστιβάλ είναι μία συγκλονιστική εμπειρία. Οχι τόσο γιατί μας πρόσφερε την αφρόκρεμα της κινηματογραφικής σοδειάς (ναι, το πρόγραμμα του δεν έχει τις πρεμιέρες που θα έχει αυτό των Καννών) αλλά για την ατμόσφαιρά του.

Suntan SXSW 607

Σας παραθέτουμε το ΤOP 10 των καλύτερων στιγμών μας:

[Το κινηματογραφικό φεστιβάλ SXSW διεξάγεται φέτος από τις 11 μέχρι τις 20 Μαρτίου. Το Flix βρίσκεται στο Ωστιν, Τέξας για να σας μεταφέρει όλα όσα συμβαίνουν μέσα κι έξω από τις σκοτεινές αίθουσες με την υποστήριξη της Πρεσβείας των Ηνωμένων Πολιτειών στην Αθήνα]

Βραβεία Διαγωνιστικού Τμήματος

The Arbalest 607

Μεγάλο Βραβείο Επιτροπής: «The Arbalest» του Ανταμ Πίνεϊ

Ειδικό Βραβείο Επιτροπής - Α' Ανδρικού: Αντρέ Ρόγιο («Hunter Gatherer»)

Ειδικό Βραβείο Επιτροπής - Α' Γυναικείου: Λίλι Ρέιμπ («Miss Stevens»)

Μεγάλο Βραβείο Επιτροπής / Ντοκιμαντέρ: «Τοwer» του Κιθ Μέιτλαντ

Ειδικό Βραβείο Επιτροπής για Βιογραφικό Ντοκιμαντέρ: «Accidental Courtesy: Daryl Davis, Race & America» του Ματ Ορνσταϊν

Ειδικό Βραβείο Επιτροπής / Διεύθυνσή Φωτογραφίας Ντοκιμαντέρ: «The Seer» (Λι Ντάνιελ)

Βραβείο Επιτροπής Ταινίας Μικρού Μήκους: «How Was Your Day?» του Ντάμιεν Ο' Ντόνελ

Βραβείο Επιτροπής Ταινίας Μικρού Μήκους / Ερμηνείας: Τζιμ Κάμινγκς («Thunder Road»)

Βραβείο Επιτροπής Ταινίας Μικρού Μήκους / Σεναρίου: Τζόσλιν ΝτεΜπόερ & Νοτν Λούμπε («Greener Grass»)

Bραβείο Επιτροπής Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ: «These C*cksucking Tears» του Νταν Ταμπέρσκι

Ειδική Μνεία Ντοκιμαντέρ: «Dollhouse» του Τέρι Τάιμλι

Βραβείο Επιτροπής Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους Animation: «Glove» των Αλέξα Λιμ Χας & Μπερνάντο Μπρίτο

Βραβεία Κοινού SXSW 2016

Tower 1

Ταινίας Μυθοπλασίας: «Transpecos» του Γκρεγκ Κουένταρ

Ντοκιμαντέρ: «Tower» του Κιθ Μέιτλαντ

Headliners: «Demolition» του Ζαν Μαρκ Βαλέ

Narrative Spotlight: «From Nowhere» του Μάθιου Νιούτον

Documentary Spotlight: «Mr. Gaga» του Τόμερ Χέιμαν

Visions: «Jules and Dolores» του Κέιτο Ορτίζ

Midnighters: «I Am a Hero» του Σινσούκε Σάτο

24 Beats Per Second: «Honky Tonk Heaven: Legend of the Broken» των Μπρέντα Γκριν Μίτσελ, Σαμ Γουένραϊτ Ντάγκλας

SXGlobal: «Ghostland» του Σάιμον Σάντλερ

Festival Favorites: «Gleason» του Κλέιλ Τουίλ

[Το κινηματογραφικό φεστιβάλ SXSW διεξάγεται φέτος από τις 11 μέχρι τις 20 Μαρτίου. Το Flix βρίσκεται στο Ωστιν, Τέξας για να σας μεταφέρει όλα όσα συμβαίνουν μέσα κι έξω από τις σκοτεινές αίθουσες με την υποστήριξη της Πρεσβείας των Ηνωμένων Πολιτειών στην Αθήνα]

Περισσότερο SXSW Film Festival: